Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

41ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ

Σεπ 23, 2018 Κινηματογράφος 0


41ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΑΙΝΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018

του Γιάννη Φραγκούλη

Δυναμικό ξεκίνημα για τους μικρομηκάδες του 41ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γυναίκες στη συντριπτική πλειονότητά τους σήμερα, το μεσημέρι, στο Αίθριο των Γραφείων του Φεστιβάλ, είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν στο κοινό και τον κριτικό κινηματογράφου Κώστα Κωνσταντινίδη για τη δουλειά τους.

«Βασιλεία», σκηνοθέτης Αναστασία Κρατίδη.

Η ταινία της Αναστασίας Κρατίδη περιγράφει μία κατάσταση που βιώνουν πολλοί άνθρωποι σήμερα: την κατάσχεση του πατρικού τους λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των χρεών που τους έχουν αφήσει «κληρονομιά» οι δικοί τους. Η πρωταγωνίστρια οδηγείται στο δρόμο, άστεγη, και αντιμέτωπη με μία ψυχοφθόρα κατάσταση την οποία όμως αντιμετωπίζει με αξιοπρέπεια. «Η κοπέλα προσπαθεί να διατηρήσει στο μυαλό της ζωντανή την ανάμνηση του πατέρα της παρότι αισθάνεται και θυμό απέναντι του μιας και αυτός ευθύνεται για την θέση στην οποία έχει περιέλθει», όπως αναφέρει η σκηνοθέτης.

Όπως ανέφερε η σκηνοθέτης, το θέμα της ταινίας της το άντλησε από έναν προσωπικό φόβο ότι ανά πάσα στιγμή θα μπορούσε να βρεθεί σε αντίστοιχη θέση αλλά και από την διαπίστωση της ότι αυτό είναι κάτι που απασχολεί τους νέους ανθρώπους. Η πρωταγωνίστρια της ωστόσο, επιλέγει να αποκρύψει την κατάστασή της από φίλους και γνωστούς. «Στόχος μου ήταν η απλή καταγραφή μιας κατάστασης και όχι η εξαγωγή συμπερασμάτων και η πρόταση λύσεων», εξήγησε.

«Ave Eva», σκηνοθέτης Oliwia Twardowska.

Η ταινία πραγματεύεται την κρίση της παιδικής ηλικίας, και τις σκοτεινές σκέψεις που ενίοτε περνάνε από το μυαλό ενός παιδιού. Αυτό που, όπως είπε, δυσκόλεψε περισσότερο τη σκηνοθέτη ήταν το να βρει την κατάλληλη παιδική φυσιογνωμία. «Για τον ρόλο αυτό, έψαχνα ένα κοριτσάκι άγριο και θυμωμένο και όχι χαριτωμένο και γλυκό». Τελικά το ανακάλυψε στην Νάξο, όπου είδε τη μελλοντική της πρωταγωνίστρια να μαλώνει στο δρόμο με την αδερφή της. «Το να δουλεύεις με ένα παιδί δεν είναι απλό», παραδέχτηκε. Στην συνεργασία αυτή είχε να αντιμετωπίσει και τεχνικές δυσκολίες όπως για παράδειγμα το φαγητό κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων που κάποιες φορές δεν άρεσε στην μικρή πρωταγωνίστρια. Όμως οι συνθήκες αυτές, συχνά γεννούσαν στη μικρή τα συναισθήματα που επεδίωκε η σκηνοθέτης. Στην ταινία υπάρχει διάχυτη η αντίθεση ανάμεσα στο καλό και το κακό, το τρυφερό και το σκληρό, το φως και το σκοτάδι, τα οποία συνυπάρχουν στην φύση των παιδιών. Η λύκαινα εξάλλου που εμφανίζεται στην ταινία, φανερώνει την άγρια πλευρά του συναισθηματικού κόσμου των παιδιών.

«Grief (A place none of us know until we reach it)», σκηνοθέτης Αλεξάνδρα Ματθαίου.

Η ταινία κινείται σε δύο επίπεδα, το πρώτο πραγματεύεται  την απώλεια και το δεύτερο τη δυναμική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στη μητέρα και τη κόρη. «Γυρίστηκε στη Σικελία μέσα σε 12 ώρες -που ήταν μια τρομερή εμπειρία. Το ταξίδι εκεί ήταν ένα δέλεαρ και για την ηθοποιό Θέμις Μπαζάκα που ενσαρκώνει τη μητέρα, που από την αρχή είχαμε στο μυαλό μας για τον ρόλο και η οποία, όπως διαπιστώσαμε, διακρίνεται για την ευγένεια και τη γενναιοδωρία της. Υπάρχει ένα ιδιαίτερο συναίσθημα στη σχέση μητέρας-κόρης, ένα σκαμπανέβασμα στη δυναμική της σχέσης, σα συναισθηματικό τσουνάμι. Τη μια σκοτώνεσαι για κάτι και το επόμενο λεπτό είναι σαν αυτό να μην έχει συμβεί ποτέ». Στην ταινία οι όροι είναι ελαφρώς αντεστραμμένοι καθώς το παιδί μοιάζει ωριμότερο από την μητέρα, με άλυτα ζητήματα μεταξύ τους, «όμως η κόρη κάνει τελικά την υπέρβαση για να μπορέσει να συνυπάρξει μαζί με την μητέρα της…».

«Όταν ήμουν στο λύκειο, ήμουν ερωτευμένος με την Άννα», σκηνοθέτης Ελένη Μητροπούλου.

Η ταινία είναι η πτυχιακή της σκηνοθέτριας και πραγματεύεται  την «αδυναμία εύρεσης της προσωπικής ευτυχίας». Είναι μία μαύρη κωμωδία με σουρεαλιστικά στοιχεία. Ο ήρωάς της, ο Λουκάς «είναι ένας άνθρωπος ήρεμος, αρκετά παθητικός, σουρεαλιστικά απαθής και δεν μπορεί να σταυρώσει γυναίκα, διότι λίγο φταίει αυτός λίγο φταίνε και οι άλλες. Γενικά είναι μια κατάσταση που λίγο πολύ την έχουμε περάσει όλοι με τα προσωπικά μας κάποια στιγμή. Βιώνουμε ένα συνεχές κυνήγι της ευτυχίας -όμως δε ξέρουμε τι πραγματικά θέλουμε και καταλήγουμε σε μια λούπα. Δεν μας αρέσει τίποτα και ποτέ δεν είμαστε ευτυχισμένοι». Ο σκοπός της σκηνοθέτριας ήταν ο ήρωας της να είναι ένας διαφορετικός άνθρωπος στα flash back και ένας άλλος, με περισσότερη αυτοπεποίθηση, όταν μιλάει στο θεατή,  σα να μιλάει κάπως στον εαυτό του.

«Η σιγή των ψαριών όταν πεθαίνουν», σκηνοθέτης Βασίλης Κεκάτος.

Η ταινία διαδραματίζεται στην Κεφαλονιά απ’ όπου κατάγεται ο σκηνοθέτης και έχει έντονα στοιχεία από την περιοχή όπως το μαύρο χιούμορ των ντόπιων. Οι επιρροές του Βασίλη Κεκάτου είναι πολλές, από τον Κάφκα μέχρι τον Καρυωτάκη. Ο ήρωας του (Ανδρέας Κωνσταντίνου) μία μέρα μαθαίνει πως είναι νεκρός. Η όλη ιδέα και εξέλιξη της ιστορίας βασίζεται σε έναν παραλογισμό. «Η έμπνευση μου ήρθε από ένα προσωπικό βίωμα. Όταν βρέθηκα στην Κεφαλονιά για να παραστώ στην κηδεία του παππού μου, αντίκρισα ένα κηδειόχαρτο με το όνομά μου (είχαμε το ίδιο όνομα με τον παππού) και στο υποσυνείδητό του  γεννήθηκε η ιδέα του δικού μου θανάτου». Αυτήν την αίσθηση θέλησε να μεταφέρει στη ταινία, όπου στο επίκεντρο είναι ένας μέσος άνθρωπος ο οποίος δεν έχει μάθει να αντιδρά στην ιδέα του θανάτου. Παρατηρούμε μία αντίθεση ανάμεσα σε εκείνους που το αντιμετωπίζουν με απάθεια και αυτούς που προσπαθούν να τον βοηθήσουν. Η Άννα, με την οποία έχει ερωτική σχέση, προσπαθεί να τον βοηθήσει αλλά τελικά αποδέχεται τον θάνατό του όπως τον αποδέχεται και ο ίδιος. Εξάλλου, όπως είπε, κάνοντας μια σύνδεση με την πραγματικότητα, και στην πραγματική μας ζωή μπορούμε να θεωρούμε τον εαυτό μας νεκρό χωρίς να είναι.


  • Φεστιβάλ Δράμας
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΒΡΑΒΕΙΑ
    ΒΡΑΒΕΙΑ

    Σεπ 14, 2024 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ

    Σεπ 14, 2024 0

  • ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
    ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ

    Σεπ 08, 2024 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ 2024
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ 2024

    Σεπ 07, 2024 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz