Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟ ΧΑΡΙ;

Ιούλ 18, 2020 Κινηματογράφος 0


ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟ ΧΑΡΙ;

ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΘΑΨΕΙ;

Ποιος σκότωσε το Χάρι | γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Το πτώμα ενός άντρα βρίσκεται λίγο έξω από ένα χωριό. Οι κάτοικοί του το βλέπουν, δεν ξέρουν ποιος είναι, το θάβουν, το ξεθάβουν και πάλι από την αρχή, μέχρι να αποφασίσουν τι θα κάνουν με αυτό. Βλέπουμε τις παράξενες συμπεριφορές τους και μπορούμε πλέον να δούμε αυτή την κοινωνία, τις δομές της, τη συνοχή της που διαλύεται, την αποξένωση των μελών της.

Η ΤΑΙΝΙΑ

Το 1955 ο Alfred Hitchcock θα γυρίσει την ταινία «Ποιος σκότωσε το Χάρι;» («The trouble with Harry»), μία μαύρη κωμωδία που δυστυχώς δεν γνώρισε εμπορική επιτυχία. Παρόλα αυτά η Shirley MacLaine κέρδισε, με αυτή την ταινία, τη Χρυσή Σφαίρα πρωτοεμφανιζόμενης ηθοποιού, ενώ η ταινία είχε προταθεί για τα βραβεία BAFTA και αυτά των Αμερικάνων σκηνοθετών. Είναι αμερικάνικη παραγωγή που βγήκε στις αίθουσες στις 3 Οκτωβρίου 1955.

Ο HITCHCOCK

Ο Hitchcock είχε κάνει ήδη αρκετές καλές ταινίες, με αυτό το έργο μας παρουσίασε μία πικρή κωμωδία που έχει κρυμμένα μέσα της νοήματα κριτικής για την ντόπια κοινωνία. Πρόκειται, λοιπόν, περισσότερο για ηθογραφία παρά για μία κωμική απόδοση ενός μακάβριου γεγονότος. Η ταινία ξεκινά με την εύρεση ενός πτώματος από ένα παιδί. Το πτώμα ενός άντρα είναι κάπου στην πλαγιά ενός λόφου, λίγο μακριά από το χωριό. Ακούγονται πυροβολισμοί, το παιδί φεύγει και ένας γέρος, απόμαχος ναυτικός, εμφανίζεται με την καραμπίνα του. Ανακαλύπτει και αυτός το πτώμα. Από αυτή τη στιγμή και μετά σχεδόν όλο το χωριό θα συναντηθεί με το πτώμα, πάντα μόνοι τους ή με κλειστές παρέες.

Όλοι βλέπουν ένα πτώμα, κανείς όμως δε θέλει να ψάξει να βρει ποιος είναι. Θα μάθουμε ότι ο νεκρός άντρας είναι ο δεύτερος σύζυγος μιας γυναίκας, μητέρας του αγοριού που είδε πρώτο αυτό το νεκρό. Γιατί όμως το παιδί δεν αναγνώρισε το σύζυγο της μητέρας του σε αυτό το νεκρό; Αυτό θα μπορούσε να ήταν ένα σκοτεινό σημείο σαν αυτά που μας έχει συνηθίσει ο δάσκαλος του θρίλερ, όμως εδώ ο Hitchcock δεν κάνει ένα θρίλερ. Τότε; Έχουμε λοιπόν ένα κομβικό σημεί της αφηγηματικής συνάρτησης. Αν το προσέξουμε καλά, τότε θα αναρωτηθούμε τι συμβαίνει σε αυτή τη μικρή κοινωνία της Αμερικής.

ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ

Θα δούμε όλα τα πρόσωπα να παίζουν σα να είναι μόνα τους στο χωριό, σε ελάχιστες περιπτώσεις θέλουν να επικοινωνήσουν με κάποιον άλλο. Ένας καλλιτέχνης θα ζωγραφίσει το κεφάλι του νεκρού, αυτή θα είναι η μοναδική εικόνα που θα έχουμε από το νεκρό άντρα, ως ταυτοποίηση, αφού το βλέπουμε μόνο ξαπλωμένο ή τα πόδια του σε πρώτο πλάνο. Αυτός ο καλλιτέχνης θα επιδιώξει να είναι ο επόμενος σύζυγος της νεαρής μητέρας, έχοντας κλέψει, κατά κάποιο τρόπο, την ψυχή του νεκρού συζύγου της, αναλαμβάνει την προστασία της.

Ο γέρος ναυτικός θα γνωρίσει μία μεσόκοπη γυναίκα και θα την ερωτευτεί, κάτι που η ίδια επιδιώκει. Ο σερίφης είναι χαμένος στον κόσμο του. Ένας πλούσιος συλλέκτης έργων θέλει να αγοράσει όλα τα έργα του καλλιτέχνη, αναγνωρίζοντάς τον ως ιδιοφυΐα, αλλά αυτός θα ζητήσει, αντί για αμοιβή αντικείμενα που θα τα δωρίσει στους φίλους του. Ένα από αυτά είναι ένα διπλό κρεβάτι, προάγγελος της συμφωνίας της γυναίκας να τον παντρευτεί. Τι γίνεται όμως με το παιδί;

Το μικρό αγόρι είναι ελεύθερο να κάνει ότι θέλει. Σα να μην ανήκε σε αυτή την οικογένεια, δεν ελέγχεται, είναι αυτό που «τραβά» τα αφηγηματικά στοιχεία, βάζοντας το ένα δίπλα στο άλλο, συμπληρώνοντας ένα παζλ που θα είναι η εικόνα αυτής της μικρής κοινωνίας, μία απεικόνιση της αλλοτρίωσης, της μοναξιάς και της αποξένωσης του ατόμου από το κοινωνικό σύνολο.

Η ΔΟΜΗ

Με πολύ όμορφο τρόπο, ο σκηνοθέτης μας μιλά για το στίγμα του ανθρώπου στην αμερικάνικη κοινωνία, σε μία μικρογραφία της, δείχνει την απομάκρυνση του καθένα από το κοινωνικό σύνολο στο οποίο ανήκει, περιγράφει με πολύ απλό και χιουμοριστικό τρόπο την απόσχιση των κοινωνικών κομματιών, με άλλα λόγια την ουσιαστική διάλυση της αμερικάνικης κοινωνίας, μας μιλά για την αφέλεια, έχοντας τον απόμαχο ναυτικό και τη γυναίκα που ερωτεύτηκε σα ζωντανά παραδείγματα. Αφήνει σε εμάς να ανακαλύψουμε αυτά τα στοιχεία -ίσως και άλλα- όπως θα έπρεπε να ενδιαφερθούν οι κάτοικοι αυτού του χωριού για το πτώμα που υπήρχε μπροστά τους. Έτσι «τα προβλήματα με το Χάρι λύθηκαν», όπως αναφέρει η ταινία στο τέλος, δηλαδή, ουσιαστικά, δε λύθηκε τίποτε. Ο Hitchcock μας κλείνει πονηρά το μάτι και χαμογελά.




ΠΟΙΟΣ ΣΚΟΤΩΣΕ ΤΟ ΧΑΡΙ;

(THE TROUBLE WITH HARRY)

Σκηνοθεσία: Alfred Hitchcock

Σενάριο: John Michael Hayes, Jack Trevor (βασισμένη στο μυθιστόρημά του)

Φωτογραφία: Robert Burks

Μοντάζ: Alma Macrorie

Ήχος: Winston Leverett, Harold Lewis

Μουσική: Bernard Herrmann

Παίζουν: Edmund Gween (ναυτικός), John Forsythe (Σαμ Μαρλόβι), Mildred Natwick (Ίβι Γκράβελι), Mildred Dunnock (κα. Γουίγκς), Jerry Mathers (Άνι Ρότζερς), Shirley MacLaine (Τζένιφερ Ροτζερς)

Παραγωγή: Alfred Hitchcock

Χώρα: ΗΠΑ

Γλώσσα: αγγλικά

Έτος παραγωγής: 1955

Διάρκεια: 99΄

Είδος: κωμωδία, μυστήριο

Περισσότερες πληροφορίες για την ταινία και τα  τεχννικά χαρακτηριστικά εδώ


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΝΙΣΕΡΙΝ
    ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ...

    Φεβ 02, 2023 1

  • ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ
    ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

    Ιαν 28, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ...

    Μαρ 19, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Φεβ 26, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    4 εβδομάδες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    4 εβδομάδες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz