Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

NORWEGIAN WOOD

Απρ 01, 2015 Κινηματογράφος 0


NORWEGIAN WOOD

O Haruhi Murakami είναι ένας από τους αγαπημένους μου λογοτέχνες και έτσι ήμουν πραγματικά ενθουσιασμένος για την μεταφορά στον κινηματογράφο του πιο δημοφιλούς μυθιστορήματος του, «Norwegian wood». Σαν εγχείρημα το θεωρούσα αρκετά δύσκολο, μιας και το στήσιμο των βιβλίων του είναι κάπως περίεργο, ακροβατώντας ανάμεσα στον ρεαλισμό και τον υπερρεαλισμό και συνήθως δίχως να υπάρχει ουσιαστικό τέλος στην πλοκή. Το αποτέλεσμα όμως ήταν αρκετά καλό και η ταινία μετέφερε σε με μεγάλη πιστότητα την ατμόσφαιρα που συναντούμε στο βιβλίο, χάρη κυρίως στην εκπληκτική κινηματογράφιση του Ping Bin Lee και την μουσική του κιθαρίστα των Radiohead, Johnny Greenwood. Ας το δούμε όμως αναλυτικά.

To σενάριο λοιπόν έχει ως εξής: Στη δεκαετία του 60, τρεις φίλοι κάνουν παρέα, σχεδόν αποκλειστικά μεταξύ τους: O Toru Watanabe, o Kizuki και η Naoko, με τους δύο τελευταίους να είναι ζευγάρι. Κάποια στιγμή και χωρίς συγκεκριμένη αιτία, ο Kizuki αυτοκτονεί και ο Toru, του οποίου ήταν και ο μοναδικός φίλος, μετακομίζει στο Tokyo για σπουδές αλλά και για να ξεφύγει από την οδυνηρή ανάμνηση.

Εκεί συναντάει πάλι την Naoko και αρχίζουν να κάνουν παρέα, ενωμένοι κατά κάποιο τρόπο από την κοινή απώλεια. Ένας περίεργος ρομαντισμός αιωρείται ανάμεσα στους δύο και στα εικοστά γενέθλια της κάνουν σεξ, για πρώτη της φορά. Και ενώ το περιστατικό αυτό δημιουργεί αρκετά ερωτήματα, η Naoko, ύστερα από το συγκεκριμένο βράδυ εξαφανίζεται, αφήνοντας τον Toru βαθιά θλιμμένο.

norwegian wood foto2

Λίγο αργότερα, γνωρίζει μια άλλη κοπέλα, την Midori, η οποία φαίνεται να τρέφει αισθήματα για εκείνον, αν και έχει σχέση με κάποιον άλλο. Στη ζωή του υπάρχει επίσης και ο ένας και μοναδικός του φίλος, ο Nagasawa, με τον οποίο, παρ’ότι διατηρεί σοβαρή σχέση, βγαίνουν συχνά έξω με αποκλειστικό σκοπό να γνωρίσουν κορίτσια και να κοιμηθούν μαζί τους.

Κάποια στιγμή η Naoko επιστρέφει στη ζωή του και τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο. Τα υπόλοιπα θα σας αφήσω να τα παρακολουθήσετε μόνοι σας.

Σκηνοθέτης της ταινίας ο Γαλλοβιετναμέζος Anh Hung Tran, ο οποίος, αν και είχε αρκετά δύσκολο έργο στα χέρια του, τα κατάφερε πολύ καλά, μεταφέροντας σε μεγάλο βαθμό τη μελαγχολία που υπάρχει διάχυτη στο βιβλίο. Σκηνοθετεί μάλιστα με έναν τρόπο σχεδόν ταυτόσημο με το ιαπωνικό στυλ, δηλαδή αργά, χωρίς ιδιαίτερη δράση, αλλά με όσο το δυνατόν πιο όμορφες και δυνατές εικόνες. Χαρακτηριστικό είναι πως ο ίδιος δε γνωρίζει ιαπωνικά, για αυτό και αρχικά διασκεύασε το σενάριο στα γαλλικά, στη συνέχεια, με τη βοήθεια μεταφραστών, στα αγγλικά και από κει στα ιαπωνικά.

Ως Toru είναι o Kenichi Matsuyama, ο οποίος πλέον είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς ηθοποιούς στην Ιαπωνία. Παίζει αρκετά καλά, αποδίδοντας το ρόλο χωρίς πολλές ατάκες , όπως άλλωστε συμβαίνει και στο βιβλίο, χωρίς όμως να εντυπωσιάζει. Άλλωστε δεν το απαιτεί και ο ρόλος. Πολλοί ίσως μάθουν την πρώτη τους ιαπωνική λέξη παρακολουθώντας τον: mochiron, που σημαίνει βέβαια.

Ως Naoko έχουμε τη Rinko Kikuchi, για την οποία ισχύουν λίγο πολύ τα ίδια με τον Matsuyama, όσο αναφορά την απόδοσή της στην ταινία. Θεωρώ πάντως, πως ο ρόλος της είναι ελαφρώς πιο απαιτητικός, με όλες αυτές τις εναλλαγές ανάμεσα στην ηρεμία και την υστερία και για αυτό η απόδοση της είναι σαφώς καλύτερη.

Ως Midori, η Kiko Mizuhara, στο ντεμπούτο της στον κινηματογράφο, η οποία επίσης αποδίδει πολύ καλά, έχοντας ουσιαστικά τον μόνο ρόλο που δεν αποπνέει (όχι όλη την ώρα τουλάχιστον) μελαγχολία. Τουλάχιστον ευχάριστη η παρουσία της.




 

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει οπωσδήποτε στον διευθυντή φωτογραφίας της ταινίας, Mark Lee Ping Bin, o οποίος είναι υπεύθυνος για όλες αυτές τις υπέροχες εικόνες που συναντούμε διάσπαρτες σε όλη την διάρκεια του φιλμ. Πραγματικά εκπληκτική δουλειά και κατά πάσα πιθανότητα το μεγαλύτερο ατού του Norwegian wood.

Προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ αν και πιστεύω πως στην συγκεκριμένη περίπτωση στερούμαι αντικειμενικότητας. Το σίγουρο είναι πως πρόκειται για άρτια μεταφορά του βιβλίου.

Παναγιώτης Κοτζαθανάσης

(άρθρα και κριτικές του Παναγιώτη Κοτζαθανάση στα: http://sin-kazama.blogspot.gr/ και http://sin-kazama82.blogspot.gr/)

NORWEGIAN WOOD

Σκηνοθεσία: Tran Anh Hung

Σενάριο: Haruki Murakami, Tran Anh Hung

Φωτογραφία: Ping Bin Lee

Μοντάζ: Mario Battistel

Παίζουν: Ken’ichi Matsuyama (Τόρου), Rinko Kikuchi (Ναόκο), Kiko Mizuhara (Μιντόρι), Kengo Kôra (Κιζούκι)

Περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές, τα τεχνικά στοιχεία και για την παραγωγή στο: imdb


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ...

    Σεπ 24, 2023 0

  • SWEET SMELL OF SUCCESS
    SWEET SMELL OF SUCCESS

    Σεπ 08, 2023 0

  • OPENHEIMER
    OPENHEIMER

    Αυγ 27, 2023 0

  • UMBERTO D.
    UMBERTO D.

    Ιούν 25, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 23, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Σεπ 08, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ
    ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ ΤΗΣ ΔΑΜΑΣΚΟΥ

    Σεπ 24, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΠΕΜΠΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 23, 2023 0

  • Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
    Η ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ

    Σεπ 17, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΕΤΑΡΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΤΡΙΤΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 09, 2023 0

  • 46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ
    46ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΡΑΜΑΣ-ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ

    Σεπ 08, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    7 μήνες ago

  • πολυ καλή κριτική αν και γω θα ελεγα μια ταινία που ξεχειλίζει φιλοσοφία!!!...

    7 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    3 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    3 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    3 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Σεπτέμβριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
« Αυγ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (296)
  • Κινηματογράφος (1.216)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz