Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • TΟ ΘΑΥΜΑ
  • ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ
  • ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ ΤΟΠΟΣ
  • ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ
  • ΑΙΑΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

MOMMY

Αυγ 25, 2015 Κινηματογράφος 0


MOMMY

του XAVIER DOLAN

Δεν είναι εντυπωσιακή μόνο η ηλικία του Xavier Dolan (26 χρονών), ο οποίος γράφει και σκηνοθετεί την πέμπτη του ταινία, αλλά και η αναπόφευκτη συσχέτιση με το προηγούμενο παιδί θαύμα του κινηματογράφου, τον Orson Welles. Ο Welles, σκηνοθέτησε το «Citizen Cane» στα 25 του, αξιοποιώντας πρωτοποριακά τις δυνατότητες του καδραρίσματος, αλλά και του φωτισμού, προκειμένου να αποδώσει την κλειστοφοβική ατμόσφαιρα του έργου.

Στο «Mommy» ο Dolan πετυχαίνει το ίδιο ακριβώς αποτέλεσμα πειραματιζόμενος με τη χρήση οθόνης 1:1. Απόφαση που μπορεί μεν να ξενίζει τον θεατή αλλά αποτελεί εκφραστική ματιά του σκηνοθέτη. Όλη η ταινία παραπέμπει σε selfie, (άποψη που υπογραμμίζεται όταν ο πρωταγωνιστής τραβάει selfie με την μητέρα του και τη γειτόνισσα). Μισή οθόνη, που ανοίγει στο κλασικό μέγεθος 16:9 μόνο στις στιγμές που οι ήρωες είναι πραγματικά ευτυχισμένοι, μισά πρόσωπα, μισές πόρτες, μισοί φωτισμοί, θολά και συγκεχυμένα σχήματα, ένας περιβάλλοντας χώρος που υπονοείται στις περισσότερες σκηνές αλλά δεν τονίζεται.

Η βασική θεματική περιστρέφεται γύρω από τη σχέση μητέρας και γιού και θυμίζει σε πολλά σημεία το υστερικό χιούμορ και την αποδόμηση του μελοδράματος, του Almodovar.

mommy foto2

Η χήρα μητέρα Diane/Die (Anne Dorval) προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον έκρυθμο, συχνά βίαιο μα και τρυφερό 16-χρονο γιο Steve (Antoine-Olivier Pilon). H σχέση τους πλουτίζεται και οι ισορροπίες μεταβάλλονται, όταν στο προσκήνιο εμφανίζεται η γειτόνισσα, Kyla (Suzanne Clement), μια καταπιεσμένη δασκάλα με προβλήματα ομιλίας.

Η εσωτερική δράση είναι ακατάπαυστη. Οι διάλογοι, οι κινήσεις, ο ρυθμός (εσωτερικός και εξωτερικός), η σκιαγράφηση των χαρακτήρων, η μουσική, τέλεια κουρδισμένα για να καθηλώσουν τον θεατή μέχρι την τελευταία σκηνή. Ή μάλλον, όχι ακριβώς σκηνή, πέταγμα… το πρώτο και το τελευταίο άνοιγμα των φτερών του ήρωα. Ταινία ενηλικίωσης λοιπόν. Για ποιον όμως, τον γιο ή την μητέρα;

Το τελευταίο πλάνο, σκληρό, καθηλωτικό και ταυτόχρονα εκπληκτικά συγχρονισμένο, αποτελεί το επιστέγασμα μιας σειράς εξαιρετικών στιγμών: το ξέσπασμα της γειτόνισσας, η απόπειρα αυτοκτονίας, η σκηνή όπου η μητέρα φαντάζεται τον γιό της σε μια ιδανική, συμβατική γραμμή ζωής. Ένα παραμύθι, μια κλεμμένη ματιά αθωότητας. Και όπως συμβαίνει με όλες τις κλοπές, έτσι κι εδώ η παραβίαση του νόμου πρέπει να τιμωρηθεί.

Συγκλονιστικός όμως και ο χαρακτήρας της γειτόνισσας Kyla. Μια δασκάλα που δεν μπορεί να αρθρώσει τον λόγο της, κλεισμένη στο δικό της γάμο-φέρετρο. Ένας ορυμαγδός συναισθημάτων, εγκλωβισμένων αναγκών και επιθυμιών. Μια άηχη κραυγή πόνου και αγωνίας.

Όσον αφορά τη σκηνή του αποχωρισμού, λιτή και αληθινή. Μια πικρή προετοιμασία για το φινάλε όπου ο Steve θα πετάξει, η Die θα ενηλικιωθεί, η Kyla θα επιστρέψει στο σφιχτοκλειδωμένο φέρετρο.

Η ταινία απέσπασε το Βραβείο της Επιτροπής στις Κάννες (2014), Σεζάρ ξένης ταινίας και 9 βραβεία της Καναδικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Όλγα Μπακοπούλου




 

MOMMY

Σκηνοθεσία: Xavier Dolan

Σενάριο: Xavier Dolan

Φωτογραφία: Andre Turpin

Μοντάζ: Xavier Dolan

Μουσική: Noia

Χώρα: Καναδάς

Είδος: δράμα

Διάρκεια: 139΄

Έτος παραγωγής: 2014

Εταιρεία παραγωγής: Weird Wave

Έξοδος στις αίθουσες: 30/4/2015

(για περισσότερες πληροφορίες στο κάστινγκ και στο τεχνικό μέρος δείτε στο imdb)


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ ΤΟΠΟΣ
    ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ

    Μάι 03, 2022 0

  • INTERDEPEDENCE
    INTERDEPEDENCE

    Απρ 12, 2022 0

  • ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ
    ΓΑΖΑ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ

    Ιαν 19, 2022 0

  • DIGGER
    DIGGER

    Ιαν 16, 2022 0

Στην ίδια κατηγορία
  • TΟ ΘΑΥΜΑ
    TΟ ΘΑΥΜΑ

    Μάι 19, 2022 0

  • ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ
    ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ...

    Μάι 15, 2022 0

  • ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ
    ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μάι 01, 2022 0

  • INTERDEPENDENCE
    INTERDEPENDENCE

    Απρ 06, 2022 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

Βιντεοσκόπηση γάμου

περισσότερα…

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • TΟ ΘΑΥΜΑ
    TΟ ΘΑΥΜΑ

    Μάι 19, 2022 0

  • ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ
    ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΩΝΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΝΙΚΟΛΑΚΗ

    Μάι 15, 2022 0

  • ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ ΤΟΠΟΣ
    ΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΑΜΜΟΣ ΤΟΠΟΣ

    Μάι 03, 2022 0

  • ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ
    ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ

    Μάι 01, 2022 0

  • ΑΙΑΣ
    ΑΙΑΣ

    Απρ 21, 2022 0

  • ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ
    ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ

    Απρ 15, 2022 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Πολύ καλο άρθρο...!!!

    6 μήνες ago

  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    1 έτος ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    1 έτος ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    1 έτος ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    1 έτος ago

  • ?✌

    2 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάιος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
« Απρ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (226)
  • Κινηματογράφος (1,115)
  • Νέα (93)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz