Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΙΑΠΩΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ-ΝΑΓΚΙΣΑ ΟΣΙΜΑ

Φεβ 11, 2019 Κινηματογράφος 0


ΙΑΠΩΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ-ΝΑΓΚΙΣΑ ΟΣΙΜΑ

ΕΞΕΡΕΥΡΕΥΝΩΤΑΣ ΤΗ ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ

Τρίτος σταθμός: Ναγκίσα Όσιμα

Η Κινηματογραφική Λέσχη Solaris συνεχίζει τις προβολές της τον Ιανουάριο του 2019 στον Πολυχώρο Άρδην, Δαναϊδών 7, στον 1ο όροφο, στις αρχές της Εγνατίας, πίσω από το άγαλμα του βασ. Κωνσταντίνου, δίπλα από την οδό Κωστή Μοσκώφ. Η δεύτερη προβολή θα γίνει την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019, θα προβληθεί η ταινία «Αυτοκρατορία του πάθους», του Ναγκίσα Όσιμα, στις 8.00 μμ, μετά από την προβολή της ταινίας θα γίνει συζήτηση με το κοινό. Είσοδος ελεύθερη.

Ο κύκλος αυτός των προβολών προσπαθεί να εξερευνήσει τη νέα γενιά του ιαπωνικού κινηματογράφου, με ταινίες που δεν έχουν προβληθεί στην Ελλάδα. Αυτό που θέλουμε να δούμε είναι αν ο σύγχρονος ιαπωνικός κινηματογράφος έχει τις ρίζες του στους πρώτους δασκάλους. Για αυτό το λόγο θα έχουμε μία αναφορά στο νέο και μία στο παλιό. Μέσα από τη συζήτηση με το κοινό θα δούμε αν υπάρχει μία συνέχεια και ποια είναι αυτή. Κάνουμε μία στάση σε αυτό το ταξίδι στο σκηνοθέτη Ναγκίσα Όσιμα, εκπροσώπου μιας από τις τρεις τάσεις του παλιού ιαπωνικού κινηματογράφου, αυτή που βρίσκεται πιο κοντά στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο, στην ανάλυση των χαρακτήρων, χωρίς να γυρνά την πλάτη στο παλιό.

Επιλέξαμε την ταινία «Αυτοκρατορία του πάθους» που είναι η συνέχεια της «Αυτοκρατορίας των αισθήσεων», του ίδιου σκηνοθέτη. Εδώ έχουμε μία ιστορία αγάπης και μίσους που εκτυλίσσεται στην Ιαπωνία του 1895. Μία νέα και όμορφη γυναίκα βρίσκεται ανάμεσα στον ηλικιωμένο άντρα της  και στο νεαρό εραστή της. Το πάθος του παράνομου ζευγαριού τους οδηγεί στη δολοφονία του απατημένου συζύγου και στην απόκρυψη του πτώματος. Τρία χρόνια μετά, το έγκλημα δεν έχει ακόμη ξεχαστεί και στοιχειώνει τους παράνομους εραστές. Για τους σκλάβους του πάθους, η πραγματική ευτυχία βρίσκεται μόνο στην κόλαση. Το φάντασμα του συζύγου εμφανίζεται μπροστά στα μάτια της γυναίκας και στα όνειρα όλου του χωριού. Ο δολοφόνος εραστής προσπαθεί κάθε μέρα να καλύψει τα σημάδια της δολοφονίας. Φυλακισμένοι σε μία κοινωνία που δεν ξεχνάει το έγκλημα που έχει γίνει, οι εραστές δε θα καταφέρουν να αποδράσουν ούτε από τα βασανιστήρια της φύσης ούτε από την ανθρώπινη δικαιοσύνη.

Ο Ναγκίσα Όσιμα δίνει μεγάλη βάση στα όνειρα. Ο τρόπος που βασίζεται σε αυτά διαφέρει πολύ από αυτόν του Κουροσάβα. Εδώ έχουμε τη συνέχεια του ονείρου στην πραγματική ζωή του ανθρώπου, κάτι που φαίνεται απτά στις συνέπειες των πράξεών τους. Η θεώρηση της μαζικής ονείρωξης είναι ένα  κλασικό μοτίβο της ψυχαναλυτικής θεωρίας, όπως αναπτύχθηκε στη Γαλλία και μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο, ειδικά από το Νέο Κύμα. Το όνειρο μιλάει για το μέλλον, είναι μία αφηγηματική διαδικασία που ξεκινά από το ασυνείδητο και καταλήγει στο συνειδητό.

Οι πράξεις του ανθρώπου που είναι εναντίον στην κοινωνία, ενάντια στο ηθικό νόμο που διέπει το κοινωνικό σύνολο, στο οποίο αυτός ο άνθρωπος ζει, θα πρέπει να τιμωρηθούν και αυτό προλέγεται από το όνειρο, το οποίο μπαίνει στη κατάσταση της ψύχωσης, σε μαζικό πεδίο. Άρα έχουμε μία κοινωνική διαδικασία: πράξη-όνειρο-αντίδραση-τιμωρία. Έτσι η κοινωνία δε μεταβάλλεται εύκολα, έχει τις αντοχές της, τις άμυνές της. Εδώ έχουμε μία κριτική της συντήρησης έτσι όπως υπήρχε στην ιαπωνική κοινωνία μέχρι την εποχή πριν το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το νέο θωρακίζεται μέσα στην παράδοση και φυλακίζει τον άνθρωπο σε ένα κλουβί από το οποίο δεν μπορεί κανείς να βγει.

Μετά την προβολή της ταινίας θα ακολουθήσει συζήτηση με το κοινό, την οποία θα συντονίσει ο Γιάννης Φραγκούλης, κριτικός κινηματογράφου και θεωρητικός των παραστατικών τεχνών.

INFO

Κινηματογραφική Λέσχη Solaris

Δαναϊδών 7, 1ος όροφος

Πέμπτη 14/2/2019, 8.00 μμ

Είσοδος ελεύθερη

Προβολή της ταινίας «Αυτοκρατορία του πάθους», του Ναγκίσα Όσιμα.


  • Κινηματογραφικές λέσχες
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΜΕΤΕΩΡΟ ΚΑΙ ΣΚΙΑ
    ΜΕΤΕΩΡΟ ΚΑΙ ΣΚΙΑ

    Μάι 12, 2024 0

  • ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
    ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

    Νοέ 20, 2023 0

  • ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973
    ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ 1973

    Νοέ 10, 2023 0

  • INTERDEPENDENCE
    INTERDEPENDENCE

    Απρ 06, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz