Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • BROS
  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
  • SOUS LE CIEL D’ALICE
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΑΑ ΠΡΟΒΟΛΗ

Νοέ 16, 2013 Κινηματογράφος 1


ΑΑ ΠΡΟΒΟΛΗ

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ

Ο κινηματογράφος είναι η νεότερη από τις τέχνες, αν δε λάβουμε υπόψη μας τη βιντεοτέχνη, η οποία πρωτοεμφανίστηκε από τη δεκαετία του 1960 και μετά. Το 1895 είναι η χρονιά που ο κινηματογράφος καθιερώνεται ως εφεύρεση και ως τέχνη, αν και τότε έχουμε μόλις τις πρώτες γραφές στον κινηματογραφικό λόγο και η γλώσσα της νέας αυτής τέχνης μόλις τότε διαμορφώνεται. Πως μπορούμε όμως να ορίσουμε τον κινηματογράφο; Ποια είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά αυτής της τέχνης; Σε αυτά τα ερωτήματα θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε αυτό το εισαγωγικό σημείωμά μας που θα έχει τη χρησιμότητα ενός πρώτου ορισμού για όλα τα υπόλοιπα κείμενα, ενός ορισμού που συμπληρώνεται και αλλάζει με την εξέλιξη ή με τις ιδιαιτερότητες αυτής της τέχνης, σε όσα κείμενα θα υπάρξουν σε αυτό τον ιστοχώρο.

kinimatografos eisagogi foto2

Ο κινηματογράφος έχει βασιστεί σε διάφορες άλλες τέχνες και σε τεχνικές για να αρθρώσει το λόγο του ή να διαμορφώσει τη γλώσσα του. Πρώτα απ’όλα, η αποτύπωση στο κινηματογραφικό φιλμ ακολουθεί τις τεχνικές επιτεύξεις της φωτογραφίας. Στις 19 Ιουνίου 1873 ο Eadweard Muybridge με επιτυχία φωτογράφισε ένα άλογο, το Sallie Gardner, ενώ αυτό έτρεχε, σε μια σειρά από 24 πόζες με μια στερεοσκοπική κάμερα, χρησιμοποίησε μια ειδική κάμερα, κατάφερε όμως να δείξει ότι μια κίνηση μπορεί να αναλυθεί σε μικρότερες κινήσεις. Το 1882 ο Αμερικάνος επιστήμονας Etienne-Jules Marey εφηύρε το χρονογραφικό τουφέκι, με το οποίο κατάφερε να καταγράψει 12 σκηνές της ίδιας πόζας που έγιναν σε ένα δευτερόλεπτο. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτό ήταν μια ταινία-πρωτόλειο .

Το 1888, στις 14 Οκτωβρίου, ο Louis Le Prince τράβηξε τη δεύτερη πειραματική ταινία «Rounhay garden scene», στο Roundhay, στο Leeds, στην Αγγλία, αυτή είναι η παλιότερη κινούμενη μπάντα εικόνων που σώζεται. Δεν έχουμε όμως ακόμα κάτι που να θυμίζει το σημερινό κινηματογράφο. Ο W. K. L. Dickson, δουλεύει κάτω από τις οδηγίες του Thomas Alva Edison, φτιάχνει μια μηχανή που την ονομάζει κινητογράφο, την οποία πατεντάρει το 1891. Αυτή η μηχανή τραβά στιγμιαίες φωτογραφίες, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της Eastman Kodak, στο φιλμ, σε μια επιφάνεια διάφανη, το σελιλόιντ, με 35 εκατοστά πλάτος. Τα αποτελέσματα αυτής της τεχνικής παρουσιάστηκαν σε κοινό το 1893, μέσα από μια μηχανή που ονομάστηκε κινητοσκόπιο. Ουσιαστικά, όμως, μόνο ένα άτομο θα μπορούσε να δει αυτές τις κινούμενες εικόνες.




Το 1894 ο Charles Francis Jenkins φτιάχνει το φαντοσκόπιο, προβάλλει με επιτυχία μια ταινία σε κοινό, δεν κατοχυρώνει την εφεύρεσή του, κάτι που γίνεται από το Louis και το Auguste Lumiere που τελειοποιούν τον κινηματογράφο τους και προβάλλουν στο Μεγάλο Καφενείο, στο Παρίσι, μια ταινία, το τρένο που μπήκε στο σταθμό της Σιοτά, στις 28 Δεκεμβρίου 1895. Είναι η ημερομηνία γέννησης του κινηματογράφου, άρα αυτό που θα σημειώσουμε είναι η μαζικότητα της προβολής και όχι αυτή καθαυτή την προβολή, την προβολή και το κοινό. Δηλαδή η προβολή μιας ταινίας με τέτοιο τρόπο που μπορεί να τη δει μόνο ένα άτομο, δεν είναι κινηματογράφος. Παρόλα αυτά ο κινηματογράφος δεν είναι ακόμα παρά μια τεχνική επίτευξη. Απέχει πολύ από το να γίνει τέχνη, κάτι που θα γίνει περίπου είκοσι χρόνια αργότερα. Όμως, αυτό που έχει σημασία είναι ότι κινηματογράφος ή ηκινηματογραφική ταινία ορίζεται από ένα οπτικοακουστικό έργο που προβάλλεται σε κοινό, σε παραπάνω από ένα άτομο, στον ίδιο χώρο, την ίδια στιγμή.

Αυτός είναι ένας κανόνας που λίγο μπορεί να αλλάξει, σε γενικές γραμμές όμως καθορίζει όλα τα κινηματογραφικά έργα ή, ακόμα τα έργα βίντεο, μέχρι τις μέρες μας. Όπως και να έχει το πράγμα ο κινηματογράφος γράφει την κίνηση, η οποία γίνεται σε τρεις διαστάσεις ή σε τέσσερις αν λάβουμε υπόψη μας το χρόνο ως την τέταρτη διάσταση, σύμφωνα με τη θεωρητική φυσική, στον κινηματογράφο όμως έχουμε δύο διαστάσεις ή τρεις επειδή εδώ ο χρόνος έχει μια ιδιαίτερη σημασία. Ο κινηματογράφος είναι, κατά συνέπεια, η αλήθεια και το ψέμα, ο ρεαλισμός ή η παραμυθία, το «κορίτσι και το όπλο», σύμφωνα με το Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, ο έρωτας ή ο θάνατος, δηλαδή. Μια κάποια «μετάφραση» της ζωής. Με αυτή την ιδιότυπη τέχνη θα ασχοληθούμε σε αυτό τον ιστοτόπο.

Γιάννης Φραγκούλης


  • Θεωρία κινηματογράφου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΑΝ ΕΙΔΙΚΟ ΕΦΕ
    Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΣΑΝ...

    Μαρ 29, 2020 0

  • ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ ΑΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΚΔΟΣΗΣ
    ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ...

    Ιούλ 30, 2018 0

  • ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ ΑΑ02ΠΡΟΛΟΓΟΣ
    ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ...

    Ιούλ 30, 2018 0

  • ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΣΕΝΑΡΙΟΓΡΑΦΟΣ ΑΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
    ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ...

    Ιούλ 30, 2018 0

Στην ίδια κατηγορία
  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
1 Σχολίασε
Newest
Oldest Most Voted
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Marwa
Marwa
7 years ago

Haha, shouldn’t you be charging for that kind of kn?weldgeo!

0
Reply

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0

  • SOUS LE CIEL D’ALICE
    SOUS LE CIEL D’ALICE

    Ιούν 21, 2022 0

  • TRALALA
    TRALALA

    Ιούν 21, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    8 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    1 έτος ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    1 έτος ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (228)
  • Κινηματογράφος (1,127)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz