Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • MAMLUQI
  • ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
  • ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΜΟΥ

Απρ 07, 2025 Κινηματογράφος 0


Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΜΟΥ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

EN FANFARE

Η ορχήστρα του αδελφού μου: γράφει η Καλλίτσα Βλάχου

Η ζωή τα έφερε διαφορετικά για τους ήρωές μας, τον Τιμπό και τον Τζίμι, τα δύο αδέλφια από τη Γαλλία που αγνοούσαν ο ένας την ύπαρξη του άλλου, αφού όταν γεννήθηκαν δόθηκαν σε διαφορετικές οικογένειες για υιοθεσία. Η ίδια η ζωή με τα δικά της παιχνίδια, αυτά που δεν υπόκεινται σε κανέναν ανθρώπινο νόμο και που δεν μπορούν να ελεγχθούν από την ανθρώπινη επέμβαση, αυτά στα οποία ο άνθρωπος όταν τα βλέπει να παίζονται εμπρός του ανακαλύπτει με τρόμο την ανημποριά του, συνειδητοποιώντας την αδυναμία του και βιώνοντας το συναίσθημα του πώς είναι να χάνεις τον έλεγχο των πραγμάτων και ό,τι με κόπο έχτισες στη ζωή σου, να σε προσπερνά, να σε κάνει στην άκρη, σαν αυτή η ζωή να σου γίνεται ξαφνικά άγνωστη, αυτή η ζωή, με αυτά τα απρόβλεπτα παιχνίδια της, τους ξαναφέρνει κοντά. Όταν ο Τιμπό, αναζητώντας δότη μυελού οστών, έκπληκτος θα ανακαλύψει την ύπαρξη του αδελφού του.

Η ορχήστρα του αδελφού μου: Ο Τιμπό

Ο Τιμπό (Μπενζαμέν Λαβέρν ) που είναι ένας διεθνούς φήμης αναγνωρισμένος διευθυντής ορχήστρας, δεν έφτασε τυχαία στη θέση που βρίσκεται. Η δόξα του και η αναγνωρισιμότητά του είναι αποτέλεσμα σκληρής και επίμονης δουλειάς που απαιτούσε από αυτόν για 20 χρόνια, 15 ώρες καθημερινής μουσικής μελέτης. Οι συνθήκες της οικογενειακής ζωής του τον ευνόησαν.

Βρέθηκε σε ένα περιβάλλον που του δόθηκε η δυνατότητα να αναπτύξει και να καλλιεργήσει στον μέγιστο βαθμό το ταλέντο του. Ο κόσμος που δημιούργησε, ένας κόσμος κλειστός, γεμάτος μουσική -δύσκολη μουσική και στο άκουσμά της και στην τεχνική της ενορχήστρωσής της- τον κράτησε μακριά από τον καθημερινό αγώνα της βιοπάλης, τον αγώνα για επιβίωση, τον αγώνα να κρατηθείς όρθιος σε μια κοινωνία που η ταξική της διάρθρωση δεν επιτρέπει σε όλους ισότιμη διεκδίκηση δικαιωμάτων.

Δεν δίνει σε όλους τη δυνατότητα να καλλιεργήσουν τα δικά τους ταλέντα, να ακολουθήσουν τις δικές τους κλίσεις, να γίνουν οι ενορχηστρωτές της δικής τους ζωής. Για την ακρίβεια επιτρέπει όλα τα παραπάνω στους λίγους και εκλεκτούς της, αυτούς που ο βιοπορισμός τους είναι κάτι δεδομένο και πολύ έξω από τα θέματα που τους απασχολούν. Αυτούς που ζουν σε έναν άλλον κόσμο.

Η ορχήστρα του αδελφού μου

Η ορχήστρα του αδελφού μου: Ο Τζίμι

Και από την άλλη ο Τζίμι (Πιερ Λοτάν). Ο Τζίμι που ζει σε ένα βόρειο προάστιο της Γαλλίας όπου η ανεργία μαστίζει την περιοχή, τα εργοστάσια κλείνουν το ένα μετά το άλλο και ο ίδιος με την απειλή της ανεργίας να αιωρείται πάνω από το κεφάλι του, βρίσκει διέξοδο στην φιλαρμονική ορχήστρα του εργοστασίου.

Μία μπάντα (στο μυαλό μας έρχεται εκείνη η εξαιρετική ταινία του Μαρκ Χέρμαν «Οι βιρτουόζοι») που η εργατική κοινότητα της περιοχής βρίσκει εκεί το αποκούμπι της, αυτό της ενότητας και του συλλογικού πνεύματος, σε μία εποχή όπου και τα δύο βάλλονται ανελέητα από τη σαρωτική λαίλαπα της κερδοφορίας και του πλουτισμού.

Η μπάντα για τον Τζίμι αποτελεί τη μικρή κοινωνία των ανθρώπων όπου τα μέλη της, παρά το πλήθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν, προβλήματα που τους κάνουν πολλές φορές να απομακρύνονται ο ένας από τον άλλον και να χάνουν στιγμιαία τους συνεκτικούς τους δεσμούς, ωστόσο νιώθουν μέσα στον μικρόκοσμο αυτής της κοινωνίας, ότι είναι ισότιμα.

Η ορχήστρα του αδελφού μου: Η μουσική

Η μικρή και ασήμαντη για τους άλλους μπάντα τους, είναι η κοινωνία που για να ευημερήσει λειτουργεί εντελώς διαφορετικά από την έξω κοινωνία. Είναι το μέρος όπου δεν αφήνει ατροφικά κάποια μέλη της παρέχοντας τη δυνατότητα σε άλλα να αναπτυχθούν, όπως συμβαίνει στην ευρύτερη κοινωνία στην οποία ζουν.

Είναι ο χώρος όπου τα ατομικά προβλήματα βρίσκουν τις λύσεις τους μέσα στο συλλογικό πνεύμα της ατομικής έκθεσης από τη μία, και της αναγνώρισης από την άλλη, του αντίκτυπου που μπορεί να έχει αυτή η έκθεση στην ευημερία και στο κοινό καλό όλων.

Καταλυτικό ρόλο στη συνάντηση των δύο αδελφών διαδραματίζει η μουσική. Η μουσική που για τον καθένα σημαίνει πολλά και διαφορετικά. Που μπορεί να αποτελεί το πεδίο απόδρασης από μία στυγνή πραγματικότητα ή το πεδίο έμπνευσης και δημιουργίας με την αίσθηση της πληρότητας που απορρέει από αυτά ή που μπορεί να αποτελεί τον χώρο όπου συναντιούνται ίδιες σκέψεις, ίδιες αγωνίες, ίδιες αναζητήσεις ανθρώπων που ποτέ δεν έχουν συναντηθεί και που οι ζωές τους απέχουν τεράστια απόσταση η μία από την άλλη.

Η ορχήστρα του αδελφού μου

Η ορχήστρα του αδελφού μου: Τα αδέλφια

Τα δύο αδέλφια συναντιούνται με έναν αργό βηματισμό στον πυρήνα της πραγματικής τέχνης. Στην υπέρβαση που συντελείται μέσω αυτής. Γιατί η τέχνη αυτό κάνει. Διεισδύει στις ζωές των ανθρώπων και αρχίζει να αφαιρεί από αυτές ό,τι άχρηστο και ανούσιο υπάρχει, μεταφέροντας τες σε ένα άλλο σύμπαν όπου οι αξίες νοηματοδοτούνται διαφορετικά και βρίσκουν τη θέση που τους αρμόζει.

Τι κρίμα που όλες αυτές οι νοηματοδοτήσεις συντελούνται όταν η ίδια η ζωή παίζοντας τα δικά της απρόβλεπτα παιχνίδια κινητοποιεί τους μηχανισμούς εγρήγορσης και επαναπροσδιορισμού του πραγματικού λόγου της ύπαρξής μας…

Ο Μάλερ ο Μπετόβεν ο Μπαχ, ο Βέρντι συναντούν τον Ραβέλ στους ήχους του Μπολερό, αυτού του πολύ ιδιαίτερου μουσικού κομματιού που ξεκινά από μια πολύ απλή επαναλαμβανόμενη μελωδία η οποία σταδιακά μεταμορφώνεται σε μουσική πανδαισία απελευθερώνοντας όλες τις νότες που μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν συμμετείχαν.

Σαν οι νότες αυτές να είναι οι ζωές των ανθρώπων που στέκουν στο περιθώριο, αόρατοι, ασήμαντοι για πολλούς, αλλά που κρύβουν μέσα τους ένα τεράστιο απόθεμα δημιουργίας που εκρήγνυται όταν ανακαλύπτουν τη ζεστασιά της αλληλεγγύης, της κατανόησης, της ανθρώπινης επικοινωνίας.

Η ορχήστρα του αδελφού μου: Το ανούσιο

Και είναι εκεί σε αυτή τη μεγαλειώδη συνάντηση που ο καλλιτέχνης συνειδητοποιεί τη ματαιότητα της ατομικής ευχαρίστησης και το ανούσιο αυτής, όταν το δημιούργημά του δεν δίνει τη σκυτάλη στους αποδέκτες του να συνεχίσουν το έργο του, ο καθένας με τον δικό του τρόπο, από εκεί που εκείνος το άφησε. Γιατί μέσα από αυτή τη συνέχεια έρχεται η ενότητα, όλοι γίνονται ένα και η μοναξιά, η απώλεια όλων αυτών που θεωρούμε τα πιο σημαντικά στη συμβατική ζωή μας παύουν να καθίστανται τραυματικά, παύουν να μας πληγώνουν, παύουν να αποτελούν το κέντρο της ύπαρξής μας.




Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Ένας θρίαμβος» ο Εμμανουέλ Κουρκόλ, καταφέρνει για άλλη μία φορά να μας κάνει να συγκινηθούμε, να γελάσουμε, να κλάψουμε με τα μικρά μεγάλα της ζωής μας και να μας μεταδώσει σε μια πολύ ζεστή και ανθρώπινη ταινία πως η τέχνη υπάρχει για να ενώνει, να απελευθερώνει και να μας ταξιδεύει στα ηλιόλουστα μονοπάτια της, εκεί όπου η ματαιότητα των πράξεων που πηγάζει από την εγωκεντρική ματιά μας, παραχωρεί τη θέση της στην παραδοχή της βαθιάς ανάγκης μας για συμπόρευση σε έναν κοινό αγώνα, που η ομορφιά του βρίσκεται στο βίωμα της αρμονικής συνύπαρξης.

Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ ΜΟΥ

EN FANFARE

Σκηνοθεσία: Emmanuel Courcol

Σενάριο: Emmanuel Courcol, Irène Muscari, Oriane Bonduel, Marianne Tomersy, Khaled Amara

Φωτογραφία: Maxence Lemonnier

Μοντάζ: Guerric Catala

Μουσική: Michel Petrossian, Steve Bouyer, Inès Griffart, Pascal Mayer

Ήχος: Quentin Avrillon, Alphonse Armant, Pierre Picq

Κοστούμια: Laura Vallot

Παραγωγοί: Marc Bordure, Robert Guédiguian

Ηθοποιοί: Benjamin Lavernhe (Τιμπό Ντεζορμό), Pierre Lottin (Τζίμι Λεκόκ), Sarah Suco (Σαμπρίνα), Jacques Bonnaffé (Γκιλμπέρ Βοζνιάκ), Clémence Massart-Weit (Κλοντίν), Anne Loiret (Κλερ), Mathilde Courcol-Rozès (Ροζ)

Χώρα παραγωγής: Γαλλία

Γλώσσα: γαλλικά, αγγλικά

Έτος παραγωγής: 2024

Είδος: κομεντί, μουσική

Διάρκεια: 103΄

Εταιρεία διανομής: One From The Heart

Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 27/3/2025

Για περισσότερα στοιχείαγια τους συντελεστές και τα τεχνικά δείτε εδώ.

 

Διαβάστε τις κριτικές ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει

Επιστροφή στην πατρίδα

Wishbone

Τελευταία πνοή

Η τεχνητή νοημοσύνη στον κινηματογράφο


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΜΕΡΑΡΧΙΑ 999
    ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΜΕΡΑΡΧΙΑ...

    Μάι 20, 2025 0

  • ΘΕΪΚΟ ΤΥΡΙ
    ΘΕΪΚΟ ΤΥΡΙ

    Μάι 16, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 15, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • MAMLUQI
    MAMLUQI

    Μάι 24, 2025 0

  • ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
    ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ

    Μάι 23, 2025 0

  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
    ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
    ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ

    Μάι 21, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • MAMLUQI
    MAMLUQI

    Μάι 24, 2025 0

  • ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
    ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ

    Μάι 23, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
    ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
    ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ

    Μάι 21, 2025 0

  • Πειθαρχική Μεραρχία 999
    Πειθαρχική Μεραρχία 999

    Μάι 21, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    3 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    7 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (331)
  • Κινηματογράφος (1.389)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz