Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

19ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Μαρ 13, 2017 Κινηματογράφος 0


19ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

3-12 Μαρτίου 2017

ΚΟΥΒΕΝΤΙΑΖΟΝΤΑΣ

ΤΕΤΑΡΤΗ 8/3/2017

Η ενότητα «Κουβεντιάζοντας» του 19ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης συνεχίστηκε την Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017, στο καφέ «Δωμάτιο με θέα» του Ολύμπιον. Στη συζήτηση, την οποία συντόνισε ο επικεφαλής προγράμματος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης Γιώργος Κρασσακόπουλος, συμμετείχαν οι σκηνοθέτες Τσάρλι Πέτερσμαν («Δέλτα, επιστροφή στις ακτές»), Ζαραντάστ Άχμεντ («Πουθενά να κρυφτείς»), Άντρου Μπέκερ και Ντάνιελ Μέρερ («Σαντοάγια»), Βικτώρια Βελλοπούλου («The extra mile»), Ιωάννα Ασμενιάδου-Φωκά («Portolago, φαντάσματα στο Αιγαίο») και Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος («Ο ξυλουργός και η γυναίκα του»).

ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ

Η συζήτηση ξεκίνησε με την παρουσίαση των ταινιών από τους ίδιους τους δημιουργούς. Ο Τσάρλι Πέτερσμαν, στο «Δέλτα, επιστροφή στις ακτές», ασχολήθηκε με δύο ιστορίες μετανάστευσης, αλλά και την ανάγκη να βρει κανείς τη θέση του στον κόσμο σε καιρούς κρίσης. Ο Ζαραντάστ Άχμεντ από το βόρειο Ιράκ που ζει ως πολιτικός πρόσφυγας εδώ και χρόνια στη Νορβηγία, με το «Πουθενά να κρυφτείς», κινηματογράφησε τη ζωή του νοσηλευτή και πατέρα Νόρι Σαρίφ στα πέντε χρόνια δραματικών αλλαγών ύστερα από την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από το Ιράκ το 2011. Οι Άντρου Μπέκερ και Ντάνιελ Μέρερ με το «Σαντοάγια», κατέγραψαν ένα θρίλερ που βυθίζει τον θεατή στον μικρόκοσμο της ισπανικής επαρχίας με ήρωες ένα ζευγάρι Ολλανδών.

Η Βικτώρια Βελλοπούλου στο «The extra mile» αναφέρεται στο πως η κοινωνία μας βάζει όρια και εμείς προσπαθούμε να τα ξεπεράσουμε. Ήρωάς της, είναι ο κομμωτής Λευτέρης Παρασκευάς που πήρε μέρος στο πιο δύσκολο τρίαθλο του κόσμου, το Arch to Arc εν μέσω της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Η Ιωάννα Ασμενιάδου-Φωκά στο «Portolago, φαντάσματα στο Αιγαίο», πήγε στη Λέρο και κινηματογράφησε ένα νησί με περίπου 7.500 μόνιμους κατοίκους που όμως έχει φιλοξενήσει μέσα στο χρόνο περισσότερους από 100.000 ανθρώπους στις εγκαταστάσεις που δημιούργησαν οι Ιταλοί. Ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος στο «Ο ξυλουργός και η γυναίκα του» αναφέρεται στον Δημήτρη και την Ασημούλα που μοιράζονται εξήντα χρόνια έγγαμου βίου. Όταν το 2000 η Ασημούλα θα εμφανίσει τις πρώτες ενδείξεις απώλειας μνήμης, ο Δημήτρης θα κληθεί να ξεπεράσει τον εαυτό του για να είναι μαζί της.

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

Η Βικτώρια Βελλοπούλου τόνισε πως  ο πρωταγωνιστής της είναι φίλος της και κομμωτής της. «Μου είπε την ιδέα όταν μου έκοβε τα μαλλιά και σταδιακά ξεκίνησε η περιπέτεια της ταινίας», επισήμανε η σκηνοθέτης. Για τον Κωνσταντίνο Γεωργόπουλο η ταινία άρχισε ως μαθητικό πρότζεκτ και εξελίχθηκε σε κάτι μεγαλύτερο, καθώς ο ήρωάς του είναι και θείος του.  Για την  Ιωάννα Ασμενιάδου-Φωκά η ταινία ξεκίνησε γιατί ο σύζυγος της έχει σπίτι στο νησί και εκεί συνάντησε τους κεντρικούς χαρακτήρες της, ενώ ο Ζαραντάστ Άχμεντ ακολούθησε τον πρωταγωνιστή του στην καθημερινότητά του στο Ιράκ και ανακάλυψε πως είναι ιδανικός ήρωας για το ντοκιμαντέρ του. Ο Τσάρλι Πέτερσμαν είχε την ανάγκη να κάνει μία ταινία για τη μετανάστευση. Με τους πρωταγωνιστές του υπήρξε από την αρχή, εξαιρετική επικοινωνία μεταξύ τους.

festival ntokimanter thessalonikis 2017 kouventiazontas4 foto2

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΩΝ ΓΥΡΙΣΜΑΤΩΝ

Για την Βικτώρια Βελλοπούλου ήταν εύκολο να κινηματογραφεί συνέχεια, καθώς ο πρωταγωνιστής της είναι και φίλος της. Ο Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος από την πλευρά του αντιμετώπισε δυσκολίες γιατί ο θείος του δυσκολεύτηκε μπροστά στην κάμερα. Όπως εξήγησε ο ίδιος, «όταν βάζαμε μπροστά του κάμερα, δεν ήταν φυσικός, μιλούσε πιο επίσημα. Αυτός είναι και ο λόγος που η ταινία έχει πολλά voice over». Για τους Άντρου Μπέκερ και Ντάνιελ Μέρερ, «οι ήρωες ήταν τόσο ανοιχτοί, σε βαθμό που ήταν σχεδόν περίεργο», είπαν χιουμοριστικά οι δύο σκηνοθέτες.

Η Ιωάννα Ασμενιάδου-Φωκά αντιμετώπισε ένα ηθικό δίλημμα: «Γνώρισα έναν άνθρωπο που για τριάντα χρόνια κρατιόταν λανθασμένα ως ασθενής ψυχιατρείου και μετά εργάστηκε εκεί για άλλα τόσα χρόνια σαν φύλακας. Αρχίσαμε τα γυρίσματα και ένιωθα ότι δεν καταλάβαινε τι γινόταν. Τελικά δεν τον βάλαμε στην ταινία γιατί πιστεύω πως θα τον επηρέαζε αρνητικά αν έβλεπε τον εαυτό του να μιλάει μπροστά στην κάμερα», είπε χαρακτηριστικά. Δυσκολίες αντιμετώπισε και ο Ζαραντάστ Άχμεντ. Όπως εξήγησε, «είναι δύσκολο να κινηματογραφείς στο Ιράκ. Οι άνθρωποι δεν εμπιστεύονται καθόλου την κάμερα εκεί. Χρειάστηκε χρόνος για να πείσω τον πρωταγωνιστή μου. Επίσης φοβόμουν για εκείνον γιατί ήταν επικίνδυνα, αλλά ευτυχώς όλα πήγαν καλά. Πάντα το πρώτο θύμα στο πόλεμο είναι η αλήθεια και εμείς παλέψαμε γι’ αυτή».

Για τον Τσάρλι Πέτερσμαν «ο ένας ήρωας κατάλαβε πολύ γρήγορα πως να παίζει με την κάμερα, ενώ ο άλλος, ένας ψαράς δεν καταλάβαινε τι ακριβώς γινόταν. Αυτός ο ψαράς ήταν δώρο για μένα. Ήταν απόλυτα φυσικός, μου έλεγε «έλα τράβηξε ότι θες, γιατί αύριο δουλεύω». Καταπληκτικός!»

Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ

Ο  Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Δεν υπήρχε για μας, χρηματοδότηση. Η ταινία κόστισε 600 ευρώ και τα βάλαμε από την τσέπη μας». Παρόμοια ήταν η οικονομική κατάσταση και για τους  Άντρου Μπέκερ, Ντάνιελ Μέρερ. Όπως εξήγησαν, «τελειώσαμε τις πιστωτικές μας κάρτες!». Η  Ιωάννα Ασμενιάδου-Φωκά άρχισε να χρηματοδοτεί μόνη της την ταινία που ξεκίνησε ως ιστορικό φιλμ. Ωστόσο με τους πρόσφυγες μετατράπηκε σε επίκαιρη ταινία και δέχτηκε χρηματοδότηση από την Cosmote ΤV.

Γιάννης Φραγκούλης


  • Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μαρ 04, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Φεβ 26, 2023 0

  • ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΚΗΣ 2022-ΕΙΣΑΓΩΓΗ
    ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ...

    Μαρ 07, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ...

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    3 έτη ago

  • 1. Κατά την διάρκεια της καραντίνας έμεινα στο σπίτι και δραστηριοποιήθηκα κυρίως μέσω των μέσων κοι...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz