Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

KINO EYE

Σεπ 21, 2017 Κινηματογράφος 0


KINO EYE

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 21/9/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Μετά την ανάγνωση αυτής της κριτικής μπορείτε να διαβάσετε τις κριτικές των άλλων κριτικών κινηματογράφου που παρατίθενται μετά από αυτό το κείμενο.

ΣΥΝΟΨΗ

Οι συνήθειες των κατοίκων ενός χωριού στη Σοβιετική Ένωση. Ένα ντοκιμαντέρ του Dziga Vertov, μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να γνωρίσουμε την πλευρά της σοβιετικής κινηματογραφίας που ενέπνευσε το Νέο Κύμα, στη Γαλλία, το free cinema, στην Αγγλία, το direct cinema, στις ΗΠΑ, και τον underground αμερικάνικο κινηματογράφο.




 

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Είναι μία πολύ καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για τις ταινίες του Dziga Vertov, καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Denis Abramovich Kaufman. Θα ήταν προτιμότερο να πούμε δύο λόγια για αυτό το σκηνοθέτη και μοντέρ που σημάδεψε βαθιά τη ρώσικη, πρώτα, και μετά την παγκόσμια κινηματογραφία, ειδικά με τον τρόπο που ολοκλήρωνε τις ταινίες του.

Γεννημένος στην Πολωνία, στο Μπιαλιστόκ, στις 2 Ιανουαρίου 1896, σπούδασε μουσική και συνέχισε τις σπουδές του στο Νευρολογικό Ινστιτούτο, στην Αγία Πετρούπολη, το 1916. Το 1918 έως το 1919 δούλεψε για τη σοβιετική παραγωγή Kinonedelia και από το 1922 μέχρι το 1925 δημιουργούσε ταινίες στο Kinopravda. Πέθανε στις 12 Φεβρουαρίου 1954, ήταν αδελφός των Boris και Mikhail Kaufman, οι οποίοι ήταν και οι δύο κινηματογραφιστές μικρότερης εμβέλειας.

Η προβολή των ταινιών του είναι μία ευκαιρία να δούμε την άλλη όψη της σοβιετικής κινηματογραφίας. Η πρώτη ήταν αυτή του Eisenstein, το διανοητικό μοντάζ που δημιουργεί από δύο σεκάνς, διαφορετικού περιεχομένου, μία άλλη σεκάνς, το προϊόν αυτής της μίξης, έχει εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο, αλλά αυτό γίνεται αντιληπτό στο ασυνείδητο του θεατή, με τις αντιθέσεις και τους συμβολισμούς που βάζει με χειρουργική ακρίβεια ο σκηνοθέτης-μοντέρ. Αυτό το μοντάζ οργώνει το μυαλό του θεατή, κάτι που δεν αρνήθηκε ο Eisenstein, κάτι, όμως, για το οποίο κατηγορήθηκε ως βάρβαρο από άλλους σκηνοθέτες που απεχθάνονταν την επιβολή στο θεατή και ήταν υπέρ του βιωματικού κινηματογράφου. Ένας από αυτούς -ο πρωτεργάτης- ήταν ο Dziga Vertov.

Η άποψη είναι ότι ο θεατής θα πρέπει να βιώσει αυτό που βλέπει σα να είναι κινηματογράφος,  από τη μία μεριά, αλλά και σα να είναι μία δική του ιστορία, από την άλλη. Ο Vertov έλεγε ότι ο κινηματογράφος θα πρέπει να λέει την αλήθεια, εξ’ου kinopavda, ονομάζονταν κάποιες παραγωγές του. Ποια αλήθεια όμως; Αυτή που έβλεπε ο φακός και όχι αυτή που ο σκηνοθέτης ήθελε να περάσει στο θεατή. Το μήλο, έλεγε, θα πρέπει να κινηματογραφηθεί σα να είναι ψεύτικο, ο Ιβάν σα να είναι ο Ιβάν και όχι ο Πέτρος, ο οποίος είναι ο χαρακτήρας που ενσαρκώνει. Μόνο τότε, κατέληγε, ο κινηματογραφιστής κάνει καλά τη δουλειά του.

kino eye foto2

Θέλει να μας πει ότι αυτό που κινηματογραφείται είναι το αληθινό, ενώ το κινηματογραφημένο είναι ψεύτικο. Αυτό όμως θα πρέπει να φανεί στην ταινία, αν όχι, τότε ο κινηματογραφιστής κοροϊδεύει το κοινό του. Το σωστό είναι, κατά την άποψη του Vertov, η κάμερα να μην σταματά ποτέ να γράφει. Αυτό όμως ήταν αδύνατον για τεχνικούς λόγους. Πρώτος ο Alexander Sokurov το έκανε πράξη στη «Ρώσικη κιβωτό», χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες. Πως όμως γίνονταν αυτό στην πράξη στις ταινίες του Vertov, με τον τεχνικό εξοπλισμό εκείνης της εποχής;

Αν δούμε λίγο πιο προσεχτικά τις ταινίες του, τότε θα ανακαλύψουμε ότι οι σκηνές είναι τοποθετημένες η μία πίσω από την άλλη, με εκπληκτική ακρίβεια, σα να είχε κάνει μοντάζ. Στην πραγματικότητα, το μοντάζ έγινε πριν τη σκηνοθεσία, αλλά η έννοιά του υπήρχε πριν να ξεκινήσει η κινηματογράφηση. Ο θεατής δε βίωνε μία δημιουργική επίθεση, όπως στον Eisenstein, αλλά μία ανθρώπινη προσέγγιση, η οποία δεν είχε την έννοια της επιβολής. Έτσι βιώνει μία κατάσταση και, σχεδόν μπρεχτικά, μπαίνει μέσα σε αυτή την ιστορία και τη βάζει στο δικό του ψυχικό κόσμο, άρα ψάχνει για τη δική του κάθαρση. Αυτή όμως η διαδικασία γίνεται ασυνείδητα, εν αγνοία του σκηνοθέτη και σε δεύτερο χρόνο.

Γνωρίζοντας όλα αυτά, μπορούμε να δούμε την ταινία, χωρίς να θέλουμε να ξέρουμε τι κρύβεται πίσω από αυτά που ο σκηνοθέτης θέλει να μας πει, γιατί, απλούστατα δεν υπάρχει κάτι «κάτω από το χαλί». Ας δούμε την ταινία σαν τέτοια και ας βιώσουμε την ιστορία έτσι όπως μας προσφέρεται.

kino eye foto3

ΑΛΛΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Κριτική Χρήστος Μήτσης (Αθηνόραμα)

Εικόνες από τη ζωή στις κολεκτίβες και στα εργοστάσια, την αναβάθμιση της δημόσιας υγείας και κυρίως τις δραστηριότητες των Νεαρών Πιονέρων συνδυάζονται με αντισυμβατικό κι ευφυή τρόπο –από το «μουσικό» τέμπο που επιβάλλει το μοντάζ μέχρι την αντίστροφη κίνηση του φιλμ–, συνθέτοντας ένα οπτικό ποίημα με ρυθμό, συναίσθημα και ιμπρεσιονιστική χάρη. Έτσι, πίσω από το κοινότοπο ο κινηματογραφικός φακός ανακαλύπτει το αναπάντεχο και δημιουργεί από το προφανές μια καινούργια καλλιτεχνική αλήθεια… Περισσότερα

KINO EYE

Σκηνοθεσία: Dziga Vertov

Σενάριο: Dziga Vertov

Χώρα παραγωγής: ΕΣΣΔ

Έτος παραγωγής: 1924

Γλώσσα: ρώσικα

Διάρκεια: 78΄

Είδος: ντοκιμαντέρ

Ημερομηνία εξόδου: 21/9/2017, αποκλειστικά στον κινηματογράφο Ζέφυρο.

Εταιρεία διανομής: New Star (επανέκδοση)

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz