Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ

Αυγ 06, 2017 Κινηματογράφος 0


ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ

VICEROY’S HOUSE

του Γιάννη Φραγκούλη

Στις 3/8/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες.

Η μετάβαση στην Ινδία, από αποικία της Μεγάλης Βρετανίας σε αυτόνομο κράτος, και ο ρόλος του Λόρδου Λούις Μαουντμπάντεν, ο οποίος το 1947 εκτελούσε χρέη αντιβασιλέα, είναι το θέμα αυτής της ταινίας. Στο σενάριό της αναφέρεται ότι ο τότε αντιβασιλέας εξασφάλισε την ομαλή μετάβαση από αποικιοκρατικό κράτος σε αυτόνομο και αυτεξούσιο, αυτή δε η θεώρηση διανθίζεται με στοιχεία ρατσιστικά. Το 1979 ο IRA δολοφόνησε το Λόρδο Λούις Μαουντμπάντεν. Η χήρα του, Λαίδη Εντουίνα, εδώ παρουσιάζεται ως αγία.

Με άλλα λόγια, όσα αναφέρονται στην ταινία είναι κατάφορη παραμόρφωση της ιστορίας. Εξάλλου, έχουμε δει ταινίες πάνω σε αυτό το θέμα, όπου το αληθές της ιστορίας πλησιάζει πολύ στο σενάριο, ειδικά αυτές που αναφέρονται στη ζωή του Γκάντι, όπου εστιάζεται στην ανεξαρτητοποίηση της Ινδίας, μετά από την ειρηνική επανάσταση του Ινδού ηγέτη, αλλά και στην τριχοτόμηση αυτής της χώρας, στο ινδουιστικό της κομμάτι, όπου υπάρχουν και μουσουλμανικές θύλακες, και στα δύο μουσουλμανικά, στο Πακιστάν και στο Αφγανιστάν. Άρα ο ισχυρισμός περί ομαλής μετάβασης είναι μία παραποίηση, αφού για να γίνει αυτή η τριχοτόμηση προηγήθηκε αιματηρός εμφύλιος πόλεμος.

 

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι ο ρόλος του Λόρδου Λούις Μαουντμπάντεν δεν ήταν αυτός που θα ήθελαν οι σεναριογράφοι. Επιπλέον, τόσο η ιστορία όσο και διάφορες ταινίες μιλούν για βία, αυταρχισμό, πολεμικές συρράξεις, άρα για ποια ειρήνη μπορούμε να μιλάμε; Πουθενά επίσης δεν αναφέρεται ότι η Μεγάλη Βρετανία, εκείνη την εποχή είχε ξεπέσει ως αυτοκρατορία και, το κυριότερο, η αγορά της Ινδίας είχε μειωθεί στο ελάχιστο, αυτό ήταν ο στόχος της ειρηνικής επανάστασης του Γκάντι, άρα είχε χάσει το νόημα της αποικίας, και κατά συνέπεια, ήταν λογικό να παραχωρήσουν την εξουσία της στους κατοίκους της, αφού, βέβαια είχαν σπαταλήσει όλους τους πόρους της και είχαν καταστρέψει τη διοίκησή της.

Στη συνέχεια, μετά τη δολοφονία του από τον IRA, η χήρα του παρουσιάζεται ως μία άγια και αγαθή γυναίκα, ηθική και φιλάνθρωπη. Σε αυτό το σημείο καταλαβαίνουμε ότι προσφέρει μία συγνώμη, ζητά την επιείκεια των Ινδών και των Άγγλων προοδευτικών, όχι τόσο για αυτή τη γυναίκας όσο για την αστική και ιμπεριαλιστική τάξη που κυβερνούσε την Αγγλία δεσποτικά τόσο στη Σκωτία όσο και πιο πολύ στην Ιρλανδία.

viceroy's house foto2

Πολιτικά λάθος, σεναριακά αδύναμη, χωρίς κάτι το ιδιαίτερο, θα περάσει στο περιθώριο της κινηματογραφικής παραγωγής, ειδικά αυτό το καλοκαίρι, μη έχοντας δράση και ρυθμό που θα προσέλκυε το ενδιαφέρον του θεατή. Ίσως τη δούμε ξανά στην τηλεόραση.

ΤΟ ΣΤΕΜΜΑ ΤΩΝ ΙΝΔΙΩΝ

(VICEROY’S HOUSE)

Σκηνοθεσία: Gurinder Chadha

Σενάριο: Paul Mayeda Berges, Moira Buffini, Gurinder Chadha

Φωτογραφία: Ben Smithard

Μοντάζ: Valerio Bonelli, Victoria Boydell

Μουσική: A.R. Rahman

Παραγωγοί: Paul Mayeda Berges, Gurinder Chadha, Deepak Nayar, Simon Perry, Paul Ritchie, Pravesh Sahni, Sean Wheelan

Παίζουν: Gillian Anderson (Λαίδη Εντουίνα), Huma Qureshi (Ααλία Νόρ), Michael Gambon (Στρατηγός Λιονέλ Χάστινγκ Ισμέι), Hugh Bonneville (Λόρδος Λούις Μαουντμπάντεν), Lily Travers (Λαίδη Παμέλα Χικς), Simon Callow (Σιρίλ Ράντκλιφ), Manish Dayal (Τζιτ Κουμάρ), Om Puri (Αλί Ραχίλ Νορ), Sarah-Jane Dias (Σανίτα), Simon Williams (Άρτσι Βαβέλ), Nicholas Blane (Σερ Οράφ Κιρκπάτρικ Κάρε)

Χώρα παραγωγής: Αγγλία, Ινδία, Σουηδία

Έτος παραγωγής: 2017

Γλώσσα: αγγλικά, ινδικά, σουηδικά

Διάρκεια: 106΄

Είδος: βιογραφία, δράμα, ιστορία

Ημερομηνία εξόδου: 3/8/2017

Εταιρεία διανομής: Feelgood.

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.

Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΝΙΣΕΡΙΝ
    ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ...

    Φεβ 02, 2023 0

  • ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ
    ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

    Ιαν 28, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ...

    Μαρ 19, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Φεβ 26, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    3 έτη ago

  • 1. Κατά την διάρκεια της καραντίνας έμεινα στο σπίτι και δραστηριοποιήθηκα κυρίως μέσω των μέσων κοι...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz