Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Νοέ 28, 2021 Θέατρο 0


Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Ο ΛΟΓΟΣ ΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ

Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Είδαμε το θεατρικό έργο του Πιέρ Καρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώ. «Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα» ανέβηκε από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Στο Βασιλικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Βασίλη Παπαβασιλείου. Ένα κλασικό έργο που διατηρεί όμως τα στοιχεία της πρωτοπορίας.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ: ΣΥΝΟΨΗ

Μία απαρηγόρητη Μαρκησία, που έχασε τον άντρα της έναν μήνα μόλις μετά τον γάμο τους. Η Λιζέτ, η πονηρή της υπηρέτρια. Ο εγκαταλελειμμένος από την ερωμένη του Ιππότης. Ο Λουμπέν, ο αφελής υπηρέτης του. Ένας ερωτευμένος Κόμης που διεκδικεί την Μαρκησία ενώσω ο λογοτεχνικός της σύμβουλος, σταχυολογεί ψυχαγωγικά αναγνώσματα για να απαλύνουν τη μοναξιά της. Η επιμονή της Λιζέτ να φέρει κοντά την κυρία με τον Ιππότη προκειμένου να μην χάσει η ίδια τον Λουμπέν που αγαπά, θέτει σε κίνηση έναν ολόκληρο μηχανισμό από δηλώσεις, υπεκφυγές, ανατροπές, παρεξηγήσεις, αποπλανήσεις… και τελικά οδηγεί στην έκπληξη του έρωτα.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Μπορεί ο Μαριβώ να μας πει κάτι για τον έρωτα στην εποχή μας; Μία ερώτηση που μπορεί να έχει μία αυτονόητη απάντηση. Ένα «όχι». Όμως στην πραγματικότητα  τα θέμα είναι εντελώς διαφορετικό. Αυτό το έργο γράφτηκε το 1727. Από τότε έχει παρουσιαστεί πολλές φορές στη θεατρική σκηνή παγκοσμίως. Μία ακόμα φορά νομίζω ότι είναι αναγκαία για να τεθεί ξανά το θέμα του έρωτα.

Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα

Όντως, αυτό τίθεται όπως το βάζει ο συγγραφέας του έργου. Αφήνει όμως στοιχεία για να βάλουμε τη δική μας προέκταση. Αυτή που θα βρει τα ίδια περίπου θέματα στην εποχή μας. Ο έρωτας έχει λογική; Η καρδιά μιας γυναίκας ανήκει σε αυτήν; Μπορεί να κάνει ότι η ερωτική επιθυμία της προστάζει; Ερωτήματα που ο Μαριβώ με έμμεσο τρόπο απαντάει. Ο θεατής θα βρει τις απαντήσεις διάσπαρτες μέσα στο έργο. Θα πρέπει να φτιάξει τη δική του θεώρηση. Να απαντήσει στο ερώτημα -τι σημαίνει έρωτας;- που βασανίζει και τον ίδιο. Γιατί ο έρωτας είναι βασανιστικός, αυθάδης και περιπαικτικός.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ: ΟΙ ΠΛΕΥΡΕΣ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Ως Αλφείος, Πάνας, Άδωνις, έχει διαφορετικά πρόσωπα. Όλα αυτά αποτυπώνονται στα ανθρώπινα καλλιτεχνικά δημιουργήματα. Στους μύθους, στα λογοτεχνικά έργα, σε όλες τις αφηγήσεις θα δούμε τα διαφορετικά πρόσωπά του. Ο Μαριβώ προτιμά την κωμική πλευρά του. Μόνο που αυτό το κωμικό πολλές φορές αλλάζει όψη μέσα στην παράσταση. Ο Ιππότης πότε παρακαλά, πότε διεκδικεί και πότε θέλει να εκδικηθεί. Μέσα στο κωμικό θα βρούμε το τραγικό και το αντίστροφο. Με άλλα λόγια ο συγγραφέας του έργου υιοθετεί τις μορφές του έρωτα. Όπως αναφέραμε πιο πάνω. Έτσι όπως αποτυπώνονται στην ελληνική μυθολογία.

Ο Βασίλης Παπαβασιλείου έχει διατελέσει καλλιτεχνικό διευθυντής στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στο παρελθόν. Τώρα έρχεται ως σκηνοθέτης. Με ένα έργο που έχει αγαπήσει. «Η ρητορική του αισθήματος υποκαθιστά το αίσθημα. Στο φινάλε του έργου οι δύο ήρωες απομένουν σαν άδεια σακιά. Στήλες άλατος, μέσα σε ένα μπουρίνι. Κυοφορείτο σε όλη τη διάρκεια του έργου. Τώρα ξεσπά -ω της ειρωνείας!- τη στιγμή που επισφραγίζεται η ένωσή τους.», αναφέρει ο σκηνοθέτης και μεταφραστής του έργου.

Η δεύτερη έκπληξη του έρωτα

Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ: Ο ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ

Γιατί όμως ξεσπά η καταιγίδα; Αυτό είναι ένα σημείο. Η νέα ζωή τους ξεκινά μόλις τώρα. Θα είναι ένας δρόμος στρωμένος με λουλούδια; Όχι σίγουρα μας λέει το έργο. Έχει δίκιο. Οι δύο ψυχικοί κόσμοι θα πρέπει να χαράξουν μία κοινή πορεία. Άρα θα πρέπει να βρουν αυτά τα κοινά στοιχεία του βίου τους. Πράγμα που σημαίνει μία πάλη με τον εαυτό τους. Ένας πόλεμος που κάποιες αναλαμπές του θα είναι ορατές στον άλλον. Η πρώτη αμφισβήτηση μιας ιδεατής πορείας υπάρχει από την  αρχή του έργου. Η Μαρκησία είναι χήρα από έναν άντρα που δεν αγαπούσε. Ο Ιππότης έχει χάσει την ερωμένη του. Το τι θα γίνει με αυτούς μας αφήνει ο συγγραφέας να το φανταστούμε από την αρχή του έργου.

Η Ζωή Μυλωνά, ως Λιζέτ, έπαιξε πολύ καλά. Ο Γιώργος Κολοβός, ως Λιουμπέν, αποδίδει με πιστότητα τον αφελή και χαρωπό υπηρέτη. Η Σταυρούλα Αραμπατζόγλου, ως Μαρκησία, και ο Γιώργος Καύκας, ως Ιππότης, είναι η ραχοκοκαλιά της αφήγησης. Οι τρόποι τους δεν θα πρέπει να έχουν την ελάχιστη υπερβολή. Απέδωσαν σωστά το ρόλο τους. Οι υπόλοιποι χαρακτήρες υποστήριξαν την πλοκή του έργου. Το σκηνικό απέδωσαν τη σκληρότητα, κρατώντας όμως μία ουδετερότητα. Οι φωτισμοί μας έβαλαν στο πραγματολογικό με ακρίβεια. Η σύγχρονη απόδοση του έργου ίσως θα ήθελε κάποιες ανατροπές. Αυτές που θα μας έφερναν πιο κοντά στη σημερινή μας εποχή.




Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΚΠΛΗΞΗ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ

Συγγραφέας: Πιέρ Καρλέ ντε Σαμπλαίν ντε Μαριβώ

Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Μετάφραση: Βασίλης Παπαβασιλείου

Συνεργάτης σκηνοθέτης: Νικολέτα Φιλόσογλου

Δραματουργία-μουσική επιμέλεια: Νικολέτα Φιλόσογλου

Σκηνικά-κοστούμια: Άγγελος Μέντης

Βοηθός σκηνογραφίας-ενδυματολογίας: Έλλη Ναλμπάντη

Επιμέλεια κίνησης: Δημήτρης Σωτηρίου

Φωτισμοί: Ελευθερία Ντεκώ

Βοηθός φωτιστή: Αθηνά Μπανάβα

Φωτογράφιση παράστασης: Τάσος Θώμογλου

Σχεδιασμός δημιουργικού: Σιμώνη Γρηγορούδη

Ηθοποιοί: Σταυρούλα Αραμπατζόγλου (Μαρκησία), Γιώργος Καύκας (Ιππότης), Θέμης Πάνου (Ορτένσιος), Ταξιάρχης Χάνος (Κόμης), Ζωή Μυλωνά (Λιζέτ), Γιώργος Κολοβός (Λουμπέν)

Θέατρο: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (Βασιλικό Θέατρο)

Πρεμιέρα: 26/11/2021

Παραστάσεις: Τετάρτη στις 19:00, Πέμπτη,Παρασκευή, Σάββατο, στις 21:00 & Κυριακή στις 19:00

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος (τηλ. 2315200200).

 

Διαβάστε τις κριτικές για τα θεατρικά έργα

Δείτε τα βίντεο για τις θεατρικές πρεμιέρες


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ
    ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

    Φεβ 12, 2025 0

  • ΤΡΑΥΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ-ΦΑΛΤΣΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ
    ΤΡΑΥΛΟΣ...

    Φεβ 04, 2025 0

  • ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ

    Ιαν 13, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Μάι 20, 2025 0

  • ETERNAL HUSBAND
    ETERNAL HUSBAND

    Απρ 30, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz