Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΑΣΠΑ ΤΟΜΠΟΥΛΗ

Απρ 14, 2022 Θέατρο 0


ΑΣΠΑ ΤΟΜΠΟΥΛΗ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΠΕΚΕΤ

Η Άσπα Τομπούλη συνομιλεί με το Νίκο Θωμόπουλο

Συνομιλήσαμε με τη σκηνοθέτη Άσπα Τομπούλη για το θέατρο, πως ξεκίνησε, ποια ήταν τα πρώτα ερεθίσματά της. Συζητήσαμε για τη δουλειά της, ακόμα, στη σκηνοθεσία του θεάτρου και τη φιλοσοφία που διέπει αυτή. Τέλος, η συζήτηση επικεντρώθηκε στο «Ηρεμιστικό», του Μπέκετ.

Με ποια βιώματα και ερεθίσματα ξεκινήσατε να ασχολείστε με τη σκηνοθεσία θεάτρου;

Οι γονείς μου αγαπούσαν το θέατρο. Τα αδέλφια μου και εγώ βλέπαμε από μικρή ηλικία παραστάσεις μαζί τους, ιδιαίτερα στο Εθνικό Θέατρο. Ο αδελφός της μητέρας μου λάτρευε το θέατρο και μας μιλούσε για διάφορες παραστάσεις που έβλεπε. Έλεγε ιστορίες για το θέατρο. Μικρή ήθελα να γίνω ηθοποιός, αλλά δεν κράτησε για πολύ. Από νωρίς άρχισε να με ενδιαφέρει η σκηνοθεσία.

ΑΣΠΑ ΤΟΜΠΟΥΛΗ: ΤΟ ΚΤΙΣΙΜΟ ΜΙΑΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι σημαντικότερες ικανότητες που έχει ένας σκηνοθέτης σύμφωνα με την εμπειρία σας;

Το να μπορεί να συνθέτει κόσμους στο μυαλό του και, κυρίως, να τους  δίνει σάρκα και οστά πάνω στην σκηνή. Οι καλές ιδέες -αν τις έχει κανείς- δεν είναι ποτέ αρκετές και η πραγματοποίησή τους απαιτεί ικανότητα και γνώσεις, κάθε είδους  -τεχνικές, θεωρητικές και πρακτικές-. Όπως και την ικανότητα να συνεργάζεσαι με πολλούς ανθρώπους και να παίρνεις αποφάσεις. Το τελευταίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Το θέατρο είναι δουλειά με εντάσεις και ιδιαιτερότητες. Το κτίσιμο μιας παράστασης είναι δουλειά και ευθύνη του σκηνοθέτη που πρέπει να μπορεί να το κάνει αυτό. Να πω επίσης ότι πιστεύω στο ταλέντο. Δεν ξέρω τι ακριβώς, είναι αλλά πιστεύω ότι υπάρχει (ή δεν υπάρχει).

“Άσπα Τομπούλη: Προσπαθώ να τους δημιουργήσω

ένα ισχυρό πλαίσιο μέσα στο οποίο να μπορούν

να κατανοήσουν πράγματα για το έργο.”

Με τι κριτήρια επιλέγετε τους ηθοποιούς στις παραστάσεις που ανεβάζετε;

Να είναι ηθοποιοί ανοικτοί και ευέλικτοι.

Έχετε κάποια συγκεκριμένη μέθοδο στην καθοδήγηση των ηθοποιών στις πρόβες;

Προσπαθώ να τους δημιουργήσω ένα ισχυρό πλαίσιο μέσα στο οποίο να μπορούν να κατανοήσουν πράγματα για το έργο και τα πρόσωπα του έργου. Να κινηθούν και να πλάσουν το ρόλο τους. Από κει και πέρα, δουλεύω πολύ μαζί τους πάνω στην υποκριτική, το λόγο και την κίνηση.

Άσπα Τομπούλη

ΑΣΠΑ ΤΟΜΠΟΥΛΗ: ΤΡΟΠΟΙ ΣΚΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ

Πως επιλέξατε να σκηνοθετήσετε το «Ηρεμιστικό» του Μπέκετ και με ποια σκηνοθετική ματιά αντιμετωπίσατε το κείμενο αυτό στην εξέλιξη της προετοιμασίας της παράστασης;

Με γοητεύουν τα αφηγηματικά κείμενα και έχω ασχοληθεί με τη μεταφορά λογοτεχνικών έργων ή κειμένων στο θέατρο. Αισθάνομαι ότι τα λογοτεχνικά κείμενα μου δίνουν μία ελευθερία. Επίσης και πολλές δυνατότητες να εξελίξω τρόπους σκηνικής παρουσίασης και σύνθεσης κειμένου/κίνησης/εικόνας/ήχου. Με αυτούς ασχολούμαι και πειραματίζομαι εδώ και αρκετά χρόνια. «Το ηρεμιστικό»  είναι ένα  συναρπαστικό διήγημα. Ένα ταξίδι περιπλάνησης του μοναχικού αφηγητή μέσα σε μια έρημη πόλη τη νύχτα αλλά και μια εσωτερική περιπλάνηση μέσα στον ίδιο του τον εαυτό. Στις μνήμες και στους φόβους του. Είναι ένα κείμενο που το αγαπώ πολύ. Αυτός και μόνον ήταν αρκετός λόγος για να το μεταφέρω στην σκηνή.

“Άσπα Τομπούλη: Το θέατρο είναι ψυχαγωγία.

Αλλά μπορεί να δώσει και πολλά

άλλα πράγματα στο θεατή.”

Υπήρχαν σοβαρές δυσκολίες στη διαδικασία του στησίματος της παράστασης αυτής; Και πως τις χειριστήκατε;

Υπάρχουν πάντα δυσκολίες σε κάθε νέα δουλειά. Κάτι στο οποίο στάθηκα ιδιαίτερα ήταν το πως οι συνειρμοί, οι σκέψεις και οι μνήμες μεταφράζονται σε κίνηση πάνω στην σκηνή. Και ταυτόχρονα πως μπαίνει μέσα στο πυκνό λόγο του Μπέκετ η εικόνα, το βίντεο. Καθώς και σε αυτή μου την παράσταση τα βίντεο είναι αναπόσπαστο μέρος της σκηνοθεσίας και  της ίδιας της αφήγησης.

ΑΣΠΑ ΤΟΜΠΟΥΛΗ: ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τι αξιοπρόσεκτα διαχρονικά μηνύματα νομίζετε ότι εισπράττει ο μέσος θεατής από το έργο αυτό του Μπέκετ;

Νομίζω ότι η φθορά του σώματος, η υποχρεωτική απομόνωση και ο εγκλεισμός, ο φόβος του θανάτου και η βαθειά ανάγκη για ανθρώπινη επαφή είναι διαχρονικά θέματα που διατρέχουν το έργο του Μπέκετ. Γίνονται ιδιαίτερα καίρια και επίκαιρα  αυτή την εποχή με όσα βιώνουμε εξ αιτίας της πανδημίας.

Άσπα Τομπούλη

Στη σύγχρονη πραγματικότητα της απουσίας γόνιμης κριτικής ικανότητας της πλειοψηφίας ιδίως των νέων ανθρώπων. Ειδικά αφού βομβαρδίζονται μέσω των social media από εικόνες συνήθως κατευθυνόμενες από το σύστημα της παγκοσμιοποίησης. Απαξιώνουν την ηθική του πολιτισμού μας. Ποιος πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος του θεάτρου ως διαπαιδαγωγητικού μέσου; 

Το θέατρο είναι ψυχαγωγία. Αλλά μπορεί να δώσει και πολλά άλλα πράγματα στο θεατή. Χαίρομαι ιδιαίτερα που ιδίως ένα κείμενο σαν το «Ηρεμιστικό» και ένας συγγραφέας που θεωρείται δύσκολος, όπως ο Μπέκετ, βρίσκουν τόσο μεγάλη απήχηση στο νεανικό κοινό. Εξαρτάται πάντα από την παράσταση το αν θα προσελκύσει το κοινό. Είτε αυτό είναι νεανικό είτε όχι.

Πόσο σας έχει επηρεάσει θετικά στην ψυχολογία σας η ενασχόλησή σας με τη θεατρική σκηνοθεσία;

Τι να σας πω τώρα;

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια και όνειρα; 

Σκηνοθετώ αυτές της μέρες τον «Μπέμπη», έργο της Βίλλυς Σωτηροπούλου. Ανεβαίνει στο Θέατρο Αλκμήνη αυτές τις μέρες.

 

Διαβάστε τις συνεντεύξεις που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει


  • Συνεντεύξεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • VILLAGE
    VILLAGE

    Νοέ 29, 2022 0

  • ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΚΟΥΤΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
    ΜΑΡΙΑ...

    Μαρ 06, 2022 0

  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΑΒΑΣ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ...

    Μαρ 06, 2022 0

  • ΣΥΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΝΑΣ ΦΟΝΣΟΥ
    ΣΥΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΝΑΣ...

    Ιαν 15, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ
    ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ...

    Φεβ 15, 2023 0

  • ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ
    ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ...

    Φεβ 04, 2023 0

  • ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ
    ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ

    Φεβ 03, 2023 0

  • ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
    ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

    Ιαν 24, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    1 μήνα ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    1 μήνα ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Απρίλιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« Μαρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz