Τρίτη Τετάρτη νυχτερινή: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης
Ο μονόλογος που έχει γράψει ο Τζων Μιχάλης παρουσιάστηκε στο θέατρο Μαίωτρον, στη Θεσσαλονίκη. Η Βάσω Δήμογλου σε μια εξαιρετική παράσταση, «Τρίτη Τετάρτη νυχτερινή», συγκίνησε, τουλάχιστον, το κοινό της. Το γράφοντα τον ενθουσίασε.
Μία γυναίκα υποφέρει από την απιστία του άντρα της. Την απατά με την καλύτερη φίλη της. Αισθάνεται και είναι μόνη για να αντιμετωπίσει αυτό τον τρομερό πόνο. Το πιο δύσκολο είναι να καταφέρει να μην τρελαθεί και να πάρει τις σωστές αποφάσεις.
Εμείς τη βλέπουμε σε ένα δωμάτιο που είναι σα να έχει γίνει μόλις μετακόμιση. Είναι το εξοχικό της σπίτι. Η μόνη επαφή με τον εξωτερικό κόσμο είναι το κινητό και το σταθερό τηλέφωνό της. Οι συνομιλίες της -ο μονόλογός της ουσιαστικά- μας δείχνουν το δράμα ενός ανθρώπου που στην κυριολεξία αγιοποιείται.
Η σκηνοθεσία της παράστασης «Τρίτη Τετάρτη νυχτερινή» είναι του Σταύρου Παρχαρίδη. Τα σκηνικά της Μαρίας Παπατζέλου. Το κείμενο του Τζων Μιχάλη -ένα παραλήρημα όπως το χαρακτήρισε ο ίδιος- ζωντανεύει στη σκηνή. Η αφήγηση καταφέρνει και ξεδιπλώνει προοδευτικά το χαρακτήρα αυτής της γυναίκας. Τα πάθη της παρουσιάζονται και στο τέλος καταλαβαίνουμε την τραγικότητα του θέματος.
Το θεατρικό κείμενο είναι πολύ καλά δομημένο. Δημιουργεί ρυθμό με τις εναλλαγές που έχει και δεν αφήνει το θεατή να καταλάβει τι πρόκειται να γίνει. Κρύβει καλά το μυστικό της λύσης της τραγωδίας. Αφήνει για το τέλος την αποκάλυψη της λύτρωσης αυτής της γυναίκας.
Η Βάσω Δήμογλου κάνει έναν άθλο: αναλαμβάνει ένα μακρύ μονόλογο και τον ολοκληρώνει χωρίς να κάνει λάθη μέχρι το τέλος. Το σώμα της είναι αυτό το στοιχείο που σέρνει τα αφηγηματικά μέρη και τα ολοκληρώνει σε ένα συμπαγές και αδιαίρετο σύνολο.
Ο σκηνικός χώρος είναι ένα άλλο αφηγηματικό στοιχείο. Το χάος που επικρατεί σε αυτόν ισοδυναμεί με τη χαοτική κατάσταση στον ψυχικό κόσμο αυτής της γυναίκας. Αφηγείται την ιστορία της με παράλληλο τρόπο που σημασιοδοτεί ένα αβάσταχτο πόνο και πάθος.
Τρία σημεία είναι αυτά που παίζουν σημαντικό ρόλο: Ένα μπαούλο, μια πολυθρόνα και οι κούτες δίπλα στο τηλέφωνο. Οι κινήσεις της ηθοποιού είναι μετρημένες. Κινείται όχι για να αλλάξει οπτική ματιά αλλά για να δημιουργήσει ρυθμό. Αυτό το σκηνοθετικό εύρημα του Σταύρου Παρχαρίδη δημιουργεί το ρυθμό που χρειάζεται και μεταφράζει στο θεατρικό λόγο το κείμενο του Τζων Μιχάλη.
Μέσα στο κείμενο βρίσκονται τα στοιχεία που μας δείχνουν το δρόμο της παράνοιας. Όσο το έργο «Τρίτη Τετάρτη νυχτερινή» εξελίσσεται βλέπουμε την αποδόμηση του χαρακτήρα. Η δυναμική γυναίκα που θέλει να πάρει εκδίκηση γίνεται μια αδύναμη ύπαρξη, θύμα των καταστάσεων.
Αυτές οι μετουσιώσεις υπάρχουν στη σκηνοθεσία και φαίνονται στην ηθοποιία. Το μπαούλο που είναι κρυμμένα τα θύματα της γυναίκας ανοίγει, με συμβολικό τρόπο. Αρχίζουμε και αμφιβάλλουμε για τα λεγόμενά της. Είναι έτσι τα πράγματα ή άλλο εννοεί και άλλο γίνεται; Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση θα δοθεί στο τέλος. Αυτός θα είναι και το μεγάλο φινάλε της ζωής της.
Η αποδόμηση του χαρακτήρα ολοκληρώνεται με αυτή του σκηνικού. Όμως μέσα από αυτό το χάος βγαίνει μια θεία ύπαρξη που είναι όλες οι γυναίκες που έχουν πάθει από τη βία μέσα ή έξω από την οικογένεια, λεκτική ή σωματική. Η γυναικεία ψυχή υψώνεται στα ουράνια, όπως στο ιαπωνικό δράμα, ως αγνή και θεϊκή που απαιτεί εκδίκηση.
Ο λόγος της γυναίκας γίνεται ύπαρξη. Το έργο αρχίζει ξανά, έτσι όπως το βιώνει ο θεατής, μετά το τέλος της παράστασης, και αποκτά μια τρομερή δυναμικότητα. Εκπέμπει ενέργεια και φόβο που είναι λυτρωτικοί για τον άνθρωπο, άντρα ή γυναίκα, όσοι αισθάνονται αυτό το θείο πάθος.
ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ
Συγγραφέας: Τζων Μιχάλης
Σκηνοθεσία: Σταύρος Παρχαρίδης
Σκηνικά: Μαρία Παπατζέλου
Κοστούμια: Μαρία Παπατζέλου
Μουσική: Νίκος Πανδής
Φωτισμοί: Θέατρο Μαίωτρον
Παίζει: Βάσω Δήμογλου
Φωτογραφίες: Σταύρος Παρχαρίδης
Διαφημιστικό βίντεο: Γιώργος και Σταύρος Παρχαρίδης.
Το τραγούδι της παράστασης «Ρόδα ολάνθιστα» μελοποίησε ο Νίκος Πανδής σε στίχους του Τζων Μιχάλη
Ερμηνεία: Αναστασία Κόσμογλου.
Η παραγωγή του τραγουδιού έγινε στο Riverside Studio Thessaloniki από τον Σωκράτη Παπαιωάννου.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Παραγωγή: Θέατρο Μαίωτρον
Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σαβ. 4/2 – 11/2- 18/2 ώρα 21:00, Κυρ. 5/2 -12/2 -19/2 ώρα 19:00
Πρεμιέρα: 4 Φλεβάρη 2023 ώρα 21:00.
Τιμή εισιτηρίου: Στο θέατρο 10 ευρώ, προπώληση: 8 ευρώ.
Ομαδικές κρατήσεις: 7 ευρώ (τουλάχιστον 8 άτομα μόνο στο ταμείο του θεάτρου).
Παρακαλούμε λόγο περιορισμένων θέσεων να γίνονται εγκαίρως οι κρατήσεις θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.
Εισιτήρια μόνο μετρητοίς στο ταμείο του θεάτρου. Δυνατότητα πάρκινγκ στο Σταθμό Ροτόντα, στην Δ. Γούναρη 62, 350 μέτρα από το θέατρο, από Δεύτερα μέχρι και Σάββατο με την παρουσία του εισιτηρίου της παράστασης τιμή 3,50 ευρώ κράτηση θέσης στο 2310006269.
Πληροφορίες-κρατήσεις: τηλ. 6932633127.
Διαβάστε της κριτικές θεάτρου που έχουμε δημοσιεύσει
Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει
Σεπ 04, 2024 0
Σεπ 03, 2024 0
Σεπ 01, 2024 0
Σεπ 01, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 05, 2024 0
Αυγ 10, 2024 0
Αυγ 10, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |