Κριτική κινηματογράφου & Θεάτρου

Πρόσφατα

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
  • Home
  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • Archives
    • Σεμινάρια
    • Βίντεο
    • Νέα
  • About
  • Επικοινωνία
  • Follow
    • Facebook
    • Twitter
    • Youtube
    • RSS Feed

ΜΕΣΟΚΑΛΟΚΑΙΡΟ

Αυγ 21, 2019 Κινηματογράφος 0


ΜΕΣΟΚΑΛΟΚΑΙΡΟ

MIDSOMMAR

του Γιάννη Φραγκούλη

ΣΥΝΟΨΗ

Ένα ζευγάρι ταξιδιωτών πηγαίνει στη Σουηδία για να επισκεφτεί το φεστιβάλ που γίνεται στα μέσα του καλοκαιριού, σε αυτό το μέρος. Αν και όλα φαίνονται να είναι ειδυλλιακά, η κατάσταση θα ξεφύγει και από ήσυχη και όμορφη παραμονή, θα εξελιχθεί σε έναν ανταγωνισμό γεμάτο βία και παράξενα συναισθήματα, τα οποία έχουν τη ρίζα τους σε έναν παγανιστικό κύκλο, στην επαρχία αυτής της χώρας.

Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ

Δεν υπάρχουν πολλά πράγματα που αιτιολογούν του φόνους του μεσοκαλόκαιρου, η ταινία «Μεσοκαλόκαιρο» προσπαθεί να αποδώσει τον τρόμο με φόντο την παράδοση σε αυτή τη χώρα της Βόρειας Ευρώπης. Ο Ari Aster είναι ο σκηνοθέτης που έκανε την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία το 2018, την «Hereditary», μετά από 6 ταινίες μικρού μήκους, από το 2011 μέχρι το 2016, έχοντας κερδίσει 12 βραβεία με την πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους, σε διάφορα φεστιβάλ ανά τον κόσμο, ανάμεσα τους το CinEuphoria, το Fangoria και το Fright Meter. Η πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους είναι, όπως και αυτή, μία ταινία τρόμου που παίζει με τους μυστικούς κώδικες που υπάρχουν μέσα σε μία κοινωνία.

Η ταινία «The Wicker Man» (1973), του Robin Hardy, φαίνεται ότι τον έχει επηρεάσει βαθιά. Η αγγλική ταινία, θρίλερ, τρόμου και μυστηρίου, του Hardy αναφέρεται στις μυστικές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων, σε ένα μικρό επαρχιακό μέρος, και στη βία που υπάρχει μέσα από αυτές τις αλληλοεπιδράσεις και τις παραδόσεις. Ο σκηνοθέτης αυτής της ταινίας που αναλύουμε, έχει κρατήσει αυτές τις αφηγηματικές δομές. Όμως, στην αφήγηση της προαναφερθείσας ταινίας υπεισέρχονται και αυτές που μπορούμε να δούμε στη «Θυσία» (1986), του Andrei Tarkovsky, όσον αφορά στο δόσιμο που υπάρχει, μέσα στη λογική της διατήρησης της παγκόσμιας ισορροπίας, σε ένα δούναι και λαβείν μεταξύ των ανθρώπων και του περιβάλλοντος κόσμου τους, συμπαντικού ή γήινου.

Η ταινία «Μεσοκαλόκαιρο» αναπτύσσει μία μαύρη κόμικ αφήγηση που παίζει με την αγωνία, πρωταγωνιστεί η Florence Pugh. Η παράδοση συνυπάρχει με τους μοντέρνους τρόπους διασκέδασης, τις ερωτικές περιπέτειες, τη διασκέδαση. Όλα αυτά βρίσκονται σε ένα  όμορφο περιβάλλον που οριοθετείται από δάση και λίμνες. Κάπου στη βόρεια Σουηδία, είναι όμως κινηματογραφημένα τα πλάνα της στην Ουγγαρία, όπου ο φωτογράφος Pawel Pogorzelski και ο Henrik Svensson, ο οποίος σχεδίασε την παραγωγή, έκαναν όλα να φαίνονται σα να είναι ένα βορεινό τοπίο. Το μπλε και το πράσινο κυριαρχεί και η μουσική του Bobby Krlic, εδώ με το ψευδώνυμο The Haxan Cloak, δημιουργεί αυτή την «παράξενη» ατμόσφαιρα.

Είναι μία ταινία που διασκεδάζει το κοινό της, με κρεσέντο παράνοιας και ισορροπημένες σκηνές στο τέλος. Το σουηδικό τοπίο είναι αφύσικο, η αναταραχή είναι αναμενόμενη, μετά από μία απόλυτη ηρεμία, στην αρχή της φιλμικής αφήγησης. Όλα αυτά βοηθούν να δημιουργηθεί το κλίμα του ανοίκειου.

Η Pugh είναι πολύ καλή ως Ντάνι, μία νεαρή γυναίκα που έχει μία αποτυχημένη σχέση με τον Κρίστιαν, τον ενσαρκώνει ο Jack Reynor. Όταν η τραγωδία θα πλησιάσει τη νεαρή γυναίκα, τότε ο φίλος της θα συνειδητοποιήσει ότι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει ως υποστηρικτής της. Όμως αυτός ήταν που της είχε προτείνει να πάνε σε αυτό το μέρος όπου γίνεται το καλοκαιρινό φεστιβάλ, εδώ και 90 χρόνια,  αυτό που κρύβει πολύ καλά τα μυστικά του από όλο τον κόσμο. Έτσι το δυτικό αρσενικό χάνει το κύρος του φύλακα και το κερδίζει ο ευγενικός και όμορφος βόρειος. Όλα αυτά με το παρασκήνιο της έρευνας για τον παγανισμό, κάτι που είναι ένας καλοδουλεμένος καμβάς για μία αφήγηση τρόμου και μυστηρίου. Όλα αρχίζουν να αλλάζουν όταν η  διάθεση της Ντάνι ξαφνικά γίνεται διαφορετική, αρχίζει να χορεύει όπως οι ντόπιοι, με «μαγικό» τρόπο μπορεί να συνεννοηθεί πιο εύκολα με αυτούς, για να μπει μέσα στην τελετή του παγανισμού και της θυσίας.

Η θυσία, εκτός από την ταινία του Tarkovsky που προαναφέραμε, υπάρχει στην πολύ καλή ταινία του Roy Andersson, «Songs from the second floor» (2000), όπως και σε αυτή του Carl Theodor Dreyer, «Day of Wrath» (1943). Μόνο που σε αυτές τις ταινίες η θυσία έχει κάτι το μυστικιστικό που κολλάει στο απόκοσμο και το τρομακτικό. Ο τρόμος έτσι είναι απόκοσμος και παραπέμπει σε μυθολογικά στοιχεία που αυτή η ταινία παραποιεί με το μπερδεμένο περιεχόμενο που βάζει μέσα στην πρωτόλεια αφήγηση. Η δύναμη χάνεται και μένει μόνο το εφέ, το θέαμα που σαν τρόμος εξιτάρει, μέχρι ενός βαθμού, το νευρικό μας σύστημα, όχι όμως εντελώς, μέχρι να εθιστούμε σε αυτό και, κυρίως δεν εκκινεί αυτές τις ιδεολογικές διεργασίες που θα μας μιλήσουν για τον κόσμο τους.

[vsw id=”I9VaZilt7yg” source=”youtube” width=”640″ height=”440″ autoplay=”no”]

ΜΕΣΟΚΑΛΟΚΑΙΡΟ

(MIDSOMMAR)

Σκηνοθεσία: Ari Aster

Σενάριο: Ari Aster

Φωτογραφία: Pawel Pogorzelski

Μοντάζ: Lucian Johnston

Μουσική: Bobby Krlic (The Haxan Cloak)

Ήχος: Kreigh Carter,  Gabor Erdei,  Luke Nagy

Παραγωγοί: Patrik Andersson,  Tyler Campellone,  Beau Ferris  Lars Knudsen,  Jeffrey Penman

Παίζουν: Florence Pugh(Ντάνι), Jack Reynor (Κρίστιαν), Vilhelm Blomgren (Πέλε), William Jackson Harper (Τζος), Will Poulter (Μαρκ), Ellora Torchia (Κόνι), Archie Madekwe (Σάιμον), Henrik Norlén (Ουλφ), Gunnel Fred (Σιβ), Isabelle Grill (Μάγια), Julia Ragnarsson (Ίνγκα)

Χώρα παραγωγής: ΗΠΑ, Σουηδία

Γλώσσα: αγγλικά, σουηδικά

Είδος: τρόμος, μυστήριο

Έτος παραγωγής: 2019

Διάρκεια: 147΄

Ημερομηνία πρώτης προβολής: 22/8/2019

Εταιρεία διανομής: Tanweer

Περισσότερα στοιχεία για συντελεστές και τεχνικές λεπτομέρειες πηγαίνετε εδώ.


  • Κριτικές ταινιών
  • tweet
Σχετικά άρθρα
  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΝΙΣΕΡΙΝ
    ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ...

    Φεβ 02, 2023 0

  • ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ
    ΤΟ ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ

    Ιαν 28, 2023 0

Στην ίδια κατηγορία
  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ...

    Μαρ 19, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ...

    Φεβ 26, 2023 0


0 0 ψήφοι
Αξιολόγηση άρθρου
Subscribe
Login
Notify of
guest
guest
0 Σχολιάστε
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Αναζήτηση

 

Βιντεοσκόπηση γάμου

FILMETRON cinematography
Βιντεοσκόπηση γάμου υψηλής αισθητικής. Απολαύστε μοναδικά βίντεο.

  • Δημοφιλή
  • Τελευταία
  • Tag
  • WONDER WOMAN
    WONDER WOMAN

    Ιούν 09, 2017 138

  • ISTABUL FILM FESTIVAL
    ISTABUL FILM FESTIVAL

    Μαρ 08, 2014 2

  • ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ
    ΚΛΗΡΩΣΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

    Μαρ 22, 2014 2

  • ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ
    ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΓΕΝΙΚΟ

    Μάι 28, 2014 2

  • ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
    ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

    Οκτ 12, 2014 2

  • ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΨΑΛΤΟΠΟΥΛΟΣ

    Νοέ 09, 2014 2

  • Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ
    Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ
    ΔΙΑΚΟΣ Ο ΗΡΩΟΜΑΡΤΥΣ

    Μαρ 19, 2023 0

  • ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ
    ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΠΑΙΔΙ

    Μαρ 06, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΛΗΞΗΣ

    Μαρ 04, 2023 0

  • ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
    ΚΘΒΕ-ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

    Φεβ 26, 2023 0

  • 25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
    25ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΓΕΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ

    Φεβ 26, 2023 0

Performance Art Αναφορές Βιογραφίες Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Θεσσαλονίκης Δομική ανάλυση Επικαιρότητα Ηθοποιοί Θεατρικές παραστάσεις Θεατρικοί συγγραφείς Θεωρία κινηματογράφου Ιστορία κινηματογράφου Κινηματογραφικά βιβλία Κινηματογραφικά νέα Κινηματογραφικές λέσχες Κινηματογραφική Λέσχη Θεσσαλονίκης Κινηματογραφιστές Κριτικές θεάτρου Κριτικές ταινιών Κριτικός κινηματογράφου Με τους οφθαλμούς του Τειρεσία Σεμινάρια κινηματογράφου Fabula Σεμινάρια τρίτων Σκηνοθέτες Συνεντεύξεις Συνεντεύξεις θεάτρου Συνεντεύξεις θεάτρου Φεστιβάλ Δράμας Φεστιβάλ Δράμας 2021 Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ κινηματογράφου Φεστιβάλ Λάρισας Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης 2021
  • Please, make a small nice translation to me or foreign people for I am not able to catch nothing at ...

    2 έτη ago

  • I love Sotos and Athanassios !

    2 έτη ago

  • Θα θελα μαθω...ημερομηνια προβολης κ ωρα ακριβης...

    2 έτη ago

  • Bonjour, Je ne comprends rien car tout est en grec et je ne le lis pas ni ne le parle non plus, hé...

    2 έτη ago

  • ?✌

    3 έτη ago

  • 1. Κατά την διάρκεια της καραντίνας έμεινα στο σπίτι και δραστηριοποιήθηκα κυρίως μέσω των μέσων κοι...

    3 έτη ago

Sotos ζωγράφος αειπράγμων

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας μας, που συμμετέχει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

SOTOS, EVERLASTING PAINTER (TRAILER)

 

Youtube

Επικοινωνήστε

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Email: info@filmandtheater.gr

Τηλ: (+30) 6974123481

Διεύθυνση: Ιωαννίνων 2, 56430, Σταυρούπολη Θεσσαλονίκη

 

Μάρτιος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
« Φεβ    

Sitemap

  • Αρχική
  • Κινηματογράφος
  • Κριτικές ταινιών
  • Θέατρο
  • Βιβλία
  • About
  • Επικοινωνία

Κατηγορίες

  • Uncategorized (1)
  • Βιβλία (23)
  • Βίντεο (19)
  • Θέατρο (271)
  • Κινηματογράφος (1,187)
  • Νέα (94)
  • Σεμινάρια (30)

Εγγραφή Newsletter

Κινηματογράφος και θέατρο.

Κριτικές ταινιών, συνεντεύξεις, άρθρα και νέα σχετικά με τον κινηματογράφο και το θέατρο.

Copyright 2021 Filmandtheater / All rights reserved
wpDiscuz