Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

LABORATORY PERFORMANCE ON CINEMA-MYTH

Απρ 03, 2022 Σεμινάρια 0


LABORATORY PERFORMANCE ON CINEMA-MYTH

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

πρώτος κύκλος: η ανάπτυξη του μύθου

Laboratory Performance on cinema-myth: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Το θέμα των εργασιών του Laboratory Performance on Cinema στον πρώτο κύκλο είναι «Η ανάπτυξη του μύθου στην Performance Art on Cinema». Η δομή των ερευνητικών εργασιών θα είναι η εισήγηση του συντονιστή, προβολή αποσπασμάτων από ταινίες, συνομιλία με τους εκπαιδευόμενους, παράδοση υλικού σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή που θα αφορά στις εν λόγω εργασίες. Ο χώρος των εργασιών θα είναι ο άνω χώρος της Rehab Pub, Βαλαωρίτου 19, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Η πρώτη εργασία θα γίνει την Παρασκευή 15 Απριλίου 2022, στις 19.00. Ο εισηγητής-διδάσκων θα είναι ο Γιάννης Φραγκούλης, θεωρητικός του κινηματογράφου-παραστασιολόγος-σκηνοθέτης. Master in arts Middlesex University.

Το θέμα θα μπορούσε να αναπτυχθεί ως εξής. Μπορούμε να διακρίνουμε δύο συνιστώσες. Το μύθο και την Performance Art. Είναι δύο διαφορετικά θέματα που, όμως, έχουν δομική σχέση μεταξύ τους.

LABORATORY PERFORMANCE ON CINEMA-MYTH: Ο ΟΡΙΣΜΟΣ

Ο μύθος είναι αυτό το αφηγηματικό κομμάτι που αποτελείται από σπέρματα της Ιστορίας και από επινοημένες αφηγηματικές κατασκευές. Με αυτό τον τρόπο μιλάμε για κάτι που έγινε, για ένα ιστορικό γεγονός. Αλλά με τέτοιο τρόπο που βάζουμε την προσωπική μας αντίληψη και τη γλαφυρότητα που μας προσφέρει η θεωρία της αφήγησης. Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη είναι ο πιο εποικοδομητικός τρόπος για να αναφερθούμε σε ένα ιστορικό γεγονός.

Επίσης, από τη θεωρητική έρευνα του Προππ καταλαβαίνουμε ότι μπορούμε να τεμαχίσουμε το μύθο σε τεμάχια σχετικά αφηγηματικά αυτόνομα μεταξύ τους: τα μοτίβα. Αν το κοιτάξουμε λίγο προσεχτικά θα δούμε ότι εκεί ελλοχεύουν συμβολικά στοιχεία. Βλέπουμε λοιπόν ότι ο μύθος έχει μέσα του αυτά τα σύμβολα από τα οποία αναπτύσσεται η αφήγηση: Ως μαθηματική εξίσωση σύμφωνα με τον Γκρεϊμάς, παίρνοντας τα κοινά στοιχεία των συμβόλων. Ως αναφορές σε ιστορικά γεγονότα ή λαϊκές δοξασίες, σύμφωνα με τις έρευνες των εθνολόγων και των ανθρωπολόγων, ιδιαίτερα σύμφωνα με την έρευνα του Λέβι Στρος.

Η σημειολογία και η σημειωτική δέχεται ότι το σύμβολο όταν μπαίνει σε μία αφηγηματική συνάρτηση και επαναλαμβάνεται στο ίδιο σημείο είναι ένα παράδειγμα. Με αυτή τη διαδικασία γίνεται σημαίνον. Η επανάληψή του δίνει σε αυτό τη δομή του σημαινόμενου, άρα εννοιοδοτεί. Έτσι μπαίνει μέσα στον κώδικα της γλώσσας, τελικά διαμορφώνει ένα κείμενο και μία ιδεολογία, σύμφωνα με τη θεωρία της Κρίστεβα. Ακολουθώντας, τελικά τις θεωρίες της Κρίστεβα και του Έκο, βλέπουμε ότι έχουμε διαφορετικούς λόγους σε μία γλώσσα.

Laboratory Performance on cinema-myth

Ακόμη διαφορετικές γλώσσες όταν υπάρχει διαφορετικό συντακτικό και γραμματική. Είναι πλέον εύκολο να καταλάβουμε ότι υπάρχουν διαφορετικές γλώσσες μέσα σε ένα αφηγηματικό περιβάλλον. Σίγουρα σε διαφορετικά περιβάλλοντα, μόνο όμως όταν αλλάζει το συντακτικό του ήδη εκφρασμένου λόγου. Έτσι μέσα στον κινηματογράφο υπάρχουν διαφορετικοί λόγοι και διαφορετικές γλώσσες, όπως και στις άλλες τέχνες. Σίγουρα άλλη είναι η γλώσσα του θεάτρου, του κινηματογράφου, της ζωγραφικής κ.λπ.

LABORATORY PERFORMANCE ON CINEMA-MYTH: ΟΛΙΣΤΙΚΟ ΒΙΩΜΑ

Όλα αυτά ενώνονται στον καμβά της ζωής του ανθρώπου. Πράγματι, αν είμαστε λίγο προσεχτικοί μπορούμε να δούμε ότι κάθε μέρα, κάθε δευτερόλεπτο βιώνουμε αφηγηματικές εμπειρίες. Εν δυνάμει, θα μπορούσαν να ήταν μέρη διαφορετικών αφηγηματικών συνόλων: του θεάτρου, του κινηματογράφου, της ζωγραφικής, της γλυπτικής, του χορού, της φωτογραφίας, της μουσικής, της λογοτεχνίας. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να ξεχωρίσει αυτά τα μέρη. Τα βιώνει ολιστικά. Πως μπορεί να το κάνει η τέχνη;

Είναι αδύνατο και οδηγεί η στοχευόμενη έρευνα μιας γλώσσας σε μία ανόητη δομή. Η Performance Art δέχεται ότι θα πρέπει να αναπτύξουμε την αφήγηση ολιστικά όπως κάνουμε με ασυνείδητο τρόπο καθημερινά στη ζωή μας. Ακόμη, στην Performance Art μπορούμε να εισάγουμε και μη αφηγηματικά στοιχεία, με την κλασική έννοια, όπως η φυσική, η χημεία, η βιολογία κ.λπ. Είναι αυτονόητο ότι έτσι παράγεται μία διαφορετική γλώσσα. Παραδείγματα της Performnace Art μπορούμε να δούμε στις δημιουργίες των Peter Stein, Peter Brook, Peter Greenaway, Kim Ki-duk, της Almakalma, στην Ελλάδα κ.ά.

 

Laboratory Performance on cinema-myth

LABORATORY PERFORMANCE ON CINEMA-MYTH: ΠΡΟΣΛΗΨΗ

Όσον αφορά στην πρόσληψη. Μπορούμε να καταλάβουμε εύκολα ότι ο κάθε άνθρωπος προσλαμβάνει αυτή την αφήγηση που έχει τις ρίζες της σε φαινομενικά διαφορετικά αφηγηματικά περιβάλλοντα (θέατρο, κινηματογράφος, χορός κ.λπ.). Είναι όμως ενιαία ως ένα ενιαίο και αυτόνομο οργανικό σύνολο. Την προσλαμβάνει όμως με διαφορετικό τρόπο ο κάθε άνθρωπος.

Όσο μπαίνει σε αυτή γίνεται από απλός θεατής δρων πρόσωπο. Δημιουργεί τη δική του αφήγηση. Φτιάχνει ένα διπλότυπο της ζωής του. Μπορεί να δει μέσα εκεί τον ίδιο τον εαυτό του. Καταλαβαίνει αυτά τα θέματα που τον προβληματίζουν. Μπορεί να δρομολογήσει κάποιες λύσεις σε προβλήματα. Αυτή τη διαδικασία προσφέρει η Performance Art, με ασυνείδητο τρόπο. Ο δάσκαλος ή συντονιστής προτείνει και μπορεί μόνο να δρομολογήσει μία διαδικασία. Αφήνει το θεατή/δρων πρόσωπο να ενεργήσει μόνο του και να δημιουργήσει το δικό του αφηγηματικό κόσμο. Να γίνει συνδημιουργός με τον ή τους δημιουργούς των έργων με τα οποία έχει ασχοληθεί.

LABORATORY PERFORMANCE ON CINEMA-MYTH: Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Είναι κατανοητό ότι ο θεατής ενός δημιουργήματος γίνεται δρων πρόσωπο. Τελικά συνδημιουργός του έργου του. Αυτό κατατίθεται στον κοινό χώρο της δημιουργίας ως αποτύπωμα της αφήγησης. Αυτό το αρχέγονο αλλά πρωτοποριακό, στην εποχή μας, προσπαθούμε να κάνουμε. Πρωτοποριακό επειδή ο άνθρωπος στο δυτικό κόσμο βιώνει την αλλοτρίωση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ορίζεται ως η σχάση του σημαίνοντος και του σημαινομένου ή του αναφέροντος και του αναφερομένου, στην αφηγηματική διαδικασία. Η Performance Art δρομολογεί τις διαδικασίες για την επανένωση των δύο στοιχείων σε ένα ολοκληρωμένο σύνολο: στην ταυτότητα (ID) του ανθρώπου. Άρα στην κατανόηση της πραγματικότητας.

Laboratory Performance on cinema-myth

Η διαδικασία που θα ακολουθήσουμε είναι η ανάλυση των δομών, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα αφήγησης. Αναπτύσσουμε τη θεωρία που θα μας βοηθήσει να αναπτύξουμε το δικό μας σενάριο, σε πρώτη φάση. Αυτή θα είναι μία συλλογική εργασία. Αυτό το σενάριο, στη συνέχεια, θα γίνει ένα οπτικοακουτικό έργο, μία ταινία. Μέσα από τη σκηνοθεσία και το μοντάζ, όπως θα ολοκληρωθούν συλλογικά.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6974123481

Email: ioanisfragoulis@gmail.com

Web: www.filmandtheater.gr

Facebook: Giannis Fragoulis.

 

Διαβάστε τα άρθρα για την Performance

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει


  • Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • THE MAGIC OF MOTION
    THE MAGIC OF MOTION

    Οκτ 23, 2021 0

  • ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ FABULA
    ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ...

    Φεβ 11, 2019 0

  • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ FABULA ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
    ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ...

    Αυγ 08, 2018 0

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ...

    Απρ 09, 2018 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ STUDIO NAMA Ξεκινούν τα μαθήματα
    ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ...

    Σεπ 07, 2020 0

  • ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ
    ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο...

    Οκτ 06, 2019 0

  • ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΑΘΗΜΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ
    ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ...

    Ιαν 15, 2018 0

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΘΕΑΤΡΟΥ

    Οκτ 12, 2014 1


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    1 μήνα ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    1 μήνα ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Απρίλιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« Μαρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz