Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • MAMLUQI
  • ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
  • ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

22ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ

Μάι 22, 2020 Κινηματογράφος 0


22ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΔΕΥΤΕΡΗ ΜΕΡΑ

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΙΚΟΝΑ

γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Συνεχίζουμε να βλέπουμε ταινίες, ελληνικές παραγωγές ή συμπαραγωγές, που παρουσιάζονται στο τμήμα του Φεστιβάλ «Πλατφόρμα». Θα αναφερθούμε στις ταινίες «Ο Μότσαρτ στο βουνό των Κενταύρων», του Γιάννη Καραπιπερίδη, στην «Ιστορία του Γιάννη», της Βούλας Γερμανάκου Κοψίνη, στο «Μαντήλι», της Χρυστάλλας Αυγουστή, στο «Συλλέγοντας το χρόνο», του Χρήστου Σαγιά, και στο «Homo camcordus», του Γιάννη Ισιδώρου.

Η ταινία του Γιάννη Καραπιπερίδη, «Ο Μότσαρτ στο βουνό των Κενταύρων», 72΄, 2020, Ελλάδα, αναφέρεται στο Φεστιβάλ Πηλίου, μία φεστιβαλική διοργάνωση που γίνεται από λίγα άτομα που δραστηριοποιούνται στη Ζαγορά, με  καλεσμένους μουσικούς αναγνωρισμένους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ο σκηνοθέτης της ταινίας είχε συστηθεί στο ελληνικό κοινό με δύο ταινίες μικρού μήκους, «Το ποτάμι» (1995) και «Ο συγκάτοικος» (2003), μετά από κάποιες τηλεοπτικές δουλειές έκανε αυτή την ταινία, θυμίζοντάς μας τον παλιό εαυτό του. Ο φακός του μπαίνει μέσα στο θέμα, με αγαπησιάρικο τρόπο βλέπει τον ανθρώπινο παράγοντα, αφήνει να μιλήσουν οι συντελεστές της διοργάνωσης και οι καλεσμένοι, μας βάζει στο κλίμα αυτού του πολύ όμορφου Φεστιβάλ και αφήνει το θεατή να φτιάξει τη δική του άποψη. Η κάμερα δεν εννοεί, αλλά υπονοεί, όπως γίνεται στον κινηματογράφο. Δεν έχουμε να κάνουμε με τηλεόραση, αλλά με μία κινηματογραφική ματιά που αναδεικνύει κάτι που δεν έχει γίνει γνωστό, δίνοντάς του τόσο την  πρέπουσα σημασία όσο και την ευκαιρία να βρει μία θέση στο θυμικό του θεατή.

Σε ένα καθαρά πολιτικό θέμα αναφέρεται η ταινία «Η ιστορία του Γιάννη», 16΄, 2019, συμπαραγωγή Ελλάδας και Γερμανίας. Η Βούλα Γερμανάκου Κοψίνη μας παρουσιάζει την ιστορία του προπάππου της, πρόσφυγα από την Κριμαία, ο οποίος είχε έρθει στην Ελλάδα, στο Κερατσίνι, το 1919. Οι εικόνες ακολουθούν την ίδια ακριβώς αφηγηματική γραμμή της αφήγησης, δεν υπάρχει κάποια απόσταση μεταξύ τους που θα τροφοδοτούσε τη σκέψη του θεατή τόσο για το πολιτικό κλίμα εκείνης της εποχής όσο και για την προσωπική στάση αυτού του πρόσφυγα. Ο κινηματογράφος είναι απών και το οπτικοακουστικό έργο περιορίζεται στη συνοδεία του λόγου.

Η Χρυστάλλα Αυγουστή υπογράφει την κυπριακή παραγωγή, «Μαντήλι», 63΄, 2019. Έχουμε ξανά μία προσπάθεια προσέγγισης ελληνοκύπριων και τουρκοκύπριων, είναι η δεύτερη φορά που βλέπουμε αυτό την άποψη σε αυτό το Φεστιβάλ. Εδώ δύο γυναίκες πονεμένες από τη βία των γεγονότων του 1974 και του, μετέπειτα, διχασμού της Κύπρου, μία Ελληνίδα και μία Τουρκάλα πνίγουν το μίσος και προσεγγίζει η μία την άλλη, είναι και οι δύο Κύπριες, αγαπιούνται. Η σκηνοθετική προσέγγιση είναι πολύ όμορφη. Αναδεικνύει το συναίσθημα χωρίς να το εκβιάζει. Βάζει το θεατή μέσα στο πρόβλημα, δεν αποζητά εναγωνίως αλλά καταφέρνει την ταύτισή του με  τα πρόσωπα που πρωταγωνιστούν σε αυτή την ιστορία. Μένει η προσωπική θέση του καθένα, αυτή που θα δημιουργηθεί αφού η ταινία τελειώσει, στο μετακείμενο. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με ένα ικανοποιητικό κινηματογραφικό έργο που ακουμπά γερά σε μία βαθιά πολιτική ανάλυση αυτών των κοινωνικών-πολιτικών καταστάσεων.

 

Στην ταινία «Συλλέγοντας το χρόνο», 31΄, 2019, ελληνική παραγωγή, ο Χρήστος Σαγιάς αναφέρεται στο Δημήτρη Πιστιόλα, ένα μανιώδη συλλέκτη κινηματογραφικών μηχανών. Στην Αθήνα υπάρχει το μουσείο του, ένα πολύ καλά κρυμμένο μυστικό, ένα θαυμάσιο ίδρυμα που έχει γίνει μόνο με δικά του έξοδα, στεγάζεται σε δικό του χώρο και δεν χαίρει καμίας αναγνώρισης από το ελληνικό κράτος. Αν και ο Δημήτρης Πιστιόλας έχει γραφτεί στο βραβείο γκίνες, ως το πιο μικρό αλλά μεγάλο μουσείο κινηματογράφου στον κόσμο, αν και έχει γίνει θέμα περισσότερο σε διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης, ο πλούτος της τεράστιας συλλογής του δεν έχει αξιοποιηθεί από το ελληνικό κράτος, αφού θα ενδιέφερε μαθητές και σπουδαστές κινηματογραφικών σχολών, όπως και, φυσικά, πολλούς κινηματογραφόφιλους. Για το συλλέκτη μιλούν σημαντικά πρόσωπα του ελληνικού κινηματογράφου, όπως ο Νίκος Καβουκίδης, ο Παντελής Βούλγαρης και ο Περικλής Χούρσογλου. Η ταινία, βέβαια, δεν ξεφεύγει από την τηλεοπτική γραφή, σώζεται όμως από το πολύ ενδιαφέρον θέμα της και από την ευαισθησία του σκηνοθέτη να αφήσει το Δημήτρη Πιστιόλα να μιλήσει σε πρώτο ενικό πρόσωπο και να διεκδικήσει την ταύτιση με το θεατή.

Θα τελειώσουμε με την ταινία του Γιάννη Ισιδώρου, «Homo camcordus», 24΄, 2019, Ελλάδα. Έχουμε ένα  κινηματογραφικό δοκίμιο. Η εικόνα έρχεται σε αντίστιξη με το σχόλιο που έχει γράψει ο σκηνοθέτης, δίνοντας μια ευκαιρία στο θεατή να αναπτύξει την κριτική του σκέψη πάνω στο θέμα. Αναφέρεται στην καταγραφή. Η ανάλυσή του είναι βαθιά και φτάνει στον πυρήνα της οπτικής καταγραφής, όπως τη βλέπουμε στη φωτογραφία, στον κινηματογράφο και στην τηλεόραση. Ο τελικός αποδέκτης μιας οποιασδήποτε καταγραφής είναι ο άνθρωπος. Με τον τρόπο της καταγραφής και το σκοπό της ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά, θέτοντας τα ερωτήματα, γιατί, πως και για ποιο λόγο, όλα αυτά γίνονται. Με πειραματικό τρόπο αναπτύσσει το θέμα του, «αιχμαλωτίζει» τη ματιά του θεατή και το βάζει να προβληματιστεί. Τα νοήματα είναι μεστά, η ανάλυση βαθιά, αν κάποιος δεν είναι εξοικειωμένος με αυτά τα θέματα έχει ανάγκη να δει τουλάχιστον άλλη μία φορά την ταινία για να μελετήσει τον κινηματογραφικό της λόγο. Όπως και να είναι το θέμα, ο θεατής δεν μπορεί να χάσει την επαφή με την ταινία, άρα ο εσωτερικός ρυθμός της είναι γρήγορος, η ταινία αρθρώνει το λόγο της άψογα και αφήνει πολλά περιθώρια για συζητήσεις επί του θέματος.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ


  • Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΠΑΤΡΙΔΑ
    Η ΠΑΤΡΙΔΑ

    Μαρ 25, 2025 0

  • ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ
    ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

    Μαρ 17, 2025 0

  • ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ
    ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ

    Μαρ 08, 2025 0

  • ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Μαρ 06, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • MAMLUQI
    MAMLUQI

    Μάι 24, 2025 0

  • ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
    ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ

    Μάι 23, 2025 0

  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
    ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
    ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ

    Μάι 21, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • MAMLUQI
    MAMLUQI

    Μάι 24, 2025 0

  • ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ
    ΠΡΑΣΙΝΗ ΚΑΡΤΑ

    Μάι 23, 2025 0

  • ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
    ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ
    ΟΔΟΣ ΜΑΛΧΟΛΑΝΤ

    Μάι 22, 2025 0

  • ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ
    ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ

    Μάι 21, 2025 0

  • Πειθαρχική Μεραρχία 999
    Πειθαρχική Μεραρχία 999

    Μάι 21, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    3 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    7 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (331)
  • Κινηματογράφος (1.389)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz