Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ ΜΟΥ

Οκτ 20, 2024 Κινηματογράφος 0


Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ ΜΟΥ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

BOKU NO OHISAMA

Η ηλιαχτίδα μου: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Είδαμε την ταινία «Η ηλιαχτίδα μου», του Χιρόσι Οκουγιάμα, στο κινηματοθέατρο Αθήναιον. Μια ταινία που μας βάζει στον ψυχισμό του ανθρώπου, του εφήβου, του πατέρα και της μάνας. Μας μιλά για τον έρωτα και για τις προκαταλήψεις που ακόμα βασανίζουν τους ανθρώπους, αυτούς που προσπαθούν να ζήσουν αρμονικά σε αυτή την κοινωνία.

Η ηλιαχτίδα μου: Η υπόθεση

Σε ένα νησί της Ιαπωνίας, η νωχελική ζωή περιστρέφεται γύρω από την αλλαγή των εποχών. Ο ερχομός του χειμώνα σημαίνει ότι ήρθε η ώρα για χόκεϊ επί πάγου στο σχολείο, αλλά ο μικρός Τακούγια δεν ενθουσιάζεται καθόλου με αυτήν την ιδέα. Το πραγματικό του ενδιαφέρον εστιάζεται στη Σακούρα, ένα ανερχόμενο αστέρι του καλλιτεχνικού πατινάζ από το Τόκιο, η οποία τον μαγεύει με τις ικανότητές της στον πάγο. Ο προπονητής και πρώην πρωταθλητής Αρακάουα προσέχει το ταλέντο του Τακούγια και αποφασίζει να τον προπονήσει μαζί με τη Σακούρα για έναν επερχόμενο διαγωνισμό πατινάζ.

Καθώς ο χειμώνας επιμένει, οι τρεις αυτοί χαρακτήρες θα δεθούν με μια δυνατή, αβίαστη, αρμονική φιλία. Όμως, κάποια στιγμή το χιόνι θα λιώσει, τα πράγματα θα πάρουν μια αναπάντεχη τροπή και η φιλία τους θα απειληθεί. Ο μόλις 28 ετών σκηνοθέτης Χιρόσι Οκουγιάμα, ο οποίος κέρδισε σε ηλικία 22 ετών το βραβείο New Directors του Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν με το ντεμπούτο του, «Jesus», επιστρέφει με μια ιστορία ενηλικίωσης-πραγματικό κομψοτέχνημα για να επιβεβαιώσει το στάτους του ως ενός από τα πιο αξιοσημείωτα νέα ταλέντα του ασιατικού σινεμά.

Η ηλιαχτίδα μου

Η ηλιαχτίδα μου: Το τραύμα

Παρακολουθούμε την ζωή του Τακούγια. Βλέπουμε την εξέλιξή του, τις συμπεριφορές του στην οικογένειά του, στο σχολείο, στο πατινάζ και το χόκεϊ. Όλη η ταινία «Η ηλιαχτίδα μου» είναι εστιασμένη στην ζωή των τριών πρωταγωνιστών. Μέσα από αυτούς βλέπουμε την ζωή και τις αντιλήψεις της τοπικής κοινωνίας, στην Ιαπωνία. Στην ταινία δεν προσδιορίζεται ο χρόνος της αφήγησης. Επίσης δεν προσδιορίζεται ο τόπος με ακρίβεια. Θα έλεγε κανείς ότι ο τόπος και ο χρόνος είναι κάτι που ο θεατής θα προσδιορίσει. Κατά συνέπεια, οι χαρακτήρες και η αφήγηση είναι κάτι που αναμορφώνεται μέσα από το ιδεολογικό και προσωπικό φίλτρο του θεατή.

Αυτό που αφήνει ανοιχτό για κάθε ερμηνεία είναι το τικ του πρωταγωνιστή. Στην ταινία μας δίνει κάποια κλειδιά: το πρώτο είναι ότι ο έφηβος Τακούγια δεν μπορεί να εκφράσει άνετα το πρώτο γράμμα, το επαναλαμβάνει λίγες φορές πριν εκφέρει την πρώτη λέξη της κάθε φράσης. Το ίδιο κάνει και ο πατέρας του. Στην οικογένειά του η μητέρα είναι αυτή που κανονίζει τι θα γίνει. Λειτουργεί κάποιες στιγμές αυστηρά, κανονίζει τη ζωή του γιού της. Αυτός διστάζει, κομπιάζει στο να εκφρασθεί ελεύθερα, όπως κομπιάζει όταν ξεκινά να εκφέρει την πρώτη λέξη μιας πρότασης. Εκεί που αφήνεται είναι στο πατινάζ.

Η ηλιαχτίδα μου: Η ταυτότητα

Η αθλητική του δραστηριότητα είναι το χόκεϊ επί πάγου και το μπέιζμπολ. Όμως προσελκύεται από το πατινάζ. Γιατί; Θα δούμε ότι βλέπει αποσβολωμένος την έφηβη Σακούρα να χορεύει όταν κάνει πατινάζ. Καταλαβαίνουμε ότι ο εφηβικός έρωτας είναι αυτός που του προσφέρει ευχαρίστηση.  Μπορεί, έτσι, να αντιληφθεί πιο εύκολα αυτό που γίνεται, την πραγματικότητα, άρα να διαμορφώσει την ταυτότητά του. Δεν είναι εφικτό να θεραπεύσει το μητρικό τραύμα, μπορεί όμως να το επουλώσει. Στην ταινία «Η ηλιαχτίδα μου» βλέπουμε αυτή την θεώρηση της ψυχανάλυσης να «κανονίζει» την αφήγηση. Θα δούμε αργότερα την λύση του τραγικού μέρους. Στο τραγούδι των τίτλων μας δίνεται το κλειδί για να λύσουμε τον γρίφο του τικ του Τακούγια.

Η ηλιαχτίδα μου

Το τρίτο κεντρικό πρόσωπο είναι ο δάσκαλος του πατινάζ, Αρακάουα, πρώην πρωταθλητής σε αυτό το άθλημα. Βλέπει ότι ο Τακούγια έχει πάθος για το πατινάζ και τον διευκολύνει στο να το μάθει. Του δανείζει τα παγοπέδιλα και τον εντάσσει στο μάθημα ως παρτενέρ της Σακούρα. Όμως η Σακούρα υποψιάζεται ότι αυτός έχει ομοφυλοφιλικές τάσεις και κρατά αποστάσεις. Το αποτέλεσμα είναι να διακόψει από το μάθημα και να ακολουθήσει σόλο πορεία. Και εδώ παίζει ρόλο η μητέρα, αυτή τη φορά της Σακούρα.

Η ηλιαχτίδα μου: Η φωτογραφία

Είναι φανερό ότι η «Η ηλιαχτίδα μου» περιγράφει μια μητριαρχική κοινωνία που είναι συντηρητική. Ο δάσκαλος φεύγει ως ξένο σώμα, αφήνει όμως το στίγμα του στον νεαρό Τακούγια, πιο συγκεκριμένα την απόλαυση του έρωτα, η οποία αναβιώνει, στο τέλος της ταινίας, όταν οι δύο έφηβοι βλέπονται ξανά.

Η διδασκαλία των ηθοποιών ήταν τέτοια που αποδόθηκαν πολύ καλά οι χαρακτήρες και οι μεταπτώσεις τους. Οι τρεις ηθοποιοί ενσαρκώνουν με ακρίβεια τους χαρακτήρες, βοηθιούνται από τους δευτερεύοντες ρόλους που υποστηρίζουν την ανάπτυξή τους, ειδικά από τον μικρό φίλο του Τακούγια. Η φωτογραφία στους εσωτερικούς χώρους είναι άριστα δομημένη, στους εξωτερικούς χώρους είναι σχετικά υπερφωτισμένη, παραπέμπει σε ένα ονειρικό τοπίο, άρα στον ψυχικό τραύμα του Τακούγια που επουλώνεται στον εσωτερικό χώρο, στο πατινάζ.

Η ηλιαχτίδα μου: Ο ψυχισμός

Αυτό που θα πρέπει να δούμε είναι ότι το έφηβο παιδί καταφέρνει να ξεπεράσει το κράτημα του, τικ και συγκρατημένη συμπεριφορά, μέσα από την τέχνη. Το καλλιτεχνικό πατινάζ -και όχι το χόκεϊ και το μπέιζμπολ- είναι η μετάφραση της πραγματικότητας, όπως αναφέρει η Joulia Kristeva, στην θεώρησή της για την τέχνη. Εκεί θα δούμε τον καταπιεσμένο ψυχισμό του παιδιού και τον τρόπο διαφυγής του. Η ταινία τελειώνει με μια ηλιαχτίδα και το τραγούδι που ερμηνεύει όλα αυτά, δίνοντας κάποιες εξηγήσεις.




 

Η ΗΛΙΑΧΤΙΔΑ ΜΟΥ

(BOKU NO OHISAMA)

Σκηνοθεσία: Hiroshi Okuyama  

Σενάριο: Hiroshi Okuyama  

Φωτογραφία: Hiroshi Okuyama

Μοντάζ: Tina Baz  

Μουσική: Humbert Humbert

Ηθοποιοί: Keitatsu Koshiyama (Τακούγια), Kiara Takanashi (Σακούρα), Sôsuke Ikematsu (Αρακάουα), Ryûya Wakaba (Ιγκαράσι)

Παραγωγοί: Toshikazu Nishigaya, Masa Sawada  

Έτος παραγωγής: 2024

Χώρα παραγωγής: Ιαπωνία, Γαλλία

Γλώσσα: ιαπωνικά

Χρώμα: έγχρωμη

Είδος: τραγωδία, αθλητισμός

Διάρκεια: 100΄

Εταιρεία διανομής: Rosebud.21

Έξοδος στις αίθουσες: 17/10/2024

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικα.

 

Διαβάστε τις κριτικές ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει

Υπνοθεραπεία

Εγκλήματα του μέλλοντος

Το σύνδρομο των πρώην εραστών

Διαβάστε τις κριτικές στο σάιτ της ΠΕΚΚ

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει

 


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz