Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΡΕΛΑΣ

Ιούν 17, 2018 Κινηματογράφος 0


ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΡΕΛΑΣ

TALES OF ORDINARY MADNESS

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 14/6/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 6,9/10 στο imdb.com από 2.062 χρήστες.

ΣΥΝΟΨΗ

Ο Σαρλ θα γνωρίσει μία γυναίκα, η οποία έχει ήδη φτιάξει στο μυαλό της μία σχέση μαζί του. Μετά από λίγο θα γνωριστεί με την Κας, μία πόρνη, η οποία θα προσπαθήσει να του αλλάξει τη ζωή, Οι καταστάσεις τρέλας, αυτής της μπουκοφσκικής αφήγησης, είναι και λίγο δικές μας, βγαίνουν μέσα από την καθημερινότητά μας, από τις ερωτικές μας σχέσεις. Έτσι έρχεται η ταύτιση και ακολουθεί η ενδοσκόπηση του εαυτού μας.




Για να βρείτε που παίζεται η ταινία (στην πρώτη έξοδό της) πηγαίνετε εδώ.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Το καλύτερο που έχεις να πεις για την ταινία του Marco Ferreri, «Ιστορίες καθημερινής τρέλας» («Tales of ordinary madness»), 1981, είναι ότι πρόκειται για ένα μείγμα αξίωσης και πορνογραφίας. Είναι μία σοβαρή εργασία σχετικά με την τέχνη και την ερωτική εγκατάλειψη, έτσι όπως παλεύουν για να αναδειχθεί η μία από την άλλη, στη ζωή του ανθρώπου.

Το χειρότερο είναι, για να μιλήσουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια, ότι η ταινία του Ferreri έχει μεγάλη ένταση, είναι παραδόξως περίεργη, με ακούσιες υστερικές φωνές. Βασισμένη στο μυθιστόρημα του Charles Bukowski, «Tales of ordinary madness», γυρισμένη  στην αγγλική γλώσσα, με ηθοποιό τον Ben Gazzara, ως Σαρλ Σέρκιν, έναν ποιητή της μπίτ γενιάς, του οποίου οι καλλιτεχνικές βλέψεις περιλαμβάνουν τη μιζέρια, την ασυδοσία και το αραλίκι στις παραλίες, χωρίς να έχει λογαριάσει τι θα κάνει. Είναι ένα ακόμα σχέδιο του σκηνοθέτη που τον αναγκάζει να κάνει τη διαδρομή Καλιφόρνια-Βενετία-σπίτι του.

Στο λεωφορείο η Βέρα βλέπει το Σαρλ, με ασέλγεια, ενώ οι άλλοι δεν του δίνουν σημασία. Όταν όμως αυτός θα πάει στο διαμέρισμά της, θα δρασκελίσει την πόρτα της, θα της πιάσει το στόμα, τότε θα το ρωτήσει αν γνωρίζονται. Πολύ σύντομα θα έχει το ψυχολογικό πήγαινε-έλα της, θα κυκλοφορεί με τα μαύρα εσώρουχά της και θα του ζητήσει, αν θέλει να είναι μαζί, την επόμενη φορά να χρησιμοποιήσει τη ζώνη του. Η απάντησή του είναι ότι δεν έχει κάτι τέτοιο, με σχεδόν υπεροπτικό ύφος, γυρίζοντας πίσω τη διαστροφή, ζητώντας της να του δανείσει μία δική της. Αυτό είναι κάτι που δεν κάνει τη Βέρα ευτυχισμένη, αφού, μετά από λίγο θα καλέσει την αστυνομία.

Μία άλλη μέρα, αυτό το παράξενο ζευγάρι θα πάει σε ένα μπαρ και εκεί θα συναντήσει μία πόρνη, που την ενσαρκώνει η  Ornella Muti. «Πιστεύεις ότι είμαι όμορφη;», ρωτά. Ο Σαρλ σίγουρα το πιστεύει. Αυτή τότε τον προκαλεί, κάτι που δεν αρέσει στο Σαρλ, κατά την άποψή του, χαλά όλη αυτή την υπόθεση. Ο Σαρλ απολαμβάνει το θαυμασμό. Η Κας, η νεαρή πόρνη, απολαμβάνει την αγάπη του Σαρλ, αυτός πιστεύει ότι είναι η γυναίκα των ονείρων του, τη θαυμάζει, αυτή θα αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι της πάνω του, κάτι που θα έχει μεγάλη σημασία για τη σχέση τους.

Αυτή η σκηνή είναι μία σύντομη ιστορία του Bukowski, με τίτλο «Η πιο ωραία γυναίκα στην πόλη», είναι μία ανάγκη και λειτουργεί σαν οικονομία του αφηγηματικού χρόνου. Η ταινία ακινητοποιείται στην απόλαυση αυτών των διαλόγων, τείνει να τους ιντριγκάρει μέχρι να γίνουν ανισόρροπα γελοίοι. Υπάρχουν λοιπόν οι δύο εντάσεις, ο Σαρλ βρίσκεται στο κέντρο αυτού του πεδίου, από τη μία η μία γυναίκα -με μία μικροαστική άποψη θα τη χαρακτηρίζαμε «κανονική»- και από την άλλη η πόρνη -η οποία έχει μέσα της τα παραβατικά στοιχεία της συμπεριφοράς-. ΟFerreri πολύ σωστά μένει εδώ και μας κρατά καθηλωμένους για να δούμε.

Από τη μία την «καθωσπρέπει» σχέση και από την άλλη την «παραβατική». Ποιος όμως θα αποφασίσει τι είναι η μία και η άλλη; Τι θα γίνει τελικά με αυτούς τους χαρακτήρες; Γρήγορα θα καταλάβουμε ότι θα προσπαθήσουμε, ασυνείδητα, να ταυτιστούμε με τον ένα ή με τον άλλο χαρακτήρα, τελικά και με τους τρεις, να κάνουμε μία προσομοίωση της ζωής μας. Ποιοι είμαστε, τι θέλουμε, ποια είναι  η πορεία μας; Ερωτήματα στα οποία δε θα μας απαντήσει η ταινία, αλλά εμείς από την προέκταση της αφήγησης της ταινίας που θα κάνουμε, σε μελλοντικό χρόνο από αυτόν της θέασής της.

Αυτή η διαδικασία της μεταθέασης, της χωρικής και χρονικής μετάθεσης, για να μιλήσουμε με όρους ψυχανάλυσης, που επιχειρούμε σταδιακά, μετά τη θέαση της ταινίας, όλα αυτά κάνουν αυτό το φιλμικό έργο σπουδαίο, κρατούν τη ζωντάνια και τη φρεσκάδα του και σήμερα, είναι ακόμα επίκαιρο. Πόσο περισσότερο που ο Gazzara είναι συνεπής με το φιλμικό πρωτογενές υλικό του, η Ornella Muti είναι λαμπερή και όμορφη, εσωτερικά και εξωτερικά, είναι μία συνηθισμένη γυναίκα και μία πουτάνα ταυτόχρονα. Και έτσι η ταινία ολοκληρώνεται μέσα μας και θα ακολουθεί αυτή τη διαδικασία για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά το πέρας της προβολής της.

ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΤΡΕΛΑΣ

(TALES OF ORDINARY MADNESS)

Σκηνοθεσία:  Marco Ferreri

Σενάριο: Marco Ferreri,  Sergio Amidei,  Anthony Foutz, Charles Bukowski (μυθιστόρημα)

Φωτογραφία:  Tonino Delli Colli

Μοντάζ: Ruggero Mastroianni

Μουσική: Philippe Sarde

Παραγωγοί: Jacqueline Ferreri

Παίζουν: Ben Gazzara (Σαρλ Σέρκινγκ), Ornella Muti (Κας), Susan Tyrrell (Βέρα), Tanya Lopert (Βίκη), Roy Brocksmith (μπάρμαν), Katya Berger (κορίτσι στην παραλία), Hope Cameron (ιδιοκτήτης ξενοδοχείου), Judith Drake (χήρα), Stratton Leopold (εκδότης), Wendy Welles (περαστικός)

Χώρα παραγωγής: Ιταλία, Γαλλία

Έτος παραγωγής: 1981

Γλώσσα: αγγλικά

Διάρκεια: 101΄

Είδος: τραγωδία

Ημερομηνία εξόδου: 14/6/2018

Εταιρεία διανομής: Bibliotheque.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz