Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

Ιαν 28, 2023 Κινηματογράφος 0


ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΦΘΑΛΜΟΥΣ ΤΟΥ ΤΕΙΡΕΣΙΑ

TRIANGLE OF SADNESS

                                                                                    Το τρίγωνο της θλίψης: γράφει ο Γιάννης Τσιτσίμης

Αναψηλαφώντας το έργο του Σουηδού δημιουργού Ρούμπεν Εστλουντ  και κυρίως το «Play» του 2011, «Tourist» του 2015 και το «Τετράγωνο» του 2017, δεν μπορείς να μη σταθείς στη απίστευτη κριτική διάθεση που έχει απέναντι στις αρρώστιες που μαστίζουν την εποχή μας και την οδηγούν σε καταθλιπτικές καταστάσεις.

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ: ΜΕΙΓΜΑ ΕΚΡΗΚΤΙΚΟ

Το αόρατο τσιμέντο  της σύγχρονης αστικής οικογένειας όπου τα ψέματα κυριαρχούν και διαμορφώνουν ανθρώπους, την πλουτοκρατία που σε συνεργασία με την εξουσία κάνουν επιδρομές στο κέρδος, σε βάρος των φτωχών του πλανήτη, την υποκρισία που σαν γνήσιο παιδί του καπιταλισμού σκοτώνει τα νιάτα, τον απατηλό κόσμο της  μόδας και του lifestyle, τη βρωμιά που κρύβουν μέσα στα χρήματα οι εκπρόσωποι της «καθώς πρέπει» τάξης.

Όλη αυτή η δυναμική μεταφέρεται σα μείγμα εκρηκτικό στη νέα του ταινία, «Το τρίγωνο της θλίψης»: Είναι το σημείο πάνω από τα μάτια στο μέτωπο που τα μοντέλα σκυθρωπιάζουν παρουσιάζοντας ρυτίδες εφόσον τους ζητηθεί από τη φωτογράφιση της εταιρίας που διαφημίζουν. Μια θλίψη με άλλα λόγια τεχνητή, ψεύτικη  κατά παραγγελία εταιρική στον διάφανο κόσμο της μπουρζουαζίας).

Η ταινία χωρίζεται αριστοτεχνικά σε τρία μέρη με το ενδιάμεσο να κυριαρχεί σε διάρκεια: Η σχέση ενός ζευγαριού που εργάζονται και οι δύο σαν μοντέλα με τη γυναίκα επιτυχημένη και τον άντρα άνεργο. Ένα πολυτελές γιοτ στις ακτές της Ελλάδας με μια κρουαζιέρα πλούσιων ανθρώπων που περιφρονούν τους πάντες και τα πάντα. Μια ομάδα που προσπαθεί να επιβιώσει σε μια έρημη ακτή ως ναυαγοί του προηγούμενου μέρους.

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ: Η ΤΕΛΙΚΗ ΕΞΟΝΤΩΣΗ

Η διάθεση για μια ανηλεή κριτική στο σύγχρονο καπιταλιστικό σύστημα είναι έκδηλη όπως και το καυστικό χιούμορ. Αναβλύζει παντού όπως για παράδειγμα τη στιγμή που ο Ρώσος μεγιστάνας παραδέχεται πως έκανε περιουσία επειδή πουλάει «σκατά» ή ο εμετός σε ακατάσχετα και υπερβολικά επίπεδα όταν η θάλασσα αγριεύει και το γιοτ χορεύει στα κύματα.

  Το τρίγωνο της θλίψης

Πολλές φορές η ακρότητα στην οποία φθάνει ο Έστλουντ ίσως δεν είναι απαραίτητη. Η ταινία «Το τρίγωνο της θλίψης» έχει τέτοιο ρυθμό που και χωρίς τις υπερβολές στους διαλόγους προχωρεί μέχρι την τελική εξόντωση του ατόμου που καταδικάστηκε χάρη στον «πολιτισμό μας» να  ζει επιφανειακά. Να είναι ανήμπορο να επιβιώσει έστω και μια ώρα χωρίς την υποστήριξη της τεχνολογίας.

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ: ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

Τι έχουμε λοιπόν εδώ, σε μια ταινία που κέρδισε φέτος τις Κάννες; Η πάλη  των τάξεων όπως δεν κινηματογραφήθηκε ποτέ τα τελευταία δέκα χρόνια στον κινηματογράφο. Το τίμημα της ευθύνης του ατόμου που θέλει να απαλλαχτεί από αυτή στο υποσυνείδητό του είναι τρομακτικό.

Εμφανίζονται: η μετατροπή των δήθεν πολιτισμένων σχέσεων σε εγωπαθή συναισθήματα αρχικά: Απελπισία και παραίτηση στη συνέχεια  και δολοφονικές διαθέσεις στο τέλος. Αρκεί το άτομο να παγιδευτεί για λίγο καιρό χωρίς τα απαραίτητα καπιταλιστικά του δεκανίκια της ετοιμοπαράδοτης ζωής.

Οι κατώτερες τάξεις που περνούν αόρατες μπρος στις κοιλιές των λεφτάδων. Κι όλοι αυτά δοσμένα με δυνατούς διαλόγους και μπόλικη δόση εμετού και… έσχατης κοπρολογίας…

Τελικά είναι απαραίτητος ο υπερβολικός συμβολισμός του Έστλουντ; Μήπως το πάθος του σκηνοθέτη να τα πει όλα εναντίον της κοινωνίας που δημιουργήσαμε για να ζήσουν μόνο όσοι βολεύονται καταστρέφοντας οτιδήποτε γύρω μας, ρίχνει τελικά σκιά στο σενάριο;

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ: Η ΜΕΤΑΦΟΡΑ

Ας πάρουμε για παράδειγμα ανάλυσης τη σκηνή που ο διαρκώς μεθυσμένος καπετάνιος του γιοτ (λατρεμένος Γούντι Χάρλελσον) αρχίζει  τα μαρξιστικά τσιτάτα από το μικρόφωνο ανακοινώσεων του καραβιού εν τω μέσω καταιγίδας στη θάλασσα!

Το σκληροπυρηνικό, καυστικό χιούμορ συνυπάρχει με μια αχρείαστη κατάσταση. Κανείς δεν είναι σε θέση να ακούσει τη λεκτική «κομμούνα» του καπετάνιού αφού όλοι κάνουν εμετό σαν καπιταλιστικά γουρούνια…

  Το τρίγωνο της θλίψης

Η μεταφορά ως δομικό στοιχείο του σεναρίου μάς παρουσιάζει λέξη προς λέξη την αλήθεια του σκηνοθέτη. Την ενστερνιζόμαστε ή όχι είναι δικαίωμά μας σαν θεατές, δεν μπορούμε όμως να παραβλέψουμε την προειδοποίηση του δημιουργού:  Αυτοί που επέλεξαν να ζήσουν σε βάρος των άλλων με κομπίνες, χρηματισμούς και ανήθικες συναλλαγές με την εξουσία, αργά η γρήγορα θα βρεθούν στις μυλόπετρες της εξέγερσης, της λαϊκής αντιπαράθεσης.

ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ: ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Όπως και να ΄χει, η ταινία δεν είναι τυχαία μία από τις -λίγες- επιτυχίες του «μη εμπορικού» κυκλώματος του κινηματογράφου. Σε μια εποχή που οι Αμερικάνοι νιώθουν αμήχανα εγκλωβισμένοι σε άσκοπες επαναλήψεις  (Avatarτζήδες) και οι Ασιάτες δημιουργοί παραμένουν σε παρατεταμένη κρίση (βλέπε το ασυμμάζευτο  ανούσιο «Απόφαση Φυγής» του Παρκ Τσαν Γου που το θεώρησαν μερικοί και ταινία της χρονιάς!!!)

Σε μια εποχή που 1650 (!!!) κριτικοί ψήφισαν σαν καλύτερη ταινία όλων των εποχών το απόλυτα βαρετό «Jeanne Dielman» της Σαντάλ Άκερμαν. Ταινίες όπως το «Τρίγωνο της θλίψης» δεν ξεχωρίζουν απλώς. Σηματοδοτούν την ώρα έναρξης ενός νέου κινηματογράφου. Ενός κινηματογράφου που τολμά σε καιρούς χαλεπούς να υψώνει τη γροθιά του με τόλμη και  θέση πολιτική απέναντι στην ξεφτιλισμένη τάξη τού κάθε πολιτικού –λαμόγιου- αρπακτικού που δήθεν υπερασπίζεται στα κοινοβούλια της Ευρώπης το δικαίωμα στην εργασία των απλών ανθρώπων.

Στο επερχόμενο ναυάγιο του καπιταλισμού, θα επιβιώσουν μόνο του κόσμου οι καταφρονεμένοι.  Οι υπόλοιποι αναζητήστε η σωτηρία σας στο instagram…




ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

(TRIANGLE OF SADNESS)

Σκηνοθεσία: Ruben Östlund

Σενάριο: Ruben Östlund

Φωτογραφία: Fredrik Wenzel

Μοντάζ: Mikel Cee Karlsson, Ruben Östlund  

Ήχος:  Bilge Bingul,  Johannes Dekko,  Morten Fagelund,  Anton Zalecki  

Κοστούμια: Sofie Krunegård

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Gabriel de Knoop,  Daphne Koutra,  Josefin Åsberg  

Παραγωγοί: Philippe Bober,  Julio Chavezmontes, Mike Goodridge,  Faruk Guven,  Per Damgaard Hansen,  Erik Hemmendorff,  Giorgos Karnavas,  Konstantinos Kontovrakis,  Clemens Köstlin,  Marina Perales Marhuenda,  Olivier Père

Παίζουν: Thobias Thorwid (Λιούις), Harris Dickinson (Καρλ), Charlbi Dean (Γιάγια), Jiannis Moustos (οδηγός), Vicki Berlin (Πάουλα), Dolly De Leon (Αμπιγκέιλ), Timoleon Gketsos (μάγκας), Alicia Eriksson (Αλίσια)

Χώρα παραγωγής: Σουηδία, Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Μεξικό, Τουρκία, Ελλάδα, ΗΠΑ, Δανία, Ελβετία

Γλώσσα: ακάν, αγγλικά, σουηδικά, γερμανικά, γαλλικά, ελληνικά, ταγκαλόγκ

Έτος παραγωγής: 2022

Είδος: κωμωδία, τραγωδία

Διάρκεια: 147’    

Εταιρεία διανομής: Feelgood Entertainment

Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 13/9/2022.

Για περισσότερες πληροφορίες για το κάστινγκ και τα τεχνικά θέματα δείτε εδώ

 

Διαβάστε τις κριτικές ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει

Διαβάστε τις κριτικές κινηματογράφου στο σάιτ της ΠΕΚΚ

Δείτε τα βίντεο που έχουμε δημιουργήσει


  • Κριτικές ταινιών, Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΝΙΣΕΡΙΝ
    ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ...

    Φεβ 02, 2023 1

  • ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΗΜΩΝΙΕΣ
    ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΘΗΜΩΝΙΕΣ

    Ιαν 28, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ...

    Μαρ 19, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Φεβ 26, 2023 0


5 1 ψήφος
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    4 εβδομάδες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    4 εβδομάδες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz