Ιούν 19, 2022 Κινηματογράφος 0
Γιατί Νικολάκη; Γιατί Αντωνάκη;: γράφει ο Νίκος Θωμόπουλος
Η ταινία του Θόδωρου Κολοβού, «Γιατί Νικολάκη; Γιατί Αντωνάκη;», προβλήθηκε στους κινηματογράφους. Χωρίς διανομή από κάποιο γραφείο, κατάφερε να γεμίσει τις αίθουσες και να σκορπίσει γέλιο.
Δύο φίλοι έχουν μία επιχείρηση. Ο ένας από αυτούς είναι απατεώνας. Καταχράται της εμπιστοσύνης του φίλου και συνεταίρου του, κλέβει λεφτά. Όταν οι απατεωνιές του γίνονται γνωστές, τότε θα ακολουθήσουν σκηνές μεταξύ κωμωδίας και τραγωδίας. Το γέλιο βγαίνει από τις φάρσες και τις ατάκες των ηθοποιών, όπως στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο.
Με σκηνοθετική ματιά, πιστή στο πνεύμα και την δομή των κωμωδιών του παλιού ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του ΄60 και ΄70. Των αξέχαστων πρωταγωνιστών που στήριξαν εν πολλοίς τα συχνά αδύναμα σενάρια αυτών των ταινιών. Όπως Κωνσταντάρας, Βουτσάς, Ηλιόπουλος, Λογοθετιδης, Βλαχοπούλου, Στυλιανοπούλου κ.λπ. Ο Κολοβός συγκεντρώνει μία δεμένη ομάδα άριστων συντελεστών που προέρχονται από μαθητές του σε σχολή υποκριτικής για το θέατρο και τεχνικούς με συνεργατική θετική ενέργεια.
“Γιατί Νικολάκη; Γιατί Αντωνάκη;:
Η ταινία διαθέτει έξυπνες ατάκες.”
Πρόθεσή του είναι να δημιουργήσει μια λαϊκή κωμωδία με τραγικές στιγμές με επίκαιρα καυτά κοινωνικά προβλήματα. Όπως η βαθιά οικονομική κρίση εν μέσω πανδημίας, η άνθηση της παραοικονομίας ως μοναδική λύση επιβίωσης των μικρομεσαίων επιχειρηματιών. Αυτών που πνίγονται στα χρέη. Αλλά και η καταλυτική επίδραση της κρίσης αυτής στους οικογενειακούς δεσμούς που προκαλεί αλυσιδωτές συνέπειες: διαζύγια, ηθική κρίση αξιών. Με εξιλαστήρια θύματα τα νέα παιδιά που αποζητούν να βρουν την ταυτότητά τους και τις συναισθηματικές τους ισορροπίες.
Καθορισμένες ψυχαναλυτικά από τη σχέση τους με το γονεϊκό πρότυπο. Άλλοτε με γαλήνη και αγάπη στο πρόσωπο της μητέρας. Άλλοτε με μεταπτώσεις και αναγκαστική φυγή στο πρόσωπο του πατέρα. Με την ανήθικη συμπεριφορά όσο απατάει την γυναίκα του και καλύπτει τις «λαμογιές του» με ψέματα. Η ταινία διαθέτει έξυπνες ατάκες που σχολιάζουν με σαρκαστική και σατυρική διάθεση. Προκαλούν αβίαστα το γέλιο παρά τις όποιες τεχνικές δυσκολίες λόγω έλλειψης προϋπολογισμού (έλλειψη φωτισμού, ντουμπλαρισμένος ήχος).
Όλοι οι ηθοποιοί δικαιώνουν με τις ερμηνείες τους και τις προθέσεις του σκηνοθέτη. Αντιπροσωπεύουν ικανοποιητικά αναγνωρίσιμους τύπους καθημερινών ανθρώπων. Ενταγμένων σε μία μικροαστική νοοτροπία του «βολέματος», με επίκεντρο το αντρικό φύλο μιας πατριαρχικής εξουσίας. Καλυμμένης από συμβατικές ερωτικές σχέσεις που εξαγοράζονται με ακριβά δώρα, πληρωμένα με ακάλυπτες επιταγές.
“Γιατί Νικολάκη; Γιατί Αντωνάκη;: αποκτά
και μια ελαφριά πολιτική διάσταση.”
Βρίσκεται ανάμεσα στην τηλεοπτική σεναριακή λογική επιτυχημένων σειρών και τους κώδικες της ιλαροτραγωδίας. Ουσιαστικά διακωμωδεί πάθη και αδυναμίες με αφορμή της έξαρση της οικονομικής κρίσης. Το επιτυχημένο στοιχείο της έκπληξης-ανατροπής που δικαιολογεί τις κωμικοτραγικές καταστάσεις ικανοποιεί το μέσο θεατή. Αυτός ταυτίζεται με συμπάθεια με τον Αντωνάκη και τον Νικολάκη. Χαμένες ισορροπίες σε μια χώρα παρακμής και υπόδουλων «προβάτων» της κάθε εξουσίας, της παγκοσμιοποίησης, χωρίς αποτελεσματική επαναστατική διάθεση ανατροπής της.
Έτσι η ταινία αποκτά και μια ελαφριά πολιτική διάσταση. Χωρίς όμως να κινητοποιεί τον υποψιασμένο θεατή σε μια δεύτερη ανάγνωση περαιτέρω προβληματισμού, στα θέματα που θίγει. Με αυτές τις προδιαγραφές και ένα επιτυχημένο μοντάζ, εναρμονισμένο με την σεναριακή δομή της, η ταινία αναζητά τη διανομή της στις αίθουσες με την ιδεολογία της κόντρας απέναντι στις εμπορικές ξένες κωμωδίες. Αυτές που εκφράζουν μια κουλτούρα ίσως πιο ξένη στις ψυχαγωγικές ανάγκες των λαϊκών μαζών στην Ελλάδα.
ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ; ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ;
Σκηνοθεσία: Θεόδωρος Κολοβός
Σενάριο: Θεόδωρος Κολοβός
Φωτογραφία: Νεκτάριος Σουλδάτος
Μοντάζ: Νεκτάριος Σουλδάτος
Βοηθός σκηνοθέτης: Λεονάρντο Θίμο
Βοηθός σκηνοθέτης: Εμμανουέλα-Μαρία Ζαφειρούδη
Οργάνωση παραγωγής: Μάρω Κοκκώνη
Παίζουν: Αντώνης Γαϊτάνος (Αντωνάκης), Φαίη Ντεμάνη (Έλενα), Χρήστος Γεωργίου (Νικολάκης), Μαρία Δρακοπούλου (Δήμητρα), Υσπρακτόπουλος (Θεόδωρος Κολοβός), Μάρω Κοκκώνη (αρραβωνιαστικιά Υσπρακτόπουλου), Εύα Καραγιάννη (πρώην σύζυγος Υσπρακτόπουλου), Σωτηρία Κολοβού (κόρη Υσπρακτόπουλου), Αγγελική-Άννα Μπολιάκη (Χριστίνα, ερωμένη Αντωνάκη), Στέλλα Μπονάτσου (εισαγγελέας), Cate Capasso (αρχιμαφιόζα), Λεονάρντο Θίμο (μεσάζον), John Olas (μεσάζον), Τάσος Πανταζής (ανακριτής), Εμμανουέλα-Μαρία Ζαφειρούδη (κόρη Αντωνάκη)
Έτος παραγωγής: 2021
Χώρα παραγωγής: Ελλάδα
Γλώσσα: ελληνικά
Είδος: κωμωδία
Διάρκεια: 95΄
Έξοδος στις αίθουσες: 18/5/2022.
Για περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ.
Διαβάστε τις κριτικές ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει
Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει
Διαβάστε τη συνέντευξη του Θόδωρου Κολοβού
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |