Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • BROS
  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
  • SOUS LE CIEL D’ALICE
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

Ιούν 07, 2022 Κινηματογράφος 0


ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

LES OLYMPIADES, PARIS 13e

Παρίσι 13ο διαμέρισμα: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Ένας άντρας και δύο γυναίκες, μία τρίτη γυναίκα, στη συνέχεια, είναι ο πυρήνας αυτού του ερωτικού πολύπλοκου δεσμού στην ταινία «Παρίσι 13ο διαμέρισμα». Ο Jacques Audiard  σκηνοθετεί με ακρίβεια μία ιστορία που μας μιλά για τον έρωτα και τους τρόπους που αυτός εκφράζεται. Ο θεατής μέχρι τέλος παρακολουθεί τη δράση και, όταν η ταινία τελειώνει, συνθέτει το παζλ. Μία φιλμική εικόνα που δεν της λείπει τίποτε.

ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ: ΣΥΝΟΨΗ

«Παρίσι, 13ο διαμέρισμα». Η Εμιλί γνωρίζει τον Καμίγ. Στον Καμίγ αρέσει η Νορά, στη συνέχεια. Αυτή συναντά την Αμπέρ. Τρία κορίτσια και ένα αγόρι. Είναι φίλοι, κάποιες φορές εραστές, συχνά και τα δύο. Τέσσερις νέοι επαναπροσδιορίζουν τι είναι ο έρωτας σήμερα, πως αυτός εκφράζεται. Τελικά τι σημαίνει ο έρωτας και τι αφήνει σα χνάρι.

ΠΑΡΙΣΙ, 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Ο Καμίγ και η Εμιλί πρόκειται να μοιραστούν το διαμέρισμα όπου  ζει η δεύτερη. Μπαίνουν οι κανόνες συγκατοίκησης που πολύ γρήγορα τις αγνοούν. Κάνουν έρωτα με έναν τρόπο «περίεργο». Είναι ερωτευμένοι ή απλά θέλουν να περάσουν καλά; Ένα ερώτημα στο οποίο δεν μπορεί να απαντήσει κανείς εύκολα. Το τέλος της ταινίας θα μας το πει.

Το θέμα δεν είναι να μάθουμε το γιατί, αλλά να δούμε και, πολύ περισσότερο, να βιώσουμε το πώς. Αυτό θέλει να μας προσφέρει ο Jacques Audiard και το καταφέρνει με πολύ γοητευτικό τρόπο. Η αφήγησή του εξελίσσεται με απλό τρόπο, χωρίς εξάρσεις. Δεν ξαφνιάζει το θεατή, προσπαθεί και τα καταφέρνει να το βάλει σε μία βιωματική διαδικασία. Το ερώτημα που παραμένει μπορεί να διατυπωθεί ως εξής: «Τι είναι ο έρωτας;». Μία απάντηση που δε θα δώσει ο σκηνοθέτης, αλλά ο θεατής, με το δικό του τρόπο.

Παρίσι 13ο διαμέρισμα

Ας πάμε λίγο πίσω, στις αφηγήσεις περί έρωτος στον παλιό γαλλικό αφηγηματικό κόσμο. Εκεί θα δούμε ότι αυτό που ενδιαφέρει είναι η περιγραφή της ατμόσφαιρας. Οι δεσμοί που συνδέουν τους χαρακτήρες και φτιάχνουν έναν αφηγηματικό κόσμο που μοιάζει λίγο ή πολύ με αυτόν που ζούμε. Η τέχνη είναι η μετάφραση της πραγματικότητας, όριζε η Julia Kristeva. Φαίνεται ότι ο γαλλικός κινηματογράφος, την περίοδο του Νέου Κύματος, ακολούθησε τις λακανικές θεωρίες περί ανάλυσης των χαρακτήρων. Προσπάθησε να πετύχει μία κάποια ταύτιση, σύμφωνα με την μπρεχτική θεωρία.

ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ: ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΡΩΤΑΣ;

Ο Jacques Audiard προσπαθεί εδώ να κάνει κάτι παρόμοιο. Αφήνει τη δράση κατά μέρος. Αναλύει τους χαρακτήρες του, ορίζει τους δεσμούς τους. Φτιάχνει έναν κόσμο περίπλοκο αλλά και παρόμοιο με αυτόν που ζούμε. Μας καλεί να το δούμε προσεχτικά και να μπούμε, νοητά, μέσα σε αυτό. Δημιουργεί ανατροπές για να μη χάσει το ενδιαφέρον ο θεατής και να διαβάσει το φιλμικό κείμενο.

Οι ερωτικές σκηνές τολμούν να δείξουν την ωμή πραγματικότητα, χωρίς να προκαλούν. Ακόμα, κάποιες σκηνές που μοιάζουν ασύνδετες, στην πορεία της αφήγησης δένουν και στέκονται στον αφηγηματικό σύνολο της ταινίας. Έχουμε τέσσερα άτομα που δυνητικά θα μπορούσαν να κάνουν δεσμό μεταξύ τους. Τι σημαίνει όμως κάνω έναν ερωτικό δεσμό; Πολύ περισσότερο, σε αυτόν που βρίσκονται τα στοιχεία της ταυτότητάς μου; Αυτά τα δύο ερωτήματα είναι ο πυρήνας της ταινίας.

Παρίσι 13ο διαμέρισμα

Ο Jacques Audiard κρατά αποστάσεις από τον Eric Romher. Δε μένει σε μία περιγραφή και στην ανάδειξη της πραγματικότητας, κατά κάποιο τρόπο. Θέλει να δείξει το πώς ζει και δραστηριοποιείται σήμερα ο άνθρωπος, χωρίς αυτή η περιγραφή να γίνει προφανής. Μικρά αφηγηματικά μέρη, το ένα δίπλα στο άλλο, δημιουργούν μία κάποια προσομοίωση της ζωής. Περιγράφεται η βία στις συμπεριφορές και αυτή στις ερωτικές σχέσεις με τρόπο απλό. Μέσα σε αυτή την απλότητα υπάρχει η γοητεία. Στο τέλος όταν στερεώνουν οι ερωτικοί δεσμοί όλα «τακτοποιούνται». Αυτό γίνεται για να μας βάλει μέσα στο πραγματικό και να απαντήσει στα δύο προαναφερθέντα ερωτήματα. Όχι για να δώσει μία λύση, μία κάθαρση.

ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ: ΓΟΗΤΕΙΑ

Δε λειτουργεί αριστοτελικά, αλλά δείχνει το τοπίο και μας αφήνει να προβληματιστούμε, ακολουθώντας τη θεωρία του Βιτγκενστάιν. Εκεί η ταινία γοητεύει στον υπέρτατο βαθμό. Μας αφήνει να δομήσουμε το δικό μας κόσμο, παίρνοντας στοιχεία από την ταινία και από το ασυνείδητό μας. Ο Jacques Audiard είναι δημιουργός (auteur), στην κυριολεξία του όρου. Το αποδεικνύει και σε αυτή την ταινία.




ΠΑΡΙΣΙ 13ο ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ

(LES OLYMPIADES, PARIS 13e)

Σκηνοθεσία: Jacques Audiard

Σενάριο: Jacques Audiard, Nicolas Livecchi, Léa Mysius, Céline Sciamma, Adrian Tomine (μυθιστόρημα)

Φωτογραφία: Paul Guilhaume

Μοντάζ: Juliette Welfling

Ήχος: Dominique Eyraud, Hortense Bailly, Vincent Goujon

Μουσική: Rone

Κοστούμια: Virginie Montel

Σκηνικά: Matthieu Guy d’Arpaillargues

Παραγωγή: Jacques Audiard, Valérie Schermann

Παίζουν: Lucie Zhang (Εμιλί), Makita Samba (Καμίγ), Noémie Merlant (Νόρα), Jehnny Beth (Αμπέρ Σουήτ), Camille Léon-Fucien (Επονίν), Oceane Cairaty (Στεφανί), Anaïde Rozam (Λεϊλά)

Χώρα παραγωγής: Γαλλία

Έτος παραγωγής: 2021

Χρώμα: ασπρόμαυρη

Είδος: κωμωδία, τραγωδία, ρομάντζο

Διάρκεια: 105΄

Εταιρεία διανομής: Cinobo

Ημερομηνία εξόδου στις αίθουσες: 9/6/2022.

Για περισσότερες πληροφορίες για το κάστινγκ και τα τεχνικά χαρακτηριστικά διαβάστε εδώ.

Διαβάστε τις κριτικές των ταινιών που έχουμε δημοσιεύσει

Διαβάστε την ψυχαναλυτική άποψη κατόπιν της κριτικής


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • SOUS LE CIEL D’ALICE
    SOUS LE CIEL D’ALICE

    Ιούν 21, 2022 0

  • TRALALA
    TRALALA

    Ιούν 21, 2022 0

  • MADELEIN COLLINS
    MADELEIN COLLINS

    Ιούν 19, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
    ΚΡΙΤΙΚΟΙ...

    Ιούν 17, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • BROS
    BROS

    Ιούλ 02, 2022 0

  • ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022
    ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ 2022

    Ιούν 27, 2022 0

  • ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ
    ΑΓΕΛΗ ΠΡΟΒΑΤΩΝ

    Ιούν 23, 2022 0

  • ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ
    ΜΑΪΣΑΜΠΕΛ

    Ιούν 23, 2022 0

  • SOUS LE CIEL D’ALICE
    SOUS LE CIEL D’ALICE

    Ιούν 21, 2022 0

  • TRALALA
    TRALALA

    Ιούν 21, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    8 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    1 έτος ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    1 έτος ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούλιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Ιούν    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (228)
  • Κινηματογράφος (1,127)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz