Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΠΡΟΜΑΧΟΣ

Δεκ 02, 2014 Κινηματογράφος 0


ΠΡΟΜΑΧΟΣ

Η ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΡΜΑΡΩΝ

Δυνατό το θέμα που πραγματεύεται το σενάριο, αλλά αδύναμος ο τρόπος απεικόνισης του. Δεν θα επεκταθώ περισσότερο στο θέμα της διεκδίκησης των μαρμάρων, αλλά στο σύνολο του φιλμικού κειμένου, δηλαδή το πως οι δύο πρωτοεμφανιζόμενοι  σκηνοθέτες επέλεξαν να το φέρουν σε οπτικοακουστική μορφή…

Ο χαρακτήρας της σκηνοθεσίας και του σεναρίου δυσκολεύονται όπως φαίνεται να συγχρονιστούν και να ταιριάξουν με αυτόν του θέματος. Αρχικά όσον αφορά την πλανοθεσία, άπειρα πλάνα σαν καρτ ποστάλ, με τοποθεσίες της Αθήνας και των υπολοίπων πόλεων που επισκέπτονται οι χαρακτήρες, κατακλύζουν την ταινία αλλά και τα μάτια του θεατή. Δεν χρειαζόταν τόσα πλάνα για να καταλάβουμε ότι οι χαρακτήρες βρίσκονται στην Αθήνα και το πόσο όμορφα είναι μερικά σημεία της.

Παράλληλα, η σκηνοθεσία επιλέγει να δείξει (αρκετά πάλι) πλάνα από την κατάντια της Αθήνας του σήμερα, υπονοώντας την κατάντια της χώρας γενικότερα. Εύλογη σκέψη, όμως τα χρονικά σημεία στα οποία επιλέγει να τα τοποθετήσει μέσα στην ταινία, είναι άκυρα σε σχέση με τη θεματική της προηγούμενης σκηνής (ακόμη ένα στοιχείο πως το σενάριο κάπου χάθηκε), έτσι όχι μόνο δεν καταφέρνουν να προβληματίσουν τον θεατή, αλλά τον πετάνε έξω από τον «χώρο» που μόλις πήγε να μπει. Η κινηματογράφηση τους θυμίζει έντονα αυτή του ρεπορτάζ.

Σε καμία περίπτωση η απεικόνιση της σύγχρονης κατάντιας δεν επιτυγχάνει την επίκληση στο συναίσθημα καθώς δεν πείθει ούτε σκηνοθετικά ούτε ερμηνευτικά -ειδικά η περίπτωση με τα δύο άστεγα παιδάκια και αυτή του μικρού κοριτσιού.

Το σενάριο έχει μια αχρείαστα μεγάλη ιστορική ανάλυση που θυμίζει ντοκιμαντέρ πάνω στο θέμα αυτό. Δυστυχώς, ότι απομένει που να έχει σχέση με την πλοκή, χάνεται μέσα στην τεράστια έκταση του μουσικού στοιχείου της ταινίας-δεν είναι υπερβολή να πούμε πως περισσότερη μουσική ακούμε, παρά λόγια από τα στόματα των ηθοποιών. Και όταν τελικά τους ακούμε, δεν λείπουν μερικές ανόητες-άκυρες ατάκες…

promaxos foto2

Στο σενάριο του «Προμάχου» υποτίθεται πως υπάρχει και μια ερωτική ιστορία ανάμεσα στους δύο νεαρούς και γενναίους δικηγόρους… Από πότε 2-3 βλέμματα και μια ατάκα  υποστηρίζουν και αποδεικνύουν την απεικόνιση ερωτικής ιστορίας; Γιατί μόνο αυτό μας δίνει το σενάριο ως αναφορά στην αγάπη. Η οποιαδήποτε ερωτική διάθεση -αν υπήρχε-, πήγε βόλτα και το όλο «δύο ερωτευμένοι δικηγόροι αναλαμβάνουν την υπεράσπιση του ελληνικού αιτήματος για την επιστροφή των ελγίνειων μαρμάρων» αποτελεί αβάσιμο στοιχείο. Παράλληλα ο ρόλος της γυναίκας του ζευγαριού βασίζεται σε μετρημένες ατάκες, τόσες ώστε δίνει το δικαίωμα να χαρακτηριστεί «γλάστρα». Καθόλου ωραίο αυτό για την εικόνα της γυναικείας παρουσίας που υποτίθεται πως έχει ενεργό ρόλο στην εξέλιξη της πλοκής.

Αυτό που λείπει κυρίως από τον «Πρόμαχο» είναι μια πιο δυναμική  και επίκαιρη με το θέμα και τον χαρακτήρα της ταινίας, σκηνοθεσία. Μια σκηνοθεσία που να μπορεί ίσως και να επιβληθεί στο θεατή, όπως και η σεναριακή διάθεση του κεντρικού χαρακτήρα προς τους βρετανούς δικηγόρους. Αντί για αυτό, τον χαλαρώνει τόσο που ξεχνάει τι πήγε να παρακολουθήσει, και ίσως τον αφήσει αδιάφορο. Επίσης κάτι ακόμη που λείπει, είναι αυτό που λέμε «ερμηνεύω έναν ρόλο και μπαίνω στο πετσί του». Ο πρωταγωνιστής.. απέτυχε!

Υ.Γ  Ο «Πρόμαχος» θυμίζει κάτι σαν τηλεοπτικό τουριστικό σποτ διάρκειας 90 λεπτών.

Παρασκευή Γιουβανάκη

(Για περισσότερες κριτικές της Παρασκευής Γιουβανάκη διαβάστε εδώ)




ΠΡΟΜΑΧΟΣ

Σκηνοθεσία: Coerte Voorhees, John Voorhees

Σενάριο: Coerte Voorhees, John Voorhees

Φωτογραφία: Παναγιώτης Γκόλφης

Μοντάζ: John Voorhees

Μουσική: Laoura Gini

Ήχος: Σπύρος Αραβοσιτάς

Μοντάζ ήχου: John Voorhees

Σκηνικά: Αλίκη Ματσούκα

Οπτικά εφέ: John Voorhees

Μέικαπ: Έφη Γερουλάκου, Μάνια Βισκαδουράκη

Κάστινγκ: Πένη Αδαμόπουλου, Kathi Vekri

Παίζουν: Παντελής Κοδογιάννης (Ανδρέας), Κασσάνδρα Βογιατζή (Ελένη), Giancarlo Giannini (Πέτρος), Paul Freenan (Κάλουμ), Γιώργος Χωραφάς (Μιχάλης), Michael Byrne (Ρισάρ), Γιώργος Βογιατζής (Γιώργος Κάδμος), Σπύρος Φωκάς (Φώτης), Karim Kassem (Αμίτ), Κέλλυ Ελευθερίου (Σοφία), Εβελίν Ζανίνη (γραμματέας δικηγορικού γραφείου), Κώστας Δανιηλίδης (υπουργός Ενέργειας), Jon Wennington (δικηγόρος)

Διεύθυνση παραγωγής: Coerte Voorhees, John Voorhees

Εταιρείες παραγωγής: A Visionary Film, Itasca Films

Χώρες παραγωγής: ΗΠΑ, Αγγλία, Ελλάδα

Προϋπολογισμός: 700.000 δολάρια

Γλώσσα: αγγλικά

Τόποι κινηματογράφησης: Ελλάδα

Χρώμα: έγχρωμη

Ήχος: dolby digital

Aspest ratio: 2.35:1

Κάμερα: Canon EOS C500, φακοί Zeiss Compact Prime, Red Epic-M, φακοί Zeiss Master Prine

Τυπωμένο φορμά: Digital

Κινηματογράφηση: Canon Cinema RAW (4K), Redcode RAW (5K)

Είδος: δράμα

Διάρκεια: 91΄

Εταιρεία διανομής: Filmboy

Έξοδος στις αίθουσες: 27/11/2014.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz