Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΑΦΡΙΝ
  • ΘΕΪΚΟ ΤΥΡΙ
  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
  • ΠΑΝΙΔΑ
  • ΠΑΝΙΔΑ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

NIGHTCRAWLER

Απρ 05, 2015 Κινηματογράφος 0


NIGHTCRAWLER

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗΣ

Aυτό είναι το ανεξάρτητο διαμάντι που αδικήθηκε φέτος από την Ακαδημία (μία μονάχα υποψηφιότητα, αυτή του Πρωτότυπου Σεναρίου). Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του σεναριογράφου των «Η κληρονομιά του Μπορν» και «Real Steel», Dan Gilroy, είναι ένα δυνατό, εθιστικό στην παρακολούθησή του, θρίλερ, με φόντο το νυχτερινό (δημοσιογραφικό) υπόκοσμο του Λος Άντζελες. 

Στο σημερινό Λος Αντζελες, μακριά από τα celebrities και τις φωτογραφήσεις, στο σκοτάδι της νύχτας και του εγκλήματος, ο Λου Μπλουμ, απεγνωσμένος να βρει μια δουλειά, ανακαλύπτει τις ιλιγγιώδεις ταχύτητες του αστυνομικού ρεπορτάζ. Διεισδύει σ’ ένα ανεξάρτητο τηλεοπτικό συνεργείο που μαγνητοσκοπεί τρακαρίσματα, πυρκαγιές, φόνους κι όποια καταστροφή βρεθεί στο διάβα του και, μαζί τους, ο Λου βυθίζεται στην απειλητική, επικίνδυνη σφαίρα του «nightcrawling», εκεί όπου ο λυγμός της κάθε σειρήνας του περιπολικού ακούγεται σα λαχείο και τα θύματα μεταφράζονται σε δολάρια. Με τη βοήθεια της Νίνα, μιας βετεράνου στις τοπικές τηλεοπτικές ειδήσεις, ο Λου θριαμβεύει. Στη διψασμένη αναζήτηση υλικού, γίνεται ο σταρ της δικής του ιστορίας.

Ο κανόνας έχει περίπου ως εξής: όσο περισσότερο αίμα χύνεται στα αστικά προάστια με θύματα λευκούς, από κακοποιούς αλλοδαπής προέλευσης, τόσο περισσότερο αυξάνονται τα νούμερα τηλεθέασης και άρα τα έσοδα από τις διαφημίσεις των καναλιών, τόσο τοπικά αλλά και διεθνώς. Μπορεί να μας φαίνεται κανιβαλιστικό αυτό, απάνθρωπο και ακραίο όπως όντως είναι, αλλά είναι κομμάτι δουλειάς κάποιων. Και όχι λίγων δυστυχώς. Το αίμα (εκτός από το σεξ), πουλάει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε τους ανταποκριτές των ειδησεογραφικών πρακτορείων που σύμφωνα με την ταινία, κάθε νύχτα, αφήνοντας στο σπίτι τους κάθε ίχνος ηθικής, ξεκινούν το κυνήγι της «επιτυχίας». Αδημονούν για σφοδρούς φόνους, ώστε να παραδώσουν ένα υλικό που «σπαρταράει» και να ανταμειφθούν γερά. Τα «απλά» ατυχήματα δεν τους συγκινούν καθώς δεν πουλάνε τόσο όσο ένας φόνος από αλλοδαπό κακοποιό. Οι στερεοτυπικές αντιλήψεις λοιπόν, καλά κρατούν.

nightcrawler-foto2

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ένας αγνώριστος και γλοιώδης Jake Gyllenhaal. O χαρακτήρας του αδίστακτου Λου Μπλουμ με την παράνοια αποτυπωμένη στο βλέμμα, θυμίζει κάτι από τον χαρακτήρα του «Ταξιτζή». Η όψη του αποκρουστική και το βλέμμα του δολοφονικό. Δεν αφήνει περιθώρια συμπάθειας από την πλευρά του θεατή. Όμως δεν είναι δυνατόν να σταματήσεις να τον παρακολουθείς όπως ο ίδιος είναι αδύνατον να πάψει να καταγράφει με αποκρουστικά κοντινά πλάνα, έναν στυγερό φόνο. Το δημοσιογραφικό του βλέμμα βρίσκεται στα όρια της ηδονοβλεψίας. Καταγράφει ένα σκηνικό φόνου με τέτοια ανυπομονησία και χαρά λες και είναι τα πρώτα βήματα του παιδιού του. Ο Jake Gyllenhaal επισήμως πλέον, αναγνωρίζεται ως ένας από τους καλύτερους Αμερικανούς και μη ηθοποιούς.

H κατάληξη της ιστορίας έχει απειλητικό χαρακτήρα για την ανθρώπινη κοινωνία καθώς διαπιστώνουμε ολοένα και πιο βαθιά πως εξαφανίζεται κάθε ίχνος ανθρωπιάς..  Ας κρατήσουμε αυτό που θέλει να υπογραμμίσει ο σκηνοθέτης, ότι «ο πραγματικός τρόμος δεν προέρχεται από τον ίδιο το Λου, αλλά από τον κόσμο που τον δημιούργησε και τον αντάμειψε στην πορεία».

Υ.Γ. Ένα φιλμικό κείμενο που καταφέρνει να πει διαφορετικά πράγματα σε κάθε άνθρωπο. Όπως σχολιάζει και ο σκηνοθέτης «Ο στόχος είναι οι θεατές να αναγνωρίσουν ένα μέρος του εαυτού τους στον Λου και στον κόσμο μέσα στον οποίο κινείται».

(Για περισσότερες κριτικές της Παρασκευής Γιουβανάκη διαβάστε στο: http://film-c.blogspot.gr/)

email: ofellia91@gmail.com




 

ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΣ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΤΗΣ

(NIGHTCRAWLER)

Σκηνοθεσία: Dan Gilroy

Σενάριο: Dan Gilroy

Φωτογραφία: Robert Elswit

Μοντάζ: John Gilroy

Παίζουν: Jake Gyllenhaal (Λουί Μπλουμ), Michael Papajohn (σεκιουριτάς), Marco Rodriguez (ιδιοκτήτης Scrapyard), Bill Paxton (Τζό Λόντερ)

Έξοδος στις αίθουσες: 5/3/2015

Για περισσότερες πληροφορίες για τους συντελεστές, τα τεχνικά στοιχεία και την παραγωγή δείτε στο imdb.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΘΕΪΚΟ ΤΥΡΙ
    ΘΕΪΚΟ ΤΥΡΙ

    Μάι 16, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 15, 2025 0

  • Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ
    Η ΤΡΕΛΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ

    Μάι 02, 2025 0

  • BABY
    BABY

    Μάι 02, 2025 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΑΦΡΙΝ
    Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΑΦΡΙΝ

    Μάι 16, 2025 0

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 12, 2025 0

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 03, 2025 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ
    ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ, ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ

    Νοέ 13, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΑΦΡΙΝ
    Ο ΓΑΜΟΣ ΣΤΟ ΑΦΡΙΝ

    Μάι 16, 2025 0

  • ΘΕΪΚΟ ΤΥΡΙ
    ΘΕΪΚΟ ΤΥΡΙ

    Μάι 16, 2025 0

  • ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ
    ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΒΕΝΕΤΙΑ

    Μάι 15, 2025 0

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 12, 2025 0

  • ΠΑΝΙΔΑ
    ΠΑΝΙΔΑ

    Μάι 08, 2025 0

  • CINDERELLA
    CINDERELLA

    Μάι 03, 2025 0

Movie review Performance Art Video channel Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Solaris Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικές ταινιών. Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • helloI like your writing very so much proportion we keep up a correspondence extra approximately you...

    3 μήνες ago

  • Otomasyon firması arayan sizler için en kaliteli otomasyon firması olan plchizmetleri.com.tr yi öner...

    4 μήνες ago

  • Thanks very much for sharing this. Your attention to detail is great and its wonderful to know that ...

    7 μήνες ago

  • Your blog is a breath of fresh air in the often stagnant world of online content. Your thoughtful an...

    7 μήνες ago

  • Προσθεστε τον Μαρκ Ραφαλο στους ηθοποιους, εκ παραδρομής δεν υπάρχει το όνομά του .....

    1 έτος ago

  • Τι να σχολιάσει κάποιος γι αυτό το σκουπίδι; Θεέ μου η αμερικανιά και η έλειψη τέχνης σπάει ρεκόρ. Ο...

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (329)
  • Κινηματογράφος (1.383)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz