Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΠΑΝΙΔΑ
  • CINDERELLA
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ

Δεκ 19, 2021 Κινηματογράφος 0


ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

AFTER LOVE

ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΟΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΔΕΣΜΟΙ

Μετά την αγάπη: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Η ταινία του Aleem Khan, «Μετά την αγάπη» («After love»), 2020, έρχεται στις ελληνικές αίθουσες. Με 6 βραβεία από τα BIFA (Βραβεία Βρετανικών Ανεξάρτητων Ταινιών). Με ήρεμο τρόπο μας παρασέρνει σε ένα ταξίδι στο μαγικό τοπίο της αγάπης.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ: ΣΥΝΟΨΗ

Μετά τον θάνατο του συζύγου της, η βρετανίδα Μαίρη Χουσέιν ανακαλύπτει το μεγάλο μυστικό του άντρα της. Στην άλλη άκρη του αγγλικού καναλιού, στο Καλαί της Γαλλίας. Αυτός έχει σχέση με μία Γαλλίδα. Με την οποία έχει αποκτήσει ένα παιδί. Η επαφή των δύο γυναικών θα δημιουργήσει ένα όμορφο επαγωγικό τοπίο. Κάτι σα μία οικογένεια.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Η ταινία, “Μετά την αγάπη”, ξεκινά με τον πλέον απλό τρόπο την αφήγησή της. Μία καθημερινή σκηνή. Το σερβίρισμα του απογευματινού ροφήματος θα έχει άσχημη κατάληξη. Ο σύζυγος της Μαίρης θα πεθάνει ξαφνικά. Αυτή θα περάσει ένα χρονικό διάστημα πένθους. Θα δούμε το πένθος όπως το ζουν και το επιβάλλουν οι Πακιστανοί. Η Μαίρη θα ακολουθήσει τα έθιμα του συζύγου της. Αν και Βρετανίδα θα συνεχίζει να συμπεριφέρεται ως μουσουλμάνα. Δείχνει έτσι το σεβασμό στο θανόντα σύζυγό της.

Τα ρούχα του θα είναι τα αντικείμενα που της φέρνουν τη μνήμη του. Ψάχνει το κινητό του και εκεί θα ανακαλύψει την ερωτική σχέση του με μία Γαλλίδα. Δεν ξέρει ποια είναι αυτή. Θέλει να μάθει για να γνωρίσει την άλλη πλευρά του συζύγου της. Θα κάνει ένα ταξίδι στην απέναντι μεριά της Μάγχης. Στο Καλαί. Εκεί θα βρει πρώτα το σπίτι. Μετά θα έρθει σε επαφή με την ερωτική αντίζηλό της. Ως οικιακή βοηθός. Θα έχει έτσι χρόνο να μάθει για τη ζωή αυτής της οικογένειας. Για το σύζυγό της ως ερωτικό σύντροφο αυτής της γυναίκας. Για το παιδί τους.

Μετά την αγάπη

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ: ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ

Είναι σιωπηλή. Απλά καταγράφει συμπεριφορές. Έχει τη δυνατότητα να δει αυτή την οικογένεια στην καθημερινότητά της. Ο σκηνοθέτης υπογράφει και το σενάριο της ταινίας. Εξελίσσει τους χαρακτήρες του με τον πιο απλό και αργό τρόπο. Φτιάχνει ένα παζλ για τον καθένα. Στο τέλος τους ενώνει. Φτιάχνει μία εικόνα που είναι αυτή του θανόντος και της δυτικής κοινωνίας. Η αφήγησή του κρύβει μία πολύ γρήγορη ταχύτητα, σε εσωτερικό πεδίο. Οι εναλλαγές από τη μία κατάσταση στην άλλη γίνονται έτσι ώστε βρισκόμαστε σε ένα εντελώς διαφορετικό αφηγηματικό πεδίο. Η απόσταση του ενός από το άλλο είναι τεράστια. Ο θεατής μπορεί εύκολα να γεφυρώσει αυτό το χάσμα. Αυτές οι δύο ενέργειες καθορίζουν τον αφηγηματικό ρυθμό της ταινίας που είναι στην πραγματικότητα πολύ γρήγορος. Σύμφωνα με τη θεωρία του Noel Burch (βλ. «Πράξη του κινηματογράφου», εκδ. Παϊρίδη, Αθήνα 1982).

 

Ο θεατής φτιάχνει αυτή την εικόνα. Μεταφέρεται από χώρο σε χώρο. Ο χώρος προσδιορίζει το χρόνο και το αντίστροφο. Έτσι υπάρχει μία πολύ δυνατή συνέχεια. Ένας σύνδεσμος που «τραβά» τα αφηγηματικά στοιχεία. Αυτά μπαίνουν σε μία σειρά, έτσι όπως τα αφηγηματικά μοτίβα ορίζουν. Σχηματίζεται έτσι μία εικόνα της αγάπης. Γίνεται κατανοητό ότι η αγάπη, έτσι όπως η ταινία την αφηγείται, είναι ιδωμένη παγκόσμια. Έξω από φυλετικές ή στενές ιδεολογικές αξίες.

ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ:ΤΟ ΚΟΥΒΑΡΙ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

Τα αντικείμενα αυτού του άντρα, τα πουκάμισά του, το κινητό του, γίνονται αφηγηματικές μονάδες. Οι δύο γυναίκες και ο γιος του μιλούν για αυτόν. Φαινομενικά. Στην πραγματικότητα όμως μιλούν για τον εαυτό τους. Για τον έρωτα, για την απώλεια του αγαπημένου προσώπου. Για την ομοφυλοφιλία του νεαρού αγοριού. Για την πατρική φιγούρα. Ο θανών είναι η αφορμή για να πιάσουν τα νήματα της αφήγησης για κάθε ένα θέμα. Να τα ενώσουν. Να φτιάξουν ένα πλεκτό που θα είναι αυτό το τοπίο που αφήνει στον κάθε άνθρωπο η αγάπη. Όταν τείνει να φύγει. Ουσιαστικά δε φεύγει όμως εντελώς ποτέ.

Μετά την αγάπη

Το μοντάζ δημιουργεί αυτό το ρυθμό που μας κάνει να δούμε βιωματικά την ταινία. Η σκηνοθεσία προσέχει πολύ τα κάδρα της, τα κοντινά και τα μακρινά πλάνα. Τις συσχετίσεις τους, τις εκφράσεις των προσώπων σύμφωνα με το χαρακτήρα που υποδύονται. Τις αλλαγές του. Στο τέλους τους ενώνει στο σπίτι της Βρετανίδας. Τους ακολουθεί σε μία πορεία προς τη θάλασσα. Κάνοντας την αντίστροφή πορεία, από την Αγγλία προς τη Γαλλία. Όπως την έκανε ο θανών. Ανοίγει ο φακός, δείχνοντάς μας τον αγγλικό τοπίο. Αυτό γίνεται ένας καμβάς όπου εκεί θα κεντηθεί αυτή η εικόνα. Πως η αγάπη μπορεί να είναι στη σύγχρονή μας δυτική κοινωνία. Βιωμένη όμως από έναν ανατολίτη. Το μετά, το after, της αγάπης είναι το δικό μας βίωμα. Αυτό που θα πούμε στον εαυτό μας, σε έναν εσωτερικό διάλογο. Χωρίς να το ακούσει κανένας. Μετά το τέλος της θέασης.




ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ

(AFTER LOVE)

Σκηνοθεσία: Aleem Khan

Σενάριο: Aleem Khan

Φωτογραφία: Alexander Dynan

Μοντάζ: Gareth C. Scales

Μουσική: Chris Roe

Ήχος: Per Boström,  Valerio Brini,  Joakim Sundström

Κοστούμια: Nirage Mirage

Παραγωγή: Matthieu de Braconier,  Gabrielle Dumon, Gerardine O’Flynn

Ηθοποιοί: Joanna Scanlan (Μαίρη), Nathalie Richard (Ζενεβιέβ), Talid Ariss (Σόλομον), Nasser Memarzia (Αχμέντ), Nasser Memarzia (Φαρζανά), Nisha Chadha (Μίνα)

Χώρα: Αγγλία

Γλώσσα: αγγλικά, γαλλικά, αραβικά, ουρντού

Έτος παραγωγής: 2020

Είδος: τραγωδία

Διάρκεια: 89΄

Εταιρεία διανομής: Strada Films

Έξοδος στις αίθουσες: 9/12/2021

Περισσότερες λεπτομέρειες για συντελεστές και τεχνικές λεπτομέρειες.

Διαβάστε τις κριτικές των ταινών


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

  • ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ
    ΣΜΙΛΕΜΕΝΕΣ ΨΥΧΕΣ

    Απρ 29, 2025 0

  • ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
    ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

    Απρ 23, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ...

    Μάι 02, 2025 0

  • SCULPED SOULS
    SCULPED SOULS

    Απρ 29, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0

  • 1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ
    1822 ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΝΑΟΥΣΑΣ

    Μάι 02, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    3 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    6 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    6 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.379)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz