Μαρ 25, 2018 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Φραγκούλη
Στις 22/3/208 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Αξιολόγηση 7,7 στο www.imdb.com από 2.020 χρήστες.
Τρεις στρατιώτες που έχουν επιζήσει από το μεγάλο πόλεμο προσπαθούν να επιζήσουν στο Παρίσι όπου φαντάζονται ότι θα περάσουν απαρατήρητοι. Το κυνήγι όμως συνεχίζεται και ο κλοιός σφίγγει για να τιμωρηθούν επειδή προσπάθησαν να ξεφύγουν από έναν παράλογο αξιωματικό που τους είχε οδηγήσει σε μία πράξη αυτοκτονίας.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Τα παράξενα σύννεφα του Μεγάλου Πολέμου υπάρχουν στην ταινία «Ραντεβού εκεί ψηλά» («See you up there»). Μία μεταφορά του αριστουργήματος του Pierre Lemaitre, βραβευμένο με Γκονκούρ, ένα μυθιστόρημα που έχει να κάνει με τρεις επιζώντες στρατιώτες από τον πόλεμο που προσπαθούν να επιβιώσουν στο Παρίσι της ανωνυμίας.
Γραμμένο και σκηνοθετημένο από τον Albert Dupontel, είναι το πιο φιλόδοξο σχέδιό του, έχει δυνατές σκηνές, όπως τις μάχες σε κατεστραμμένα τοπία από τον πόλεμο, καλούς ηθοποιούς, συμπεριλαμβανομένου του Nahuel Perez Biscayart, ο οποίος έχει αλλάξει εντελώς την εικόνα του. Το πρόβλημα βέβαια είναι πώς να χωρέσει τις 600 σελίδες του μυθιστορήματος σε μία δίωρη ταινία, η οποία θα πρέπει να έχει το ρυθμό της.
Ο σκηνοθέτης αποφάσισε να κάνει κάτι καινούργιο στο γαλλικό κινηματογράφο: μία εμπορική ταινία που αναμιγνύει το διάσημο κάστινγκ, το σουρεαλιστικό χιούμορ και το σκοτεινό θέμα -το τραύμα, το θάνατο, τη ρήξη και τη χειραγώγηση-, με τέτοιο τρόπο που το σύνολο να δένει καλά. Παρά το πολύ καλό σκηνικό, τους καλούς ηθοποιούς και τη δυνατή ιστορία, δεν έχει γίνει κατορθωτό να έχουμε ένα καλό προϊόν που θα είναι κάτι το καινούργιο για τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο.
Ο Dupontel επικεντρώνει στον Αλμπέρ Μαγιάρντ, ένα στρατιώτη χαμηλών τόνων, που έχει καμφθεί από την ένταση των μαχών στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το Νοέμβριο του 1918. Μαζί με αυτόν, ο γαλλικός στρατός είναι στην ίδια κατάσταση, εμείς βλέπουμε τον Έντουαρντ Περικούρ που στέλνεται από το σαδιστή λοχαγό, Πραντέλ, σε μία τελευταία έξοδο, σε μία μάχη που είναι σίγουρο ότι θα τη χάσει. Το αποτέλεσμα, σε μία μεγάλη σεκάνς, όπου οι λάμψεις και οι ήχοι της μάχης δίνουν τρομερή ένταση μαζί με την έντονη δράση των προσώπων, είναι ένα λουτρό αίματος, όπου ο Μαγιάρντ είναι ζωντανός και ο Περικούρ σοβαρά τραυματισμένος.
Οι δύο φίλοι θα μείνουν μαζί για όλο το υπόλοιπο της ταινίας. Ο Μαγιάρντ θα προσπαθήσει για μήνες να θεραπεύσει το φίλο του. Ο Περικούρ είναι ταλαντούχος καλλιτέχνης που δεν έχει αναγνωριστεί στα μάτια του πατέρα του, ενός τραπεζίτη από το Παρίσι. Τώρα προτιμά να είναι μεταξύ ζωής και θανάτου, να περιφέρει το σώμα του απελπισμένα εδώ και εκεί, ζώντας μποέμικη ζωή.
Το σενάριο γράφτηκε από τον Dupontel, σε συνεργασία με το συγγραφέα του μυθιστορήματος, το Lemaitre, ο οποίος βοήθησε στο να συμπυκνώσουν την αφήγηση, έτσι ώστε να μείνει η ένταση της μάχης και αυτό που αυτή μεταφέρει στον άνθρωπο για την υπόλοιπη ζωή του. Ο φωτογράφος Vincent Matthias τράβηξε με πολύ όμορφο τρόπο το πεδίο της μάχης και ανέδειξε τα σκηνικά που αναπαριστούν αυτή την εποχή. Η ταινία είναι τραβηγμένη σε high definition, όμως η ποιότητά της έχει ελαττωθεί έτσι ώστε να θυμίζει τις παλιές autochrome εικόνες του 1920.
Ενώ ο Μαγιάρντ προσπαθεί να ζήσει τίμια κάπου στο Παρίσι, ο οπιομανής πλέον Περικούρ χάνει το κουράγιο του, αναζητεί το θάνατο που θα το δικαιώσει, είναι απελπισμένος από τη ζωή. Ο πατέρας του αρέσκεται στο να αναβιώνει τις μνήμες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, βάζει μέσα στις επιχειρήσεις του τον Πραντέλ, ο οποίος έχει παντρευτεί την αδελφή του Περικούρ. Είναι κατανοητό ότι η αφήγηση είναι πολύ μπλεγμένη, ειδικά στις σκηνές μετά τον πόλεμο, είναι δύσκολο για κάποιον να ξεχωρίσει τα πρόσωπα και τις δράσεις, κατά συνέπεια να καταλάβει τη δόμηση των χαρακτήρων. Η δράση μεταβιβάζεται από το ένα πρόσωπο στο άλλο, ενώ δεν έχουμε το χρόνο να καταλάβουμε τι έγινε, σε σχέση με τα δρώντα πρόσωπα, τα οποία μας είναι εν πολλοίς άγνωστα.
Οι πολύ καλοί ηθοποιοί αποδίδουν με εξαίσιο τρόπο το χαρακτήρα τους, αυτό όμως δεν μπορεί να βοηθήσει στην απόδοση του κάθε χαρακτήρα αλλά και του ψυχολογικού τοπίου που έχει σχέση με τους ανθρώπους που δρουν μέσα σε αυτό το πεδίο. Το μέικαπ είναι άψογο, αποδίδει ρεαλιστικά αυτές τις καταστάσεις. Η παραγωγή κόστισε 24 εκατομμύρια δολάρια, ήταν, με άλλα λόγια, ένα τεράστιο ρίσκο για τον Dupontel που δεν κατάφερε να αποφύγει τα σοβαρά ολισθήματα. Θα έπρεπε να δώσει μεγαλύτερη σημασία στις μικρές δράσεις που θα μας άφηναν να ανακαλύψουμε σε βάθος το χαρακτήρα των ανθρώπων, λειτουργώντας αφααιρετικά, να κάνουμε αυτό το παζλ, την εικόνα της Ευρώπης στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το αποτέλεσμα της πατρικής εξουσίας, η οποία υπάρχει τόσο στην κοινωνία, σε καιρό ειρήνης, όσο και στον πόλεμο, σε ακραίες καταστάσεις. Με αυτό τον τρόπο η σκοτεινή ατμόσφαιρα του τοπίου θα είχε να κάνει με την ψυχική κατάσταση των προσώπων.
Σκηνοθεσία: Albert Dupontel
Σενάριο: Albert Dupontel, Pierre Lemaitre (μυθιστόρημα)
Φωτογραφία: Vincent Mathias
Μοντάζ: Christophe Pinel
Μουσική: Christophe Julien
Παραγωγοί: Catherine Bozorgan
Παίζουν: Nahuel Pérez Biscayart (Έντουαρντ Περικούρ), Albert Dupontel (Αλμπέρ Μαγιάρντ), Laurent Lafitte (Πραντέλ), Niels Arestrup (Μαρσέλ Περικούρ), Émilie Dequenne (Μαντλέν Περικούρ), Mélanie Thierry (Πολίν), Héloïse Balster (Λουίζ), Philippe Uchan (Λαμπουρντέν), André Marcon (χωροφύλακας), Michel Vuillermoz (Μερλέν)
Χώρα παραγωγής: Γαλλία, Καναδάς
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: γαλλικά
Διάρκεια: 117΄
Είδος: δράμα, έγκλημα
Ημερομηνία εξόδου: 22/3/2018
Εταιρεία διανομής: Odeon.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Οκτ 13, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Οκτ 13, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |