Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • BROS
  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
  • SOUS LE CIEL D’ALICE
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΒΑΣΙΛΗ ΔΟΓΑΝΗ

Μάι 23, 2019 Κινηματογράφος 0


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΒΑΣΙΛΗ ΔΟΓΑΝΗ

ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ

Ο Νίκος Θωμόπουλος συνομιλεί με το Βασίλη Δογάνη

Μία ταινία για τους πρόσφυγες, με διαφορετικό περιεχόμενο, δίνει ένα άλλο νόημα στο προσφυγικό θέμα. Για αυτή την ταινία, το «Meltem», και τα θέματα που εγείρει μιλήσαμε με το Βασίλη Δογάνη, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.

Ποιο ήταν το κίνητρο για να κάνεις αυτή τη ταινία και κατά πόσο σε επηρέασε το οξυμένο ζήτημα των προσφύγων στη Λέσβο;

Είχα σκεφτεί ως κίνητρο να κάνω μία ταινία με θέμα τις συγκρουόμενες ταυτότητες και την ενηλικίωση, όπως το είχα εξερευνήσει και σε προηγούμενες ταινίες μου και μετά η κατάσταση της προσφυγικής κρίσης με είχε αγγίξει ιδιαίτερα, προσπάθησα να καταλάβω τι με είχε συγκινήσει σε αυτήν την ιστορία και νομίζω ότι είχε να κάνει με την μεταναστευτική πορεία που έχω κάνει σε τελείως άλλη κλίμακα. Έτσι, στην ταινία ήθελα να είμαι όσο γίνεται πιο τίμιος στο δύσκολο θέμα του ξεριζωμού και της προσπάθειας να επιβιώσεις σε μία καινούργια παρτίδα, για αυτό επέλεξα ο Ελιάς να είναι ένας πραγματικός πρόσφυγας που μετανάστευσε στη Γαλλία. Και όσοι παίζουν στην ταινία σε σκηνές με πρόσφυγες είναι πραγματικοί πρόσφυγες που ζουν στη Μυτιλήνη. Επίσης, πιστεύω πολύ στο τι αφήνει αυτή η εμπειρία στον άνθρωπο, στο βλέμμα του ή στο πρόσωπό του, στα χέρια του είναι κάτι που εγώ το βλέπω και ακόμα και ασυνείδητα, λειτουργεί και στους θεατές.

Το ταξίδι της Άννας, ηρωίδας της ταινίας στη Λέσβο, πώς συνδυάζεται ως βασικός άξονας της ταινίας με τα προβλήματα των μεταναστών σε αυτό ειδικά το νησί και την συνάντησή της με τον Σύρο πρόσφυγα που την κινητοποιεί να τον βοηθήσει έχοντας βιώσει και την απώλεια της μητέρας της;

Στην ταινία αυτοί οι άξονες είναι πολύ συνδεδεμένοι μεταξύ τους, δηλαδή η απώλεια της μάνας για την Άννα για μένα λειτουργεί στο ίδιο επίπεδο με τον τρόπο στην έννοια της ταυτότητας γενικότερα, δηλαδή πώς επιλέγεις τι θα πάρεις από την κληρονομιά σου και το background σου και πως θα δημιουργήσεις το νέο σου εαυτό με βάση το παρελθόν, γι’ αυτό με ενδιέφερε το θέμα της προσωπικής κρίσης της Άννας, γιατί υπήρχαν οι κατάλληλοι συνειρμοί. Η Άννα επίσης ταυτίζεται με τον Σύρο πρόσφυγα, τον Ελιάς γιατί αισθάνεται ότι βοηθώντας τον Ελιάς να βρει την μητέρα του που έχασε στην πορεία του προς τη Λέσβο εξισορροπεί κατά ένα τρόπο το βάρος της απώλειας της δικής της μητέρας.

Θα ήθελα ένα σχόλιο για τους δύο Γάλλους συμφοιτητές της Έλενας που χρωματίζουν την ταινία με χιουμοριστικές πινελιές γιατί βιώνουν πιο εύκολα την μετανάστευση ζώντας στη Γαλλία σε σχέση με τους πρόσφυγες στη Λέσβο και για να ελαφρύνουν με ένα τρόπο με την παρουσία τους το συγκινησιακό φορτίο που υπάρχει στην ταινία σου;

Σίγουρα με ενδιέφερε να δείξω τις διαφορές που τους χωρίζουν ως μετανάστες δεύτερης ή τρίτης γενιάς από τους πρόσφυγες της Λέσβου ενώ πήγαν να περάσουν ανέμελες καλοκαιρινές διακοπές σε ένα ελληνικό νησί με ήλιο και θάλασσα. Όσο έχουν τις νόμιμες ταυτότητές τους είναι ασφαλείς, όταν όμως ένας από τους δύο τη χάνει έρχεται στην ίδια θέση με τους άλλους πρόσφυγες του νησιού. Όσο για το χιούμορ που έχουν -επειδή έχω ζήσει τη παρέα με τέτοια παιδιά στα προάστια του Παρισιού- το έχουν σαν όπλο ή άμυνα για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες που βιώνουν. Και για αυτό ήθελα να το εντάξω στην ταινία μου.

Τι εμπόδια και δυσκολίες αντιμετώπισης από την αρχή της δημιουργίας της ταινίας από πλευράς χρηματοδότησης, κλπ. μέχρι να ολοκληρωθεί η ταινία που είναι άρτια τεχνικά με καλές συνθήκες παραγωγής;

Σε σχέση με ένα προηγούμενο project που μου πήρε 7 χρόνια να το υλοποιήσω, το «Meltem» έγινε ομαλά και γρήγορα. Είχαμε τη μεγάλη βοήθεια από το Γαλλικό Κέντρο Κινηματογράφου και μια επιπλέον χρηματοδότηση από τον Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και πιστεύω ότι αυτό έγινε λόγω του σεναρίου που συνδύαζε την επικαιρότητα και μία πρωτότυπη προσέγγιση του θέματος που επεξεργάζεται η ταινία μου. Όσον αφορά το project, είναι ανάμεσα σε δύο διαφορετικές κατηγορίες μεταναστών, όπως αναλύσαμε νωρίτερα, κάτι που προξένησε μάλλον το ενδιαφέρον και των Γάλλων παραγωγών.

Διαβάστε την κριτική της ταινίας “Meltem” εδώ


  • Συνεντεύξεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΣΠΑ ΤΟΜΠΟΥΛΗ
    ΑΣΠΑ ΤΟΜΠΟΥΛΗ

    Απρ 14, 2022 0

  • ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΚΟΥΤΑ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
    ΜΑΡΙΑ...

    Μαρ 06, 2022 0

  • ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΑΚΑΒΑΣ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ...

    Μαρ 06, 2022 0

  • ΣΥΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΝΑΣ ΦΟΝΣΟΥ
    ΣΥΕΝΤΕΥΞΗ ΑΝΝΑΣ...

    Ιαν 15, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0

  • SOUS LE CIEL D’ALICE
    SOUS LE CIEL D’ALICE

    Ιούν 21, 2022 0

  • TRALALA
    TRALALA

    Ιούν 21, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    8 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    1 έτος ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    1 έτος ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (228)
  • Κινηματογράφος (1,127)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz