Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΡΑΥΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ-ΦΑΛΤΣΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ

Φεβ 04, 2025 Θέατρο 0


ΤΡΑΥΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ-ΦΑΛΤΣΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ

Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Είδαμε την παράσταση «Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής» στο κινηματοθέατρο Αθήναιον, στην Θεσσαλονίκη. Η παράσταση της Μαρίας Δεμίσογλου, στη συγγραφή, και του Νικόλα Παπάζογλου, στην σκηνοθεσία, είναι κάτι παραπάνω από νότες που μιλάνε, όπως είχε αναφερθεί στον πρώτο κύκλο των παραστάσεων, στον δεύτερο κύκλο αυτή η επισήμανση δεν υπάρχει, έτσι ο θεατής δεν περιορίζεται στο ότι θα δει μόνο μια μουσικοθεατρική παράσταση. Αυτό το έργο πάει την σκέψη του θεατή πολύ πιο μακριά.

Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής: Το έργο

Ένας νεαρός μεγαλώνει με την μητέρα του ως παιδί θαύμα. Δέχεται την καταπιεστική συμπεριφορά της που αφορά στο τι θα κάνει, πως θα το κάνει και μιλά σαν τραυλός. Όταν θα συναντήσει μια κοπέλα τότε ο έρωτας θα τον παρακινήσει να ανοιχθεί, να μιλά κανονικά και να τραγουδά όμορφα. Όλα αυτά μέχρι να επιστρέψει στην μητέρα του.

Ο Ιωάννης Λάκης είναι ένας νέος ερμηνευτής. Έχει ξεκινήσει ως μουσικός και είναι πτυχιούχος της Accademia Nazionale di Santa Cecilia. Έχει συνεργαστεί με τον Σταμάτη Κραουνάκη και τον Λάκη Λαζόπουλο ερμηνεύοντας το τραγούδι «Όταν έχω εσένα». Έχει πραγματοποιήσει προσωπικές εμφανίσεις στο Ίδρυμα Μιχάλη Κακογιάννη και περιοδείες με γνωστούς και καταξιωμένους συνθέτες, όπως ο Γιάννης Μαρκόπουλος. Παράλληλα ασχολήθηκε με την σύνθεση. Έχει μελοποιήσει σπουδαίους Έλληνες ποιητές και στιχουργούς, όπως Μανώλη Αναγνωστάκη, Μάνο Ελευθερίου, Φίλιππο Γράψα και άλλους. Διδάσκει στη δική του μουσική σχολή «Lingua di musica», στην Θεσσαλονίκη.

Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής: Η καταπίεση

Στην παράσταση «Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής» ο Ιωάννης Λάκης παίζει εξαιρετικά έναν καταπιεσμένο νέο από την μητέρα του. Δεν υποδύεται αυτό τον χαρακτήρα αλλά είναι αυτός ο νέος που δυστυχεί. Ο Νικόλας Παπάζογλου φαίνεται ότι δίδαξε πολύ καλά στον νέο ηθοποιό την υποκριτική. Ο σκηνοθέτης είναι και ηθοποιός με πολυετή καριέρα στο θέατρο, ενηλίκων και παιδιών, ξέρει άριστα τον τρόπο, που πρέπει να εκφράζεται κάποιος, σύμφωνα με τον χαρακτήρα στον οποίο αναφέρεται, και την ορθοφωνία, την οποία διδάσκει.

Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής

Τρεις ηθοποιοί και ένας πιανίστας είναι τα άτομα που βρίσκονται στην σκηνή. Τα σκηνικά αναπαριστούν δύο διαφορετικούς χώρους: το σπίτι της μητέρας και τον δρόμο όπου συναντά για πρώτη φορά αυτή την κοπέλα. Αυτό που ξεχωρίζει τους δύο χώρους είναι μια αδιόρατη γραμμή, το σώμα του ηθοποιού σημασιοδοτεί τον κάθε χώρο και, ανάλογα που βρίσκεται, αλλάζει η συμπεριφορά και η ομιλία του. Ο τίτλος της παράστασης, «Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής», μας προϊδεάζει. Αυτό που κρύβει είναι το κείμενο που θα μιλήσει για την συμπεριφορά της μάνας, μόνο που αυτό το τελευταίο θα πρέπει να το συγγράψει ο θεατής μετά το τέλος της παράστασης.

Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής: Το ερώτημα

Γιατί αυτός ο άνθρωπος τραυλίζει; Τι είναι αυτό που τον τραβά και τον αναγκάζει να κάνει παλινδρομικές κινήσεις; Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα εστιάζουν στην μητέρα. Αυτή καθισμένη σε μια καρέκλα -ελάχιστα μετακινείται- δείχνει μια πατριαρχική φιγούρα. Δεν έχει αυτά τα στοιχεία της αρχετυπικής Μητέρας, είναι περισσότερο ένας θηλυκός αρχετυπικός Πατέρας. Το γιατί δεν μας απασχολεί, στο πρώτο επίπεδο της ανάγνωσης. Στο δεύτερο μπορούμε να ανασυνθέσουμε τον χαρακτήρα της.

Όπως παρουσιάζεται στην παράσταση «Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής» η μητέρα είναι αυτή που ορίζει τι θα γίνει, όπως θα έκανε ο Πατέρας που νομοθετεί και κανονίζει την ζωή σε ένα κοινωνικό σύνολο. Ίσως μεγαλωμένη σε μια αυστηρά πατριαρχική κοινωνία, μεταφέρει με ακρίβεια την βία που της έχουν διδάξει τα πρόσωπα του περιβάλλοντός της. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχει σχεδιάσει με ακρίβεια την ζωή του γιού της. Αυτός, παρακινούμενος από το ανεκπλήρωτο οιδιπόδειό του, δεν μπορεί παρά να είναι προσκολλημένος σε αυτό τον άνθρωπο που τον περιορίζει απελπιστικά.

Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής: Η ανάλυση των χαρακτήρων

Φαίνεται ότι είναι κάτι σαν το σύνδρομο της Στοκχόλμης, όμως εδώ έχουμε μια σαφέστατη αναφορά στην φροϋδική και μεταφροϋδική θεωρία των νευρώσεων. Η βιβλιογραφία είναι πολύ μεγάλη, από την «Ερμηνεία των ονείρων» και μετά τα θέματα στην παραγωγή και αναπαραγωγή των νευρώσεων και των υστεριών έχουν αναλυθεί εκτενώς. Θα πρέπει να ανατρέξουμε στον Έριχ Φρομ, ειδικά στην «Ανατομία της ανθρώπινης καταστροφικότητας», και στον Ζακ Λακάν, στα σεμινάριά του, για να δούμε την εφαρμογή της θεωρίας των ψυχώσεων. Ο Βίλχελμ Ράιχ, στην ανάλυση του χαρακτήρα, μας διδάσκει την αναπαραγωγή του λόγου, που ο Λακάν δεν πρόλαβε να το αναλύσει.

Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής

Η βιβλιογραφία είναι πλούσια όσον αφορά στην παραγωγή και την αναπαραγωγή του λόγου στον άνθρωπο. Αυτό που θα πρέπει να κρατήσουμε, όσον αφορά στην παράσταση «Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής», είναι η θεώρηση του χαμένου φαλλού. Ο άνθρωπος αυτό ψάχνει, θέλει να καταλάβει την μάνα του και δεν τα καταφέρνει γιατί αυτή δεν είναι δοτική. Καταφεύγει στον πατέρα που, σύμφωνα με το φαινόμενο του καθρέπτη, θα δώσει αυτά τα στοιχεία που χρειάζεται για να κατανοήσει την μητέρα του. Αυτά είναι παραποιημένα και αυτή η διαδικασία είναι ανεπιτυχής. Έλκεται από την μητρική φιγούρα, στην προσπάθειά του να την κατανοήσει. Προσπαθεί να αναπτύξει την ταυτότητά του, αλλά κάτι, μια δύναμη από την μητέρα, τον τραβά πίσω. Αυτή είναι η παλινδρόμηση στην οποία αναφερθήκαμε.

Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής: Τα θεατρικά χαρακτηριστικά

Η εκφορά του λόγου έρχεται από τον ψυχικό του κόσμο που προσπαθεί να εξωτερικεύσει για να παραστήσει τον κόσμο όπως θέλει. Αυτό όμως το «θέλει» δεν είναι προφανές. Ψάχνει να βρει τον δρόμο του και γυρνά πίσω, αυτός ο δισταγμός, που μοιάζει με το ερώτημα «είναι σωστό αυτό που κάνω;», είναι που δημιουργεί τον τραυλισμό. Στο έργο «Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής» βλέπουμε τις ψυχαναλυτικές διδαχές στην πράξη. Δεν ξέρω αν η συγγραφέας έχει εντρυφήσει σε αυτές τις θεωρίες, αλλά η ανάλυσή της είναι πολύ ακριβής. Η ίδια παίζει την μητέρα και την αναπαριστά με μεγάλη ακρίβεια.

Η σχέση του νέου με την κοπέλα που αγαπά είναι σχεδόν πλατωνική. Του φτάνει που έχει την αποδοχή της και, πλέον, μπορεί να φτιάξει την ζωή του όπως αυτός θέλει. Η μητέρα όμως επεμβαίνει και αυτός επανέρχεται στο ίδιο μοτίβο, στην έκφραση της καταπίεσης, στον τραυλισμό. Ο Ιωάννης Λάκης παίζει πολύ καλά και τραγουδά υπέροχα, αφού είναι καταξιωμένος τραγουδιστής. Η Βίκυ Γιαννακού είναι η κοπέλα που θα πρέπει να λειτουργεί ως το όχημα για την απελευθέρωσή του, όμως μην έχοντας τέτοια δύναμη που θα τον τραβήξει από τον μητρικό μαγνήτη, να τον οδηγήσει στο να κάνει την ρήξη του και να απελευθερωθεί, είναι ένας χαρακτήρας που δεν μπορεί να ολοκληρώσει την λειτουργία του. Ο Αλέξανδρος Τσακιρίδης στο πιάνο είναι πολύ καλός στο να υποστηρίζει την αφήγηση, παίζοντας εξαιρετικά τις μελωδίες.




Η σκηνοθεσία του Νικόλα Παπάζογλου παίρνει όλα τα στοιχεία της αφήγησης της Μαρία Δεμίσογλου και τα κάνει κίνηση, λόγο και εικόνες. Βάζει τους ηθοποιούς στην σκηνή να αναπαριστούν αυτό το ψυχικό τοπίο με μεγάλη ακρίβεια, να δίνουν δύναμη στον λόγο, ρυθμό που κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι το τέλος. Όλα αυτά μας δείχνουν μια εικόνα της κοινωνίας μας που είναι πανταχού παρούσα στην δυτική κοινωνία, με πρωταγωνιστή είτε την μητέρα είτε τον πατέρα, ως αρχέτυπα. Η παράσταση «Τραυλός ηθοποιός-φάλτσος τραγουδιστής» βάζει τα ερωτήματα και ο θεατής καλείται να συνθέσει το δικό του κείμενο.

ΤΡΑΥΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ-ΦΑΛΤΣΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ

Συγγραφέας: Μαρία Δεμίσογλου

Σκηνοθεσία: Νικόλας Παπάζογλου

Μουσική: Ιωάννης Λάκης, Αλέξανδρος Τσακιρίδης

Στίχοι: Μαρία Δεμίσογλου

Σκηνικά: Αντωνία Δροσινάκη

Κοστούμια: Αντωνία Δροσινάκη

Κίνηση: Νικόλας Παπάζογλου, Βίκυ Γιαννακού

Ηθοποιοί: Ιωάννης Λάκης (Ιωάννης), Βίκυ Γιαννακού (Μαριάνθη), Μαρία Δεμίσογλου (μητέρα)

Στο πιάνο: Αλέξανδρος Τσακιρίδης

Θέατρο: Κινηματοθέατρο Αθήναιον (Βασ. Όλγας 35, Θεσσαλονίκη)

Ημερομηνία παραστάσεων: 8 και 15/2/2025 (δεύτερος κύκλος)

Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: €15.00, μειωμένο: €12.00, ειδικές τιμές για συλλόγους και γκρουπ άνω των 20 ατόμων.

Προπώληση εισιτηρίων: στο ταμείο του θεάτρου, στο more.com και στη goldmall.gr

Πρόσβαση: στάση Φάληρο (ΟΑΣΘ) και σταθμός Ευκλείδης (μετρό).

 

Διαβάστε τις κριτικές θεάτρου

Πινακοθήκη θεάτρου

Το καπλάνι της βιτρίνας

Μία τελετή επειγόντως

Θέατρο Αθήναιον


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ
    ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

    Φεβ 12, 2025 0

  • ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ

    Ιαν 13, 2025 0

  • ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ ΒΙΤΡΙΝΑΣ
    ΤΟ ΚΑΠΛΑΝΙ ΤΗΣ...

    Ιαν 06, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Μάι 20, 2025 0

  • ETERNAL HUSBAND
    ETERNAL HUSBAND

    Απρ 30, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz