Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

MYSTERY TRAIN

Σεπ 21, 2017 Κινηματογράφος 0


MYSTERY TRAIN

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 21/9/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Μετά την ανάγνωση αυτής της κριτικής μπορείτε να διαβάσετε τις κριτικές των άλλων κριτικών κινηματογράφου που παρατίθενται μετά από αυτό το κείμενο.

ΣΥΝΟΨΗ

Ένα τραίνο φέρνει δυο Ιάπωνες τουρίστες στο Μέμφις. Θα επισκεφθούν τους ναούς του ροκ, θα μείνουν σε ένα φτηνό ξενοδοχείο όπου θα συμβούν πολλά, κατά τη διάρκεια της νύχτας.




 

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Θα μπορούσε κανείς να μεταφράσει τον τίτλο ως αυτόν που προσπαθεί να βρει τον εξορθολογισμό, να ανακαλύψει κάτι που έχει δημιουργήσει μόνο στο μυαλό του και πιστεύει ότι όντως υπάρχει στην πραγματικότητα. Στη σκηνή με την οποία ξεκινά η ταινία του Jim Jarmusch βλέπουμε δύο Γιαπωνέζους τουρίστες να ταξιδεύουν με το τραίνο και να ακούν μουσική ο καθένας από το walkman του. Το τραίνο περνά έξω από το Μέμφις.

Το κορίτσι είναι φανατική του Έλβις, ο φίλος της πιστεύει ότι ο Καρλ Πέρκινς ήταν ο πραγματικός πατέρας του rock ‘n roll. Θέλουν να επισκεφθούν τους ναούς του Μέμφις: το στούντιο Sun, όπου το rock ‘n roll είχε γεννηθεί. Κάποιος άλλος σκηνοθέτης από αυτή τη σκηνή θα είχε ξεκινήσει μία κοινωνική σάτιρα, σε ένα καμβά των ροκ τουριστών. Όμως ο Jarmusch δεν σατιρίζει. Είναι ρομαντικός, βλέπει την Αμερική σα να είναι ξένος, ένας που θέλει να εξερευνήσει τη χώρα, έχοντας στο μυαλό του τους ζωγραφικούς πίνακες αστικού τοπίου του Έντουαρντ Χόπερ και τους σταθμούς που παίζουν ροκ, σα να είναι το σάουντρακ μιας ολόκληρης ζωής.

Οι τουρίστες φτάνουν στο Μέμφις και αφήνουν τις αποσκευές τους στην αποθήκη του σιδηροδρομικού σταθμού. Πηγαίνουν προς το στούντιο Sun, όπου μία ξεναγός τους μιλά για τον Έλβις και τον Καρλ Πέρκινς πιο γρήγορα από έναν παρουσιαστή στις δημοπρασίες. Μετά πηγαίνουν στο ξενοδοχείο Arcade, το οποίο είναι σαν ένα από αυτά τα φτηνά μέρη που θα μείνουν οι πλασιέ, οι οποίοι γρήγορα θα φύγουν. Είναι ένα  ξενοδοχείο που μας θυμίζει τα φιλμ νουάρ του 1940, με πινακίδες νέον, με μουσαμά, έναν υπάλληλο που τα παρατηρεί όλα και έναν αχθοφόρο, του οποίου τα μάτια είναι τόσο μεγάλα που λες ότι με τη μία ματιά τα βλέπει όλα.

Θα μείνουν στο ξενοδοχείο και άλλα άτομα, κατά τη διάρκεια της ταινίας που αναπαριστά τη νύχτα σαν ένα μυστήριο. Είναι μία γυναίκα θέλει κάπου να μείνει τη νύχτα πριν να πετάξει για τη Ρώμη με τις στάχτες του άντρα της. Ακολουθείται από άντρες που τη βλέπουν με λαγνεία, συναντιέται με μία γυναίκα που μόλις είχε χωρίσει από το φίλο της και θέλει να μοιραστεί ένα δωμάτιο για μία νύχτα, Εντωμεταξύ, στην άλλη πλευρά της πόλης, κάποιοι πίνουν τόσο πολύ που γίνονται δυσάρεστοι, οδηγούν τη νύχτα και ληστεύουν ένα πρατήριο ποτών, καταλήγουν επίσης στο ξενοδοχείο Arcade.

MYSTERY TRAIN

Η μουσική ακούγεται από ένα τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό και το τραγούδι του Πρίσλεϊ, «Blue moon», ακούγεται έτσι ώστε να συνδέσει αυτές τις σκηνές. Ένας πυροβολισμός που ακούγεται εκτός της εικόνας, είναι ένας ακόμα σύνδεσμος. Έτσι το φάντασμα του Έλβις φαίνεται να στοιχειώνει την ταινία, με τη φωνή και το μύθο του, όπως και τη γυναίκα της οποίας ο άντρας έχει πεθάνει. Εδώ υπάρχει μία παράξενη προσέγγιση. Δεν είναι ο άντρας της που θα ονειρευτεί τη νύχτα, αλλά ο Έλβις, μέσα από φωτογραφίες και από σκονισμένα λεωφορεία. Η ταινία μας δείχνει θρυλικά πρόσωπα και ανθρώπους που πιστεύουν σε αυτά, είναι μία αναπαράσταση που όλους τους αποδέχεται.

Ο Jarmusch αναπολεί το αμερικάνικο τοπίο που υπήρχε πριν την αστική επέκταση, πριν τη γαστρονομική άποψη των fast food στους λεωφόρους που οδηγούν στην πόλη. Μας δείχνει παλιά μπαρ όπου ο καθένας ξέρει τον άλλον, γεύματα  για τα οποία ο μάγειρας μοχθεί να τα κάνει και επισκέπτες που σιδηροδρομικώς φτάνουν για να καταλήξουν σε ένα ξενοδοχείο, οι οποίοι όχι μόνο είναι καλοδεχούμενοι, αλλά κατανοούν το τι γίνεται.

Είναι η τρίτη του μεγάλου μήκους ταινία, μετά το «Stranger than Paradise» και το «Down my law». Και στις τρεις ταινίες γίνεται αντιληπτό ότι η Αμερική δεν μπορεί νοικοκυρεμένα να πακεταριστεί σε ένα πακέτο φτιαγμένο από ανθρώπους του μάρκετινγκ, αλλά ότι υπάρχει χώρος για τους αλήτες και τους περιθωριακούς, αυτούς που δεν έχουν κάτι το σίγουρο και μία καλή δουλειά για να ζήσουν. Αυτά είναι τα άτομα για τα οποία το «Mystery train» μιλά και ενώ, στην πραγματικότητα, η ζωή τους θα πρέπει να είναι επίπεδη και άδεια, στην αντίληψη του Jarmusch είναι οι πραγματικοί κάτοικοι της πόλης, ειδικά μετά τα μεσάνυχτα.

mystery train foto3

Το «Mystery train» δεν είναι μία συμβατική αφήγηση, δεν είναι αυτού το είδος το αφήγημα όπου το τέλος της ιστορίας είναι σημαντικό, αλλά το πιο σημαντικό είναι πως αυτό συνεχίζεται. Υπάρχουν πολλές μικρές σκηνές που παρατηρούμε καλά και  αφορούν στις ανθρώπινες συμπεριφορές, όπως η σχέση μεταξύ του υπάλληλου του ξενοδοχείου και του αχθοφόρου ή των δύο εφήβων ή ανάμεσα στους δύο τουρίστες, για τους οποίους όλη η αμερικάνικη πραγματικότητα μοιάζει σα μία λαϊκή αφήγηση και φαίνεται ότι μέσα από τα μάτια τους βλέπουμε ένα άλλο αμερικάνικο τοπία, μία άλλη πραγματικότητα.

Το καλύτερο σε αυτή την ταινία είναι ότι σου προσφέρει μία Αμερική που θα έπρεπε εσύ ο ίδιος να ανακαλύψεις, αν ήξερες που είναι. Μία υποκειμενική ματιά του θεατή, όχι του σκηνοθέτη. Ένας χώρος όπου οι άνθρωποι είναι μέρη μιας αφήγησης και όχι η αφήγηση ένα  μέρος του κόσμου τους. Οι άνθρωποι έχουν μία οντότητα ατομική, ξεχωρίζουν μεταξύ τους και δεν έχουν βγει από τη βιομηχανία ενός πανεπιστημίου για να δουλέψουν σε ένα φτηνό εστιατόριο. Το τραίνο είναι η τέλεια μεταφορά σε αυτή την ταινία. Δεν είναι κάτι το σημαντικό ή κάτι που θα φύγει, είναι κάτι που σφυρίζει όταν βρίσκει το δρόμο του μέσα στη νύχτα, κάτι που διαλαλεί αυτό που φέρνει, αυτό που μας προσφέρει αυτή την αφήγηση.

ΑΛΛΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Κριτική Χρήστος Μήτσης (Αθηνόραμα)

Αποτίνοντας φόρο τιμής σε ένα μουσικό παρελθόν που στοιχειώνει το παρόν με απρόσμενους τρόπους, ο Τζάρμους αναζητά και βρίσκει την κρυμμένη ποίηση της φτηνής καθημερινότητας, μια θεματική η οποία διατρέχει όλο το έργο του, και την ανασύρει μέσα από έναν απλό στίχο, μια κοινότοπη στιχομυθία, μια σουρεαλιστική σύμπτωση ή μια cool ατάκα. Ταυτόχρονα υπογράφει ένα διασκεδαστικό σινε-δοκίμιο πάνω στη σύγχρονη πολυπολιτισμική Αμερική, στην υπέροχα ρηχή κουλτούρα και στα γοητευτικά «φαντάσματά» της, έχοντας για πρωταγωνιστές όλους (μετανάστες, γκάνγκ­στερ, άφραγκες κομμώτριες και Αφροαμερικανοί) όσοι δεν θα χωρούσαν ποτέ στο εθνικό success story μιας χολιγουντιανής κοινωνικής κομεντί… Περισσότερα

Κριτική Άγγελος Πολύδωρος (aggelospolidoros.blogspot.gr)

Σήμερα που έχουμε δει αρκετές μεταγενέστερες του Mystery train ταινίες του Τζάρμους, μπορούμε να την αποδεχθούμε παρά τον κάπως αργό και στατικό ρυθμό της, κάτι που δεν έγινε αποδεκτό όταν πρωτοβγήκε η ταινία, επειδή είχαν προηγηθεί οι «Stranger than Paradise» και «Στην παγίδα του νόμου», στις οποίες ο Τζάρμους είχε κατά κάποιο τρόπο «καθιερωθεί» ως δημιουργός «περιπλανώμενων ηρώων» και με κάποια δόση ανατρεπτικού χιούμορ, που υπάρχει όμως και σ’ αυτή την ταινία… Περισσότερα

mystery train foto4

Κριτική Χρήστος Σκυλλάκος (toperiodiko.gr)

Ο Jarmusch, σε όλη του την πορεία, δεν άλλαξε ρούπι από τον αρχικό του κώδικα. Απλότητα, λακωνικότητα, τρυφερότητα και χιουμοριστικός ανέκφραστος κυνισμός. Συνεκτικό το κάθε του φιλμ χωριστά και όλη του η φιλμογραφία συνολικά. Σε συγχρονισμό. Χειρίζεται σαν ενιαίο και συμπαγές σχέδιο την τέχνη του. Βρίσκει την τομή σύνθεσης όπου εκεί αναπτύσσει με ιδιαίτερη, αυθεντική μορφή την αφήγηση του σινεμά, της μουσικής, της ποίησης και της λογοτεχνίας. Μοναδικότητα. Κοιτάζει μπροστά και βλέπει καθαρά. Αφιλτράριστα, αδιαμεσολάβητα και από κοντινή απόσταση τα πάντα κινηματογραφούνται σαν αυτεξούσια απομεινάρια μιας ρομαντικής αλλά και υπαρκτής εποχής. Τηρουμένων των αναλογιών ο Kaurismaki, χαιρετά με το ίδιο χαιρετισμό από την παγωμένη Νορβηγία, ο Truffaut από την ιστορία και ο Williams από τον τάφο… Περισσότερα

MYSTERY TRAIN

Σκηνοθεσία: Jim Jarmusch

Σενάριο: Jim Jarmusch

Φωτογραφία: Robby Müller

Μοντάζ: Melody London

Μουσική: John Lurie

Παραγωγοί: Jim Stark

Παίζουν: Masatoshi Nagase (Γιουν), Yûki Kudô (Μιτσούκο), Screamin’ Jay Hawkins (υπάλληλος ξενοδοχείου), Cinqué Lee (αχθοφόρος), Rufus Thomas (άντρας στο σταθμό), Jodie Markell (ξεναγός στο Στούντιο Sun), Nicoletta Braschi (Λουίζα), Elizabeth Bracco (Ντι Ντι)

Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ, Ιαπωνία

Έτος παραγωγής: 1989

Γλώσσα: αγγλικά, ιαπωνικά, ιταλικά

Διάρκεια: 110΄

Είδος: περιπέτεια, επιστημονική φαντασία, δράση

Ημερομηνία εξόδου: 21/9/2017

Εταιρεία διανομής: AMA Films.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.

Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz