Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • MAMLUQI
  • ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
  • ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ

Απρ 13, 2025 Κινηματογράφος 0


ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

DYING

Πριν το τέλος: γράφει η Καλλίτσα Βλάχου

Πάνω σε μια λεπτή εύθραυστη γραμμή ισορροπίας που χωρίζει (ή ενώνει;) τη σύμβαση με την αντισυμβατικότητα, τον θάνατο με τη ζωή, την αγάπη με το μίσος, τον έρωτα με τη συντροφικότητα, τις ενοχές με την απενοχοποίηση, τις σιωπές με τα βίαια ξεσπάσματα, την ανάγκη για επικοινωνία με το καταφύγιο της μοναξιάς, την ελευθερία της επιλογής με τον φόβο που λειτουργεί ανασταλτικά ως προς αυτή, τη δύναμη να αντέχεις με την αδυναμία να συντονίζεσαι και να εναρμονίζεσαι με το ανεκτό, πάνω σε αυτή τη γραμμή ακροβατεί ο ήρωάς μας, ο Τομ.

Πριν το τέλος: Δύο κόσμοι

Ανάμεσα σε δύο κόσμους που προσπαθεί να κατανοήσει και να τους συμπεριλάβει στο δικό του ανεξερεύνητο σύμπαν που σιγά σιγά του αποκαλύπτεται και ταυτόχρονα αποκαλύπτεται και σε εμάς, μέσα από τις τέσσερις ενότητες πάνω στις οποίες διαρθρώνεται η ταινία.

Ενότητες όπου σε κάθε μία χαρτογραφούνται οι ανάγκες, οι επιθυμίες, τα αδιέξοδα των ατόμων που κινούνται γύρω από τη ζωή του Τομ, με τρόπο που αν και σε κάθε ενότητα οι πρωταγωνιστές αλλάζουν, ωστόσο οι ζωές τους συνδέονται άμεσα, με νήματα που διαμορφώνουν την πορεία των ηρώων μας μέσα σε αυτές και καθορίζουν τις τελικές επιλογές τους.

Σε κάθε ενότητα πρωταγωνιστεί ένα από τα μέλη της οικογένειας του Τομ, οι γονείς του και η αδελφή του. Μιας τυπικής γερμανικής οικογένειας με τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες που μπορούμε να συναντήσουμε σε κάθε μεσοαστική οικογένεια του δυτικού κόσμου.

Πριν το τέλος: Οι πυλώνες

Σε τρεις βασικούς πυλώνες στηρίζεται η πολύ σπουδαία αυτή ταινία που διαρκεί τρεις ολόκληρες ώρες αλλά που δεν καταλαβαίνουμε πώς περνούν. Ο σκηνοθέτης, Ματίας Γκλάσνερ, με μία αφοπλιστική ειλικρίνεια, μας φέρνει αντιμέτωπους με τους φόβους μας, τους μεγάλους φόβους μας απέναντι στα γηρατειά, απέναντι στην ανημποριά, απέναντι στον θάνατο, όχι μόνο τον σωματικό αλλά και τον ψυχικό.

Οι φόβοι των ηρώων είναι και οι δικοί μας φόβοι και αποτελούν τον πρώτο πυλώνα πάνω στον οποίο χτίζεται η ταινία, έτσι που στη συνέχεια να μας γίνουν απολύτως κατανοητές οι συμπεριφορές των ηρώων μας, οι στάσεις τους και οι επιλογές τους. Πάνω στα μεγάλα λάθη τους συναντούμε και δικά μας μεγάλα λάθη.

Πριν το τέλος

Εκεί βρίσκεται ο δεύτερος πυλώνας που δομείται από τα λάθη που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στις ζωές των πρωταγωνιστών και που μέσα από αυτά διαμορφώθηκε το θολό τοπίο της ζωής τους, ένας χαοτικός κόσμος όπου οι ανάγκες και οι επιθυμίες τους προσέκρουαν πάνω στη λάθος διαμορφωμένη αντίληψή τους για τους ίδιους τους εαυτούς, για αυτό που περίμεναν οι άλλοι από αυτούς και για τον λάθος τρόπο που προσλάμβαναν οι ίδιοι τα μηνύματα που εξέπεμπε ο περίγυρός τους.

Πριν το τέλος: Ο τρίτος πυλώνας

Και ο τρίτος βασικός πυλώνας είναι το ξεκαθάρισμα. Οι τελικές επιλογές που δεν έρχονται απλά, αλλά μέσα από τις συναισθηματικές δοκιμασίες στις οποίες υποβάλλουν τους εαυτούς τους. Σκληρές δοκιμασίες στις οποίες οι έννοιες της μητρότητας, της πατρότητας, της φιλίας, του έρωτα, της βοήθειας προς τον άλλον μπαίνουν στο μικροσκόπιο και αναλύονται διεξοδικά. Και η ανάλυσή τους γίνεται με μεγάλη τόλμη και γενναιότητα.

Γιατί όταν αναλύεις κάτι και προσπαθείς να αποδώσεις το δικό σου νόημα, να βρεις δηλαδή το τι σημαίνουν για εσένα όλες οι παραπάνω έννοιες και πώς εσύ μπορείς να βρεις τη δική σου πλήρωση σε αυτές, πρέπει να τις ξεφορμάρεις από την προκαθορισμένη φόρμα τους στην οποία από μικρός εκπαιδεύεσαι να συνηθίσεις να ζεις σε αυτήν, και να αναλάβεις το δύσκολο και επίπονο έργο της αποδόμησής τους, να τις διαλύσεις και τις ανασυνθέσεις με τους δικούς σου όρους που πηγάζουν από τις δικές σου ανάγκες.

Τότε φτάνεις στο σημείο να μην φοβάσαι να νιώθεις ότι μέσα από το αντίθετο του αντιθέτου αναπνέεις, ζεις, έτσι που ό,τι για τους άλλους είναι νεκρό για εσένα να είναι ζωντανό και το αντίθετο. Τότε είναι που ανακαλύπτεις ότι η τραγικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης δεν βρίσκεται στο τέλος αυτής, αλλά στο τέλος μιας προσπάθειας που δεν μπήκες καν στον κόπο να επιχειρήσεις ή που εγκατέλειψες πρόωρα.

Πριν το τέλος

Πριν το τέλος: Το ξεβόλεμα

Ένας κινηματογράφος που εξαρχής θέτει τη συνθήκη του «ξεβολέματος» που τον παρακολουθείς εφόσον έχεις, όχι απλά τη διάθεση, αλλά και την ανάγκη να μπεις σε αυτή τη συνθήκη και μόνο με αυτή την προϋπόθεση μπορείς να τον παρακολουθήσεις, προκειμένου να συνοδοιπορήσεις με τους ήρωες, να σταθείς απέναντί τους, όχι σαν κριτής των ζωών τους, αλλά να νιώσεις τον αγώνα της αναζήτησης της αρμονίας και της ισορροπίας που ο καθένας από εντελώς διαφορετικές πορείες επιζητά.

Μα νιώσεις βαθιά μέσα σου ότι αυτή η αρμονία και η ισορροπία προσομοιάζει πολύ με την ηρεμία και την ισορροπία που ανακαλύπτεις σε ένα ορχηστρικό κομμάτι, όπου δεν εκτελείται μηχανικά, αλλά μέσα σε αυτό υπάρχει ο αυτοσχεδιασμός του συνθέτη και του μαέστρου που απελευθερώνουν μια ρυθμική ευκαμψία μέσα από σύνθετες αντιστίξεις που όμως αποδίδουν το πολύπλοκο νόημα της σύνθεσης, σαν αυτή η σύνθεση να είναι τελικά η ίδια σου η ζωή.

Η ταινία απέσπασε το Βραβείο σεναρίου στο Φεστιβάλ Βερολίνου, προβλήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα στο 30o Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας και προβάλλεται πλέον, στις κινηματογραφικές αίθουσες.




ΠΡΙΝ ΤΟ ΤΕΛΟΣ

(DYING)

Σκηνοθεσία: Matthias Glasner

Σενάριο: Matthias Glasner

Φωτογραφία: Jakub Bejnarowicz

Μοντάζ: Heike Gnida

Μουσική: Lorenz Dangel

Ήχος: Malte Weitkamp, Christoph Walter, Benjamin Schäfer

Κοστούμια: Sabine Keller

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Henning Jördens

Παραγωγοί: Matthias Glasner, Ulf Israel, Jan Krüger

Ηθοποιοί: Lars Eidinger (Τομ Λούνις), Corinna Harfouch (Λίσι Λούνις), Lilith Stangenberg (Έλεν Λούνις), Ronald Zehrfeld (Σεμπάστιαν Βόγκελ), Robert Gwisdek (Μπερνάρ), Hans-Uwe Bauer (Γκερντ Λούνις), Anna Bederke (Λιβ), Saskia Rosendahl (Ρόνια)

Χώρα παραγωγής: Γερμανία

Έτος παραγωγής: 2024

Γλώσσα: γερμανικά, αγγλικά, λιθουανικά

Είδος: τραγωδία, μαύρη κωμωδία

Διάρκεια: 180΄

Εταιρεία διανομής: Cinobo

Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 10/4/2025

Για περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά δείτε εδώ.

 

Διαβάστε τις κριτικές κινηματογράφου που έχουμε δημοσιεύσει

Η ορχήστρα του αδελφού μου

Επιστροφή στην πατρίδα

Wishbone


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΜΕΡΑΡΧΙΑ 999
    ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΜΕΡΑΡΧΙΑ...

    Μάι 20, 2025 0

  • ΘΕΪΚΟ ΤΥΡΙ
    ΘΕΪΚΟ ΤΥΡΙ

    Μάι 16, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 15, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • MAMLUQI
    MAMLUQI

    Μάι 24, 2025 0

  • ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
    ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ

    Μάι 23, 2025 0

  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
    ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
    ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ

    Μάι 21, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • MAMLUQI
    MAMLUQI

    Μάι 24, 2025 0

  • ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
    ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ

    Μάι 23, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
    ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
    ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ

    Μάι 21, 2025 0

  • Πειθαρχική Μεραρχία 999
    Πειθαρχική Μεραρχία 999

    Μάι 21, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    3 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    7 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (331)
  • Κινηματογράφος (1.389)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz