Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ; ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ;

Ιούν 19, 2022 Κινηματογράφος 0


ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ; ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ;

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

ΜΙΑ ΛΑΪΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ

Γιατί Νικολάκη; Γιατί Αντωνάκη;: γράφει ο Νίκος Θωμόπουλος

Η ταινία του Θόδωρου Κολοβού, «Γιατί Νικολάκη; Γιατί Αντωνάκη;», προβλήθηκε στους κινηματογράφους. Χωρίς διανομή από κάποιο γραφείο, κατάφερε να γεμίσει τις αίθουσες και να σκορπίσει γέλιο.  

ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ; ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ;: ΣΥΝΟΨΗ

Δύο φίλοι έχουν μία επιχείρηση. Ο ένας από αυτούς είναι απατεώνας. Καταχράται της εμπιστοσύνης του φίλου και συνεταίρου του, κλέβει λεφτά. Όταν οι απατεωνιές του γίνονται γνωστές, τότε θα ακολουθήσουν σκηνές μεταξύ κωμωδίας και τραγωδίας. Το γέλιο βγαίνει από τις φάρσες και τις ατάκες των ηθοποιών, όπως στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.

ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ; ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ;: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Με σκηνοθετική ματιά, πιστή στο πνεύμα και την δομή των κωμωδιών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του ΄60 και ΄70. Των αξέχαστων πρωταγωνιστών που στήριξαν εν πολλοίς τα συχνά αδύναμα σενάρια αυτών των ταινιών. Όπως Κωνσταντάρας, Βουτσάς, Ηλιόπουλος, Λογοθετιδης, Βλαχοπούλου, Στυλιανοπούλου κ.λπ. Ο Κολοβός συγκεντρώνει μία δεμένη ομάδα άριστων συντελεστών που προέρχονται από μαθητές του σε σχολή υποκριτικής για το θέατρο και τεχνικούς με συνεργατική θετική ενέργεια.

“Γιατί Νικολάκη; Γιατί Αντωνάκη;:

Η ταινία διαθέτει έξυπνες ατάκες.”

Πρόθεσή του είναι να δημιουργήσει μια λαϊκή κωμωδία με τραγικές στιγμές με επίκαιρα καυτά κοινωνικά προβλήματα. Όπως η βαθιά οικονομική κρίση εν μέσω πανδημίας, η άνθηση της παραοικονομίας ως μοναδική λύση επιβίωσης των μικρομεσαίων επιχειρηματιών. Αυτών που πνίγονται στα χρέη. Αλλά και η καταλυτική επίδραση της κρίσης αυτής στους οικογενειακούς δεσμούς που προκαλεί αλυσιδωτές συνέπειες: διαζύγια, ηθική κρίση αξιών. Με εξιλαστήρια θύματα τα νέα παιδιά που αποζητούν να βρουν την ταυτότητά τους και τις συναισθηματικές τους ισορροπίες.

Καθορισμένες ψυχαναλυτικά από τη σχέση τους με το γονεϊκό πρότυπο. Άλλοτε με γαλήνη και αγάπη στο πρόσωπο της μητέρας. Άλλοτε με μεταπτώσεις και αναγκαστική φυγή στο πρόσωπο του πατέρα. Με την ανήθικη συμπεριφορά όσο απατάει την γυναίκα του και καλύπτει τις «λαμογιές του» με ψέματα. Η ταινία διαθέτει έξυπνες ατάκες που σχολιάζουν με σαρκαστική και σατυρική διάθεση. Προκαλούν αβίαστα το γέλιο παρά τις όποιες τεχνικές δυσκολίες λόγω έλλειψης προϋπολογισμού (έλλειψη φωτισμού, ντουμπλαρισμένος ήχος).

Γιατί Νικολάκη; Γιατί Αντωνάκη;

ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ; ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ;: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΙ ΤΥΠΟΙ ΑΝΘΡΩΠΩΝ

Όλοι οι ηθοποιοί δικαιώνουν με τις ερμηνείες τους και τις προθέσεις του σκηνοθέτη. Αντιπροσωπεύουν ικανοποιητικά αναγνωρίσιμους τύπους καθημερινών ανθρώπων. Ενταγμένων σε μία μικροαστική νοοτροπία του «βολέματος», με επίκεντρο το αντρικό φύλο μιας πατριαρχικής εξουσίας. Καλυμμένης από συμβατικές ερωτικές σχέσεις που εξαγοράζονται με ακριβά δώρα, πληρωμένα με ακάλυπτες επιταγές.

“Γιατί Νικολάκη; Γιατί Αντωνάκη;: αποκτά

και μια ελαφριά πολιτική διάσταση.”

Βρίσκεται ανάμεσα στην τηλεοπτική σεναριακή λογική επιτυχημένων σειρών και τους κώδικες της ιλαροτραγωδίας. Ουσιαστικά διακωμωδεί πάθη και αδυναμίες με αφορμή της έξαρση της οικονομικής κρίσης. Το επιτυχημένο στοιχείο της έκπληξης-ανατροπής που δικαιολογεί τις κωμικοτραγικές καταστάσεις ικανοποιεί το μέσο θεατή. Αυτός ταυτίζεται με συμπάθεια με τον Αντωνάκη και τον Νικολάκη. Χαμένες ισορροπίες σε μια χώρα παρακμής και υπόδουλων «προβάτων» της κάθε εξουσίας, της παγκοσμιοποίησης, χωρίς αποτελεσματική επαναστατική διάθεση ανατροπής της.

Έτσι η ταινία αποκτά και μια ελαφριά πολιτική διάσταση. Χωρίς όμως να κινητοποιεί τον υποψιασμένο θεατή σε μια δεύτερη ανάγνωση περαιτέρω προβληματισμού, στα θέματα που θίγει. Με αυτές τις προδιαγραφές και ένα επιτυχημένο μοντάζ, εναρμονισμένο με την σεναριακή δομή της, η ταινία αναζητά τη διανομή της στις αίθουσες με την ιδεολογία της κόντρας απέναντι στις εμπορικές ξένες κωμωδίες. Αυτές που εκφράζουν μια κουλτούρα ίσως πιο ξένη στις ψυχαγωγικές ανάγκες των λαϊκών μαζών στην Ελλάδα.




ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ; ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ;

Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Κολοβός

Σενάριο: Θεόδωρος Κολοβός

Φωτογραφία: Νεκτάριος Σουλδάτος

Μοντάζ: Νεκτάριος Σουλδάτος

Βοηθός σκηνοθέτης: Λεονάρντο Θίμο

Βοηθός σκηνοθέτης: Εμμανουέλα-Μαρία Ζαφειρούδη

Οργάνωση παραγωγής: Μάρω Κοκκώνη

Παίζουν: Αντώνης Γαϊτάνος (Αντωνάκης), Φαίη Ντεμάνη (Έλενα), Χρήστος Γεωργίου (Νικολάκης), Μαρία Δρακοπούλου (Δήμητρα), Υσπρακτόπουλος (Θεόδωρος Κολοβός), Μάρω Κοκκώνη (αρραβωνιαστικιά Υσπρακτόπουλου), Εύα Καραγιάννη (πρώην σύζυγος Υσπρακτόπουλου), Σωτηρία Κολοβού (κόρη Υσπρακτόπουλου), Αγγελική-Άννα Μπολιάκη (Χριστίνα, ερωμένη Αντωνάκη), Στέλλα Μπονάτσου (εισαγγελέας), Cate Capasso (αρχιμαφιόζα), Λεονάρντο Θίμο (μεσάζον), John Olas (μεσάζον), Τάσος Πανταζής (ανακριτής), Εμμανουέλα-Μαρία Ζαφειρούδη (κόρη Αντωνάκη)

Έτος παραγωγής: 2021

Χώρα παραγωγής: Ελλάδα

Γλώσσα: ελληνικά

Είδος: κωμωδία

Διάρκεια: 95΄

Έξοδος στις αίθουσες: 18/5/2022.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.

 

Διαβάστε τις κριτικές ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει

Διαβάστε τη συνέντευξη του Θόδωρου Κολοβού


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz