Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ

Ιαν 11, 2018 Κινηματογράφος 0


ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ

WESTERN

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 11/1/2018 στις κινηματογραφικές αίθουσες.

ΣΥΝΟΨΗ

Μία ομάδα Γερμανών θα πάει στη Βουλγαρία για να φτιάξει ένα μεγάλο υδροηλεκτρικό έργο. Εκεί, στη συμβίωσή τους με τους ντόπιους, θα δημιουργηθούν εντάσεις, οι οποίες θα έχουν να κάνουν τόσο με την αντίθεση Ανατολής και Δύσης όσο και με τις μνήμες από το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.




Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Η χρήση του αλόγου είναι ένα από τα κομβικά σημεία στην επαφή των ντόπιων, στη Βουλγαρία, και των επισκεπτών, των Γερμανών εργατών, στην ταινία της Valeska Grisebach, το «Γουέστερν» («Western»), μία επαφή που θα δοκιμαστεί με εντάσεις, οι οποίες αποδίδονται με τον κλασικά συμβολικό τρόπο: θα μπορέσουν να τα καταφέρουν με το άσπρο άλογο και, συγχρόνως, θα δείξουν ότι είναι καλοί άνθρωποι;

Είναι ένα σκοτεινό σημείο στο οποίο προβάλλονται διάφορα είδη του κινηματογράφου, έτσι ώστε να αναπτυχθεί ένα κλασικό τραγικό έργο, βασισμένο στην παραδοσιακή πολιτισμική κατάσταση, με έναν κεντρικό και μοναχικό πρωταγωνιστή: ένα σκληρό, αρκετά σιωπηλό ξένο που θέλει να εισβάλει στη βουλγάρικη κοινότητα, να δείξει τον αντρικό του ταπεραμέντο, προς όλες τις πλευρές. Η επιστροφή από τον «Πόθο», το «Longing», το 2006, τη δεύτερή της ταινία, η πρώτη έγινε το 2001, το «Mein stern», είναι μία επανεμφάνισή της που μας γεμίζει χαρά, αφού ζούμε ξανά την συναισθηματική δύναμη, πιο επικεντρωμένη, με πιο αργούς και στέρεους ρυθμούς, που προκαλούν το ενδιαφέρον του θεατή.

Η Maren Ade είναι στην παραγωγή της ταινίας, φαίνεται ότι πίστεψε στη δύναμη της ταινίας, για να τη βοηθήσει να ολοκληρωθεί με τον πιο καλό τρόπο. Βλέποντας τις προβολές των ταινιών, στα διάφορα φεστιβάλ, μπορούμε να ανακαλύψουμε τη διείσδυση των Γερμανών στον κινηματογραφικό χώρο της πρώην ανατολικής Ευρώπης, στη Βουλγαρία και στη Ρουμανία, ιδίως, όπου θα διακρίνουμε μία αριστερή ιδεολογία να ξαναξυπνά και να αναπτύσσεται. Χωρίς μεγάλη βοήθεια, μπορούμε να διακρίνουμε ότι η ταινία μας δείχνει την αντανάκλαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στον παρόντα χρόνο, μέσα από τις συγκρούσεις των χαρακτήρων, σε ένα χώρο που είναι υπό ανάπτυξη.

Η αρχηγική φιγούρα, ο Μάινχαρντ, βλέπεται ως παράξενη περσόνα, είτε ως ξένος εισβολέας είτε μέσα στον κύκλο των συμπατριωτών του. Μία κατασκευαστική ομάδα θέλει να φτιάξει ένα γιγαντιαίο υδροηλεκτρικό έργο στη Βουλγαρία. Αυτός είναι καλός εργάτης, λιγότερο στενάχωρος, σχετικά με τους άλλους συναδέλφους του, όσον αφορά στην αντίδραση των ντόπιων, μετά από την υπηρεσία του στο Αφγανιστάν και στην Αφρική, έτσι που αυτή η εργασία δεν του δημιουργεί κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Στο κάστινγκ της ταινίας θα βρούμε ανθρώπους που δεν είναι επαγγελματίες, ο πρωταγωνιστής όμως θα ξεχωρίσει για τον ήρεμο και δυνατό χαρακτήρα του, ο οποίος θα μας φέρει στις ταινίες για την αμερικάνικη Δύση.

Έρχεται σε αντίθεση με το Βίνσεντ, τον αγροίκο της ομάδας, τον επιστάτη, ο οποίος έρχεται σε αντιπαράθεση με τους Βούλγαρους, εκδηλώνει την κυριαρχία του και παρενοχλεί τις γυναίκες, στο ποτάμι όπου συχνάζουν. Ο Μάινχαρντ, που έχει λίγο ελεύθερο χρόνο, μετά από την εργασία του, θέλει να διερευνήσει το ντόπιο στοιχείο, μέσω του Άντριαν, ο οποίος παίζει σημαντικό ρόλο στην τοπική κοινωνία και του δανείζει το άλογό του. Είναι μία χειρονομία που ρίχνει τις γέφυρες και τους τόνους, τις εντάσεις που έρχονται από τις μνήμες από τη γερμανική κατοχή. Οι Γερμανοί, σε αυτή την περιοχή, φαίνονται σαν ένοχοι, σα να κουβαλούν την αμαρτία των παλιότερων γενιών.

Η Grisebach δίνει ιδιαίτερη προσοχή, στη σκηνοθεσία της, στις μικρές εντάσεις, μερικές τυχαίες, κάποιες απελευθερωτικές, άλλες όχι τόσο μικρών διαστάσεων, καταφέρνει να τις ενσωματώσει σε μία γενικότερη πολιτισμική μάχη που γίνεται όταν η Δύση συναντά την Ανατολή, πέρα από το διπλωματικό ήρεμο χώρο, όταν οι παρεξηγήσεις είναι στην πρώτη ζήτηση, σε αυτή τη συνύπαρξη.

Κατά κάποιος τρόπο, μας φέρνει στο νου το «Chevalier», της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγκάρη, το σατιρικό ύφος του που εστιάζει στη δυναμική μιας αντρικής συλλογικότητας, της μαγκιάς που είναι ένα συνεπαγόμενο συναίσθημα, αναμιγμένο με την ευγένεια και την επιστημονική εντύπωση. Όταν δεν έχουν τον τρόπο να εκδηλώσουν το ναρκισσισμό τους, οι Γερμανοί φαντάζουν κωμικοί στην ειδυλλιακή ανάπαυσή τους, περιποιούμενοι ο ένας τον άλλο, με φόντο ένα όμορφο ηλιοβασίλεμα. Είναι τραυματικό όταν φτάνεις τα 40 και η τεστοστερόνη σου είναι στα ύψη, αναφέρει ο Μάινχαρντ, παρατηρώντας ότι κανένας δεν είναι ήρεμος για να επεξεργαστεί αυτές τις αλήθειες που θα έπρεπε να βιώσει.

Μέσα από τις εντάσεις που γίνονται αντιληπτές σε στιγμές χαλάρωσης, η Grisebach διατηρεί τη σκηνοθετική της ροή σε χαμηλούς τόνους, για να μπορέσει να δημιουργήσει ένα μέτρο, με το οποίο θα αναδείξει την ένταση των αλλεπάλληλων χτυπήματων. Δε θα μπορέσουμε να μη δούμε τη φωτογράφιση, η οποία μας θυμίζει τον κινηματογράφο του John Ford, ειδικά στα τοπία, όπου η Βουλγαρία θα μπορούσε να ήταν ένα μέρος στη «μακρινή Δύση», μία ατμόσφαιρα που μας υπενθυμίζει το άγριο τοπίο, στα ουέστερν, και, κατά αντιπαράθεση, αυτή την αγριότητα των ανθρώπινων ψυχών.

ΓΟΥΕΣΤΕΡΝ

(WESTERN)

Σκηνοθεσία: Valeska Grisebach

Σενάριο: Valeska Grisebach

Φωτογραφία: Bernhard Keller

Μοντάζ: Bettina Böhler

Παραγωγοί: Maren Ade, Borislav Chouchkov, Viktor Chouchkov, Jonas Dornbach, Valeska Grisebach, Janine Jackowski, Michel Merkt, Antonin Svoboda, Bruno Wagner

Παίζουν: Meinhard Neumann (Μάινχαρντ), Reinhardt Wetrek (Βίνσεντ), Syuleyman Alilov Letifov (Άντριαν), Veneta Fragnova (Βενέτα), Viara Borisova (Βιάρα), Kevin Bashev (Βάνκο), Aliosman Deliev (Μάντσο), Robert Gawellek (Τόμι), Jens Klein (Γιένς), Waldemar Zang (Μπόρις)

Χώρα παραγωγής: Γερμανία, Βουλγαρία, Αυστρία

Έτος παραγωγής: 2017

Γλώσσα: αγγλικά, γερμανικά, βουλγάρικα

Διάρκεια: 119΄

Είδος: δράμα

Ημερομηνία εξόδου: 11/1/2018

Εταιρεία διανομής: One From The Heart.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.

Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz