Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ-ΜΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Απρ 14, 2020 Νέα 0


ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΑΡΑΝΤΙΝΑΣ-ΜΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

ΜΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΣΚΕΨΗ

που θα δώσει στο μέλλον καλλιτεχνικά καρπούς

γράφει η Μάνια Παπαδημητρίου*

Η καραντίνα ενώ είναι μια ευκαιρία για περισυλλογή και ενδοσκόπηση στην πραγματικότητα γίνεται τροχοπέδη για το θέατρο. Όχι γιατί τώρα είμαστε μέσα αλλά γιατί και όταν βγούμε τίποτα απ ό,τι φαίνεται δε θα είναι ίδιο με πριν. Ένα θέμα είναι το πόσο θα κρατήσει. Από το πόσο θα κρατήσει εξαρτάται άμεσα το ποιοί από τους μικρούς επιχειρηματίες θα αντέξουν. Και μιλώ για αυτούς γιατί είναι οι πιο πολλοί και αυτοί που πραγματικά κινδυνεύουν, παρόλο ότι κάνουν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα.

Ένα λοιπόν κεφαλαιώδες θέμα είναι το θέμα των μικρών επιχειρήσεων. Που αν η πολιτεία δε λάβει πολύ ουσιαστική μέριμνα υπέρ τους αυτές θα κλείσουν. Και ένα άλλο θέμα εξίσου και ίσως μακροπρόθεσμα πιο σημαντικό είναι η αίσθηση που υπάρχει ότι τίποτα δε θα ξαναγυρίσει σε αυτό που εννοούσαμε ως τώρα κανονικότητα. Αν δεν πρέπει για πολύ καιρό να πλησιαζόμαστε, να αγγιζόμαστε, να ερχόμαστε σε σωματική επαφή κανενός είδους τότε τί θέατρο θα κάνουμε; Το θέατρο έχει μέσα τη σωματική διάδραση. Ενδεχομένως να ξαναγυρίσουμε σε σχήματα και σχέσεις που θεωρούσαμε «παλαιικές». Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, όταν γίνεται ως καλλιτεχνικό αίτημα. Είναι όμως ευνουχιστικό, όταν είναι κοινωνική επιταγή.

Αναδύονται διάφορα ερωτήματα σε σχέση με το πώς θα είναι η σκηνή μετά τον κορωναϊό. Αν θα έχουμε τη δυνατότητα ξανά να ξεχαστούμε και να αφήσουμε ελεύθερο το σώμα μας να μας καθοδηγήσει. Και εμείς, όπως και οι χορευτές. Γιατί και χορός εκφραστικός δε νοείται χωρίς τη δυνατότητα σωματικής επαφής και διάδρασης. Πάντως θέατρο με μάσκα και γάντια δεν μπορεί να γίνει. Ακόμα και οι μάσκες της τραγωδίας έχουν το στόμα ανοιχτό. Θέατρο με κλεισμένο το στόμα δεν υπάρχει.

Επίσης όλο αυτό που τώρα μοιάζει εκ μέρους του Υπ.Πο. να επιχορηγείται κατά προτεραιότητα, το ψηφιακό περιβάλλον, το θέατρο στην ψηφιακή εποχή είναι μεν ενδιαφέρον αλλά δεν μπορεί και δεν πρέπει να εκτοπίσει κάθε παραδοσιακή μορφή επικοινωνίας πάνω στη σκηνή.

Αυτά είναι ερωτήματα που γεννήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της καραντίνας και πραγματικά δεν ξέρω αν θα απαντηθούν ή θα περιμένουμε την πράξη να το δείξει. Από την άλλη πλευρά η κατηγορία των καλλιτεχνών που τώρα με την πανδημία και την αναγκαιότητα των 800 ευρώ που δεν μπορούν να πάρουν, γιατί δε φαίνονται ότι έκαναν πρόβες επισήμως πουθενά, μας δείχνει περίτρανα ένα άλλο κεφαλαιώδες πρόβλημα που υπήρχε πριν τον κορωναϊό και πολλές φορές το είχαμε επισημάνει αλλά συνέχιζε να λειτουργεί έτσι κουτσά.

Αυτό μετά την καραντίνα πρέπει να μπει σε κάποια τάξη. Και είναι το εξής: Δεν είναι δυνατόν να κάνουν όλες τις πρόβες οι άνθρωποι ανασφάλιστοι και χωρίς συμβόλαιο. Να περιμένουν να κάνουν τα συμβόλαια και να ασφαλιστούν στην παράσταση με ασφάλιστρο μιας ή δύο ωρών ενώ δουλεύουν μήνες. Να που έρχεται μία στιγμή, όπως τώρα, που θα έπρεπε κάπως να αποτιμηθεί ο χρόνος εργασίας τους και αυτό δεν μπορεί να γίνει. Οι επιχειρήσεις πρέπει να καταλάβουν ότι πρέπει να ασφαλίζουν τις πρόβες και να τις πληρώνουν και το κράτος πρέπει να μπορεί να τους βοηθήσει για αυτό ώστε μετά να μπορεί και να τους ελέγξει αν το έκαναν.

Το αίτημα είναι παλιό αλλά πιστεύω ότι τώρα με την ευκαιρία αυτή οι καλλιτέχνες πρέπει να κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι να το διεκδικήσουν. Αν θέλω να θεωρούμαι εργαζόμενος για το κράτος πρέπει κάπως να μπορώ να το αποδείξω. Άρα πρέπει κάποιος να με δηλώνει ως τέτοιον.

Σας είπα τρία από τα ζητήματα που σκέφτηκα για το χώρο αυτόν και την επίδραση που θα έχει πάνω του όλο αυτό που ζούμε σήμερα. Το καλό όμως που μπορεί να συμβεί, για να μην λέμε μόνο τα κακά, είναι ότι όλος αυτός ο χρόνος που μας δόθηκε λόγω συνθηκών, αν αξιοποιηθεί σωστά από τον καθένα μας μπορούμε να ξεκαθαρίσουμε μέσα μας καλά τί θέλουμε πραγματικά να πούμε σαν καλλιτέχνες και σε αυτό να στοχεύσουμε.

Τρέχαμε όλοι σαν τις άδικες κατάρες από το ένα στο άλλο και δεν προλαβαίναμε ούτε να σκεφτούμε ούτε να μελετήσουμε όσο χρειάζεται. Τώρα μας δίνεται μια ευκαιρία γι αυτό. Βέβαια είναι πολύ το άγχος για τη ζωή μας και την υγεία αλλά πάντα υπάρχει ένας τρόπος να βυθιστούμε στην πνευματική εργασία και να απορροφηθούμε. Και αυτό σίγουρα καλλιτεχνικά θα δώσει στο μέλλον καρπούς.

*Η Μάνια Παπαδημητρίου είναι ηθοποιός και πρώην βουλευτής.

Επιστροφή στην εισαγωγή


  • Επικαιρότητα
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΕΚΟΜΕ-ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ
    ΕΚΟΜΕ-ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ

    Δεκ 03, 2022 0

  • ΜΑΕΣΤΡΟ
    ΜΑΕΣΤΡΟ

    Οκτ 16, 2022 0

  • Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ FOCUS 2020
    Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΤΗ...

    Δεκ 16, 2020 0

  • ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ 1,5%
    ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟ 1,5%

    Δεκ 12, 2020 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΟΙ ΝΥΦΕΣ
    ΟΙ ΝΥΦΕΣ

    Οκτ 01, 2022 0

  • ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
    ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ...

    Απρ 19, 2020 0

  • ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ BOLLYWOOD
    ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΣΤΟ

    Φεβ 20, 2015 1

  • 55ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-CROSSROADS
    55ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Απρ 10, 2014 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    4 εβδομάδες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    1 μήνα ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz