Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

WONDROUS BOCCACCIO

Δεκ 20, 2015 Θέατρο 0


WONDROUS BOCCACCIO

Ο ΜΥΘΟΣ ΑΝΤΕΧΕΙ ΑΚΟΜΑ;

Το αριστούργημα του Βοκάκιου επηρέασε καλλιτέχνες για αιώνες, απ’τον Chaucer στο Shakespeare και απ’το Voltaire στον Poe. Η αφήγηση μας διηγείται με κλασικό τρόπο πώς επτά γυναίκες και τρεις άνδρες, οι οποίοι δραπέτευσαν από μία επιδημία πανούκλας στη Φλωρεντία, κατάφεραν να διασκεδάσουν για πάνω από δύο εβδομάδες στην ύπαιθρο.

Σε μερικές απ’τις ιστορίες η ηθική είναι υπό αμφισβήτηση, κάποιες είναι τραγικές, σε πολλές κυριαρχεί η απληστία, και σε άλλες τα δάκρυα και το γέλιο κυριαρχούν έτσι όπως μόνο η αγάπη μπορεί να τα προκαλέσει. Εδώ έχουμε μια γυμνή όψη του κακοποιημένου κόσμου που ανανεώνεται από την Αναγέννηση, κάτι που ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί.

Το 1971 ο Pier Paolo Pasolini χρησιμοποίησε αυτή την εκπληκτική αφήγηση στο «Δεκαήμερον». Έκφυλο, ελαφρώς βλάσφημο, και πάντα ζωτικής σημασίας, σας παίρνει και σας ρίχνει κατευθείαν στα παραμύθια χωρίς να επιχειρήσει τη διαμόρφωση των αφηγητών. Αμέσως, μπορείτε να βρείτε τον εαυτό σας στη μέση της χάος του Μεσαίωνα όπου οι λαοί προσπαθούν να επιβιώσουν, να στηριχτούν στα πόδια τους, χωρίς να υπολογίζουν ποιος είναι πιο ανόητος ή πιο αφελής.

Για παράδειγμα, ένας αφελής, προσπαθεί να αγοράσει ένα άλογο στη μεγάλη πόλη, βρίσκει τον εαυτό του απ’τη μία μέρα στην άλλη με έναν τύπο που δεν ήξερε ότι αυτός είχε σχεδόν πνίγει στη λάσπη, ληστεύεται, του παίρνουν τα κέρματα και τα ρούχα του, και καταλήγει μέσα στο πέτρινο φέρετρο μπροστά στην Εκκλησία. Στη συνέχεια υπάρχει ο ιερέας που πείθει έναν ταξιδιώτη ότι μπορεί να μετατρέψει τη σύζυγό του σε μια φοράδα. Αρχίζει η διαδικασία αυτή χωρίς προειδοποίηση, το αφελές πλάσμα θα πάρει την ουρά της φοράδας, αυτό απαιτεί κάποιους ελιγμούς απ’τον άγιο άνθρωπο για να φτάσει στο θέμα της γυναίκας. Και σύντομα, μας παρουσιάζεται ένας ελκυστικός νεαρός εργαζόμενος που υποκρίνεται ότι είναι κωφάλαλους, έτσι μπορεί να πάρει μία δουλειά σε ένα μοναστήρι. Αυτό μπορεί να είναι μία χαοτική δομή.

Μιλώντας για το κάστινγκ δεν έχουμε δει μέχρι τώρα τόσο πολλή δουλειά για να γίνει μία πολύ καλά σχεδιασμένη εργασία. Η επιρροή απ’το Βοκάκιο είναι εμφανής, έτσι έχουμε μία γοητευτική δουλειά απ’τον Paolo και το Vittorio Taviani. Όμορφα οπτικά στοιχεία και χρώματα που μας δηλώνουν ότι έχουμε να κάνουμε με την Ιταλία. Δε χρειάζεται να μιλήσουμε για την ηλικία και την πείρα των σκηνοθετών, απλά να αναφέρουμε το «Padre Padrone», το 1977, και το «Good morning Babylon», το 1987. Με αυτή την ταινία θα αναφερθούμε στο «Cesar must die», 2012, με τις προσεγμένες ηθοποιίες, το δροσερό μοντάζ, άρα δεν μπορούμε να μιλάμε για τη φθορά του χρόνου.

Τέλος πάντων, ένα παραμύθι που ξεκινάει καλά είναι αυτό του αγαθού βλάκα που είναι πεπεισμένος απ’τους συντρόφους του ότι, αν έχει ένα μαύρο βράχο με βεβαιότητα θα γίνει αόρατος. Η ρωγμή θα βρει αυτή την πέτρα και το χωριό δε θα μπορεί να διακρίνει που είναι το αστείο, αυτός πιστεύει ότι είναι ανεπαίσθητος στα μάτια των ανθρώπων και ως εκ τούτου πηγαίνει για την πόλη κλέβοντας νομίσματα, καταστρέφοντας αρτοσκευάσματα, και προσπαθώντας να αγγίξει το στήθος ενός νεαρού κοριτσιού.

wondrous-boccaccio-foto2

Είναι σε έκσταση μέχρι να γυρίσει στο σπίτι και η γυναίκα του, μη γνωρίζοντας τίποτε για το «στόλισμά» του, αντιμετωπίζει τον άντρα της σα να μπορούσε να τον καταλάβει. Έξαλλος, εκείνος την χτυπά βάναυσα, χτυπώντας την στους τοίχους, και στη συνέχεια κάθεται στο τραπέζι για το φαγητό, μη ξέροντας ότι αυτή είναι έτοιμη να του σπάσει το κεφάλι με μία πέτρα. Εστιάζουμε στον αφηγητή που θέλει να κάνει πιστευτό το απίθανο. Εδώ δε γελάμε επειδή η βία αναιρεί την καλοσύνη που μόνο το συγκρατημένο γέλιο μπορεί να προκαλέσει σε αυτή την αφήγηση. Μία καθαρή περίπτωση της καταπιεσμένης χαράς.

Ένα άλλο νήμα έχει ο πατέρας, ο οποίος αιμομικτικά είναι ερωτευμένος με την κόρη του, δίνοντας εντολή να σκοτώσουν τον εραστή της με τρομερά αποτελέσματα, έξω απ’το πλαίσιο του «Ρωμαίου και της Ιουλιέτας». Κακώς έχει γίνει συσσώρευση απίστευτων γεγονότων που δεν μπορούν να ομογενοποιήσουν την αφήγηση των απαγωγών.

Τα ίδια προβλήματα υπάρχουν στην αφήγηση του Χένρι. Ένας νεαρός εξαθλιωμένος γάνδης, μανιωδώς ερωτευμένος με μία μάνα που έχει ένα άρρωστο παιδί, θα κάνει οτιδήποτε για αυτήν. Όταν θα ξαναέρθει για να ζητήσει μία χάρη, δε θέλει τίποτε να κάνει για αυτήν, θα περιποιηθεί μόνο το γεράκι  που έχει σαν κατοικίδιο. Και αν αυτή η χάρη αφορούσε αυτό το γεράκι, τότε τι θα γινόταν;

Πόσο παράξενη είναι η χαρά που θα μείνει σε εμάς απ’το μικρό έπος του Βοκάκιου; Η αχαλίνωτη πρωτοτυπία του, η ικανότητά του να στιγματίζει τα κουσούρια της ανθρωπότητας με μία παράξενη χαρά και η μεγάλη λατρεία για την αγάπη και τον έρωτα, σε ίσες δόσεις. Όμως οι απεικονίσεις των Taviani είναι ανιαρές. Ο Pasolini εξακολουθεί να λάμπει μετά από τέσσερις δεκαετίες.

Γιάννης Φραγκούλης

ΘΑΥΜΑΣΙΟΣ ΒΟΚΑΚΙΟΣ

(WONDROUS BOCCACCIO

MARAVIGLIOSO BOCCACCIO)

Σκηνοθεσία: Paolo Taviani, Vittorio Taviani

Σενάριο: Paolo Taviani, Vittorio Taviani, Giovanni Boccaccio (διήγημα)

Φωτογραφία: Simone Zampagni

Μουσική: Giuliano Taviani, Carmelo Travia

Μοντάζ: Roberto Perpignani

Παίζουν: Lello Arena (Ντούκα Τανκρέντι), Paola Cortellesi (Μπαντέσα Ουζιμπάλντα), Carolina Crescentini (Ισαμπέτα), (Νικολούκιο Κακιαμανίκο), Vittoria Puccini (Καταλίνα)

Χώρα παραγωγής: Ιταλία, Γαλλία

Γλώσσα: ιταλικά

Έτος παραγωγής: 2015

Είδος: κωμωδία, δράμα, ιστορική

Ημερομηνία εξόδου: 31/12/2015

Εταιρεία διανομής: Weird Wave.

Για περισσότερα για τους συντελεστές πηγαίνετε εδώ.


  • Θεατρικές παραστάσεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ
    ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ...

    Φεβ 04, 2023 0

  • I AM LEAVING
    I AM LEAVING

    Ιαν 15, 2023 0

  • Η ΠΑΝΟΥΚΛΑ
    Η ΠΑΝΟΥΚΛΑ

    Οκτ 09, 2022 0

  • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ
    ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ

    Σεπ 29, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ
    ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ...

    Φεβ 15, 2023 0

  • ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ
    ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ

    Φεβ 03, 2023 0

  • ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
    ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

    Ιαν 24, 2023 0

  • Ο ΜΠΑΜΠΑΣ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ
    Ο ΜΠΑΜΠΑΣ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ

    Δεκ 03, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    4 εβδομάδες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    1 μήνα ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz