Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ALMAKALMA RLPA

Οκτ 04, 2016 Θέατρο 0


ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ  ALMAKALMA RLPA

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ
Αρχαίο Δράμα και performance-Ο τραγωδός ως performer

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής και δάσκαλός μας Γιάννης Μήτρου και εμείς, μέλη: εκπαιδευτές και performers, θα βρισκόμαστε επί δύο δεκαήμερα στο χώρο τέχνης του ΦΙΞ inart για την πραγματοποίηση του σεμιναρίου. Μπορείτε να εγγραφείτε μέσω τηλεφώνου και email (ΦΙΞ inart) στις πληροφορίες που αναγράφονται στο τέλος αυτού του κειμένου.

Το σεμινάριο έχει εργαστηριακή μορφή και θα διεξαχθεί σε δύο δεκαήμερους κύκλους εργασιών. Η λογική της σύνθεσης του αρχαίου δράματος με την πρακτική του σύγχρονου performing παράγει την δυνατότητα μίας παραστατικής μορφής η οποία είναι ικανή να αναδείξει την ποιητικότητα και την σωματικότητα των αρχαίων κειμένων ενώ στον ίδιο χρόνο εφάπτεται της παραστατικής «ρίζας» της αρχαίας τραγωδίας. Η τελευταία δρούσε στους θεατές μέσα από τον ζωντανό ρυθμοποιημένο ποιητικό λόγο και τη σωματική ενότητα.

seminario-almakalma-14102016-foto2

1ος κύκλος: σε πρώτο χρόνο ο τραγωδός-performer εισάγεται σε μία δυναμική προετοιμασία του σώματος προκειμένου να υποδεχθεί την «κατάσταση» της δράσης και της φωνής. Για αυτό τον σκοπό ακολουθεί το βασικό πρόγραμμα της μεθόδου της βιο-δυναμικής του I.R.L.P.A. ΑlmaKalma, με την οποία προσεγγίζει ως ολότητα το σώμα ενεργοποιώντας ριζικά τον κάθετο άξονα και ακολουθώντας την δυναμική του «αόρατου σώματος» (πλάτη-βάση, σπονδυλικής στήλης). Η κατανόηση της βασικής δομής της μεθόδου (βιο-πιέσεις, βιο-περιστροφές) του δίνει την δυνατότητα να γνωρίσει το σώμα του μία πρωτόγνωρη ελαστικότητα.

Η γενική μεθοδολογία για το σώμα του Εργαστηρίου Έρευνας, στηρίζεται στη λογική μίας σωματικής πρακτικής στα όρια της ανατομίας. Σε δεύτερο χρόνο οι βασικές ασκήσεις μετατρέπονται σε επιτυχημένα «εργαλεία» για την ανάπτυξη των σωματικών δράσεων (physical actions). Σταδιακά ο συμμετέχοντας εισάγεται στη σωματοποιημένη φώνηση. Η φωνή πλέον προσεγγίζεται ως ένα καθαρά σωματικό φαινόμενο. Η έννοια του διαφράγματος αποκτάει μία ιδιαίτερη εμβάθυνση μέσα από την μεθοδολογία που προτείνεται και αλλάζει η αντιληπτική θέση για τις δυνατότητες των αντηχήσεων.

2ος κύκλος: ο τραγωδός-performer εισάγεται στη μέθοδο του παριστάμενου ποιητικού λόγου κατά την οποία η κάθε λέξη των κειμένων δεν προσεγγίζεται μέσα από την νοηματική της αξία αλλά μέσα από την ρυθμοποιημένη της μορφή και την ηχητική δυναμική της εκφοράς της. Σημασία εδώ έχει το εκφέρον και όχι το εκφερόμενο. Δηλαδή η αρχική ηχητική αξία και η ρυθμική ενότητα των λέξεων και όχι το νοηματικό τους φορτίο.

seminario-almakalma-14102016-foto3

Η αποδόμηση αυτή έχει ως συνέχεια μία αναδόμηση των κειμένων, τα οποία καθίστανται πλέον, παραστασιακά ζωντανά, και επανορίζουν το νόημά τους εντός της παράστασης του λόγου ο οποίος είναι σωματοποιημένος. Άλλωστε η ρίζα της εκφοράς του λόγου στην αρχαία τραγωδία βρίσκεται στην αρχαία μετρική. Με αυτήν την διαδικασία ο performer αυξάνει την αντιληπτική του δυνατότητα στο βαθμό που αισθάνεται με αμεσότητα τις σωματοποιήσεις των λέξεων που εκφέρει. Σώμα και λόγος γίνονται μία αδιαίρετη ενότητα.

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του λόγου των χορικών ο συμμετέχοντας εισάγεται στα ομαδικά τραγούδια ή τραγούδια τελεστές (operator) όπως αυτά αναπτύχθηκαν πρακτικά και θεωρητικά. Πρόκειται για παραδοσιακά κυρίως τραγούδια από διάφορες εθνότητες τα οποία συντονίζουν σε επίπεδο ρυθμού και ψυχο-συναισθηματικής έντασης τις σωματικές δράσεις των δρώντων.(βλέπε την 4ετη έρευνα στον Οιδίποδα του Εργαστηρίου Έρευνας-almakalma).




 

Τέλος και ως ιδιαίτερη ενότητα οι συμμετέχοντες θα εισαχθούν στην λογική της installation-poetry προκειμένου να αποκτήσουν μία ιδέα της αισθητικής σχέσης που οφείλει να έχει ο performer με τη σύγχρονη τέχνη.(βλέπε Δελφοί, animart 2016, μουσείο Εύας και Άγγελου Σικελιανού). Επίσης στο πλαίσιο του εργαστηρίου και σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο θα προβληθεί οπτικοακουστικό υλικό από την έρευνα του εργαστηρίου Έρευνας καθώς και το Akropolis του J.Grotowski, το οποίο αποτελεί μοναδικό παράδειγμα δεξιοτεχνίας της ενότητας του σώματος και του λόγου.

Υπεύθυνος-συντονιστής: Γιάννης Μήτρου

Συνδιδασκαλία: μέλη της ομάδας almakalma

Πρώτος κύκλος: 14-18/10 και 21-25/10

Δεύτερος κύκλος: 1-5/11 και 8-12/11

Στο Φιξ inart
26ης Οκτωβρίου 15

Πληροφορίες-Εγγραφές: 2310 500 034 & email: inartngo@gmail.com

Γιάννης Πετρόπουλος


  • Σεμινάρια τρίτων
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ STUDIO NAMA Ξεκινούν τα μαθήματα
    ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ...

    Σεπ 07, 2020 0

  • ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο ΜΠΕΡΓΚΜΑΝ
    ΚΑΝΤΟ ΟΠΩΣ Ο...

    Οκτ 06, 2019 0

  • STANISLAVSKI-DEVISED
    STANISLAVSKI-DEVISED

    Ιούν 10, 2019 0

  • ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΜΑΘΗΜΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ
    ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ...

    Ιαν 15, 2018 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ
    ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ...

    Φεβ 15, 2023 0

  • ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ
    ΤΡΙΤΗ ΤΕΤΑΡΤΗ...

    Φεβ 04, 2023 0

  • ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ
    ΕΝΤΑ ΓΚΑΜΠΛΕΡ

    Φεβ 03, 2023 0

  • ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
    ΜΑΤ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

    Ιαν 24, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    4 εβδομάδες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    1 μήνα ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz