Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
  • THE GREAT LILIAN HALL
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ

Ιούλ 10, 2022 Κινηματογράφος 0


Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΩΝ

ONE SECOND

Η χαμένη σκηνή: γράφει ο Γιάννης Φραγκούλης

Παραγωγή του 2020 αυτή η ταινία. Κάποιοι αναφέρουν ότι οι αρχές της Κίνας τη λογόκριναν και αυτός είναι ο λόγος ότι έχασε «Η χαμένη σκηνή» το «ραντεβού» της με τα φεστιβάλ.  Ακόμη, θεωρούν ότι λόγω της λογοκρισίας η ταινία έχει πρόβλημα στο ρυθμό της. Αφού την είδα, όσον αφορά στο δεύτερο, δεν παρατήρησα κανένα τέτοιο θέμα, αντίθετα ο ρυθμός αρθρώνει το λόγο της και απογειώνει το συναίσθημα.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ: ΣΥΝΟΨΗ

Κίνα, Πολιτιστική Επανάσταση. Ένας κρατούμενος αποδρά από το στρατόπεδο εργασίας μόνο και μόνο για να παρακολουθήσει τα Επίκαιρα στον κινηματογράφο. Μα ένα ορφανό κορίτσι έχει κλέψει το καρούλι της ταινίας. Εντωμεταξύ, οι χωρικοί περιμένουν ανυπόμονα να αρχίσει η προβολή.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ: Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Μετά από 32 ταινίες ο Zhang Yimou επανέρχεται με μία ταινία που φαινομενικά μιλά για τη δύναμη του κινηματογράφου. Δύο χρόνια μετά από τη «Σκιά» θα μας μιλήσει αλληγορικά και ουσιαστικά για την αγάπη. Πίσω από αυτή την αφήγηση υπάρχει το πολιτικό σχόλιο, η κριτική στο σύστημα. Αυτό φαίνεται ότι ενόχλησε τη μετακομουνιστική Κϊνα, η οποία, φαίνεται, δεν έχει ξεχάσει τις κομουνιστικές καταβολές της.

Η ταινία αναφέρεται στη δεκαετία του 1960. Είναι το πέρασμα από την αυστηρά μαοϊκή περίοδο σε αυτό που ονομάσαμε Πολιτιστική Επανάσταση. Αργότερα, βέβαια, και αυτή καταδικάστηκε για να γίνει η μετάβαση στη νέα εποχή της Κίνας. Βλέπουμε έναν άνθρωπο που βαδίζει στην κινέζικη έρημο. Δεν ξέρουμε που πηγαίνει, απλά παρατηρούμε τις κινήσεις του και προσπαθούμε να καταλάβουμε τι γίνεται. Ο σκηνοθέτης ξεδιπλώνει σιγά-σιγά την ιστορία της ταινίας «Η χαμένη σκηνή». Η κριτική στο μαοϊκό καθεστώς υπάρχει, όμως δεν ολοκληρώνεται. Η απορία μας είναι, τότε, για ποιο λόγο υφίσταται στο σενάριο.

Η ύπαρξή της στη σεναριακή γραφή είναι για να προσδιορίσει τις κοινωνικές καταστάσεις στις οποίες ζει αυτός ο άντρας. Αυτές τον επηρεάζουν και τα χνάρια τους αποτυπώνονται στον ψυχικό του κόσμο, στο χαρακτήρα του. Κάτι το βασανίζει και παθαίνει υστερικές κρίσεις με το παραμικρό. Γίνεται επιθετικός και μετά όλο αυτό καταλαγιάζει. Τι συμβαίνει άραγε; Αυτή που θα μας οδηγήσει στο χώρο όπου ο γρίφος θα μας προσφέρει τη λύση του είναι η παρουσία ενός κοριτσιού.

Η χαμένη σκηνή

Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ: ΣΕΝΑΡΙΑΚΑ ΣΗΜΑΔΙΑ

Στην αρχή δεν κατάλαβε ότι ήταν κορίτσι. Παρατήρησε ότι έκλεψε μια μπομπίνα από μια ταινία, μια σκηνή. Την έπιασε και τη χτύπησε. Αλλά, όταν κατάλαβε ότι ήταν κορίτσι, ζήτησε ουσιαστικά συγνώμη. Ο Yimou μας βάζει συνεχώς σημάδια που αν τα παρατηρήσουμε καλά θα φτάσουμε εκεί που πρέπει. Αν όχι, τότε θα καταλήξουμε σε λάθος συμπεράσματα και η ανάγνωση της ταινίας θα είναι ελλιπής.

Η πρώτη παγίδα είναι η πολιτική κριτική. Αυτή όμως ποτέ δεν ολοκληρώνεται. Άρα δεν είναι ένα δυνατό σεναριακό στοιχείο. Κατά συνέπεια δεν έχουμε μια κριτική στη μεταμαοϊκή περίοδο. Αυτή η κριτική δεν υπάρχει παρά για να μας δώσει το έδαφος στο οποίο βαδίζει αυτός ο άνθρωπος και κατά πόσο διαμορφώνει το χαρακτήρα του. Λοιπόν, αλλού είναι το κεντρικό θέμα.

Το κυνηγητό για τη χαμένη σκηνή είναι ένα στοιχείο στο οποίο αναφέρεται σχεδόν μέχρι το τέλος. Θεωρούμε ότι αυτό είναι το μοτίβο που θα αναπτύξει το σενάριο. Αν όμως είναι έτσι, τότε θα είχαμε μια αναφορά στον κινηματογράφο ή στη δύναμή του να επηρεάσει το κοινό. Όμως, πέρα από αυτές τις σκηνές, δεν υπάρχει κάποια αναφορά στις ταινίες. Ακόμη, υπάρχει η σύνδεση της αφήγησης που αφορά στον κινηματογράφο με την πολιτική κριτική. Έτσι ολοκληρώνεται το πεδίο στο οποίο πατά ο πρωταγωνιστής της κινηματογραφικής αφήγησης. «Η χαμένη σκηνή», άρα αλλού έχει το κεντρικό θέμα.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ: ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

Θα πρέπει να δούμε τη σχέση του δραπέτη από το στρατόπεδο εργασίας με το κορίτσι. Εκεί βρίσκεται ο πυρήνας. Ο δραπέτης και το κορίτσι έχουν μια σχέση που τα στοιχεία της συμπληρώνουν την ταυτότητα του ενός και του άλλου. Ακούμε την ιστορία του κοριτσιού και φανταζόμαστε αυτή του δραπέτη. Συμβαίνει και το αντίστροφο. Κατά συνέπεια, εκεί έχουμε το θέμα που θα μας οδηγήσει στον πυρήνα της ταινίας «Η χαμένη σκηνή». Πιστεύουμε ότι το θέμα μας είναι η αγάπη.

Η χαμένη σκηνή

Αν ακολουθήσουμε αυτή τη διαδρομή θα δούμε ένα άλλο μονοπάτι. Η αγάπη είναι εδώ κάτι το αφηρημένο. Τα τρία κεντρικά πρόσωπα, ο δραπέτης, το κορίτσι και ο προβολατζής, δεν προσδιορίζονται. Είναι το αναφερόμενο των ανθρώπων που ζουν παρόμοιες καταστάσεις. Μόνο το κορίτσι κάπως προσδιορίζεται. Βγάζουμε το συμπέρασμα ότι η ταινία αναφέρεται στην αγάπη ως πανανθρώπινο και παγκόσμιο στοιχείο του ψυχισμού των ανθρώπων. Ας ακολουθήσουμε αυτή τη λογική.

Θα δούμε ότι οι δύο χαρακτήρες, ο δραπέτης και το κορίτσι, συμπληρώνουν ο ένας τον άλλο. Παίρνουν στοιχεία από τον προβολατζή, ο οποίος αναφέρεται στην κοινωνία σα σύνολο. Οι δύο κεντρικοί χαρακτήρες τελικά ενώνονται, δύο χρόνια αφού ο κατάδικος απολύεται από τη φυλακή. Βρίσκει την κόρη που τον έχει αρνηθεί. Αυτή βρίσκει τον πατέρα που ποτέ δε γνώρισε. Η αγάπη πλέον βασίζεται σε σωστά στοιχεία, αποκτά μία στερεή δομή. Γίνεται η αγάπη που καλό θα ήταν να γευτεί ένας άνθρωπος. Διαβάζουμε πλέον το φιλμικό κείμενο από το τέλος προς την αρχή.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ: ΤΟ ΠΑΘΟΣ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗ

Οι υστερίες του άντρα και του κοριτσιού μπορούν να ανιχνευθούν. Οι χαρακτήρες ξεφεύγουν από την Κίνα και από την αναφερόμενη χρονική εποχή. Αποκτούν παγκόσμια αξία. Ο θεατής μπορεί να ταυτιστεί με τους χαρακτήρες της ταινίας «Η χαμένη σκηνή». Βάζει μέσα τον εαυτό του και βλέπει αυτό το θέμα που το βασανίζει. Αυτή ακριβώς τη στιγμή έρχεται η συγκίνηση. Η ταινία έχει πετύχει να ενεργοποιήσει το συναίσθημα, το οποίο πλέον έχει κινητικό χαρακτήρα: ενεργοποιεί την αντίδραση στο θεατή για να δει το θέμα που το βασανίζει.




Με άλλα λόγια η ταινία αποκτά επικές διαστάσεις. Το έπος είναι το πάθος για την αγάπη, την οικογένεια. Έτσι μπορεί, στο ιδεατό, να ολοκληρωθεί η δομή της κοινωνίας. Ο Zhang Yimou κάνει μία μεγάλη ταινία που νομίζω θα μείνει στην παγκόσμια ιστορία του κινηματογράφου, όπως και άλλες που έχει σκηνοθετήσει. Η φωτογραφία απεικονίζει ρεαλιστικά το τοπίο. Κρατά απόσταση από το ρεαλισμό και από το έπος. Το μοντάζ δομεί ένα ρυθμό που άλλοτε είναι αργός για να φτιάξει χαρακτήρες και να περιγράψει, άλλοτε είναι γρήγορος, όταν έχουμε σκηνές εύκολα αντιληπτές, για να αρθρώσει τον κινηματογραφικό λόγο. Τα κοστούμια και τα σκηνικά αποδίδουν με ακρίβεια την αναφερόμενη εποχή. Η χαμένη σκηνή δεν είναι τίποτε άλλο από το χαμένο στοιχείο της αγάπης των δύο κεντρικών χαρακτήρων.

Η ΧΑΜΕΝΗ ΣΚΗΝΗ

(ONE SECOND)

Σκηνοθεσία: Yimou Zhang

Σενάριο: Yimou Zhang,  Jingzhi Zou,  Geling Yan (νουβέλα)

Φωτογραφία: Xiaoding Zhao

Μοντάζ: Yuan Du

Μουσική: Loudboy

Ήχος: Jing Tao,  Zhouyuan Wang

Καλλιτεχνική διεύθυνση: Chaoxiang Lin

Παραγωγή: Ping Dong,  William Kong, Liwei Pang,  Shaokun Xiang

Παίζουν: Yi Zhang (δραπέτης), Haocun Liu (ορφανό κορίτσι), Wei Fan (μηχανικός προβολής), Yan Li (Γιανγκ Χι), Xiaochuan Li (μάγειρας), Yang Yu (οδηγός φορτηγού), Bing Wang (σερβιτόρος), Rui Cao (γιος μηχανικού προβολής), Shaobo Zhang (αδελφός της ορφανής), Ziyue Tang (νταής), Xu Chen (νταής)

Χώρα παραγωγής: Κίνα, Χονγκ Κονγκ

Γλώσσα: μανδαρινέζικα

Έτος παραγωγής: 2020

Είδος: κομεντί, τραγωδία, ιστορική

Χρώμα: έγχρωμη

Εταιρεία διανομής: Cinobo

Διάρκεια: 104΄

Έξοδος στις αίθουσες: 7/7/2022.

Για περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά δείτε εδώ.

 

Διαβάστε τις κριτικές κινηματογράφου

Δείτε τα βίντεο που έχουμε ετοιμάσει


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ...

    Ιούν 14, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ...

    Ιούν 08, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • VERMIGLIO
    VERMIGLIO

    Ιούν 07, 2025 0

  • ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ
    ΣΤΑΥΡΟΣ ΨΥΛΛΑΚΗΣ

    Ιούν 05, 2025 0

  • ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ
    ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΨΥΧΗ

    Ιούν 04, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!
    ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ, ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!

    Ιούν 15, 2025 0

  • ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ
    ΚΑΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΟΛΟ

    Ιούν 14, 2025 0

  • 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ
    170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ

    Ιούν 12, 2025 0

  • Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ
    Ο ΜΟΪΚΑΝΟΣ

    Ιούν 11, 2025 0

  • THE GREAT LILIAN HALL
    THE GREAT LILIAN HALL

    Ιούν 09, 2025 0

  • ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ
    ΒΕΡΜΙΛΙΟ: Η ΝΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ

    Ιούν 08, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    4 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    5 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    8 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
« Μάι    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (332)
  • Κινηματογράφος (1.402)
  • Νέα (95)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz