Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

THE CONVERSATION

Ιούλ 12, 2021 Κινηματογράφος 0


THE CONVERSATION

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ

The conversation | γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Η ταινία του Francis Ford Coppola, που αφορά σε μία υποκλοπή συνομιλιών από ένα μυστικό ντετέκτιβ. Εντυπωσιάζει με τις ανατροπές, την απλή κινηματογράφηση. Τα κρυμμένα νοήματά της.

THE CONVERSATION | ΣΥΝΟΨΗ

Ένας μυστικός ντετέκτιβ και η ομάδα του αναλαμβάνουν να παρακολουθήσουν ένα ζευγάρι. Ότι λένε, σε δημόσιο χώρο. Η δουλειά είναι δύσκολη γιατί δεν μπορούν με απλό τρόπο να υποκλέψουν τον ήχο. Τα καταφέρνουν με τα πολύ καλά μηχανήματά τους. Η υποκλοπή έχει πετύχει. Οι φωτογραφίες έχουν τραβηχτεί. Θα πρέπει να παραδοθούν στον πελάτη. Τα πράγματα, όμως, δεν είναι όπως φαίνονται. Ποιος έχει δώσει, στην πραγματικότητα, την παραγγελία; Θα υπάρξει φόνος; Ποιος ή ποιοι θα είναι τα θύματα; Τι θα κάνει ο ντετέκτιβ; Το ότι αυτός είναι θρησκόληπτος περιπλέκει τα πράγματα; Η ταινία θα μας αποκαλύψει το μυστικό της στο τέλος. Κατά κάποια έννοια.

THE CONVERSATION | Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Ο Francis Ford Coppola θα γυρίσει το 1972 το «Νονό» («The godfather»). Δύο χρόνια μετά θα κάνει δύο ταινίες συγχρόνως: το «Νονό, μέρος δεύτερο» («The godfather: part II») και «Τη συνομιλία» («The conversation»). Δύο ταινίες συγχρόνως. Και οι τρεις αριστουργήματα. Μόνο ένας εξαιρετικός δημιουργός, μία ιδιοφυία του κινηματογράφου μπορεί να καταφέρει αυτό τον άθλο.

The conversation

Η ταινία αρχίζει σαν ένα τυπικό φιλμ νουάρ. Οι λήψεις είναι σταθερές, μέχρι να αναφερθούν οι συντελεστές. Περιγράφουν το χώρο που θα διεξαχθεί η εισαγωγική σκηνή. Μετά είναι σύντομες και λίγο παράξενες. Στην πορεία καταλαβαίνουμε ότι γίνεται μία παρακολούθηση. Δεν ξέρουμε το λόγο. Ο ρυθμός πέφτει για να περιγράψει αυτή την πράξη. Αυτή θα είναι σημαντική για όλη την υπόλοιπη ταινία. Μετά αυξάνεται όλο και περισσότερο. Το θέμα παραμένει η παρακολούθηση αυτού του ζευγαριού.

Ο θεατής ταυτίζεται όλο και περισσότερο με αυτούς τους δύο ανθρώπους. Στη συνέχεια μπαίνει στον πρωταγωνιστικό κύκλο και ο ντετέκτιβ. Με αυτό τον τρόπο ολοκληρώνεται το πρωταγωνιστικό τρίο. Προοδευτικά όμως το κέντρο του ενδιαφέροντος μετατοπίζεται στον ντετέκτιβ. Βλέπουμε την προσωπική του ζωή, τις καθημερινές κινήσεις του. Δίδονται πληροφορίες για τις εμμονές του και τις παιδικές φοβίες του. Παρατηρούμε ότι η ερωτική του απόλαυση είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Ουσιαστικά όλα κινούνται γύρω από τον εαυτό του.

THE CONVERSATION | Η ΜΕΤΑΛΛΑΞΗ

Το φιλμ νουάρ μεταλλάσσεται και γίνεται θρίλερ. Έχει στον πυρήνα του τις ψυχολογικές συνισταμένες της προσωπικότητας του πραγματικού πρωταγωνιστή, του ντετέκτιβ. Είναι στην κορυφή του επαγγέλματός του. Παντού αναγνωρισμένος. Πόσο εύκολο είναι να πέσει; Αυτό το ερώτημα φαίνεται ότι θέτει η ταινία. Μας δείχνει την πτώση που είναι κάθετη. Αφορμή είναι η απειλή που δέχεται. Γκρεμίζεται το μεγαλείο του και γίνεται ράκος. Ο Francis Ford Coppola μπορεί να κάνει ένα ψυχολογικό θρίλερ. Το ίδιο εύκολα με μία γκανγκστερική ταινία ή με μία άλλη αντιπολεμική. Αποδεικνύει το σκηνοθετικό του μεγαλείο. Οι ιδεολογικές αντιθέσεις, στο μοντάζ, μας φέρνουν στο νου το μοντάζ του Einstein. Αυτό των ιδεολογικών αντιθέσεων. Το χρησιμοποιεί αριστουργηματικά για να συνθέσει την προτεινόμενη άποψη.

Θα θυμηθούμε ότι αυτή η σύνθεση δημιουργείται πρώτα στο ασυνείδητο και μετά στο συνειδητό. Εκεί δομείται μία άλλη αφήγηση, αυτή που υποδαυλίζει ο σκηνοθέτης. Ο μεγαλοπρεπής ντετέκτιβ δεν ήταν ποτέ έτσι. Ήταν ένας ανθρωπάκος, δούλος των φοβιών του. Ακολουθούσε τις παιδικές φοβίες του. Την κατάρα μιας αρρώστιας που ξεπέρασε. Και εκεί τελειώνουν όλα.

THE CONVERSATION | Η ΕΠΑΝΑΓΝΩΣΗ

Φαινομενικά. Γιατί, ουσιαστικά, από εκεί όλα αρχίζουν. Ο θεατής στέκεται για μία στιγμή. Παίρνει αποστάσεις από την ταινία. Τη διαβάζει ξανά. Είτε από το τέλος προς την αρχή είτε από διάφορα σημεία της. Ανακαλύπτει και άλλα σημεία που αφήνει επίτηδες ο σκηνοθέτης κάπως κρυμμένα. Βλέπει την αμερικάνικη κοινωνία με διαφορετικό μάτι. Ειδικά θα δει το αμερικάνικο όνειρο που γίνεται εφιάλτης. Ένα αριστούργημα του Coppola που βλέπεται ξανά και ξανά με το ίδιο πάθος. Διαβάζεται και αποκαλύπτει άλλες πτυχές του. Φανερώνει την πολυπλοκότητά του μέσα στην πολύ απλή φόρμα του. Δείχνει πως ο κινηματογράφος μπορεί να μιλήσει. Να δρομολογήσει συζητήσεις προς διαφορετικές κατευθύνσεις, πάντα ουσιαστικές, με τη συμμετοχή των θεατών που είναι πλέον αναγνώστες του φιλμικού κειμένου και αναπαραγωγοί του.




THE CONVERSATION

(Η ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ)

Σκηνοθεσία: Francis Ford Coppola

Σενάριο:  Francis Ford Coppola

Φωτογραφία: Bill Butler, Haskell Wexler

Μοντάζ: Richard Chew

Μουσική: David Shire

Ήχος: Walter Murch, Howard Beals, Pete Horner, Walter Murch

Κοστούμια: Aggie Guerard Rodgers  

Σκηνικά: Doug von Koss

Παραγωγοί: Francis Ford Coppola, Fred Roos  

Παίζουν: Gene Hackman (Χάρι Κολ), John Cazale (Σταν), Allen Garfield (Μπέρνι Μόραν), Frederic Forrest (Μαρκ), Cindy Williams (Ανν), Michael Higgins (Πολ), Elizabeth MacRae (Μέρεντιθ), Teri Garr (Άμι), Harrison Ford (Μάρτιν Στατ), Mark Wheeler (ρεσεψιονίστ), Robert Shields (μίμος),

Έτος παραγωγής: 1974

Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ

Γλώσσα: αγγλικά

Διάρκεια: 113΄

Είδος: τραγωδία, μυστήριο, θρίλερ

Έξοδος στις αίθουσες: 15/7/2021 (επανέκδοση)

Εταιρεία διανομής: Bibliotheque.

Για να δείτε λεπτομέρειες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΝΙΣΕΡΙΝ
    ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ...

    Φεβ 02, 2023 0

  • ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ
    ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

    Ιαν 28, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ...

    Μαρ 19, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Φεβ 26, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    3 έτη ago

  • 1. Κατά την διάρκεια της καραντίνας έμεινα στο σπίτι και δραστηριοποιήθηκα κυρίως μέσω των μέσων κοι...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz