Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ Χ
  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΙΤΗΣ
  • ΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

22ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΜΕΡΑ

Μάι 23, 2020 Κινηματογράφος 0


22ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΜΕΡΑ

ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΤΟΥ ΡΟΖΙΚΛΑΙΡ

γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Η τέταρτη θέαση ταινιών ντοκιμαντέρ, με αυτό τον ιδιότυπο τρόπο, είχε και τις ευχάριστες εκπλήξεις της. Θα αναφερθούμε στις ταινίες «St. Viniri-το ιερό δάσος», της Κωνσταντίνας Μεσσήνη, το «Hommage», του Σπύρου Αλιδάκη, την «Πριμαρόλια», του Παναγιώτη Κακαβιά, το «Ένας Μπαρδούλ», του Γιώργου Γιαννόπουλου, τα «Ανθισμένα κορίτσια», της Κωνστάντζα Καψάλη, και «Ο Χριστός γεννήθηκε στο Ροζικλαίρ», του Κώστα Δημολίτσα.

Η ταινία της Κωνσταντίνας Μεσσήνη, «St. Viniri-το ιερό δάσος», 25΄, 2019, Ελλάδα, αναφέρεται στο ιερό δάσος της Αγίας Παρασκευής, στη Βωβούσα, στο ανατολικό Ζαγόρι. Δεν καταλαβαίνουμε για ποιο λόγο η Αγία Παρασκευή αναφέρεται με τη λατινική ονομασία της στον τίτλο της ταινίας. Το θέμα είναι πολύ ενδιαφέρον, η φωτογραφία είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, πολύ καλή, όμως η ταινία δεν μπαίνει στο μεταφυσικό. Δε θέλει η σκηνοθέτης να αποδώσει το μεταφυσικό με ελλειπτική αφήγηση, μινιμαλιστικά μοτίβα, με αφηρημένη χρήση της οπτικής γραφής. Μας μιλά για το γεγονός και όχι για την ουσία του θέματος, έτσι δεν μπορούμε να μπούμε στην πνευματικότητα του θρύλου που θέλει αυτό το δάσος να μείνει ανέγγιχτο, αλλιώς αυτό που θα το βεβηλώσει θα βρει κακό. Πάντως, η ταινία μπορεί να μας δώσει το ερέθισμα να επισκεφτούμε αυτή την περιοχή, για να έρθουμε σε επαφή με την αρμονία της φύσης, αυτό που, δυστυχώς, η ταινία μόνο σε δύο σκηνές μας το προσέφερε.

Ο Σπύρος Αλιδάκης θα φέρει στο Φεστιβάλ την ταινία «Hommage», 75΄, 2020, ελληνική παραγωγή που είναι αφιέρωμα στο μεγάλο σκηνοθέτη του θεάτρου, στο Λευτέρη Βογιατζή. Το Θέατρο Κεφαλληνίας, στην οδό Κυκλάδων, στην Κυψέλη, ήταν το θεατρικό σπίτι αυτού του δασκάλου και της θεατρικής τέχνης. Βάζουμε το «και» επειδή ο Λευτέρης Βογιατζής έβαζε τον άνθρωπο μέσα στο θέατρο για να μπορέσει να αποδώσει βιωματικά το θεατρικό κείμενο που πλέον θα γίνει η δική του αφήγηση, η οποία, ως συνθήκη, θα έχει σχέση με το συγκεκριμένο θεατρικό έργο. Πως γίνεται αυτό; Για κάποιον που δεν έχει δει ούτε μία παράσταση του Λευτέρη Βογιατζή είναι δύσκολο να το καταλάβει. Ο Σπύρος Αλιδάκης σκηνοθετεί με τέτοιο τρόπο που ο θεατής της ταινίας μπορεί να φανταστεί ότι είναι μέσα στην παράσταση, όσο όμως η ταινία εξελίσσεται, τότε καταφέρνει να πιστέψει ότι είναι ενταγμένος στο θεατρικό κείμενο και, τελικά, στο θεατρικό σύμπαν του Βογιατζή. Η σκηνοθεσία έχει πετύχει το σκοπό της. Μας δίνει να καταλάβουμε την αντίληψη του Λευτέρη Βογιατζή για το θέατρο, για τη ζωή μέσα στο θέατρο, για το θέατρο μέσα στη ζωή. Έχουμε, λοιπόν, ένα οπτικό δοκίμιο το οποίο γίνεται δρώμενο, δεν είναι μία στεγνή αφήγηση, είναι ένα θεατρικό δρώμενο, κάτι το ζωντανό.

«Πριμαρόλια» είναι ο τίτλος της ταινίας του Παναγιώτη Κακαβιά, ελληνική παραγωγή, 75΄, του 2019. Αφηγείται την ιστορία της σταφίδας στην Ελλάδα, ο μαύρος χρυσός, όπως τη λένε. Υπάρχει κάποια δραματοποίηση, αλλά, πολύ περισσότερο, το «μπλέξιμο» με την εικαστική δημιουργία, με αφορμή του Φεστιβάλ Πριμαρόλια. Το όνομα «πριμαρόλια» σημαίνει ο πρώιμος καρπός της σταφίδας που φορτωνόταν στα πλοία για την εξαγωγή του στην Ευρώπη. Είναι τηλεοπτική παραγωγή, η ΕΡΤ είναι συμπαραγωγός, όμως ο σκηνοθέτης δημιουργεί ένα δραματουργικό παίξιμο που δίνει μία άλλη διάσταση στο θέμα της σταφίδας, γίνονται οι αναγωγές στο σήμερα και είναι εύκολο να αναχθούν συμπεράσματα που αφορούν στην ελληνική κοινωνία, στο οικονομικό ζήτημα, στην ανάπτυξη της ελληνικής κοινωνίας και στην ταξική διαστρωμάτωση και πάλη, στη χώρα μας. Προσεγμένη παραγωγή, με ικανοποιητικό μοντάζ και μουσική που συνοδεύει το λόγο της εικόνας.

Η ταινία του Γιώργου Γιαννόπουλου, «Ένας Μπαρδούλ», 74΄, 2020, συμπαραγωγή Ελλάδας και Αλβανίας, μας εντάσσει στον κόσμο του Μπαρδούλ, μετανάστη από την Αλβανία. Η δουλειά και ο προσωπικός του χρόνος μπερδεύονται. Μερικές φορές μιλά σα να βλέπει ένα όνειρο. Η αφήγηση για την εργασία, τη ζωή του, τα χρόνια στην Αλβανία και αυτά στην Ελλάδα έχουν μία φουτουριστική πλοκή. Ο χρόνος στην ταινία «μπερδεύεται», έτσι ώστε να δώσει το αίσθημα της απώλειας της ταυτότητάς του και την ανασυγκρότησή της με τα καινούργια δεδομένα. Η κάμερα τον ακολουθεί, σα να καταγράφει, σα home cinema, τον τρόπο που ζει και σκέφτεται. Η ταινία είναι κάπως σπουδαστική, με την έννοια ότι ο σκηνοθέτης σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, στον οπτικοακουστικό τομέα. Αν υπήρχαν κάποιες παύσεις θα αποδίδονταν πιο δομικά ο ψυχικός κόσμος του Μπαρδούλ.

Η Κωνστάντζα Καψάλη θα κάνει την ταινία «Ανθισμένα κορίτσια», 11΄, 2019, ελληνική παραγωγή, αν και η αφήγηση είναι στα γαλλικά. Η αφήγηση της ταινίας βασίζεται στον «Ξανακερδισμένο χρόνο», του Μαρσέλ Προυστ. Παρακολουθούμε στιγμές της ζωής δύο γυναικών. Καμία από αυτές δε μιλά. Στο πρόσωπό τους δεν αποτυπώνεται κανένα συναίσθημα. Είναι εύκολο να καταλάβουμε ότι έχει επέλθει ο συναισθηματικός κορεσμός και, στο ψυχικό τους κόσμο, υπάρχει το αδιέξοδο, προϊόν μιας σειράς υστερικών καταστάσεων. Η γυναίκα είναι ένα σώμα στο οποίο εγγράφονται οι στιγμές πόνου, ταλαιπωρίας, διάφορων δεινών, ένα σώμα που πλέον δεν μπορεί να μιλήσει, γιατί είναι το σώμα ενός Άλλου. Αυτού του ανθρώπου που κατασκεύασε η Ιστορία και η κοινωνία, μέσω αυτής. Ο άνδρας είναι σε παρόμοια μοίρα, αλλά εδώ εμείς παρακολουθούμε τη Γυναίκα που είναι ένα κλειστό βιβλίο. Στο σώμα της εγγράφεται όλη η μαζική υστερία τόσων επώδυνων κοινωνικών καταστάσεων που δημιούργησαν αυτό το μη απολαυστικό ον, ουσιαστικά, κοινωνικά νεκρό. Η ταινία, παρατηρεί το σώμα, τις κινήσεις, τις λεπτομέρειες, όπως θα κινηματογραφούσε το εξώφυλλο ενός βιβλίου ερμητικά κλειστού. Εξαιρετικός ο τρόπος κινηματογράφησης που μας ωθεί να πάμε στο ονειρικό, να δούμε την αποδόμηση του Σώματος και του Πνεύματος, να κάνουμε τη δική μας αναδόμηση, ανακαλύπτοντας το τραύμα. Την κάμερα χειρίστηκε η σκηνοθέτης, η οποία έκανε και το μοντάζ, το οποίο ήταν έτσι σχεδιασμένο ώστε να μας βάλει μέσα στον ποιητικό λόγο.

«Ο Χριστός γεννήθηκε στο Ροζικλαίρ», 26΄, 2020, Ελλάδα, είναι η ταινία του Κώστα Δημολίτσα. Ένα ντοκιμαντέρ για το θρυλικό κινηματογράφο στην Αθήνα που έπαιζε ταινίες β΄ κατηγορίας (b-movie) ή αισθησιακές, απέναντι από το Μινιόν. Η καθώς πρέπει εξουσία της Ελλάδας, η χούντα, τον έκλεισε το 1968. Εκεί όμως πήγαινε αυτός που ήθελε να δει έναν άλλο κινηματογράφο, να βρει καταφύγιο ή ερωτικό σύντροφο. Η ταινία περιγράφει την ατμόσφαιρα που πλανιόταν στην αίθουσα του κινηματογράφου, μιλούν για αυτόν γνωστές προσωπικότητες της τέχνης όπως, ο Γιώργος Χρονάς, ποιητής και εκδότης, ο Τάκης Σπετσιώτης, σκηνοθέτης και συγγραφέας, ο Κώστας Φέρρης, σκηνοθέτης, η Μπέττυ Βακαλίδου, ηθοποιός και συγγραφέας, ο Νίκος Ζερβός, σκηνοθέτης, ο Δημήτρης Κολλάτος, σκηνοθέτης, ο Νίκος Ξανθόπουλος, σκηνοθέτης και ποιητής. Με χιούμορ και στοχευόμενες αναλύσεις αναβιώνεται, στην ταινία αυτή η πλευρά της διασκέδασης που στιγμάτισε μία ολόκληρη γενιά. Κλασική αφήγηση, ανάλαφρη, με καλό μοντάζ που δίνει ρυθμό, μία ταινία που τη  βλέπει κανείς ευχάριστα.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ


  • Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΠΑΤΡΙΔΑ
    Η ΠΑΤΡΙΔΑ

    Μαρ 25, 2025 0

  • ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
    ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

    Μαρ 17, 2025 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

    Μαρ 08, 2025 0

  • ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Μαρ 06, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΙΤΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΙΤΗΣ

    Ιούν 19, 2025 0

  • ΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ
    ΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΙΔΙΟ...

    Ιούν 18, 2025 0

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ Χ
    ΚΑΤΕΡΙΝΑ Χ

    Ιούν 21, 2025 0

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΙΤΗΣ
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΑΝΙΤΗΣ

    Ιούν 19, 2025 0

  • ΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ
    ΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΩ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΚΙ ΑΥΤΟΣ

    Ιούν 18, 2025 0

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    6 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    8 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (333)
  • Κινηματογράφος (1.404)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz