Τόπος: σεμιναριακός χώρος filmfabrik Productions
Φραγκλίνου Ρουσβελτ 79, πλησίον πρώην δημαρχείου Νεάπολης
(πρόσβαση με λεωφορεία 57, 25, 64, 18, στάση Βαλσαμή)
Ώρες: 12.00 μεσημέρι-5.00 μ.μ.
Θα αναλυθεί η θεωρία της αφήγησης, όπως τη γνωρίζουμε στη θεωρία της λογοτεχνίας, ξεκινώντας από τον Αριστοτέλη και φτάνοντας στην ανάλυση του Προπ και στη σημειωτική θεωρία του κειμένου. Θα αναλυθεί η θεωρία της συγγραφής του σεναρίου, η ανάλυση και η σύνθεση των χαρακτήρων. Στο τέλος θα συγγράψουμε ένα σεναρίο, συλλογικά, κατόπιν ατομικών προσπαθειών που θα ληφθούν υπόψη στη σύνθεσή του. Το σενάριο θα αξιολογηθεί από το διδάσκοντα και, με τη σύμφωνη γνώμη των διδασκομένων, θα δημοσιευτεί στη σελίδα του στο διαδίκτυο. Αυτό το σενάριο θα κατατεθεί για να γίνει ταινία σε επόμενο σεμινάριο, με θέμα τη σκηνοθεσία.
Θα αναφερθούν οι βασικές αρχές σκηνοθεσίας, ο άξονας, ο προσδιορισμός του χώρου, η κατεύθυνση του ηθοποιού και των ηθοποιών ανά ομάδες, η μετακίνηση μέσα από τον άξονα, η κίνηση της κάμερας, ο ενδοφιλμικός και εξωφιλμικός χώρος, ο προσδιορισμός του χώρου μέσα από τον ήχο. Θα προβληθούν αποσπάσματα ταινιών που θα κάνουν πιο κατανοητή την προαναφερθείσα θεωρία της σκηνοθεσίας. Θα γίνουν ασκήσεις όπου θα συμμετάσχουν όλοι είτε ως ηθοποιοί είτε ως σκηνοθέτες. Θα δούμε αυτές τις δουλειές για να τις αξιολογήσουμε.
Η σκηνοθεσία σε διαφορετικές σχολές και σε διαφορετικά είδη του κινηματογράφου. Θα προβληθούν αποσπάσματα ταινιών, χαρακτηριστικές από κάθε είδος. Θα δούμε με ποιο τρόπο η σκηνοθετική «πινελιά» αλλάζει την αφήγηση στο εννοιολογικό και αισθητικό πεδίο. Θα εφαρμόσουμε τις βασικές αρχές της σκηνοθεσίας για να αναλύσουμε κάθε περίπτωση. Ο καθένας θα πάρει αυτή τη σχολή ή το είδος που του ταιριάζει και θα προσπαθήσει να σκηνοθετήσει μία σκηνή. Θα αξιολογηθούν τα αποτελέσματα.
Βασικές αρχές του μοντάζ από τον Αριστοτέλη στον Αϊζενστάιν. Τα πέντε είδη του μοντάζ στον κινηματογράφο, σύμφωνα με τη θεωρία του Αϊζενστάιν. Το μοντάζ ως η διαλεκτική δόμησης της αφήγησης, ως αφήγηση, ως αισθητική και ως σκηνοθεσία. Το μοντάζ του Τζίγκα Βερτόφ. Το διανοητικό μοντάζ, η χρησιμότητά του σε διάφορα είδη του κινηματογράφου, σε βίντεο κλιπ, σε διαφημίσεις, στην παραγωγή ιδέας. Παραδείγματα από αποσπάσματα ταινιών. Παίρνουμε δύο σεκάνς και με διαφορετικό μοντάζ παράγουμε διαφορετικά είδη αφήγησης. Το κάνουμε στην πράξη.
Ανάλυση της αισθητικής, του σεναρίου και των σκηνοθετικών γραμμών. Λυμιέρ, Μελιές, αβάν-γκαρντ, εξπρεσιονισμός στη Γερμανία, νεορεαλισμός, ποιητικός ρεαλισμός. Θα προβληθούν αποσπάσματα ταινιών, παλιών και σύγχρονων, η ανάλυση θα επικεντρωθεί σε αυτά. Θα γίνει πρακτική με την κάμερα, όπου θα συμμετάσχουν όλοι. Θα επιλεγεί ένα σενάριο και πάνω σε αυτό θα γίνει η σύνθεση, η σκηνοθεσία. Με την κάμερα θα σκηνοθετήσουμε τουλάχιστον κάποια σημεία του, ως άσκηση.
Ανάλυση της αισθητικής και του σεναρίου. Η περίπτωση του Βισκόντι. Περιπτώσεις του Κουροσάβα, του Κιαροστάμι, του Ιοσελιάνι, του Ταρκόφσκι, του Παζολίνι, του Όζου κ.ά. Θα προβληθούν αποσπάσματα ταινιών και η ανάλυση θα επικεντρωθεί σε αυτά. Θα αναλυθεί το ποιητικό αίτιο στον κινηματογράφο, πως αυτό λειτουργεί. Θα γίνει πρακτική με την κάμερα, όπου θα συμμετάσχουν όλοι. Θα δομηθεί ένα σενάριο μίας σκηνής, πάνω σε αυτό το ρεύμα, και θα το σκηνοθετήσουμε. Αυτό θα είναι ένα δείγμα εργασίας της ομάδας σεμιναρίου, σε συλλογικό επίπεδο.
Τα διαφορετικά είδη ντοκιμαντέρ και οι καταβολές του ντοκιμαντέρ. Η αφήγηση μέσα στο ντοκιμαντέρ. Το μοντάζ πως εδραιώνει αφήγηση και πως σφραγίζει τη σκηνοθεσία. Πως μπορούμε να δομήσουμε τη δική μας αφήγηση χωρίς να παραποιήσουμε το ντοκουμέντο, τον πυρήνα του. Αποσπάσματα ταινιών, αναλύσεις των διαφορετικών ειδών του ντοκιμαντέρ. Σχέσεις ταινιών ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ.
Το σενάριο πως δομείται στο ντοκιμαντέρ, ξεκινώντας από κάτι που έχει γίνει, ένα ντοκουμέντο. Η σκηνοθεσία στις ταινίες-ντοκιμαντέρ, παραποιούμε και μέχρι ποιο βαθμό την αλήθεια σε κάτι που έχει συμβεί. Πως το μοντάζ καθορίζει την αφήγηση στο ντοκιμαντέρ. Αναλύσεις κινηματογραφικών αποσπασμάτων. Προσπάθεια να συνθέσουμε το δικό μας έργο, ξεκινώντας από ένα γεγονός. Ασκήσεις σκηνοθεσίας, μετά την ολοκλήρωση της έρευνας και του σεναρίου.
Ο κινηματογράφος ως ένα στοιχείο του Ενιαίου Παραστατικού Χώρου (συνπαρουσία του με το θέατρο, τη μουσική, τη λογοτεχνία, τη γλυπτική, τη φωτογραφία, το ανιμέισιον, την αρχιτεκτονική): προσομοίωση της ζωής του ανθρώπου, μία πρωτοποριακή και ριζοσπαστική διαδικασία. Η κινηματογραφική αφήγηση ως διαδικασία πολιτική (ιστορία κινηματογραφικών πολιτικών έργων, ιδεολογική θέση, θέση-αντίθεση, σύνθεση της άποψης του σκηνοθέτη και σεναριογράφου). Βίντεο αρτ (στοιχεία κινηματογράφου, ζωγραφικής, μουσικής και γλυπτικής για την παραγωγή έργων που βασίζονται περισσότερο στην αισθητική παρά στην εννοιοδότηση, η οποία είναι παράγωγο της αισθητικής). Η εικονική πραγματικότητα (ιστορία, αισθητική, λογική και κίνδυνοι στην παραγωγή τέτοιων έργων).
Σεπ 26, 2023 0
Απρ 03, 2022 0
Οκτ 23, 2021 0
Φεβ 11, 2019 0
Σεπ 07, 2020 0
Οκτ 06, 2019 0
Ιαν 15, 2018 0
Οκτ 12, 2014 1
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |