Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

JEAN-PIERRE JEUNET ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ιούλ 17, 2014 Κινηματογράφος 0


JEAN-PIERRE JEUNET ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

ΑΝΗΣΥΧΟΣ

ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Ο Jean-Pierre Jeunet είναι η δημιουργική ιδιοφυία πίσω από τρεις σημαντικές ταινίες, «Delicatessen», «City of lost children» και «Amelie». Είναι αυτοδίδακτος σκηνοθέτης, από πολύ μικρή ηλικία ενδιαφέρθηκε για τον κινηματογράφο, έχοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο φανταστικό κινηματογράφο, του οποίου η φόρμα είναι σημαντική σαν αντικείμενο γι’αυτόν.

Ξεκίνησε με τη σκηνοθεσία διαφημιστικών ταινιών για την τηλεόραση. Αυτή την εποχή συνάντησε το σχεδιαστή και σκιτσογράφο Marc Caro, με τον οποίο έκανε δύο ταινίες μικρού μήκους ανιμέισιον, «L’evasion» και «Le manege», αυτή η τελευταία κέρδισε ένα Cesar για την καλύτερη ταινία μικρού μήκους. Μετά απ’αυτές τις δύο επιτυχημένες ταινίες, οι Jeunet και Caro δούλεψαν για περισσότερο από ένα χρόνο φτιάχνοντας κάθε λεπτομέρεια, σενάριο, κοστούμια, σχεδιασμό παραγωγής, για την τρίτη τους ταινία μικρού μήκους, «The bunker of the last gunshots» (1981). Αυτή η ταινία συνδυάζει τα στοιχεία επιστημονικής και ηρωικής φαντασίας σε μία οπτικά ξέφρενη ιστορία που αφορά στην αναπτυσσόμενη παράνοια σε παγιδευμένους κάτω απ’τη γη στρατιώτες. Με αυτή την ταινία κέρδισαν αρκετά βραβεία σε διάφορα φεστιβάλ στη Γαλλία. Σε αυτή την ταινία ήταν η πρώτη συνεργασία του με το Gilles Adrien, ο οποίος αργότερα έγραψε το σενάριο για τις δύο ταινίες τους μυθοπλασίας.

Μετά απ’αυτή ο Jeunet σκηνοθέτησε άλλες δύο ταινίες μικρού μήκους, χωρίς τη βοήθεια του Caro, «Pas de repos pour Billy Brakko» και «Things I like, things I don’t like» (1989) όπου είδε τον Dominique Pinon, ο οποίος, αργότερα, θα έχει επίσης μία συνεχή συνεργασία με το Jeunet. Όλες οι ταινίες του μικρού μήκους κέρδισαν πολλά βραβεία στη Γαλλία και σε άλλες χώρες, με τη «Things I like, things I don’t like» κέρδισε το δεύτερο Cesar του, το 1989.

viografia jean pierre jeunet foto2

Το 1991, οι Jeunet και Caro έκαναν τα πρώτα τους βήματα στην ταινία μυθοπλασίας μεγάλου μήκους, το «Delicatessen», το 1991. Ήταν τέτοια η επιτυχία που κέρδισαν τέσσερα Cesar, συμπεριλαμβανομένων σε αυτά του καλύτερου νέου σκηνοθέτη και του καλύτερου σεναρίου. Σε αυτή την ταινία ξεχώρισαν τις αρμοδιότητές τους. Ο Jeunet κράτησε την καθοδήγηση των ηθοποιών και ο Caro το συντονισμό των καλλιτεχνικών δράσεων. Ο Jeunet προσκάλεσε πάλι τον Dominique Pinon, αλλά και τους Jean-Claude Dreyfus και Ticky Holgado, οι οποίοι εμφανίζονται πάλι στις επόμενες ταινίες του, αλλά και το Maurice Lamy, ο οποίος είχε ήδη ένα μικρό ρόλο στο «Things I like, things I don’t like». Η επιτυχία της ταινίας «Delicatessen» εξέπληξε ακόμα και τους ίδιους τους δημιουργούς της, αλλά είχαν πλέον το πλεονέκτημα να κάνουν το εγχείρημά τους που είχαν σχεδιάσει πριν δέκα χρόνια.

Αυτό το σχέδιο τους πήρε περισσότερο από τέσσερα χρόνια για να πραγματοποιηθεί, αλλά ήταν μια μεγάλη ταινία: «The city of lost children» (1995) ήταν μία μαύρη ιστορία και ήταν τόσο επινοητική, γι’αυτή τη χρονική περίοδο, που χρειάστηκαν να δημιουργήσουν νέα λογισμικά για τα ειδικά εφέ. Κράτησαν τις ίδιες υπευθυνότητες όπως στην προηγούμενη ταινία τους. Η ταινία είχε διεθνές κάστινγκ: τον Αμερικάνο ηθοποιό Ron Perlman, το γεννημένο στη Χιλή ηθοποιό Daniel Emilfork, τον Ιταλό διευθυντή φωτογραφίας Darius Khondji, με τον οποίο είχαν συνεργαστεί ήδη στο «Delicatessen», τον Ιταλοαμερικάνο συνθέτη Angelo Badalamenti και το Γάλλο σχεδιαστή κοστουμιών Jean-Paul Caultier. Η ταινία ήταν σχεδιασμένη για να προβληθεί σε παιδιά, ορισμένοι όμως τη βρήκαν «μαύρη», τόσο «μαύρη», σύμφωνα με τους Jeunet και Caro, όσο ο Πινόκιο.

Αυτές οι κριτικές δεν μπόρεσαν να εμποδίσουν την ταινία να έχει τεράστια επιτυχία και, όταν η ταινία τράβηξε την προσοχή, ήταν η αφορμή για να τους καλέσει το Χόλιγουντ. Το 1997, λοιπόν, ο Jeunet άφησε τη Γαλλία για να κάνει μια πρόσκαιρη καριέρα στις ΗΠΑ, για το τέταρτο επεισόδιο της σειράς Alein, το «Alien: resurrection» (1997). Ο Marc Caro τον ακολούθησε και συνεργάστηκε σαν υπεύθυνος σχεδιασμού, ενώ ο Jeunet πήρε μαζί του ένα μικρό στρατό από τους συνήθεις συνεργάτες του, τον ηθοποιό Dominique Pinon, το Ron Perlman, τον Pitof, τον Darius Khondji, το μοντέρ Herve Schneid και, για πρώτη φορά, τον Alain Carsoux, ο οποίος, αργότερα, θα είναι ο υπεύθυνος για τα ειδικά εφέ, για τις επόμενες ταινίες του Jeunet.

viografia jean pierre jeunet foto3

Το 2000, μετά από δύο συνεργασίες με τον Caro και τους Αμερικάνους, ο Jeunet επιστρέφει στη Γαλλία για να κάνει μια πιο προσωπική ταινία, αν και ο Guillaume Laurant έγραψε το σενάριο μαζί με αυτόν. Χρησιμοποίησε διάφορες λεπτομέρειες, έγραψε ότι είχε ζήσει, ανακυκλώνοντας αφηγηματικά στοιχεία που είχε ήδη χρησιμοποιήσει, όπως στο «Things I like, things I don’t like», το 1989, και έκανε τα γυρίσματα κυρίως στο μετρό του Παρισιού, στη Μονμάρτη, όπου ζούσε. Το αποτέλεσμα ήταν η «Amelie», όπου έπαιζε η Audrey Tautou και ο Mathieu Kassovitz. Με αυτή την ταινία έκανε τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία, σε παγκόσμιο επίπεδο, στην ιστορία του γαλλικού κινηματογράφου. Ένα μαγικό ελιξίριο με το οποίο κέρδισε τέσσερα Cesar, ενώ ο ίδιος κέρδισε έτσι το πέμπτο και το έκτο του προσωπικό Cesar.

Αποφάσισε να μεταφέρει το μυθιστόρημα του Sebastien Japrisot, «A very long engagement», το 2004. Γι’αυτό το σκοπό κάλεσε την Audrey Tautou και τον Dominique Pinon πάλι, αλλά και πολλούς άλλους διάσημους Γάλλους ηθοποιούς, όπως και τη Jodie Foster. Ήταν ένας απ’τους μεγαλύτερους προϋπολογισμούς στη Γαλλία, στο γαλλικό κινηματογράφο, είχε πολύ καλή διεθνή επιτυχία, κέρδισε αρκετά βραβεία και υποψηφιότητες σε άλλα φεστιβάλ.

Επανήλθε το 2014 με την τελευταία του ταινία, για ένα παιδί που είναι ιδιοφυία, γυρισμένη στην αμερικανική ήπειρο, στον Καναδά, συμπαραγωγή Καναδά-Γαλλίας, ενώ σχεδιάζει την επόμενη ταινία του, για την οποία φυλά καλά κρυμμένα τα στοιχεία που αναφέρονται σε αυτήν.

Γιάννης Φραγκούλης


  • Βιογραφίες
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΆΝΝΑ ΚΒΑΣΝΙΑΚ
    ΆΝΝΑ ΚΒΑΣΝΙΑΚ

    Μαρ 12, 2022 0

  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΥΓΕΡΟΠΟΥΛΟΣ

    Απρ 09, 2021 0

  • ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ
    ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΓΡΑΦΙΩΤΗΣ

    Μαρ 27, 2021 0

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΪΠΙΔΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΕΪΠΙΔΗΣ

    Μαρ 14, 2021 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz