Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ

Νοέ 28, 2013 Κινηματογράφος 0


ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΜΝΗΜΗΣ

Η μνήμη των ολοκαυτωμάτων τείνει να σβήσει από τη εθνική μνήμη των Ελλήνων, κυρίως λόγω του ελλείμματος ενημέρωσης και παιδείας. Αυτό το κενό θέλει να καλύψει η ταινία της Χρύσας Τζελέπη και του Άκη Κερσανίδη, «Το χρονικό μιας καταστροφής». Αυτή η ταινία αναφέρεται στο ολοκαύτωμα του Χορτιάτη και προσπαθεί να αναδομήσει τα ιστορικά γεγονότα με τέτοιο τρόπο που ο θεατής να καταφέρει να βιάσει προοδευτικά αυτό το γεγονός.

Η ταινία ξεκινά με μια απλή παράθεση των ιστορικών γεγονότων. Αυτή όμως η ροή διακόπτεται για να πάμε σε ένα άλλο σημείο της αφήγησης, αφήνοντας ένα κενό. Η ομιλία των ανθρώπων έχει μια διαφορά φάσης από την κίνηση του στόματος, με αυτό τον τρόπο η ομιλία έρχεται μετά από μια συναισθηματική «κίνηση», τελικά το ιδεολογικό φορτίο είναι μεγαλύτερο από αυτό που θα είχε δημιουργηθεί αν υπήρχε αυτός ο απόλυτος ηχητικός συγχρονισμός που θα μας βούταγε στον απόλυτο ρεαλισμό. Η αποδόμηση του ρεαλισμού μας οδηγεί στο φαντασιακό όπου εγγράφεται το αποτύπωμα της ιστορίας, η προβολή των γεγονότων.

Η ροή των γεγονότων συνεχίζεται με αυτή τη σειρά, όπου το φαντασιακό δέχεται το ρεαλιστικό και δημιουργεί ένα άλλο ιδεολογικό τοπίο, αυτή τη φορά στο θεατή, το οποίο μπορεί να μας βοηθήσει να απαντήσουμε στα ερωτήματα που δε βάζει η ταινία, αλλά τα αφήνει να εννοηθούν. Οι τεκμηριωμένες απόψεις των δύο επιστημόνων και του Μανόλη Γλέζου έρχονται σε αντίθεση με την αδόμητη αφήγηση που δομείται προοδευτικά, για να πάρει την πλήρη μορφή της προς το τέλος της ταινίας, με αυτό τον τρόπο στον ψυχικό κόσμο του θεατή έχουμε την αντίθεση τεκμηρίωσης-προσωπικής αφήγησης για να φτιαχτεί ένα σύμπαν όπου αυτές οι αφηγήσεις μπαίνουν η μία μέσα στην άλλη και η «αλήθεια» αποκαλύπτεται.

ftto xroniko mias katastrofis kritiki foto2

Με άλλα λόγια: Πόσο απάνθρωπος μπορεί να γίνει ένας άνθρωπος; Πόσο κτήνος μπορεί να γίνει κάποιος; Πόσο αδελφοκτόνος μπορεί να γίνει ένας Έλληνας και γιατί; Που πήγε αυτός ο πολιτιστικός φόρτος της γερμανικής παιδείας και πως μεταφράστηκε η αρχαία ελληνική παιδεία σε αυτή την κτηνωδία; Πως οι αδελφοκτόνοι έγιναν ήρωες της εθνικής αναστύλωσης, όταν ξεκίνησε η αντικομουνιστική τρομοκρατία των μεταπολεμικών κυβερνήσεων; Τι σημαίνει σήμερα αυτή η κτηνωδία και γιατί επανέρχεται ο νεοναζισμός, και εγγράφεται, ακόμη περισσότερο, μέσα τη Βουλή; Ιδού κάποια ερωτήματα που μου έρχονται στο μυαλό. Κατά τη διάρκεια της θέασης της ταινίας, αυτά τα ερωτήματα έρχονταν ως παλιρροιακά κύματα και με έπνιγαν.

Αυτή ακριβώς είναι η δύναμη της ταινίας. Η μεταθέαση ξεκινά πριν καλά-καλά τελειώσει η ταινία. Το μήνυμά της δυναμώνει συνέχεια και γίνεται ένα ωστικό κύμα που μας εξοργίζει, μας αναγκάζει να αντιπαρατεθούμε εναντίον της νεοφασιστικής απειλής και να πάρουμε θέση που να αποκλείει αυτά τα ιδεολογικά μιάσματα. Αν εξαιρέσουμε κάποιες μουσικές που δεν «κόλλαγαν», γιατί μας προσγείωναν στο προφανές, όπως και κάποιους ήχους που δεν έκαναν την αντίθεση που θα περιμέναμε, μια έντονη συναισθηματική φόρτιση θα ήθελε ένα χαμηλών τόνων ήχο, για να λειτουργήσει η ιδεολογική αντίστιξη, τότε η ταινία λειτούργησε πάρα πολύ καλά. Πολύ καλύτερα από την πιο άρτια πολιτική ανάλυση ή από την πιο άριστη ιστορική αναφορά, για τα ίδια γεγονότα.

Γιάννης Φραγκούλης

ftto xroniko mias katastrofis kritiki foto3

ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ

Σενάριο-Σκηνοθεσία-Μοντάζ: Χρύσα Τζελέπη,Ακης Κερσανίδης

Έρευνα: Θόδωρος Βαλάχας, Μπάμπης Νανάκουδης, Ακης Κερσανίδης, Χρύσα Τζελέπη

Διεύθυνση φωτογραφίας: Δράκος Πολυχρονιάδης

Ηχοληψία-μιξάζ: Kλεάνθης Μανωλάρας

Παραγωγή: Anemicinema

Διάρκεια: 90’

Ημερομηνία εξόδου: 28/11/2013.

(Παίζεται στους κινηματογράφους Αλκυονίδα, Αλεξάνδρα, στην Αθήνα)





  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΝΙΣΕΡΙΝ
    ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ...

    Φεβ 02, 2023 1

  • ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ
    ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

    Ιαν 28, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ...

    Μαρ 19, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Φεβ 26, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    4 εβδομάδες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    1 μήνα ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz