filmandtheater

Προσφατα

  • ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ
  • THE WHALER BOY
  • A TALE OF TWO CITIES
  • A TALE OF TWO CITIES
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ
  • Home
  • Αρχικη
  • Κινηματογραφος
    • Σινεμά
      • Φεστιβάλ
      • Bραβεία
      • Ιστορία
      • Θεωρία
      • Τεχνική
      • Πολιτική
    • Ταινίες
      • Νέες κυκλοφορίες-Κριτικές ταινιών
      • Κριτικές ταινιών
      • Κατάλογος κινηματογράφων
      • Αλφαβητικός κατάλογος ταινιών που έχει γίνει κριτική
      • Tαινίες στο στάδιο της παραγωγής
      • Tαινίες λίγο πριν την ολοκλήρωση της παραγωγής
      • Tαινίες που έχουν ολοκληρωθεί
      • Κατάλογος παραχθέντων ταινιών ανά έτος
    • Παρουσιάσεις
      • DVD
      • CD
      • Βιβλίων
    • Σκηνοθέτες κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες ελληνικού κινηματογράφου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Ηθοποιοί κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί ελληνικού κινηματογράφου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου κινηματογράφου
    • Κινηματογραφιστές
      • Κινηματογραφιστές ελληνικού κινηματογράφου
      • Κινηματογραφιστές παγκόσμιου κινηματογράφου
  • Θεατρο
    • Θεατρικές παραστάσεις
      • Κατάλογος παραστάσεων
      • Κριτικές θεατρικών παραστάσεων
      • Κατάλογος κριτικών θεατρικών παραστάσεων
      • Ιστορία θεάτρου
      • Θεωρία θεάτρου
    • Θεατρικά σχήματα
    • Σκηνοθέτες θεάτρου
      • Σκηνοθέτες Ελληνικού θεάτρου
      • Σκηνοθέτες παγκόσμιου θεάτρου
    • Ηθοποιοί θεάτρου
      • Ηθοποιοί Ελληνικού θεάτρου
      • Ηθοποιοί παγκόσμιου θεάτρου
    • Ενιαίος Παραστατικός Χώρος
  • Βιβλια
    • online
    • Προς πώληση
  • Νεα
    • Κινηματογραφική Λέσχη Solaris
    • Κινηματογραφικές λέσχες
    • Εργαστήρι Κινηματογράφου Fabula
    • Σεμινάρια
      • Σεμινάρια κινηματογράφου
      • Σεμινάρια θεάτρου
    • Επικαιρότητα
    • Ταινίες τηλεόρασης
  • Video Channel
  • Επικοινωνια
  • follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

A TALE OF TWO CITIES

Ιαν 03, 2021 Αλφαβητικός κατάλογος ταινιών που έχει γίνει κριτική, Κριτικές ταινιών 0


A TALE OF TWO CITIES

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΣΤΗ ΛΑΙΜΗΤΟΜΟ

η αισθητική του Ralph Thomas

γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Είδαμε την κινηματογραφική εκδοχή του Jim Goddard, σε αυτό το σημείωμα θα αναλύσουμε τη δουλειά του Ralph Thomas, η οποία ολοκληρώθηκε 22 χρόνια πριν από αυτή του Goddard. Έχουμε μία διαφορετική αφήγηση, η οποία, αν και έχει τη ρίζα της στο ίδιο μυθιστόρημα του Καρόλου Ντίκενς, δημιουργεί ένα εντελώς διαφορετικό αφηγηματικό κόσμο.

Την κριτική και τη συνοπτική υπόθεση στην ομότιτλη ταινία του Jim Goddard μπορείτε να τις διαβάσετε εδώ. Ο Ralph Thomas δημιουργεί ένα διαφορετικό έργο. Αυτό του Goddard ήταν τηλεοπτικό, έχοντας όμως κινηματογραφικές αρετές. Αυτό που το χαρακτήριζε ήταν ο σχετικός ρεαλισμός του. Στην ταινία του Thomas έχουμε μία εντελώς διαφορετική άποψη: μπερδεύονται οι αφηγηματικοί χρόνοι και οι χώροι. Γιατί αυτό;

Θα πρέπει να δούμε ότι δεν έχουμε μία ρεαλιστική αφήγηση στο μυθιστόρημα του Ντίκενς, αλλά πρωτίστως μία ψυχολογική απόδοση της ιστορίας αυτής της εποχής. Αυτό που ο συγγραφέας αυτού του μυθιστορήματος θέλει να μας δείξει είναι η παράνοια σε αυτές τις δύο κοινωνίες, η οποία, επιπροσθέτως, είναι μαζική. Στην Αγγλία και στη Γαλλία, το πλήθος παρασύρεται τόσο εύκολα που αλλάζει απόψεις που είναι διαμετρικά αντίθετες από τη μία στιγμή στην άλλη. Αυτό θα το δούμε τόσο στο δικαστήριο στο Λονδίνο όσο και σε αυτό στο Παρίσι. Και στις δύο περιπτώσεις η απόφαση που θα ληφθεί έχει να κάνει με το αν θα ζήσει ή όχι ένας άνθρωπος. Με άλλα λόγια, μία τόσο πολύτιμη αξία, όπως η ανθρώπινη ζωή, παίζεται σχεδόν κορώνα-γράμματα. Ή, για να είμαστε πιο ακριβής, η ανθρώπινη ζωή δεν αξίζει τίποτε.

Πως θα μπορούσε κάποιος να αναφέρει αυτό το σκεπτικό με την οπτική γραφή; Ο Ralph Thomas βρήκε τον πιο κλασικό τρόπο: μπέρδεψε τους χρόνους και τους χώρους για να οπτικοποιήσει την τρέλα στο ανθρώπινο μυαλό. Μας δείχνει τους πρωταγωνιστές στην «κανονική» ζωή τους και, κατόπιν, εξαθλιωμένους από τη βία που έχουν υποστεί είτε από το κράτος είτε από τον όχλο, η οποία, όμως, έχεις τις ρίζες της στη βία και στον ολοκληρωτισμό του κράτους. Ο άνθρωπος είναι ένα αναλώσιμο προϊόν, δεν γράφει αυτός την ιστορία της εποχής του, αλλά «αόρατες» δυνάμεις που το χειρίζονται σα να ήταν ένα πιόνι.

Με αυτή την έννοια, η αστική δημοκρατία, μετά τη Γαλλική Επανάσταση, και το βασιλικό καθεστώς, στην Αγγλία και στη Γαλλία, πριν αυτή την επανάσταση, δε διαφέρουν καθόλου. Ο ολοκληρωτισμός υπάρχει στο σχεδιασμό αυτών που κυβερνούν, οι οποίοι δεν ενδιαφέρονται καθόλου για την πρόοδο της κοινωνίας, αλλά για να γίνουν αυτές οι ενέργειες που θα ισχυροποιήσουν τη θέση τους, κατ’επέκταση, την οικονομική τους ευμάρεια. Το τρίπτυχο της Γαλλικής Επανάστασης, ισότητα-αδελφοσύνη-ελευθερία, ουσιαστικά καταρρέει, αφού οι Ιακωβίνοι, ο σκληρός πυρήνας των φανατικών, στην πράξη δε διέφερε πολύ από την απολυταρχία των βασιλικών, αν εξαιρέσουμε την προεπιλεγμένη κατεύθυνση για να επιτευχθεί ο σκοπός, η ανάληψη της εξουσίας από την αστική τάξη.

Στην ταινία αυτό δείχνεται με τέτοιο τρόπο που περιγράφονται οι συμπεριφορές των ανθρώπων, άρα η αφήγηση είναι στο ψυχολογικό πεδίο παρά τόσο στο αξιακό. Εφόσον έχουμε μία αφήγηση που εγγράφεται στο ψυχολογικό πεδίο, τότε τα αφηγηματικά μοτίβα θα πρέπει να εστιάσουν σε αυτό το αφηγηματικό πεδίο. Ο σκηνοθέτης δίνει λοιπόν έμφαση στην έκφραση του συναισθήματος ξέροντας ότι από αυτή την έκφραση παράγεται λόγος σε πολλαπλές κατευθύνσεις, μπορεί ο καθένας να εξάγει τα δικά του συμπεράσματα. Κατ’επέκταση -και με δεδομένο τη στατική αφήγηση- χρησιμοποιώντας το ρυθμό της έκφρασης των συναισθημάτων, δεν έχει ανάγκη την έντονη δράση ή τα στοιχεία θρίλερ, όπως ο Goddard, για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή.

Όσον αφορά στη φωτογραφία, εδώ δεν έχουμε ένα «παιχνίδι» εικαστικό, αλλά μία συνηθισμένη εικόνα, καλή, για την εποχή της. Χρησιμοποιεί τα κοντινά πλάνα μόνο όταν θέλει να περιγράψει τις συμπεριφορές, τότε μένει στην έκφραση του προσώπου του ανθρώπου. Έχουμε και εδώ μία στάθμη, μία «κανονική» έκφραση, αυτή της κόρης του γιατρού, που θα είναι το μέσο για να διαχωρίσουμε τις εκφράσεις των συναισθημάτων, ρομάντζο, λύπη, χαρά κ.λπ., η συμπεριφορά της μας θυμίζει ένα ρομαντικό αφήγημα, μία αφελής έκφραση, έναν άνθρωπο που εξαρτάται από κάποιον άλλο, από τον πατέρα της ή από το σύζυγό της, ο οποίος αντικαθιστά την πατρική φιγούρα.

Σε αυτή την ταινία τα πατρικά στοιχεία είναι παντού. Στη βασιλεία της Γαλλίας και της Αγγλίας, στην ηγεσία της Γαλλικής Επανάστασης, στα δικαστήρια, στις οικογένειες. Τίθεται πολύ σωστά αυτός ο πόλος που ορίζει τους νόμους, προσδιορίζει τη βία του κράτους, κανονίζει, πάντα με βίαιο τρόπο, το πώς αυτή η κοινωνία θα λειτουργήσει. Η ταινία είναι μία αφορμή για σκέψη, για να συζητήσουμε για όλα αυτά τα θέματα, για αυτή την ιστορική περίοδο.

A TALE OF TWO CITIES

(ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΣΤΗ ΛΑΙΜΗΤΟΜΟ)

Σκηνοθεσία: Ralph Thomas

Σενάριο: T. E. B. Clarke, Charles Dickens (μυθιστόρημα)

Φωτογραφία: Ernest Steward

Μοντάζ: Alfred Roome

Ήχος: Bill Daniels, E. G. Daniels

Μουσική: Richard Addinsell

Παίζουν: Dirk Bogarde (Σίντνεϊ Κάρτον), Dorothy Tutin (Λουσί Μανέτ), Cecil Parker (Γιάρβις Λόρι), Stephen Murray (Αλεξάντρ Μανέτ), Athene Seyler (Προς), Paul Guers (Τσαρλ Ντάρνι), Marie Versini (Μαρί Γκαμπέλ), Ian Bannen (Γκαμπέλ)

Παραγωγή: The Rank Organisation

Χώρα παραγωγής: Αγγλία

Χρώμα: ασπρόμαυρη

Γλώσσα: αγγλικά

Έτος: 1958

Διάρκεια: 117΄

Είδος: τραγωδία, ιστορία, ρομάντζο.

Περισσότερα τεχνικά στοιχεία και συντελεστές εδώ


  • tweet

Leave a Reply Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μαΐ 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2013-ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΣΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΣ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ...

    Νοέ 03, 2013 1

  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ SOLARIS-ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΚΙΣΛΟΦΣΚΙ ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
    ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ...

    Δεκ 01, 2013 1

  • ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ
    ΝΕΚΥΔΑΛΛΟ

    Ιαν 24, 2021 0

  • THE WHALER BOY
    THE WHALER BOY

    Ιαν 18, 2021 0

  • A TALE OF TWO CITIES
    A TALE OF TWO CITIES

    Ιαν 03, 2021 0

  • A TALE OF TWO CITIES
    A TALE OF TWO CITIES

    Ιαν 02, 2021 0

  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ
    ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΚΟΛΟΒΟΥ: ΕΡΧΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ

    Δεκ 23, 2020 0

  • Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ FOCUS 2020
    Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ FOCUS 2020

    Δεκ 16, 2020 0

2013 δείτε το ενδιαφέρον σε παραγωγή Σινεμά
  • […] Ο Δήμος Αβδελιώδης, γνωστός απ’τις ταινίες μεγάλου μήκους, την περίφημη ταινία μικρού μήκο...

    6 έτη ago

  • […] Στη Θεσσαλονίκη, στο χώρο του Δημαρχείου θα δοθεί μία παράσταση με τίτλο «Λυσιστράτη-μία δ...

    6 έτη ago

  • […] Σοφοκλή (5η Εποχή Τέχνης) 10/7 «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων», Ευριπίδη (ΚΘΒΕ) 13-14...

    6 έτη ago

  • […] Πληροφορίες για την παράσταση εδώ […]...

    6 έτη ago

  • I'm gone to inform my little brother, that he should also visit this web site on regular basis to ta...

    6 έτη ago

  • Χρήσιμο άρθρο.Keeep thee gopd work

    6 έτη ago

Πρόσφατα σχόλια

  • thessalonikinfo / ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΟΥΣ στο ΠΛΑΤΩΝΑ, ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΣΩΚΡΑΤΗ
  • thessalonikinfo / ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ στο ΓΙΟΡΤΕΣ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
  • thessalonikinfo / 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ στο 1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΑΣΟΥΣ
  • thessalonikinfo / ΤΟ ΤΑΒΛΙ στο ΤΟ ΤΑΒΛΙ
  • Billie Wormald στο ISTABUL FILM FESTIVAL
Ιανουάριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Ετικέτες

2013 Σινεμά
Copyright 2013 Filmandtheater / All rights reserved