Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

«E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)

Σεπ 02, 2023 Θέατρο 0


«E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

Η ΜΕΤΑ-ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΜΕ ΚΑΘΑΡΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ

«E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution): γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Θα ξαναβρούν τη χαμένη τους αδελφή οι καρυάτιδες που ζωντανεύουν μια νύχτα στο μουσείο; Η πιστοποιημένη σύμβουλος σχέσεων Δρ. Μένη Φλάντζα θα μπορέσει να σώσει ένα βαλτωμένο γάμο; Εντέλει, ύστερα από τον όλεθρο των πάντων, θα επιβιώσει μόνο η κατσαρίδα; Και αν ναι, θα μπορέσει να βρει πατρίδα; Αυτά και άλλα πολλά θα απαντηθούν επί σκηνής από τους παλιούς μας γνώριμους Μπαντα-ρισμένους. Χαρακτηριστικά εφόδια στη φαρέτρα τους οι «σπιντάτοι» διάλογοι  και τα «πειραγμένα» τραγούδια που θα καταθέσουν αυτό το καλοκαίρι τη δική τους στοχευόμενη, σατιρική ανάγνωση της εποχής. Είδαμε την παράσταση «E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution)» και αισθάνομαι πολύ τυχερός που απόλαυσα αυτό το υπέροχο θέαμα.

E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION): ΤΟ ΕΡΓΟ

Επιθεώρηση ή μετα-επιθεώρηση; Δύσκολο να απαντήσει κάποιος. Το μόνο που είναι σίγουρο είναι ότι επιτέλους ξαναβρίσκουμε το νόημα της επιθεώρησης. Κάναμε πολλά χρόνια για να δούμε ξανά μια επιθεώρηση που να σέβεται αυτό το θεατρικό είδος. Πολύ περισσότερο, να στέκεται δίπλα σε δημιουργούς και ηθοποιούς της παλιάς επιθεώρησης χωρίς να ντρέπεται. Αν η επιθεώρηση έχασε το νόημά της από τη δεκαετία του 1980 και μετά, στην παράσταση «E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution)» το ξαναβρίσκει.

Η επιθεώρηση έχει τις ρίζες της στην αρχαία ακόμη εποχή. Ο Αριστοφάνης είχε βάλει το πρώτο λιθαράκι. Το ευρωπαϊκό θέατρο πήρε αυτά τα στοιχεία και ανέπτυξε το θέατρο της φάρσας. Στις αρχές του 19ου αιώνα τα πρωτοποριακά κινήματα, κυρίως το Dada, ανέδειξαν τη σάτιρα ως ένα κορυφαίο είδος για να μιλήσουν, με άλλα λόγια, για την πολιτική κατάσταση, τις κοινωνικές σχέσεις, την ψυχή του ανθρώπου. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι το όριο μεταξύ της σάτιρας και του χυδαίου είναι λεπτό. Είναι πολύ εύκολο κάποιος να το περάσει. Μετά δεν υπάρχει επιστροφή.

Ας θυμηθούμε τις επιθεωρήσεις του Στάθη Ψάλτη. Τότε θα δούμε πόσο χαράμισε το ταλέντο του και προσέβαλε τον ίδιο τον εαυτό του. Η κατρακύλα συνεχίστηκε στον κινηματογράφο, στην περίοδο της βιντεοκασέτας. Βλέποντας την παράσταση «E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution)» μπορούμε να γελάμε με την καρδιά μας. Το πιο σημαντικό: Μπορούμε να πάρουμε το μήνυμα από την παράσταση και να το προεκτείνουμε. Να δούμε αυτά που δεν μας αρέσουν και να καταλάβουμε για να απαντήσουμε στα «γιατί» και «πως». Γιατί έγιναν όλα αυτά, πως μπορούμε να τα διορθώσουμε.

«E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution)

E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION): Η ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ

Το θεατρικό έργο «E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution)» παρουσιάστηκε από το ΚΘΒΕ στο καφέ Θέατρο, πάνω από το Βασιλικό Θέατρο, σε ένα χώρο ειδικά διαμορφωμένο για την παράσταση. Στο Ανοιχτό Θέατρο Μάνος Κατράκης ήταν δυνατό να δεις μια άλλη παράσταση. Ένα έργο που στέκεται καλά σε ένα μπαρ και βλέπεται με ευχαρίστηση και διάθεση αγωγής της ψυχής σε ένα θέατρο, αυτό δείχνει ότι είναι μια παράσταση που αξίζει κάποιος να τη δει, να τη βιώσει, είναι η αρχή μιας εποικοδομητικής πνευματικής εργασίας που έχει σχέση με τον ψυχικό μας κόσμο. Αν αυτός ήταν ο σκοπός αυτού του πολύ δεμένου θεατρικού συνόλου, το πέτυχαν.

Βλέποντας αυτό το θεατρικό έργο δε νιώθεις ότι κάποιος σου ανοιγοκλείνει το μάτι για να γελάσεις, δεν εκβιάζει το γέλιο σου. Αντίθετα, σου τείνει το χέρι για να βαδίσεις μαζί του ένα δρόμο. Μετά από λίγο σε αφήνει να συνεχίσεις το μονοπάτι που θέλεις. Το θέατρο στην παράσταση «E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution)» ξαναβρίσκει την ουσία του. Είναι πραγματικά τύχη να δεις μια τέτοια παράσταση, αφού η επιθεώρηση έχει πλέον αυτοκαταστραφεί.

Τα μέρη της παράστασης «E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution)» ήταν πολλά, αλλά συνδεδεμένα μεταξύ τους με τέτοιο τρόπο που δημιουργούσε ρυθμό, δηλαδή άρθρωση του θεατρικού λόγου, νόημα στιβαρό, παράθυρα που εύκολα μπορούσες να δεις τον κόσμο, πλέον, με μια άλλη ματιά. Νούμερα προσαρμοσμένα στην επικαιρότητα, όπως οι φωτιές, παιγμένα με θαυμάσιο τρόπο. Άρα το κείμενο είχε πρόσθετα στοιχεία από αυτά που παρουσιάστηκαν στο χώρο του Θεάτρου. Η μουσική δεν υπάρχει για να συνοδεύει το λόγο, ούτε για να τον καλύπτει, είναι εκεί για να παρουσιάσει το δικό της λόγο, πλήρως αρμονισμένο με το θεατρικό κείμενο. Τα κείμενα προσεγμένα με την παραμικρή λεπτομέρεια, ευγενικά και αιχμηρά. Η αμεσότητα των ηθοποιών είχε φτάσει στο σημείο το κοινό να είναι μέρος της παράστασης και όχι ένας παθητικός δέκτης μηνυμάτων.

«E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution)

E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION): ΤΟ ΕΠΙΣΤΕΓΑΣΜΑ

Το κωμικό με το τραγικό συμπορεύονταν στο δρόμο της δημιουργίας. Με αυτό τον τρόπο το κωμικό «έκλεβε» στοιχεία από το τραγικό και το αντίστροφο, έτσι το ένα έπαιρνε δύναμη από το άλλο και το έργο αποκτούσε ένα δυνατό κείμενο. Ήταν προφανές ότι κάποιος μπορούσε να καταλάβει το νόημα, να μπει εύκολα στον πυρήνα του και να φτιάξει ένα δικό του κείμενο, με τα στοιχεία του ψυχικού του κόσμου που μπορούν να έρθουν σε επαφή με αυτά του θεατρικού κειμένου. Κατά συνέπεια, η παράσταση «E-pass ή επι τας!»- Μπαντα-ρισμένοι (evolution)» είναι κάτι παραπάνω από θέατρο, είναι ένα θέαμα που άγει την ψυχή του ανθρώπου, απαλύνει τον ψυχικό του πόνο, προτείνει μια οδό, προβληματίζει. Και αυτό είναι υπέροχο στην εποχή της χυδαιότητας, στην εποχή μας, το να δούμε ένα τέτοιο διαμάντι.

Δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε έναν ηθοποιό, σχετικά με τους άλλους. Όλοι έπαιξαν καταπληκτικά και δεμένα σε ένα οργανικό σύνολο από το οποίο αν έβγαζες ένα κομμάτι καταστρεφόταν όλο. Αν παίξει κάπου να το δείτε, θα κερδίσετε πολλά από αυτή την υπέροχη παράσταση!




«E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)

Κείμενα: Χρήστος Παπαδημητρίου

Σκηνοθεσία: Χρήστος Παπαδημητρίου

Βοηθός σκηνοθέτης: Εύη Σαρμή

Σκηνικά: Μαρία Καβαλιώτη

Χορογραφίες: Ευανθία Σωφρονίδου

Κοστούμια: Μαρία Καβαλιώτη

Φωτισμοί: Γιάννης Τούμπας

Ενορχήστρωση: Στάθης Παχίδης

Ενορχηστρωτική επιμέλεια: Παναγιώτης Μπάρλας

Φωνητική διδασκαλία: Έλσα Μουρατίδου

Μουσικοί επί σκηνής: Χρήστος Γκουγκουμάς (πλήκτρα), Γιώργος Κολοβός (κιθάρα ηλεκτρική), Πασχάλης Τερζής (κρουστά), Γιάννης Τσεμπερλίδης (μπάσο ηλεκτρικό)

Ερμηνεύουν: Ηρώ Δημητριάδου (παπαδοπαίδι, νοικοκυρούδα Β΄, περαστική Α΄, αηδόνι, καρυάτιδα Γ΄, Ελισσαβέτα), Χρύσα Ζαφειριάδου (παπαδοπαίδι, Τέτη Μπέη, περαστική Β΄, αηδόνι, μοντέλο 1, καρυάτιδα Α΄, Μαίρη), Χρηστάκης Μπαρτζώλης (παπαδοπαίδι, Βάγγος, Ρώσος χορευτής, αηδόνι), Χρήστος Παπαδημητρίου (χορευτής, Θέκλα), Βασίλης Παπαδόπουλος (παπαδοπαίδι, νοικοκυρούδα Γ΄, Νουριάν, δημοσιογράφος, Ρώσος χορευτής, κονφερμανσιέ, διαδηλωτής, Μπάμπης), Εύη Σαρμή (παπαδοπαίδι, Μένη Φλάντζα, Σβετλάνα, Άνγκελα, καρυάτιδα Δ΄), Χρίστος Στυλιανού (παπάς, νοικοκυρούδα Α΄, Ταρίκ, Ρώσος χορευτής, αηδόνι, χορευτής, Θωμάς, περαστικός Γ΄), Θάνος Φερετζέλης (παπαδοπαίδι, εκφωνητής, Πάρης, Κίρκη), Γλυκερία Ψαρρού (παπαδοπαίδι, νοικοκυρούδα Δ΄, περαστική Δ΄, μοντέλο 2, Μίνα, καρυάτιδα Β΄)

Παραγωγή: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος

Θέατρο: Ανοιχτό Θέατρο Μάνος Κατράκης

Ημερομηνία παράστασης: 1/9/2023.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗ-ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΑΡΘΡΩΝ

 

Διαβάστε τις κριτικές θεάτρου που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει


  • Κριτικές θεάτρου
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

  • ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ
    ΠΑΛΙΑΑ ΔΙΑΘΗΚΗ

    Φεβ 12, 2025 0

  • ΤΡΑΥΛΟΣ ΗΘΟΠΟΙΟΣ-ΦΑΛΤΣΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ
    ΤΡΑΥΛΟΣ...

    Φεβ 04, 2025 0

  • ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ
    ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΘΕΑΤΡΟΥ

    Ιαν 13, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΑΝΤΙΓΟΝΗ
    ΑΝΤΙΓΟΝΗ

    Μάι 20, 2025 0

  • ETERNAL HUSBAND
    ETERNAL HUSBAND

    Απρ 30, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz