Οκτ 07, 2017 Κινηματογράφος 0
του Γιάννη Ιωαννίδη
Στις 5/10/2017 στις κινηματογραφικές αίθουσες. Μετά την ανάγνωση αυτής της κριτικής μπορείτε να διαβάσετε τις κριτικές των άλλων κριτικών κινηματογράφου που παρατίθενται μετά από αυτό το κείμενο.
Η βιογραφία του Τζ. Ντ. Σάλιντζερ, ενός μεγάλου λογοτέχνη που, μετά την τρομερή επιτυχία του «Επαναστάτης στη Σίκαλη» απομονώθηκε από την κοινωνία μέχρι να πεθάνει.
Τοποθετημένο χρονικά στο πολύχρωμο κάδρο της Νέας Υόρκης, στα μέσα του 20ου αιώνα, το «Επαναστάτης στη Σίκαλη» ακολουθεί το νεαρό Σάλιντζερ, ενώ αυτός προσπαθεί να βρει τη «φωνή» του, φλερτάρει με τη διάσημη κοσμική Ούνα Ο’Νιλ και πολεμά στις πρώτες γραμμές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτές είναι οι εμπειρίες που θα κυοφορήσουν τη δημιουργία του αριστουργήματός του «Ο Φύλακας στη Σίκαλη», θα τον κάνουν διάσημο εν μία νυκτί και, τελικά, θα οδηγήσουν στην απόσυρσή του για όλη την υπόλοιπη ζωή του.
Ο ταραχώδης βίος του ασυμβίβαστου Τζ. Ντ. Σάλιντζερ, συγγραφέα του λογοτεχνικού αριστουργήματος «Ο Φύλακας στη Σίκαλη», που εξέφρασε τη φωνή μιας ολόκληρης εποχής, παρουσιάζεται σε μία τρομερά συμβατική βιογραφία. Ο Τζ. Ντ. Σάλιντζερ αναμφίβολα υπήρξε μια ιδιαίτερη φωνή της αμερικανικής λογοτεχνίας. Ξεκίνησε την καριέρα του στη Νέα Υόρκη, γράφοντας μικρά διηγήματα και προσπαθώντας να καταξιωθεί στον χώρο. Εκεί θα γνωρίσει τον Ουίτ Μπερνέτ, ο οποίος τον επηρέασε σημαντικά, αλλά και την Ούνα Ο’ Νιλ, κόρη του διάσημου θεατρικού συγγραφέα, με την οποία συνάπτει ερωτική σχέση. Κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου κατατάσσεται στον στρατό, μία εμπειρία που το στοιχειώνει για χρόνια, ενώ η Ούνα παντρεύεται τον Τσάρλι Τσάπλιν.
Μετά την επιστροφή του στην πατρίδα, γράφει το διάσημο βιβλίο του «Ο φύλακας στη Σίκαλη» και γίνεται το μεγαλύτερο όνομα στους λογοτεχνικούς κύκλους. Ό ίδιος όμως δεν μπορεί να διαχειριστεί αυτή τη νέα κατάσταση, αρχίζει να ασχολείται με μία ινδική σέχτα και τελικά απομονώνεται από τον κόσμο μέχρι το τέλος της ζωής του. Ο Ντάνι Στρονγκ -γνωστός κατά βάση ως σεναριογράφος- περνάει για πρώτη φορά στη θέση του σκηνοθέτη, γοητευμένος από την πολύπλευρη προσωπικότητα του συγγραφέα, και προσπαθεί να κινηματογραφήσει όσο το δυνατόν περισσότερα περιστατικά της ζωής του και ταυτόχρονα να φωτίσει τις σχέσεις του Σάλιζντερ με τον καταπιεστικό του πατέρα, αλλά και την ιδιαίτερη φιλία του με τον Μπερνέτ, αναζητώντας την αλήθεια για ένα μυστηριώδες πρόσωπο της λογοτεχνίας.
Αν και στέκεται με σεβασμό στα γεγονότα, δεν καταφέρνει να αποτυπώσει τι συνέβαινε στο μυαλό αυτού του ανθρώπου, που ενώ μανιασμένα ποθούσε την καταξίωση, σε κάποια φάση της ζωής του έκανε μια μεταστροφή και ουσιαστικά αυτοεξορίστηκε από την κοινωνία. Ο Στρονγκ μάλλον εστιάζει περισσότερο σε μία ψυχολογική ερμηνεία των επιλογών του, παρά στις βαθύτερες πνευματικές αναζητήσεις του Σάλιτζερ, που όμως δεν ήταν ένας συνηθισμένος άνθρωπος, ο οποίος απλώς κάποια στιγμή είδε αλλιώς τα πράγματα.
Ο νεαρός Νίκολας Χουλτ παραείναι ατσαλάκωτος ακόμα και στην πρώτη περίοδο του ήρωά του, που οργισμένος περιφερόταν στα σαλόνια της Νέας Υόρκης. Αντίθετα ο Κέβιν Σπέισι, με το χιούμορ του και την υποκριτική του ευφυΐα στον ρόλο του καθηγητή Μπερνέτ, αποκαλύπτει τελικά πολύ περισσότερα για τον Σαλίντζερ από ό,τι ο συμπρωταγωνιστής του.
Οι απαντήσεις είναι κοινότοπες (ο ασυμβίβαστος ήρωας του βιβλίου Χόλντεν Κόλφιλντ δεν είναι παρά ο ίδιος ο Σάλιντζερ) και η όλη προσέγγιση μάλλον μονοδιάστατη, σε μια προσεγμένη παραγωγή που, παρά τις πειστικές ερμηνείες, μένει μέχρι τέλους προσκολλημένη σε μια άτολμη, διεκπεραιωτική κινηματογραφική λογική… Περισσότερα
Κι ενώ ο Στρονγκ αναπλάθει τη ζωή ενός «κανονικού» νέου, ορμητικού, φιλόδοξου και ξεροκέφαλου ανθρώπου που δοκίμασε την απόρριψη του πατέρα του, σχεδόν απώλεσε τα λογικά του επιστρέφοντας από τον πόλεμο, έχασε στο παιχνίδι του έρωτα και κάκιωσε με πολλούς ώσπου να βρει τη γαλήνη στον βουδισμό, τα λόγια του εξαιρετικού καστ, με πρωταγωνιστές τον Νίκολας Χουλτ ως Σάλιντζερ και τον Κέβιν Σπέισι στον ρόλο του μέντορα δεν είναι πειστικά, ούτε καν πιστευτά σε πολλές σκηνές. Εξαίρεση, η ωραιότατη στιγμή της τελικής συνάντησης Χουλτ με Σπέισι, όπου ο θυμός, η συγχώρεση, η νοσταλγία και η προοπτική μιας σκληρής απόφασης σφραγίζουν την αβέβαιη αυτοθυσία ενός μελλοντικού ερημίτη… Περισσότερα
Ρηχή προσέγγιση για μια πρόσφορη πραγματική ιστορία, για ένα σπουδαίο μυαλό με μια προκλητική πορεία. Παρόλ’ αυτά κομψή και προσεγμένη, κυρίως χάρη όχι μόνο στη λεπτοδουλεμένη σκηνογραφική και ενδυματολογική δουλειά, αλλά στις ερμηνείες ακριβείας του Κέβιν Σπέισι και του Νίκολας Χουλτ, οι οποίοι φιλότιμα διευρύνουν τις διαστάσεις των ηρώων τους, έστω κι εάν το σενάριο δεν τούς βοηθά… Περισσότερα
Από την άλλη, σε συνδυασμό και με τη σκηνοθετική οπτική, το σενάριο κάνει κάποια άλματα, και εμφανίζει κενά κυρίως γύρω από τις διαπροσωπικές σχέσεις του πρωταγωνιστή με την οικογένειά του, στην προσωπική του ζωή, αλλά και με τον μέντορά του. Εδώ συναντάμε τον σπουδαίο Kevin Spacey (Baby Driver) ο οποίος ξεχωρίζει εύκολα με έναν καθοριστικό για την εξέλιξη του έργου ρόλο, αλλά και όσον αφορά την εξέλιξη του Salinger στο λογοτεχνικό στερέωμα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι μια τυπική βιογραφική ταινία η οποία φαίνεται να απευθύνεται κυρίως σε όσους βρίσκουν ενδιαφέρον το θέμα και τη ζωή του συγγραφέα… Περισσότερα
Δεν βοηθά και η ερμηνεία του Νίκολας Χούλτ, ο οποίος εδώ αποδεικνύεται «λίγος» για έναν τέτοιο ρόλο. Επιδερμικά μόνο προσεγγίζει τα ζητήματα που απασχολούν τον χαρακτήρα του, έναν χαρακτήρα που δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά.Παρ’ όλα αυτά, η ταινία παραμένει ενδιαφέρουσα ακόμα και μόνο για το γεγονός ότι αποκαλύπτει άγνωστες πτυχές της ζωής ενός αμερικανικού θρύλου… Περισσότερα
Ο Χόλντεν Κλόφιλντ, ο δεκαεξάχρονος ήρωας του «Φύλακα στη Σίκαλη», δεν μπορεί να προσαρμοστεί με τον κόσμο γύρω του, καθώς αισθάνεται προδομένος από τους ενήλικες, την υποκρισία των οποίων απεχθάνεται. Όλους αυτούς τους αποκαλεί συνεχώς ψεύτικους («phonies»), λέξη που πιθανότατα θα χρησιμοποιούσε και για τούτη τη βιογραφία του δημιουργού του… Περισσότερα
Το σενάριο είναι αρκετά δεμένο, πυκνό και η σκηνοθεσία αρκετά σφιχτή ώστε να κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή. Οι σκηνές του πολέμου, που παρεμβάλλονται, προσθέτουν στοιχεία στο χαρακτήρα του Σάλιντζερ, ο οποίος ακόμα και κατά τις μάχες προσπαθούσε να βγάλει ιδέες για τη νουβέλα του «Φύλακας στη σίκαλη», που άλλοτε περιέχει βιογραφικά και άλλοτε φανταστικά στοιχεία.,, Περισσότερα
Η ταινία διεισδύει στον κόσμο του Σάλιντζερ και στις εμπειρίες του οι οποίες τον διαμόρφωσαν ως έναν από τους πιο αμφιλεγόμενους και αινιγματικούς συγγραφείς. Στα μέσα του 20ου αιώνα, ο νεαρός Σάλιντζερ αρχίζει να γράφει και ενώ προσπαθεί να βρει τη θέση μέσα στο συγγραφικό κόσμο, ξεκινά μια θυελλώδη σχέση με τη διάσημη Ούνα Ο’ Νιλ… Περισσότερα
Σκηνοθεσία: Danny Strong
Σενάριο: Danny Strong, Kenneth Slawenski (βιογράφημα)
Φωτογραφία: Kramer Morgenthau
Μοντάζ: Joseph Krings
Μουσική: Bear McCreary
Παραγωγοί: Bruce Cohen, Thad Luckinbill, Trent Luckinbill, Jon Schumacher, Jason Shuman, Molly Smith, Danny Strong
Παίζουν: Sarah Paulson (Ντόροθι), Zoey Deutch (Όνα), Kevin Spacey (Γουάιτ), Nicholas Hoult (Σάλιντζερ), Lucy Boynton (Κλερ), Victor Garber (Σολ), Hope Davis (Μίριαμ), Amy Rutberg (Μπέτσι), Naian González Norvind (κορίτσι)
Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ
Έτος παραγωγής: 2017
Γλώσσα: αγγλικά
Διάρκεια: 106΄
Είδος: βιογραφία, δράμα
Ημερομηνία εξόδου: 5/10/2017
Εταιρεία διανομής: Odeon.
Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά: διαβάστε εδώ.
Για να βρείτε που παίζεται η ταινία πηγαίνετε εδώ.
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Αυγ 25, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 07, 2024 0
Ιούν 09, 2017 138
Μαρ 08, 2014 2
Μαρ 22, 2014 2
Μάι 28, 2014 2
Οκτ 12, 2014 2
Νοέ 09, 2014 2
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 15, 2024 0
Σεπ 14, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
Σεπ 08, 2024 0
4 έτη ago
Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)
ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ
Email: info@filmandtheater.gr
Τηλ: (+30) 6974123481
Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη
Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |