Ιούν 08, 2017 Κινηματογράφος 0
Από 8/6/2017 στις αίθουσες
Ο Πέρσι Φόσετ εξαφανίστηκε, στο 1925, στα δάση της Νότιας Αμερικής. Αυτή η εξαφάνιση πυροδότησε ένα κύκλο δημοσιευμάτων, μυθεύματα για την τύχη του, τις συνθήκες της εξαφάνισης, συνομωσιολογίες. Αυτή η αληθινή ιστορία είναι ο πυρήνας της ταινίας του Τζέιμς Γκρέι. Εδώ θα έχουμε το κυνήγι του «χαμένου θησαυρού», μιας μυθικής και χαμένης φυλής ιθαγενών. Τροπικά δάση, κίνδυνοι, περιπέτειες ανεβάζουν την αδρεναλίνη των θεατών, αλλά δεν προχωρά παραπέρα. Ειδικά στην αντίθεση «πολιτισμένου» και «άγριου», στις έρευνες των ανθρωπολόγων που είχαν γίνει σε αυτή την περιοχή. Θα ήταν πολύ ενδιαφέρον από ένα Αμερικάνο σκηνοθέτη που επιμένει να βαδίζει στα μονοπάτια του δημιουργού. Πήρε το βραβείο καλύτερης φωτογραφίας από την International Cinephile Society.
Αντί να κοπιάρει την τρέλα του Βέρνερ Χέρτσογκ και το μεγαλομανές όνειρο ενός ουτοπιστή, ο βραδυφλεγής Αμερικανός σκηνοθέτης Τζέιμς Γκρέι χτίζει το ψυχολογικό προφίλ του Φόσετ, περιμένοντας με υπομονή την ενδυνάμωση ενός ανθρώπου που δεν υποκύπτει στην ήττα, μέχρι να ξεδιπλώσει την προσωπικότητά του σε τρία, διαφορετικών ταχυτήτων εξερευνητικά ταξίδια στον αχαρτογράφητο Αμαζόνιο… Περισσότερα
Η ιστορία του Φόσετ είναι συναρπαστική, γεμάτη ερωτήματα πάνω στην αφοσίωση σε μια ιδέα, τη γοητεία του αγνώστου, τη σύγκρουση των πολιτισμών, την αποικιοκρατική διάσταση των εξερευνήσεων και τη σχέση προσωπικού οράματος και οικογενειακής/κοινωνικής ευθύνης. Κάποια ήδη γνωστά και κάποια νέα θέματα για το φιλμικό σύμπαν του Γκρέι, ο οποίος υπηρετεί έναν ιδιότυπο, χαμηλότονο και σκοτεινά γοητευτικό ρεαλισμό. Αυτός κατορθώνει να μεταφέρει τον θεατή εκεί όπου το θαυμαστό και το απειλητικό συγκατοικούν με πρωτόγνωρο τρόπο για τον πολιτισμένο λευκό… Περισσότερα
Με τη μεταφορά του βιβλίου του David Grann για την ιστορική φιγούρα του Percy Fawcett, ο σκηνοθέτης James Gray βγαίνει εντελώς έξω από τα νερά του, επιλέγοντας για πρώτη φορά να καταπιαστεί με ένα περιπετειώδες δράμα εξερεύνησης στη ζούγκλα. Αντί όμως για την εντυπωσιακή ταινία δράσης που ίσως περιμένει κανείς, ο Gray, προς τιμήν του, επιλέγει μια πιο εσωτερική, ενδοσκοπική προσέγγιση στον ήρωά του και στο πάθος του για την ανακάλυψη της χαμένης του πόλης που φτάνει στα όρια της εμμονής… Περισσότερα
Πέρα, όμως, από τις χορταστικές λήψεις στην άγρια φύση και τη σωστή δραματουργική κλιμάκωση, η ταινία αφήνει ένα κενό στη σκιαγράφηση της προσωπικότητας του Φόσετ, ο οποίος παρουσιάζεται ελαφρώς αγιοποιημένος, έμπλεος υψηλοφρόνων ιδανικών και κινήτρων (ακόμη και το κόμπλεξ του με τον μέθυσο και τζογαδόρο πατέρα του περνάει κάπως ξώφαλτσα). Το φινάλε, πάντως, το οποίο πρέπει να είναι εξ ορισμού υπαινικτικό και ανοιχτό αφού ουδείς πραγματικά ξέρει τι απέγινε ο Φόσετ, αποζημιώνει με την ποιητικότητά του, στον ίδιο αργό, μελετημένο ρυθμό με τον οποίο ο Γκρέι φιλμάρει όλη την συναρπαστική του ιστορία… Περισσότερα
Η ματιά του Γκρέι είναι ανθρωπολογική. Σκιαγραφεί τον Πέρσι Φόσετ ως έναν άνθρωπο με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και στους αυτόχθονες κατοίκους του. Δεν φοβάται να σταθεί απέναντι σε μία φυλή κανιβάλων τραγουδώντας και κατανοεί πως για να κερδίσεις κάποιον πρέπει και να σεβαστείς τα έθιμά του. Ακόμα και σε στιγμές που θα αισθανόμασταν ότι αυτό που παρακολουθούμε είναι αντίθετο σε αυτό που έχουμε συνηθίσει, ο Γκρέι φροντίζει να μας το παρουσιάσει με τον τρόπο της σκέψης των φυλών του Αμαζονίου… Περισσότερα
Ο Γκρέι προσπαθεί, πέραν της ιστορίας αυτής καθαυτής, να περιγράψει τη γενικότερη αντίληψη του αποικιοκρατικού κόσμου, για την ανωτερότητα του προηγμένου Δυτικού πολιτισμού έναντι αυτού των «άγριων» ιθαγενών. Στην έξοχη σκηνή της ομιλίας του Φόσετ, λίγο μετά την άφιξή του από το πρώτο του ταξίδι, η ρηξικέλευθη θεωρία του (βεβαιότητα για τον ίδιο) περί πρωτόγονης φυλής του Αμαζονίου που ανέπτυξε σημαντικό πολιτισμό πολύ πριν από τον ευρωπαϊκό, ακούγεται στα αυτιά τού οργισμένου βρετανικού ακροατηρίου σαν μέγιστη προδοσία. Μόνο όταν, λίγα χρόνια αργότερα, στην ίδια περίπου περιοχή ανακαλυφθεί από τους Αμερικανούς το Μάτσου Πίτσου, το κλίμα για τον Φόσετ αναστρέφεται, με τις προσπάθειές του να λαμβάνουν πλέον χαρακτήρα εθνικού σκοπού… Περισσότερα
Πρόκειται για ένα φιλμ που αποπνέει δέος για την αληθινή περιπέτεια του βρετανού εξερευνητή που χάθηκε στα δάση του Αμαζονίου, διαθέτει εικόνες μεγαλείου και επικής αντίληψης αλλά δεν γίνεται ποτέ συναρπαστικό παρά την ικανότητα του σκηνοθέτη αλλά και την αποτελεσματική παρουσία του Χάναμ, ανερχόμενου διαρκώς ηθοποιού, τον οποίο είδαμε και πρόσφατα στο ρόλο του βασιλιά Αρθούρου… Περισσότερα
Το λάθος του Γκρέι που στερεί πόντους στο τόλμημα του είναι ότι από ένα σημείο και μετά αρχίζει να ασχολείται με την εμμονή ενός ανθρώπου, χωρίς όμως να την μπερδεύει καταλλήλως με το κοινωνικό περιβάλλον ή το ιστορικό υπόβαθρο της πλοκής. Παραμένοντας πάντα στην πλευρά του υποτιθέμενου ήρωα, ο σκηνοθέτης μοιάζει να χάνει τον στόχο του και δεν αφήνει την ταινία του να ανασάνει. Απεικονίζοντας την ηρωική αναζήτηση ενός χαμένου πολιτισμού από απόσταση, φορτώνει την ταινία με σκηνές οι οποίες είναι πιθανώς πραγματικά περίπλοκες και θεαματικές, αλλά δεν έχουν σημασία για την πραγματική δράση ούτε για την ανάπτυξη των χαρακτήρων. Αυτό συμβαίνει γιατί ο λόγος που ο Φόσετ ξεκινά το ταξίδι του δεν έχει αναπτυχθεί σωστά. Δεν πηγάζει από ένα υπερβολικά ισχυρό όραμα, του οποίου η εξουσία καθορίζει εντελώς τη δράση του πρωταγωνιστή. Πηγάζει από την ελπίδα ότι κάποια στιγμή η αναζήτηση θα δημιουργήσει ένα τέτοιο όραμα. Ως εκ τούτου, το ενδιαφέρον και τα συναισθήματα για τα όσα διαδραματίζονται στη οθόνη αλλάζουν από λεπτό σε λεπτό στο μυαλό του θεατή… Περισσότερα
Σκηνοθεσία: James Gray
Σενάριο: James Gray, David Grann (βιβλίο)
Φωτογραφία: Darius Khondji
Μοντάζ: John Axelrad, Lee Haugen
Μουσική: Christopher Spelman
Παραγωγοί: Aidan Elliott, Dede Gardner, James Gray, Dale Armin Johnson, Anthony Katagas, Jeremy Kleiner, Doug Torres
Παίζουν: Charlie Hunnam (Πέρσι Φόσετ), Robert Pattinson (Χένρι Κόστιν), Sienna Miller (Νίκα Φόσετ), Tom Holland (Τζακ Φόσετ), Edward Ashley (Άρθουρ Μάνλεϊ), Angus Macfadyen (Τζέιμς Μουράι), Ian McDiarmid (Σερ Τζορτζ Κόλντι), Clive Francis (Σερ Τζον Σκοτ Κέλτι), Pedro Coello (Ταντζούι), Matthew Sunderland (Νταν), Johann Myers (Ουίλις)
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος παραγωγής: 2016
Γλώσσα: αγγλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, γερμανικά
Διάρκεια: 141΄
Είδος: περιπέτεια, δράση, βιογραφία
Ημερομηνία εξόδου: 8/6/2017
Εταιρεία διανομής: Σπέντζος Film.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Γιάννης Φραγκούλης
Οκτ 13, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Οκτ 13, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |