Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΞΑ ΜΟΥ

Ιούν 17, 2017 Κινηματογράφος 0


ΞΑ ΜΟΥ

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 15/6/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Οι ομορφιές της Ελλάδας, η αντιπαράθεση της οικονομικής καταστροφής με το μεσογειακό κλίμα, η Κρήτη, σαν τουριστικός και ιστορικός τόπος, αυτά είναι τα συστατικά της ταινίας που η Κλειώ Φανουράκη σκηνοθέτησε. Ερχόμενη από τις ταινίες μικρού μήκους δοκίμασε τη σκηνοθετική της ικανότητα στο μεγάλο μήκος.

Το «ξα μου», σε μετάφραση, «εξουσία μου» ή «κάνω δικό μου», είναι ένας τίτλος περίεργος. Το συζητάς. Μέχρι εκεί όμως. Η ταινία, στη σεναριακή της δομή δεν έχει να επιδείξει τίποτε άλλο εκτός από μία ελληνικότητα, τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της μεγαλονήσου, τον επιχειρηματία που θέλει να αποσυρθεί, τον τοπικισμό.

Αφήνει ανοιχτά πολλά θέματα. Παράδειγμα, τι είναι αυτό που λέμε κρίση, που βρισκόμαστε εμείς μέσα σε αυτό, ποιο δρόμο μπορούμε να ακολουθήσουμε, φτάνουν μόνο οι ομορφιές της χώρας μας για να μας οδηγήσουν στην ανάπτυξη, η εσωστρέφεια είναι ένας δρόμος που θα μας οδηγήσει στην αλλαγή του τοπίου και άλλα πολλά που η σκηνοθέτης είτε δε θέλει είτε δεν μπορεί να τα ακουμπήσει.

xa mou foto2

Καταλαβαίνουμε ότι είναι συνηθισμένη να πιάνει μία ιδέα και να τη μεγαλώνει για να φτιάξει μία ταινία μικρού μήκους, όμως στο μεγάλο μήκος χρειάζεται περισσότερο ανάλυση του θέματος, να βρεις τις αντιθέσεις και, μέσα από αυτές, να βρεις ένα αφηγηματικό τοπίο που θα έχει ρυθμό, δηλαδή άρθρωση του λόγου, πλοκή, περισσότερους χαρακτήρες, εναλλαγές των πλάνων. Εδώ όλα απουσιάζουν και μένει η καλή πρόθεση, η οποία από μόνη της δεν αρκεί για να έχουμε μία καλή ταινία.

Να ελπίσουμε στην επόμενη προσπάθειά της και να συστήσουμε τη βοήθεια έμπειρων σεναριογράφων, που υπάρχουν στην Ελλάδα, για να δομήσει ένα σενάριο που θα στέκει.

ΑΛΛΕΣ ΚΡΙΤΙΚΕΣ

Κριτική Χρήστος Μήτσης (Αθηνόραμα)

Η Φανουράκη αφηγείται με ρυθμό και σωστές ανάσες, ο Γιώργος Χωραφάς έχει τον ρόλο, αλλά όλα γύρω τους δεν είναι παρά ένα ατελείωτο φολκλόρ, όπου τα πιο γραφικά στερεότυπα ενός ελληνικού παραδείσου αναπαράγονται λουσμένα στο φως, ποτισμένα στην αρμύρα και βαφτισμένα στη λεβεντιά. Μόνο οι Βροντάκηδες με τους Φορτουνάκηδες λείπουν… Περισσότερα

Κριτική Μαριάννα Τζιράκη (Αγώνας της Κρήτης)

Στην ταινία, το Κρητικό στοιχείο, η κουλτούρα, τα έθιμα, η φύση του νησιού, η φιλοξενία των Κρητικών είναι έντονη ενώ από την μουσική, μέχρι και το σενάριο ακούμε την Κρητική διάλεκτο, ιστορίες και μύθους όπως αυτή του Μίνωα ή του Ξένιου Δία. Σημειώστε πως στο σενάριο εμπλέκεται η θεωρία του Σπηλαίου του Πλάτωνα. Πώς; Σκεφτείτε πως όλοι μας νομίζουμε ότι πραγματικό είναι αυτό που βρίσκεται μπροστά μας (όπως η φωτιά που έβλεπαν οι δεσμώτες). Τα δεσμά μας είναι η καθημερινότητά μας. Η ταινία σου δείχνει ότι μόνο όταν σπάσουν τα δεσμά αυτά και βγεις έξω, θα δεις την πραγματική αλήθεια. Όπως κάνει ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Γιώργος Χωραφάς… Περισσότερα

Κριτική Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος (Lifo)

Είναι δύσκολο να σπάσεις τις συνήθειες μιας ζωής και κυρίως να βάλεις το μυαλό να δουλέψει καθαρά, αλλά η Φανουράκη προσαρμόζει το τέμπο της ταινίας στους ντόπιους ρυθμούς, παρακολουθώντας στενά τον Γιώργο Χωραφά στις σχέσεις του, στις αγκυλώσεις, στις αμφιβολίες και στο παράθυρο της ευκαιρίας που καλείται να διακρίνει μέσα από τη δικαιολογημένη σύγχυσή του. Μια διαφορετική ματιά στη σύγχρονη Ελλάδα, που μετριάζεται από το συγκαταβατικό σενάριο και την ωραιοποιημένη διεύθυνση στους ηθοποιούς… Περισσότερα

Κριτική Λήδα Γαλανού (flix.gr)

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Κλειούς Φανουράκη κάνει, από το πρώτο πλάνο της, προφανές το πού θα καταλήξει. Βασισμένη στις ομορφιές του τοπίου και τα θετικά στερεότυπα για τους Κρητικούς, στήνει μια κοινωνική κομεντί – πρόσκληση στον τόπο της. Το φιλμ αφθονεί σε κρητικά, βουτά στο φολκλόρ αλλά χωρίς υπερβολές, έχει και μαντινάδες και λαγούτα, και την Αννα Φόνσου σε ρόλο-αστραπή… Περισσότερα

xa mou foto3

Κριτική Αγγελική Στελάκη (cinepivates.gr)

Η ταινία της είναι μια ερωτική επιστολή προς την Κρήτη, αλλά χωρίς να εκνευρίζει. Το χιούμορ και οι καταστάσεις δικαιολογούν την στάση της. Σίγουρα υπάρχουν αμηχανίες τόσο σεναριακές (εκτιμώ ότι δεν εκμεταλλεύεται σωστά την παρουσία του Λευτέρη Ελευθερίου), όσο και σκηνοθετικές (για παράδειγμα το πλάνο στο τέλος της ταινίας). Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για μικρολαθάκια που δικαιολογούνται, καθώς πρόκειται για πρώτη απόπειρα… Περισσότερα

Κριτική Τατιάνα Καποδίστρια (tospirto.net)

Το πρόβλημα είναι πως η ταινία, καίτοι θεωρητικά μυθοπλασία, αλληθωρίζει ανεπανόρθωτα προς το ηθογραφικό ντοκιμαντέρ (πολλοί από τους Κρητίκαρους που μπολιάζουν τον Τζώνη με την χαρά της ζωής είναι αληθινοί αγρότες και ερασιτέχνες ηθοποιοί). Ως συνέπεια, αυτό που συμβαίνει στον Τζώνη και την οικογένειά του παραγκωνίζεται θριαμβευτικά από έναν συμπαθητικό μα τετριμμένο ύμνο προς την Κρήτη –και προς εκείνη την σχεδόν ψυχαναγκαστική γραφικότητα που κουβαλάνε πάρα πολλοί κάτοικοί της. Ουφ, το’ πα! Ξα μου!.. Περισσότερα

Κριτική Άγγελος Πολύδωρος (myfilm.gr)

Η Κλειώ Φανουράκη, τόλμησε –και σε ένα μεγάλο βαθμό το πέτυχε- μέσα από ένα σενάριο (δικό της κι αυτό) μυθοπλασίας με στοιχεία ηθογραφικά, να καταγράψει τη σταδιακή μεταμόρφωση ενός «οικονομικού στελέχους ξενοδοχειακής επιχείρησης» σε άνθρωπο «του βουνού και του κάμπου», σε «εργάτη της γης». Ταυτόχρονα, κατάφερε να προβάλλει την Κρήτη και τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της, χωρίς στόμφο και επιτήδευση… Περισσότερα

xa mou foto4

Κριτική Δημήτρης Κωστάρας (artic.gr)

Γυρισμένο εξ’ ολοκλήρου στην Κρήτη, το «Ξα Μου» είναι μια ζωντανή συνύπαρξη μεταξύ ηθοποιών και μη ηθοποιών. Συμμετέχουν οι: Γιώργος Χωραφάς, Λευτέρης Ελευθερίου, Σοφία Χιλλ, Άννα Φόνσου, Ζωή Χωραφά, Τατιάνα Καλάντζη, Νίκος Μπουσδούκος, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Μάνος Πετράκης. Οι πρωταγωνιστές, συναντούν ντόπιους αγρότες, αμπελουργούς, κτηνοτρόφους, τυροκόμους και ψαράδες. Με αυτό τον τρόπο ζωντανεύουν στη μεγάλη οθόνη μια αισιόδοξη ιστορία μυθοπλασίας με στοιχεία ηθογραφίας, σε σενάριο Κλειώς Φανουράκη… Περισσότερα

Κριτική Στράτος Κερσανίδης (kersanidis.wordpress.com)

Η σκηνοθέτιδα δεν τα πηγαίνει καθόλου άσχημα, η αφήγησή της είναι στρωτή και το αποτέλεσμα δικαιώνει, θεωρώ, τις προθέσεις της. Δηλαδή να μεταδώσει την αγάπη στη ζωή μέσα από ένα ελπιδοφόρο μήνυμα το οποίο δείχνει έναν άλλο δρόμο προς την ευτυχία ο οποίος σχετίζεται με τους αληθινούς ανθρώπους οι οποίοι «παλεύουν» με τη θάλασσα και τη γη… Περισσότερα

Κριτική Παναγιώτης Παναγόπουλος (freecinema.gr)

Η ταινία της Κλειώς Φανουράκη έχει ένα θέμα όχι απαραίτητα πρωτότυπο, αλλά πραγματικό: της ξαφνικής ανεργίας, όπως και τη σχέση με τον τόπο. Το πρώτο κομμάτι είναι λιγότερο επιτυχημένο, αφού η απότομη αλλαγή στην επαγγελματική κατάσταση του Τζόνι δείχνει να προκαλεί μικρή αλλαγή στην οικογενειακή ζωή, πέρα από τις σπουδές των παιδιών. Κάποια επεισόδια, μάλιστα, όπως εκείνο με την Άννα Φόνσου, δεν έχουν κανέναν λόγο ύπαρξης και προκαλούν απορία για το αν κόπηκε στο μοντάζ κάποιο υλικό που θα τα συνέδεε με τη βασική ιστορία… Περισσότερα

 

ΞΑ ΜΟΥ

Σκηνοθεσία: Κλειώ Φανουράκη

Βοηθός σκηνοθέτης: Χάρης Κοντογιάννης

Σενάριο: Κλειώ Φανουράκη

Φωτογραφία: Θωμάς Βαρβίας

Βοηθοί οπερατέρ: Χρήστος Δούρος, Κώστας Δρακάκης

Μοντάζ: Γιώργος Μαυροψαρίδης

Μουσική: Μάρω Θεοδωράκη, Λουδοβίκοςτων Ανωγείων, Γιώργης Μανωλάκης

Ήχος: Γιάννης Αντύπας

Μιξάζ: Kώστας Βαρυμποπιώτης

Σχεδιασμός ήχου: Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος, Άρης Λουζιώτης

Μακενίστας: Θανάσης Καράμπελος

Παραγωγοί: Amusic Freeater

Παίζουν: Γιώργος Χωραφάς, Σοφία Χιλλ, Άννα Φόνσου, Ζωή Χωραφά, Λευτέρης Ελλευθερίου, Νίκος Μπουσδούκος, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Γιώργης Σμπώκος, Καλλιρόη Καραμάνου, Τατιάνα Καλαντζή, Γιώργης Μανωλάκης, Άγγελος Χιλλ, Μάνος Πετράκης, Δημήτρης Τσουπέη, Αντώνης Ορφανός, Ευγενία Σμπώκου, Αριστείδης Φραγκιαδάκης

Χώρα παραγωγής: Ελλάδα

Έτος παραγωγής: 2016

Γλώσσα: ελληνικά

Διάρκεια: 87΄

Είδος: δράμα

Ημερομηνία εξόδου: 15/6/2017

Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ...

    Σεπ 24, 2023 0

  • SWEET SMELL OF SUCCESS
    SWEET SMELL OF SUCCESS

    Σεπ 08, 2023 0

  • OPENHEIMER
    OPENHEIMER

    Αυγ 27, 2023 0

  • UMBERTO D.
    UMBERTO D.

    Ιούν 25, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ...

    Σεπ 26, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 23, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 09, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Σεπ 26, 2023 0

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ

    Σεπ 24, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 23, 2023 0

  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

    Σεπ 17, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    7 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (296)
  • Κινηματογράφος (1.217)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz