Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΧΑΟΣ

Φεβ 21, 2019 Θέατρο 0


ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΧΑΟΣ

ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΟΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΟΜΗ

μία εξαιρετική υπαρξιακή παράσταση με την Αλεξάνδρα Τσιάγκα

του Γιάννη Φραγκούλη

Είδαμε την παράσταση «Δεσποινίς Χάος», σε σκηνοθεσία του Αντώνη Καραγιάννη, ένα μονόλογο όπου η Αλεξάνδρα Τσιάγκα αναλαμβάνει μόνη της να παραστήσει τα συναισθήματα μιας γυναίκας που αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα υγείας. Θα προσπαθήσουμε να αναλύσουμε αυτή την παράσταση και να δούμε αυτά τα δομικά της στοιχεία που αναδομούν μία χαοτική αφήγηση, δίνοντάς της, στο τέλος, μία συγκεκριμένη τιμή.

Η Δέσποινα Καλαϊτζίδου έχει γράψει αυτό το κείμενο που ανέλαβε ο Αντώνης Καραγιάννης να το κάνει θεατρικό έργο. Το πάθος μιας γυναίκας παρουσιάζεται μπροστά μας, δείχνει το ψυχολογικό της αδιέξοδο, φωτίζει ένα δρόμο μέσα από τον οποίο αυτή η ψυχολογική κατάσταση θα καταλήξει σε μία συγκεκριμένη απόφαση, στην ελπίδα, σε αυτή τη γυναίκα που πάσχει. Για να μπορέσουμε να καταλάβουμε το κείμενο και την κινησιολογία, θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι αυτή η γυναίκα αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα υγείας που την οδηγεί στο υστερικό πεδίο.

Η υστερία της έχει τις ρίζες της στο αναπάντητο ερώτημα, θα ζήσει ή όχι, στο ερώτημα που μένει χωρίς απάντηση όσο δεν μπορεί να βρει τη δύναμη και να πάρει τη ζωή στα χέρια της. Το σκηνικό της Μαρίας Παπατζέλου μοιάζει με μία ιδιότυπη μήτρα όπου αυτή η γυναίκα αναγεννιέται και βγαίνει από αυτό πιο δυνατή, έτοιμη να πάρει τη ζωή στα χέρια της. Ο λόγος της χωρίζεται σε διάφορα μέρη. Στην αρχή επικρατεί το χάος. Τα χαοτικά στοιχεία είναι οι σκέψεις της, προϊόντα της συναισθηματικής φόρτισης, οι οποίες δίνουν την εικόνα ενός παζλ που τα στοιχεία του δεν έχουν μπει σε μία σειρά. Πως θα μπορούσε όμως να τακτοποιηθούν αυτά τα στοιχεία όταν η ψυχολογία της δεν την αφήνει να σκεφτεί με μία κάποια λογική διαδικασία;

Παρόλα αυτά, στο τέλος του κάθε τμήματος του λόγου της, στην αρχή του έργου, αυτή η γυναίκα καταφέρνει να καταλήξει στη σκέψη της σε κάτι πιο συγκεκριμένο. Παράλληλα βιώνουμε τη μοναξιά της, την αλλοτρίωση από το περίγυρό της, άρα την αδυναμία να προσλάβει αυτά τα στοιχεία που θα τη βοηθήσουν να μειώσει ή να εξαφανίσει τον υστερικό λόγο, αντίθετα την οδηγούν όλο και πιο βαθιά στην υστερία και στο επόμενο στάδιο, την παράνοια.

Όσο το έργο εξελίσσεται ο λόγος της γίνεται πιο δομημένος. Το χάος παίρνει τη μορφή μιας συνάρτησης της οποίας η τιμή γίνεται όλα και πιο συγκεκριμένη. Με αυτό τον τρόπο το χάος προοδευτικά τακτοποιείται. Ο υστερικός λόγος μειώνεται. Η συζήτηση του Εγώ με τον Άλλον, από παραβατική, σύμφωνα με τη θεωρία του Λακάν, βγαίνει όλο και περισσότερο από την παράβαση, απομακρύνεται από την τρέλα και η συνάρτηση του χάους παίρνει τελικά μία συγκεκριμένη τιμή. Η γυναίκα με το λόγο της κάνει προσπάθεια και καταλαβαίνει τι γίνεται, αυτή η αντίληψη είναι υποκειμενική, δεν μπορεί να αποδώσει την πραγματικότητα με ακρίβεια, όπως διδάσκει ο Ενρί Μπρεσόν, μπορεί όμως να ελαχιστοποιήσει το χάος και τελικά να το εξαλείψει αποδίδοντας σε αυτή την προς λύση συνάρτηση μία συγκεκριμένη τιμή.

Οι κινήσεις της Αλεξάνδρας Τσιάγκα μας δείχνουν αυτή τη διαδικασία. Άλλοτε μικρές, σε σημεία του σώματός της, άλλοτε μεγαλύτερες, μερικές φορές εκρηκτικές, ακολουθούν το κείμενο και μεταδίδουν ένα συναίσθημα. Οι αλλαγές στο πρόσωπο, στη φωνή, στα μέρη του σκηνικού είναι σημαντικές για να καταλάβουμε τις μετατροπές στην ψυχολογική κατάσταση αυτής της γυναίκας. Στα σκηνικά υπάρχει η έννοια της κίνησης, της χαράς, της απομόνωσης, αλλά και της λύπης. Το άσπρο είναι πένθιμο και χαρωπό, ταυτόχρονα, νοσηρό και τελικά ελπιδοφόρο, σα μία μήτρα από όπου θα βγει μία διαφορετική γυναίκα, δυναμική, έτοιμη να ζήσει τη ζωή της όπως αυτή θέλει.

Εξαιρετική η ερμηνεία της Αλεξάνδρας Τσιάγκα παριστά το πολύ καλό κείμενο της Δέσποινας Καλαϊτζίδου. Η σκηνοθεσία του Αντώνη Καραγιάννη καθοδηγεί με ακρίβεια την ηθοποιό, δομεί το κείμενο, σαν λέξεις και σωματικές κινήσεις, μεταμορφώνει το χάος και την απελπισία σε μία αυστηρά προσδιορισμένη ελπίδα. Η παραγωγή είναι του Θεάτρου Μαίωτρον και του Σταύρου Παρχαρίδη. Ελπίζουμε και ευχόμαστε αυτή η εξαιρετική παράσταση να ταξιδέψει και εκτός της Θεσσαλονίκης, να βρει το κοινό της σε όλη την Ελλάδα.

ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΧΑΟΣ

Κείμενο: Δέσποινα Καλαϊτζίδου

Σκηνοθεσία: Αντώνης Καραγιάννης

Σκηνικά-κοστούμια: Μαρία Παπατζέλου

Παίζει: Αλεξάνδρα Τσιάγκα

Μουσική: Δέσποινα Καλαϊτζίδου

Φωτισμοί: Ολυμπία Λαζαρίδου

Φωτογραφίες πλατό-βίντεο τρέιλερ: Γιώργος Κόγιας

Κιθάρα: Χρήστος Πιτένης

Θέατρο Μαίωτρον: Αθηνάς 21, στο ύψος του τούρκικου προξενείου

Παραστάσεις: Τετάρτη και Πέμπτη στις 9.00 μμ.


  • Θεατρικές παραστάσεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ...

    Σεπ 17, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • 30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
    30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ

    Αυγ 24, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023

    Αυγ 15, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΗΤΟΣ Ή ΟΛΟΣ Ο ΜΠΟΣΤ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ
    ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)
    «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»-...

    Σεπ 02, 2023 0

  • ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ
    ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ

    Σεπ 01, 2023 0

  • Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ, ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΑΓΟΡΑ
    Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ...

    Σεπ 01, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Σεπ 26, 2023 0

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ

    Σεπ 24, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 23, 2023 0

  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

    Σεπ 17, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    7 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (296)
  • Κινηματογράφος (1.217)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz