Απρ 29, 2019 Κινηματογράφος 0
Ο κινηματογράφος και το θέατρο ήρθαν σχεδόν μαζί. Έζησε ταυτόχρονα και τις δύο διαφορετικές τέχνες, μπορεί να μιλήσει για τις διαφορές που υπάρχουν σε αυτές, όσον αφορά στην υποκριτική.
Πώς βίωσες τις διαφορές στην τεχνική της υποκριτικής στο θέατρο και στον κινηματογράφο;
Το θέατρο και ο κινηματογράφος είναι δύο τελείως διαφορετικές τέχνες άρα και η υποκριτική προσέγγιση του κάθε ρόλου ανάλογα με το μέσο, διαφέρει αντίστοιχα.
Στο θέατρο τα εκφραστικά μέσα αναγκαστικά δουλεύουν διαφορετικά, το στήσιμο του σώματος, το περπάτημα του χαρακτήρα, η φωνή, όλα είναι λίγο μεγαλύτερα, η σκηνή προϋποθέτει να επεκτείνεις αυτό που θα έκανες στην πραγματική ζωή για να μπορέσει να «φτάσει» κάτω, να περάσει στο κοινό. Γιατί στο θέατρο έχεις κοινό που σε παρακολουθεί, απευθύνεσαι άμεσα κάθε βράδυ σε ζωντανούς ανθρώπους, ο λόγος σου και οι πράξεις σου αφορούν τους συγκεκριμένους ανθρώπους που σε παρακολουθούν, παίζεις μαζί τους, ακούς τις αντιδράσεις τους, αναπνέεις μαζί τους. Η τεχνική φυσικά βοηθάει σε αυτό. Ο ηθοποιός οφείλει να ακονίζει διαρκώς τα εκφραστικά του μέσα προκειμένου να μπορέσει να ανταπεξέλθει.
Από την άλλη, στον κινηματογράφο τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Η κάμερα κάνει πάνω από τη μισή δουλειά για σένα. Και πολλές φορές βρίσκεται τόσο κοντά που εσύ δε χρειάζεται να «παίξεις» τίποτα, απλά πρέπει να υπάρχεις, σαν κάποιο αόρατο μάτι να σε παρακολουθεί την ώρα που ζεις τη ζωή σου. Δεν είναι εύκολο πράγμα για αυτό και εξαιρετικοί ηθοποιοί δεν παίζουν εύκολα στον κινηματογράφο.
Το άλλο πρόβλημα είναι ότι στην Ελλάδα δεν έχουμε σχολές υποκριτικής που να διδάσκουν επαρκώς τις δύο αυτές διαφορετικές υποκριτικές προσεγγίσεις και έτσι οι περισσότεροι ηθοποιοί εκπαιδεύονται μόνοι τους, πάνω στη δουλειά. Μία τέτοια περίπτωση είμαι και εγώ. Και επειδή ο κινηματογράφος ήρθε νωρίς στην πορεία μου, μόλις μετά την πρώτη μου δουλειά στο θέατρο, βίωσα και εγώ αυτές τις διαφορές στην πράξη. Μου πήρε λίγο χρόνο να κατανοήσω τη διαφορετική προσέγγιση και δυσκολεύτηκα κυρίως με την κάμερα. Ήμουν όμως και πολύ τυχερή γιατί έκανα την πρώτη μου ταινία με μία υπέροχη σκηνοθέτη, την Κατερίνα Ευαγγελάκου, που με βοήθησε πολύ και με κατηύθυνε εξαιρετικά. Μετά ακολούθησε η συνεργασία με το Νίκο Περάκη που ήταν από μόνη της ένα μάθημα και ύστερα όλα τα υπόλοιπα.
Ποιά ερεθίσματα σε εμπνέουν δημιουργικά στην εξέλιξή σου ως ηθοποιός;
Η τέχνη της υποκριτικής δε σταμάτα να εξελίσσεται ποτέ και ο ηθοποιός που θέλει πραγματικά να προχωρήσει οφείλει να εμπνέεται συνεχώς προκειμένου να πετύχει το στόχο του. Σίγουρα η ίδια η ζωή, η εμπειρία, η ωριμότητα, οι δυσκολίες, οι χαρές και η προσωπική πορεία του καθενός είναι από μόνα τους ισχυρά ερεθίσματα σε αυτή την εξέλιξη. Εγώ για παράδειγμα, δουλεύω 15 χρόνια στο θέατρο, μέσα σε αυτά τα χρόνια άλλαξα πολύ, δοκιμάστηκα σε πολλά και διαφορετικά πράγματα, πέρασα περιόδους επιτυχίας, έμεινα χωρίς δουλειά, απογοητεύτηκα, έγινα μαμά, έφτιαξα μία οικογένεια, άφησα το θέατρο και το ξαναβρήκα. Όλα αυτά με προχώρησαν σαν ηθοποιό, δεν είμαι σε καμία περίπτωση ίδια ούτε κάτω ούτε πάνω στη σκηνή. Πέρα όμως από αυτά, τα ερεθίσματα που με εμπνέουν έρχονται και από άλλους τομείς. Τα βιβλία, η μουσική, η ζωγραφική, ο κινηματογράφος, το ίδιο το θέατρο σαν μέσο παρατήρησης και ψυχαγωγίας είναι κάποιοι από αυτούς. Ο καλλιτέχνης οφείλει να τροφοδοτεί συνεχώς τον εαυτό του με εικόνες, με παραστάσεις και με εμπειρίες προκειμένου να μπορέσει να τσαλαβουτήσει και σε άγνωστα νερά.
Η έμπνευση όμως στη δική μας δουλειά έρχεται και κατά τη διάρκεια της δουλειάς. Όταν βρίσκομαι πάνω στη σκηνή, με έναν μαγικό τρόπο, είμαι απόλυτα συγκεντρωμένη στον εαυτό μου και την ίδια στιγμή σε απόλυτη σύνδεση με το κοινό. Οι αντιδράσεις τους, η σκέψη και η αναπνοή τους, εκείνη τη στιγμή που ο χρόνος διαστέλλεται και όλα είναι πιο σημαντικά, είναι σοβαρά ερεθίσματα για τη δημιουργική μου εξέλιξη ως ηθοποιό. Εύχομαι να συνεχίσω να παίζω στο θέατρο για πολύ καιρό και να μπορέσω να συνεχίσω να εξελίσσομαι.
Επιστροφή αναφορά Βάσω Καβαλιεράτου
Απρ 14, 2022 0
Μαρ 06, 2022 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |