Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΣΠΑΓΓΕΤΙ ΑΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ

Νοέ 23, 2017 Θέατρο 0


ΣΠΑΓΓΕΤΙ ΑΛΑ ΓΑΛΛΙΚΑ

μία σάτιρα των συζυγικών σχέσεων

του Γιάννη Φραγκούλη

Η παράσταση «Σπαγγέτι αλά γαλλικά» είχε παιχτεί ξανά στη Θεσσαλονίκη. Επανήλθε με κάποιες μετατροπές, στο θέατρο Άρατος, στην οδό Μοσκώφ, πίσω από το άγαλμα του βασιλιά Κωνσταντίνου, στην αρχή της Εγνατίας. Μία κωμωδία που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Τσικάρας, ο οποίος κρατά και έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Πρόκειται για μία κωμωδία που εστιάζει στη σχέση των ζευγαριών, στην απομάκρυνση των δύο συζύγων σε ένα γάμο και στην απιστία. Ένα θέμα που είναι επίκαιρο, ιδιαίτερα στις μέρες μας που η έλλειψη επικοινωνίας δημιουργεί αυτά τα θέματα, τα οποία δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για να ανθίσουν οι αποδομητικές τάσεις σε ένα ζευγάρι. Παρακολουθούμε τους δυο συζύγους, τη ζωή τους, αυτά που τους συνδέουν και εκείνα που τους απομακρύνουν. Οι ανατροπές στο έργο είναι αρκετές, για αυτό το λόγο η κριτική μας θα φροντίσει να μην αποκαλύψει ούτε αυτές τις ανατροπές ούτε το αφηγηματικό τοπίο που αλλάζει, αλλά θα εστιάσουμε στη δομή των χαρακτήρων.

Η παράσταση ξεκινά με τον ένα σύζυγο που περιμένει τη γυναίκα του για να γυρίσει από τη δουλειά. Είναι άνεργος και έχει μία νευρικότητα, η οποία δικαιολογείται από τις ανασφάλειες για το τι θα γίνει στη ζωή του. Βλέπει ότι η συμβία του όλο και απομακρύνεται από αυτόν, αλλά δεν ξέρει το γιατί. Όλο το θεατρικό έργο έχει δομηθεί πάνω σε αυτούς τους δύο χαρακτήρες, στον άντρα και τη γυναίκα. Οι άλλοι τρεις χαρακτήρες είναι βοηθητικοί, ο δικηγόρος, η άλλη γυναίκα και ο φίλος που θα έρθει στο τέλος. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με την ανάλυση αυτών των δύο κεντρικών χαρακτήρων.

Ο άντρας είναι από την πρωτεύουσα, από το Παρίσι, είχε μία κάβα, την οποία την έκλεισε γιατί δεν πήγαινε καλά. Είναι πιεσμένος γιατί δεν έχει συνηθίσει να ζει από τους άλλους, ειδικά από τη γυναίκα του. Είναι αυτεξούσιος και αυτό που λένε οι Γάλλοι ματσό, δηλαδή μάγκας, ανεξάρτητος και έχει τον τρόπο του να συμπεριφέρεται. Αγαπά τη γυναίκα του, θέλγεται ερωτικά από αυτήν, θέλει να κάνει έρωτα μαζί της, αλλά αυτή είναι απασχολημένη με την εργασία της και δεν «του κάθεται». Υποψιάζεται ότι τον απατά.

Η γυναίκα είναι στέλεχος μιας επιχείρησης. Αφήνεται να εννοηθεί ότι πρόκειται για μία μεγάλη επιχείρηση, η δουλειά της είναι εξασφαλισμένη, η οικογένεια βασίζεται σε αυτή. Παιδιά δεν υπάρχουν, ο έρωτας φαίνεται ότι έχει περάσει, το ντύσιμό της είναι περιποιημένο και ανάλογο της οικονομικής της θέσης, ενώ του άντρα της είναι επιμελώς ατημέλητο. Η παρουσία της είναι όμορφη και επιβλητική. Κοιτάζει τη δουλειά της, την οποία βάζει πιο πάνω από τον άντρα της.

Οι συνδετικοί κρίκοι μεταξύ αυτών δύο χαρακτήρων είναι ένας δικηγόρος, ο οποίος είναι φίλος και των δύο, μία νεαρή γυναίκα που ψάχνει να βρει τον άντρα με τον οποίο είχε κάνει έρωτα και ένας νεαρός που θα εμφανισθεί αναπάντεχα στο τέλος. Ο δικηγόρος είναι αυτός που θα δώσει την κωμική διάσταση στο έργο. Το παίξιμο και τα λόγια του θα ελαφρύνουν ο δραματικό στοιχείο και θα το μετατρέψουν σε κωμικό. Η αφέλειά του θα είναι καίριας σημασίας, αλλά η υποκριτική του βαδίζει πάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί. Αυτός ο ρόλος μπορεί να σώσει ή να καταστρέψει όλη την παράσταση.

Θα μπορούσαμε όμως να πούμε ότι ο δικηγόρος φαίνεται ότι είναι αρκετά χαζός για να μπορεί να ζει από αυτό το επάγγελμα, με άλλα λόγια, εδώ ο συγγραφέας υπερβάλλει. Η υποκριτική του όμως ήταν αρκετά καλή αφού έπαιζε σα να ήταν σε άλλο κόσμο, κράταγε ίσες αποστάσεις από τη γυναίκα και τον άντρα, δεν άφηνε να φανεί η συμπάθειά του για τον έναν ή για τον άλλον, δεν άφηνε, τέλος, να κολλούν πάνω του κανένας από αυτούς τους δύο χαρακτήρες. Οι παρεξηγήσεις και οι επιθέσεις από τον άντρα προς τη γυναίκα και το αντίστροφο, γίνονταν κωμικές όταν, με τη βοήθεια του δικηγόρου, αποδομούνταν. Όμως πάλι εδώ είχαμε κάποιες υπερβολές που θα μπορούσε να αποφύγει τόσο η συγγραφή όσο και η σκηνοθεσία.

Οι δύο άλλοι χαρακτήρες είναι αυτοί που κάνουν τις ανατροπές. Έχουμε αυτές τις ανατροπές σε σωστό χρόνο, κρατούν καλά το ρυθμό και το ενδιαφέρον δε χάνεται. Οι ηθοποιοί σε λίγες σκηνές κραυγάζουν αδικαιολόγητα, παίζουν πειστικά, εκτός από τις υπερβολές, όπως προαναφέραμε, κρατώντας ένα καλό επίπεδο. Σε επίπεδο κριτικής των σχέσεων, κρατιέται μία ισορροπία ανάμεσα στον άντρα και τη γυναίκα, μία γραμμή που θα τηρηθεί μέχρι το τέλος. Ο σκηνοθέτης δεν τονίζει κάποιο χαρακτήρα ιδιαίτερα, ιδίως τη γυναικεία παρουσία, δίνοντας ένα αδικαιολόγητο ερωτικό υπερτόνο, κάτι που θα μπορούσε κάλλιστα να κάνει.

Έχουμε λοιπόν ένα έργο κομμένο και ραμμένο στις σχέσεις στη σύγχρονή μας κοινωνία, μία όμορφη κριτική που δεν επιτίθεται, υποκριτικές που δεν κραυγάζουν παρά σε λίγες στιγμές, μία καλή σκηνοθετική ματιά, η οποία θα μπορούσε να βελτιωθεί αν κρατούσε κάποιο ανώτατο τόνο στις εντάσεις των στιγμών. Το γέλιο έβγαινε αυθόρμητο, τα σκηνικά ήταν όμορφα, δε θύμιζαν όμως παριζιάνικο σπίτι, αλλά περισσότερο ένα εποχής δεκαετίας του ’50, άφηναν πάντως το χώρο να αναδειχθεί, δεν έπνιγαν τις κινήσεις των ηθοποιών. Σε γενικές γραμμές μία παράσταση που θα κρατήσουμε.

Διαβάστε το ρεπορτάζ για την παράσταση εδώ.


  • Θεατρικές παραστάσεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ...

    Σεπ 17, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • 30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
    30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ

    Αυγ 24, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023

    Αυγ 15, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΗΤΟΣ Ή ΟΛΟΣ Ο ΜΠΟΣΤ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ
    ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)
    «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»-...

    Σεπ 02, 2023 0

  • ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ
    ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ

    Σεπ 01, 2023 0

  • Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ, ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΑΓΟΡΑ
    Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ...

    Σεπ 01, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Σεπ 26, 2023 0

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ

    Σεπ 24, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 23, 2023 0

  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

    Σεπ 17, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    7 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (296)
  • Κινηματογράφος (1.217)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz