Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΗ

Ιαν 19, 2025 Κινηματογράφος 0


ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΗ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

LOVEABLE

Αξιαγάπητη: γράφει η Καλλίτσα Βλάχου

Το 1895 είναι η χρονιά εφεύρεσης της μηχανής προβολής από τους αδελφούς Lumier καθώς και της πρώτης δημόσιας προβολής των ταινιών τους. Ταυτόχρονα δημοσιεύονται και οι «Μελέτες για την υστερία», των Breuer και Freud. Ψυχανάλυση και κινηματογράφος, διανύουν έκτοτε πορείες που μερικές φορές συναντιούνται, γιατί η κινηματογραφική γλώσσα παρουσιάζει έναν πολύ μεγάλο βαθμό συνάφειας με τη γλώσσα της ψυχανάλυσης, αφού κινηματογράφος και ψυχανάλυση αναδεικνύουν μέσα από την τέχνη και την επιστήμη αντίστοιχα, τις πολυσύνθετες πτυχές της ανθρώπινης προσωπικότητας. 

Αξιαγάπητη: Μια ευχάριστη έκπληξη

Στον χώρο του κινηματογράφου ο «μετρ της ψυχανάλυσης», αφού οι ταινίες του («Περσόνα», «Φθινοπωρινή σονάτα», «Σκηνές από έναν γάμο») παρουσίαζαν πολύ έντονο ψυχαναλυτικό ενδιαφέρον, θεωρείται κατά πολλούς ο Ίνγκμαρ Μπέργκμαν. Από τις Σκανδιναβικές χώρες μας έρχεται και η ταινία της Νορβηγίδας Λίλια Ινγκολφσντοτίρ, που αποτελεί και το κινηματογραφικό της ντεμπούτο. Επηρεασμένη αρκετά και αντλώντας στοιχεία από τον κινηματογράφο του Μπέργκμαν η ταινία της αποτελεί μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. 

Η Μαρία δείχνει μία δυναμική γυναίκα που ζει με τα δύο μικρά παιδιά της αφού πρόσφατα έχει χωρίσει. Δείχνει να πατάει γερά στα πόδια της, να είναι ιδιαίτερα μαχητική και επίμονη, χαρακτηριστικά που αναδεικνύονται ακόμη περισσότερο, όταν γνωρίζει σε ένα πάρτι τον Σίγκμουντ, που με την πρώτη ματιά τον ερωτεύεται και θέτει ως στόχο της να τον κατακτήσει, κάτι που φέρνει εις πέρας.

Αξιαγάπητη

Αξιαγάπητη: Διαφορετική

Επτά χρόνια μετά, τη συναντάμε με δύο επιπλέον παιδιά να έχει μεγαλώσει την οικογένεια της, έχοντας στο πλάι της τον άνδρα που ερωτεύτηκε και αγάπησε, τον Σίγκμουντ. Τη συναντάμε όμως διαφορετική. Πιο νευρωτική, πιο αγχωμένη, πιο κουρασμένη σαν να χάνει σιγά σιγά τον έλεγχο της κατάστασης, στην προσπάθεια της να διαχειριστεί όλα τα προβλήματα μιας πολυμελούς οικογένειας, που περιλαμβάνει δυο έφηβους και δύο μικρά παιδιά, στην προσπάθειά της να ικανοποιήσει τις ανάγκες όλων, μόνη τις περισσότερες φορές, αφού ο Σίγκμουντ λείπει αρκετά, εξαιτίας των επαγγελματικών του υποχρεώσεων.

Τα ξεσπάσματα θυμού, συχνά φέρνουν τη γκρίνια και σταδιακά την απομάκρυνση της από τον σύντροφό της,  αλλά και από τη έφηβη κόρη της που αντιδρά όλο και πιο έντονα εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά της στον τρόπο με τον οποίο η μητέρα της συμπεριφέρεται απέναντί της. Ο έλεγχος χάνεται και μαζί με αυτόν και η υπομονή του Σίγκμουντ, που νιώθοντας ότι ασφυκτιά στο οικογενειακό περιβάλλον, ζητά από τη Μαρία να χωρίσουν. Και τότε ο κόσμος της Μαρίας καταρρέει… 

Αξιαγάπητη: Ο κόσμος γκρεμίζεται

«Αν με αφήσεις, θα πεθάνω» η πρώτη της αντίδραση, η πρώτη της δήλωση. Ο κόσμος της Μαρίας γκρεμίζεται. Η Μαρία αρνείται να αποδεχτεί μία τέτοια απόφαση, τρέμει στην ιδέα της εγκατάλειψης και εκλιπαρεί τον σύζυγό της, προσπαθώντας να σώσει τη σχέση της.

Ζωή, έρωτας, ψυχικός θάνατος αρχίζουν να ξεπροβάλλουν σε ένα μπερδεμένο κουβάρι πίσω από τις λέξεις, τα βλέμματα, πίσω από τις σκέψεις και τα συναισθήματα που κατακλύζουν τη Μαρία τις δύσκολες μοναχικές νύχτες στο έρημο διαμέρισμα στο οποίο καταφεύγει μετά την απόφαση του συζύγου της. 

Αξιαγάπητη

 

Αξιαγάπητη: Η προσπάθεια για μια τάξη

Ξεκινώντας από το μηδέν η Μαρία με τη βοήθεια της ψυχοθεραπεύτριάς της θα προσπαθήσει να ανακαλύψει το νήμα του μπερδεμένου κουβαριού της ζωής της και να βάλει αυτή τη ζωή σε μια τάξη. Σταδιακά την παρακολουθούμε να συνδιαλέγεται με τον εαυτό της και να αρχίζει να αποδομεί το προσωπείο που χρόνια τώρα καλλιεργούσε συστηματικά και φυλακιζόταν σε αυτό, όλο και πιο πολύ αποξενωμένη από τον πραγματικό της εαυτό.

Μία απομάκρυνση που ξεκινά από τα παιδικά της χρόνια, στα οποία «επιστρέφει», αναζητώντας μία δημιουργική συνάντηση με τη μητέρα της, μία συνάντηση που καθώς φαίνεται δεν πραγματοποιήθηκε την εποχή που θα βοηθούσε σημαντικά την ίδια ως παιδί, στην ομαλή μετάβαση του προς την ενήλικη ζωή. 

Αξιαγάπητη: Εγχειρίδιο αυτοβοήθειας;

Με πολύ λεπτούς χειρισμούς η Λίλια Ινγκολφσντοτίρ, διατηρώντας τις πολύ ευαίσθητες ισορροπίες ανάμεσα στον κινηματογράφο και την ψυχανάλυση, αποφεύγοντας να καταστεί η ταινία της ένα εύκολο «εγχειρίδιο αυτοβοήθειας» -αν εξαιρέσουμε μόνο τη σκηνή στον καθρέφτη, όπου με λόγια μας λέει αυτό που προηγουμένως το είχε στηρίξει καλά, οπότε τα λόγια εκεί περιττεύουν και μας προσγειώνουν κάπως απότομα με την χιλιοειπωμένη απλοϊκότητά τους- η σκηνοθέτης αποφεύγει την ευκολία της απόδοσης ευθυνών στους γονείς ή στον περίγυρο ή και την ίδια την ηρωίδα μας.

Αξιαγάπητη

Στο μικροσκόπιο της κινηματογραφικής αφήγησης και ανάλυσης της προσωπικότητας της ηρωίδας της, μπαίνει ο τρόπος που η αλληλεπίδραση της με τον περίγυρο, αλλά και τα ίδια τα ιδιοσυγκρασιακά στοιχεία του χαρακτήρα της, την οδηγούν σε ρόλους, όπως αυτός της χειραφετημένης γυναίκας, που προσπαθεί να τα έχει όλα υπό έλεγχο, κουβαλώντας ασυνείδητα στους ώμους της διαγενεαλογικά τραύματα, φροντίζοντας πάντα να κρύβει τον διαρκή φόβο της μη αποδοχής και της απόρριψής από τους άλλους, καθώς και τον φόβο της αποκάλυψης των αδυναμιών της. Τον φόβο μήπως πάψουν να την αγαπούν. Μήπως πάψει να είναι η «αξιαγάπητή» τους. 

Αξιαγάπητη: Εσωτερική διαδρομή

Ο τρόπος που η Λίλια Ινγκολφσντοτίρ τα κινηματογραφεί όλα αυτά -με τα πολύ κοντινά της στο πρόσωπο της Μαρίας (εξαιρετική η ερμηνεία της Χέλγκα Γκούρεν) η επανάληψη της ίδιας σεκάνς κάτω από διαφορετικές κάθε φορά οπτικές που ανακύπτουν στην εξέλιξη της εσωτερικής διαδρομής της Μαρίας, η προσωπική αφήγηση που κινητοποιείται από τις ερωτήσεις της ψυχοθεραπεύτριας- μάς φέρνει πολύ κοντά στην ηρωίδα. Στους συναισθηματικούς της ακροβατισμούς που άλλοτε την κάνουν συμπαθητική, άλλοτε όχι, στα λάθη και τα πάθη της που σίγουρα κάτι πολύ δικό μας, μας θυμίζουν, έτσι που βγαίνοντας από την αίθουσα νιώθουμε τη θεραπευτική επίδραση που έχει πάνω μας η σωστή συμπόρευση κινηματογράφου και ψυχανάλυσης.




ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΗ

LOVEABLE

Σκηνοθεσία: Lilja Ingolfsdottir  

Σενάριο: Lilja Ingolfsdottir  

Φωτογραφία: Øystein Mamen  

Ήχος: Bror Kristiansen,  Daniel Lindvik,  Vegard Ronæss Soldal  

Παραγωγοί: Thomas Robsahm

Ηθοποιοί: Oddgeir Thune (Σίγκμουντ), Kyrre Haugen Sydness (ο πρώην της Μαρίας), Helga Guren (Μαρία), Maja Tothammer-Hruza (η έφηβη κόρη της Μαρίας), Heidi Gjermundsen (θεραπευτής), Esrom Kidane (Λάρερ), Solveig Nesle Stang Haugland (Στέλλα)

Χώρα παραγωγής: Νορβηγία

Γλώσσα: νορβηγικά

Έτος παραγωγής: 2024

Είδος: ρομαντική τραγωδία

Διάρκεια: 101΄

Εταιρεία διανομής: One From The Heart

Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 19/12.2024

Περισσότερα στοιχεία για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά δείτε εδώ..

 

Διαβάστε τις κριτικές που έχουμε δημοσιεύσει

Μήδεια

Υπάρχω

Καμιά άλλη γη (κριτική Γιάννη Φραγκούλη)

Καμιά άλλη γη (κριτική Καλλίτσας Βλάχου)

The teachers’ protest


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz