Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΠΟΡΤΕΣ

Δεκ 08, 2013 Θέατρο 0


ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΠΟΡΤΕΣ

ΤΟ ΨΥΧΟΔΡΑΜΑ

ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ

Τι γίνεται σε μια οντισιόν; Τι γίνεται όταν η πόρτα κλείνει και μένει ο ηθοποιός, άντρας ή γυναίκα, με το σκηνοθέτη και το βοηθό του; Και, πολύ περισσότερο, τι είναι τέλος πάντων μια οντισιόν; Ερωτήματα στα οποία μπορούν να δώσουν απάντηση μόνο αυτοί που έχουν «περάσει» από μία οντισιόν, αλλά, και πάλι δε θα μπορέσουν παρά να μιλήσουν μόνο για τη δική τους εμπειρία. Κάθε οντισιόν είναι μοναδική, ακόμα και στον ίδιο σκηνοθέτη, γιατί ο κάθε ηθοποιός έχει τη δική του οντότητα.

Το έργο «Πίσω από τις κλειστές πόρτες», που έγραψε ο Αχιλλέας Ψαλτόπουλος και η Νατάσα Κοντελετζίδου, δε φιλοδοξεί να δώσει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα. Τότε δε θα είχαμε να κάνουμε με ένα θεατρικό έργο αλλά με ένα δοκίμιο ή μια παράσταση παράθεσης δεδομένων, ας πούμε ένα ντοκιμαντέρ. Τεντώνουν το τόξο τους και στοχεύουν μέσα βαθιά στην ψυχή του ανθρώπου. Οι απαντήσεις στις ερωτήσεις που θέσαμε στην αρχή θα είναι ένα παράπλευρο γεγονός, θα απαντάει παρεμπιπτόντως, όχι με ευθύ τρόπο, αφού το πραγματολογικό θα δομηθεί αφού χτιστούν πιο μπροστά οι πρωτεύοντες και δευτερεύοντες χαρακτήρες, έτσι ώστε να καταφέρουμε να έχουμε μια δομημένη ιστορία.

Στην παράσταση μας ενδιαφέρουν τρία πρόσωπα: ο σκηνοθέτης, η τελευταία κοπέλα που θα περάσει από οντισιόν και η Βιολέτ, η οποία έχει ήδη περάσει, δε γουστάρει, αλλά, για κάποιο λόγο επανέρχεται. Τα υπόλοιπα κορίτσια φτιάχνουν το έδαφος για να φυτρώσει αυτός ο σπόρος που ο σκηνοθέτης και η τελευταία κοπέλα θα ρίξουν. Έτσι έχουμε στην αρχή άτονες παρουσιάσεις, οι οποίες δε θέλουν τίποτε άλλο από το να μας δείξουν τι μπορεί να γίνεται σε μια οντισιόν. Τα διάφορα «κομμάτια», οι διαφορετικές περιπτώσεις των κοριτσιών, θα φτιάξουν ένα παζλ. Θα αφήσουν όμως ένα κενό για να έχουμε το χώρο να φτιαχτεί το ψυχόδραμα.

piso apo tis kleistes portes foto2

Και πάλι όμως. Αυτή η τελευταία περίπτωση αρχίζει υποτονικά. Στην αρχή ή καλύτερα στο δεύτερο μισό της συνάντησης του σκηνοθέτη με την τελευταία κοπέλα, μόνοι τους με κλειστές τις πόρτες, πάλι θα έχουμε μια υποτονική αφήγηση που πολύ γρήγορα ανεβάζει το ρυθμό της. Εντάσεις θα δημιουργηθούν μέχρι να αποκαλυφθεί η αλήθεια, η οποία θα είναι μια μεγάλη ανατροπή. (Όχι, δε θα την αποκαλύψω, κυρίως για να μη σας χαλάσω το σασπένς και να γκρεμίσω τη γοητεία της αφήγησης. Θα προσπαθήσω, με πλάγιο τρόπο, να τη χαρακτηρίσω.) Αυτή η ανατροπή θα είναι μια μπουνιά που θα ρίξει το σκηνοθέτη και θα το γκρεμίσει από το υψηλό βάθρο του.

Έχουμε προλάβει όμως να δούμε αυτό το δράμα της ψυχής που δεν μπορεί να θεραπευτεί ούτε ακόμα από τη δροσερή εμφάνιση της Βιολέτ, η οποία προσπαθεί να φτιάξει τη διάθεση. Οι χαρακτήρες πατούν βαθιά στη γη. Δεν έχουν να κάνουν με τη σόου μπιζ, αλλά με την ίδια την κοινωνία μας. Έχουν να μιλήσουν για εμάς ή για εσάς. Βάζουν το θεατή μέσα στη σκηνή και τον αφήνουν να βιώσει αυτό το δράμα, σα να ήταν δικό του. Με ένα ανάλογο τρόπο, μόνο στον κινηματογράφο του Ντράγιερ ή του Μπέργκμαν, στο θέατρο του Μπέκετ ή του Μπρεχτ, στο γερμανικό εξπρεσιονισμό, μπορούμε να δούμε ανάλογες αναλύσεις και συνθέσεις χαρακτήρων.

Οι ηθοποιοί παίζουν όπως ακριβώς πρέπει, άλλοι υποτονικά, άλλοι δυνατά, άλλοι με αυξανόμενη ένταση. Ο κλήρος έχει πέσει στην τελευταία κοπέλα που καλείται να δώσει τη μεγαλύτερη ένταση, στο δεύτερο μέρος του έργου. Πολύ κουραστική η δουλειά του σκηνοθέτη, Αχιλλέα Ψαλτόπουλου, ο οποίος κρατά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η μουσική συνοδεύει, τονίζοντας το ρυθμό και δεν επιβάλλεται καθόλου. Τα φώτα δημιουργούν ατμόσφαιρα, έτσι όπως πρέπει για να έχουμε μια καλή αντίληψη, φωτίζεται περισσότερο ο χώρος της οντισιόν, λιγότερο αυτός του βοηθού σκηνοθέτη και ακόμα λιγότερο του σκηνοθέτη, διότι δε μας ενδιαφέρουν οι αντιδράσεις του. Τα πράγματα αντιστρέφονται στο δεύτερο μέρος όταν ο σκηνοθέτης βγαίνει στην επιφάνεια και φαίνεται, δείχνεται και αποκαλύπτει το χαρακτήρα του, τότε έχουμε ένα απαλό στην αρχή, έντονο μετά φωτισμό, όταν η ένταση κορυφώνεται. Πολύ ευρηματικός ο αντανακλαστήρας, στο πίσω μέρος της σκηνής που δημιουργεί μια φουτουριστική ατμόσφαιρα.

 piso apo tis kleistes portes foto3

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΠΟΡΤΕΣ

Συγγραφείς: Αχιλλέας Ψαλτόπουλος, Νατάσα Κοντελετζίδου

Σκηνοθεσία: Αχιλλέας Ψαλτόπουλος

Βοηθός σκηνοθέτης: Νατάσα Κοντελετζίδου

Ηθοποιοί: Δήμητρα Αντωνιάδου, Χριστίνα Γεωργίου, Χριστίνα Καραγρηγορίου, Στράτος Μούρκος, Μαρία Μπουνάτσου, Αχιλλέας Ψαλτόπουλος

Μουσική: Κοστίκα Τσολάκου

Σκηνικά: Αχιλλέας Ψαλτόπουλος με τη βοήθεια της N-orasis

Κοστούμια: Χριστίνα Καραγρηγορίου

Φωτισμοί: Γιάννης Μπενεβός

Μακιγιάζ: Χριστίνα Καραγρηγορίου

Γραφιστικά: Ελίζα Ζαρίφη

Φωτογραφίες: Γιάννης Φραγκούλης

Διάρκεια: 120΄

Θέατρο: Όρα (Τσιμισκή και Αντώνη Καμάρα 3)

Επικοινωνία: τηλ. 2310232799.

Γιάννης Φραγκούλης

 


  • Θεατρικές παραστάσεις
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ...

    Σεπ 17, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023-ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • 30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ
    30α ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ

    Αυγ 24, 2023 0

  • ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023
    ΜΕΡΚΟΥΡΕΙΑ 2023

    Αυγ 15, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΗΤΟΣ Ή ΟΛΟΣ Ο ΜΠΟΣΤ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ
    ΤΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΚΑΙ ΤΟ...

    Σεπ 03, 2023 0

  • «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»- ΜΠΑΝΤΑ-ΡΙΣΜΕΝΟΙ (EVOLUTION)
    «E-PASS Ή ΕΠΙ ΤΑΣ!»-...

    Σεπ 02, 2023 0

  • ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ
    ΜΑΛΛΙΑ ΚΑΙ ΚΟΥΒΑΡΙΑ

    Σεπ 01, 2023 0

  • Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ, ΛΥΣΙΣΤΡΑΤΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΑΓΟΡΑ
    Ο ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ...

    Σεπ 01, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

    Σεπ 26, 2023 0

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ

    Σεπ 24, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 23, 2023 0

  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

    Σεπ 17, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    7 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (296)
  • Κινηματογράφος (1.217)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz