Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • BROS
  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
  • SOUS LE CIEL D’ALICE
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΣΩΣ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΥ

Απρ 29, 2019 Κινηματογράφος 0


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΒΑΣΩΣ ΚΑΒΑΛΙΕΡΑΤΟΥ

ΝΑ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙΣ ΤΟ “ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ”

Η Βάσω Καβαλιεράτου συνομιλεί με το Νίκο Θωμόπουλο

Ο κινηματογράφος και το θέατρο ήρθαν σχεδόν μαζί. Έζησε ταυτόχρονα και τις δύο διαφορετικές τέχνες, μπορεί να μιλήσει για τις διαφορές που υπάρχουν σε αυτές, όσον αφορά στην υποκριτική.

Πώς βίωσες τις διαφορές στην τεχνική της υποκριτικής στο θέατρο και στον κινηματογράφο;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος είναι δύο τελείως διαφορετικές τέχνες άρα και η υποκριτική προσέγγιση του κάθε ρόλου ανάλογα με το μέσο, διαφέρει αντίστοιχα.

Στο θέατρο τα εκφραστικά μέσα αναγκαστικά δουλεύουν διαφορετικά, το στήσιμο του σώματος, το περπάτημα του χαρακτήρα, η φωνή, όλα είναι λίγο μεγαλύτερα, η σκηνή προϋποθέτει να επεκτείνεις αυτό που θα έκανες στην πραγματική ζωή για να μπορέσει να «φτάσει» κάτω, να περάσει στο κοινό. Γιατί στο θέατρο έχεις κοινό που σε παρακολουθεί, απευθύνεσαι άμεσα κάθε βράδυ σε ζωντανούς ανθρώπους, ο λόγος σου και οι πράξεις σου αφορούν τους συγκεκριμένους ανθρώπους που σε παρακολουθούν, παίζεις μαζί τους, ακούς τις αντιδράσεις τους, αναπνέεις μαζί τους. Η τεχνική φυσικά βοηθάει σε αυτό. Ο ηθοποιός οφείλει να ακονίζει διαρκώς τα εκφραστικά του μέσα προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει.

Από την άλλη, στον κινηματογράφο τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Η κάμερα κάνει πάνω από τη μισή δουλειά για σένα. Και πολλές φορές βρίσκεται τόσο κοντά που εσύ δε χρειάζεται να «παίξεις» τίποτα, απλά πρέπει να υπάρχεις, σαν κάποιο αόρατο μάτι να σε παρακολουθεί την ώρα που ζεις τη ζωή σου. Δεν είναι εύκολο πράγμα για αυτό και εξαιρετικοί ηθοποιοί δεν παίζουν εύκολα στον κινηματογράφο.

Το άλλο πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε σχολές υποκριτικής που να διδάσκουν επαρκώς τις δύο αυτές διαφορετικές υποκριτικές προσεγγίσεις και έτσι οι περισσότεροι ηθοποιοί εκπαιδεύονται μόνοι τους, πάνω στη δουλειά. Μία τέτοια περίπτωση είμαι και εγώ. Και επειδή ο κινηματογράφος ήρθε νωρίς στην πορεία μου, μόλις μετά την πρώτη μου δουλειά στο θέατρο, βίωσα και εγώ αυτές τις διαφορές στην πράξη. Μου πήρε λίγο χρόνο να κατανοήσω τη διαφορετική προσέγγιση και δυσκολεύτηκα κυρίως με την κάμερα. Ήμουν όμως και πολύ τυχερή γιατί έκανα την πρώτη μου ταινία με μία υπέροχη σκηνοθέτη, την Κατερίνα Ευαγγελάκου, που με βοήθησε πολύ και με κατηύθυνε εξαιρετικά. Μετά ακολούθησε η συνεργασία με το Νίκο Περάκη που ήταν από μόνη της ένα μάθημα και ύστερα όλα τα υπόλοιπα.

Ποιά ερεθίσματα σε εμπνέουν δημιουργικά στην εξέλιξή σου ως ηθοποιός;

Η τέχνη της υποκριτικής δε σταμάτα να εξελίσσεται ποτέ και ο ηθοποιός που θέλει πραγματικά να προχωρήσει οφείλει να εμπνέεται συνεχώς προκειμένου να πετύχει το στόχο του. Σίγουρα η ίδια η ζωή, η εμπειρία, η ωριμότητα, οι δυσκολίες, οι χαρές και η προσωπική πορεία του καθενός είναι από μόνα τους ισχυρά ερεθίσματα σε αυτή την εξέλιξη. Εγώ για παράδειγμα, δουλεύω 15 χρόνια στο θέατρο, μέσα σε αυτά τα χρόνια άλλαξα πολύ, δοκιμάστηκα σε πολλά και διαφορετικά πράγματα, πέρασα περιόδους επιτυχίας, έμεινα χωρίς δουλειά, απογοητεύτηκα, έγινα μαμά, έφτιαξα μία οικογένεια, άφησα το θέατρο και το ξαναβρήκα. Όλα αυτά με προχώρησαν σαν ηθοποιό, δεν είμαι σε καμία περίπτωση ίδια ούτε κάτω ούτε πάνω στη σκηνή. Πέρα όμως από αυτά, τα ερεθίσματα που με εμπνέουν έρχονται και από άλλους τομείς. Τα βιβλία, η μουσική, η ζωγραφική, ο κινηματογράφος, το ίδιο το θέατρο σαν μέσο παρατήρησης και ψυχαγωγίας είναι κάποιοι από αυτούς. Ο καλλιτέχνης οφείλει να τροφοδοτεί συνεχώς τον εαυτό του με εικόνες, με παραστάσεις και με εμπειρίες προκειμένου να μπορέσει να τσαλαβουτήσει και σε άγνωστα νερά.

Η έμπνευση όμως στη δική μας δουλειά έρχεται και κατά τη διάρκεια της δουλειάς. Όταν βρίσκομαι πάνω στη σκηνή, με έναν μαγικό τρόπο, είμαι απόλυτα συγκεντρωμένη στον εαυτό μου και την ίδια στιγμή σε απόλυτη σύνδεση με το κοινό. Οι αντιδράσεις τους, η σκέψη και η αναπνοή τους, εκείνη τη στιγμή που ο χρόνος διαστέλλεται και όλα είναι πιο σημαντικά, είναι σοβαρά ερεθίσματα για τη δημιουργική μου εξέλιξη ως ηθοποιό. Εύχομαι να συνεχίσω να παίζω στο θέατρο για πολύ καιρό και να μπορέσω να συνεχίσω να εξελίσσομαι.

Επιστροφή αναφορά Βάσω Καβαλιεράτου


  • Συνεντεύξεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΣΠΑ ΤΟΜΠΟΥΛΗ
    ΑΣΠΑ ΤΟΜΠΟΥΛΗ

    Απρ 14, 2022 0

  • ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΚΟΥΤΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
    ΜΑΡΙΑ...

    Μαρ 06, 2022 0

  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΑΒΑΣ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ...

    Μαρ 06, 2022 0

  • ΣΥΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΝΑΣ ΦΟΝΣΟΥ
    ΣΥΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΝΑΣ...

    Ιαν 15, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0

  • SOUS LE CIEL D’ALICE
    SOUS LE CIEL D’ALICE

    Ιούν 21, 2022 0

  • TRALALA
    TRALALA

    Ιούν 21, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    8 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    1 έτος ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    1 έτος ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (228)
  • Κινηματογράφος (1,127)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz